Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:38

xTitanic schreef:
Lijkt wel een wedstrijd om wie ze kent zo :')

Ja het irriteert me, maar dat is wel duidelijk denk ik _O-

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:43

Xyris schreef:
Ik ken mezelf

Ik ken mezelf niet eens :')

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:15

Sheehan schreef:

+1 :Y)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:52

Sheehan schreef:
Xyris schreef:
Ik ken mezelf

_O- Heb ik ook wel eens last van.

Maar weer even on topic: heb wel eens wat gelezen over apps waar mee je je foto’s vooruit kunt plannen. Is dat nou handig? En welke app werkt goed?

Meestal kijk ik per dag waar ik zin in heb te plaatsen, maar in een drukke tijd is zo’n app misschien wel wat.

Horizonnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:12

Joscaa schreef:
Horizonnig, waarom open je anders geen Jesse, Matt & Eva fan topic?
Ik hou niet van mensen die populair doen over hoevaak ze iemand gezien hebben. Helemaal niet als je helemaal niet in dit topic mee praat maar dan even binnen komt vallen om dit mede te delen. Dus van mij mag je er wel weer mee stoppen :wave:

Zo was het helemaal niet bedoeld. Had misschien beter niet er bij moeten zetten hoe vaak ik ze gezien had, maar wilde duidelijk maken dat dat wel vaak was dus dat ik wel wist waar ik het over had zeg maar. Verder ben ik al een tijd een stille meelezer hier, ik las bij vandaar dat ik reageerde op het berichtje van een tijdje terug, en heb ik ook al eerder een keer mij voorgesteld.

Ik hoef geen fantopic te openen en vind het jammer dat er zo gereageerd word. Heb het gevoel dat ik word neergezet als een of ander pennyfanmeisje, terwijl dat niet het geval is. Maar sorry als ik mensen hun humeur heb verpest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:13

Ik by heb altijd wel een paar concepten klaar staan dan hoef ik alleen nog maar op delen te tikken, maar dat is geen aparte app

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:19

Joh, laten we gewoon allemaal even aardig blijven #doeislief

Lisitano

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:38

Woehoe! *\o/* Ik heb eindelijk weer eens een foto boven de 300 likes. Ik ben er wel iets intensiever mee bezig. Manu stond bij een aantal hashtags ook tussen populair :D
Ook met andere posts:

Afbeelding

Dat met die hashtags is wel een puzzel zeg := Nu nog uitzoeken wat ik bij foto's van hen samen het beste kan plaatsen. Die worden nauwelijks via hashtags gevonden.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:01

Ik ken Jesse, Eva en Matt niet. Ik kom met showteam wel op veel evenementen, 1 keer zouden ze komen maar hadden toen afgebeld. Weet de reden niet eens meer.

Hoefwijzer ken ik wel, amable ook en met Bianca Elise (labbnc) heb ik heel leuk contact op insta.

Eva volg ik wel op insta maar kan nu niet zeggen dat ik ze arrogant vind overkomen hoor.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:08

Hmm ik denk ook dat het wel lastig is om niet af en toe een beetje arrogant over te komen als je zo'n grote fanbase hebt, van ook wel veel jongere kinderen. Dan komen er een hele hoop aannames, vragen en kritiek op je af en dan moet je daar maar mee om weten te gaan :o Soms is het ook lastig om te zien wie er nou écht ergens wat vanaf weet en wie niet.

Wat ik wel heel lastig vind zijn instagrammers die niet-passend tuig hebben, één grote Scandinavische instagrammer heeft bijvoorbeeld altijd te korte hackamore neusriemen en daardoor zitten die dingen altijd bijna in de ogen van haar paarden. Het is zo'n slecht voorbeeld voor alle volgers die ze dan hebben, en het is natuurlijk ook niet fijn voor hun eigen paarden.

Edit: even iets anders verwoord
Edit II:
Wel vind ik sommige fotografen best wel arrogant :o Een vriendin van me heeft een instagram voor haar prachtige Fries en dan komen fotografen vragen om foto's te maken. Hartstikke leuk natuurlijk! Alleen dan moet ze wel hun reiskosten en soms zelfs hun normale tarief betalen :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:19

Qimm schreef:
Ik by heb altijd wel een paar concepten klaar staan dan hoef ik alleen nog maar op delen te tikken, maar dat is geen aparte app

Aan die optie had ik dus nog niet eens gedacht :o? . Maar bedankt voor de tip!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:23

Als ik als fotograaf een portfolio shoot aanbied dan vraag ik zelfs niet eens mijn reiskosten.. verwacht ik ook niet, maar meestal krijg ik dan wel een centje, of ze kopen de foto’s en heb ook al enkele teken opdrachten gekregen hierdoor!
Zou dat ook wat ‘arrogant’ vinden van mijzelf om iemand te benaderen en dan nog geld te vragen.
Zet dan een oproepje oid waarbij je duidelijk maakt dat ze de reiskosten moeten betalen :)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:24

Captain schreef:
Ik vind het nogal wat om mensen arrogant te noemen als je ze alleen van instagram 'kent'. Ik ken de drie personen erg goed en het woord arrogant zou echt op de laatste plaats komen wb beschrijving. :?

Wat een aannamen. Ik ken ze zeker niet van alleen insta. Juist van heel ver terug al. Maar ga er verder niet over door :) gaf alleen mijn mening, niet iedereen hoeft hetzelfde te vinden toch? Plus hoe ze tegen de een doen is niet altijd hoe ze tegen een ander doen ;)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:29

Laten we het liefhouden hier, dat gedoe om Eva/Jesse/Matt, zijn we hier niet allemaal een beetje te oud en wijs voor ons druk te maken over of je ze persoonlijk kent ja/nee en of ze nu juist wel of niet arrogant zijn?:+

Even ontopic weer:
De optie concepten is eigenlijk best slim bedacht :’) ik vergeet namelijk weleens te volgen of heb niet zoveel zin om dat te doen en dan kan dit een mooie afwisseling zijn.

Ik merk dat mijn feed een beetje saai wordt..mis echt mooie foto’s of leuk beeldmateriaal van trainingen :( Misschien dan binnenkort toch maar een keer een fotograaf vragen, die ook meer vastlegt dan alleen het rijden, dus ook de momenten er omheen en vooral de emotie vast kan leggen..want het is zo’n leuke merrie <3 denk dat de saaie feed ook reden is dat we blijven hangen rond de +- 50 volgers, want ik gebruik wel veel hashtags die vaak worden gebruikt :(

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:29

Hebben jullie dat ook dat filmpjes altijd veel minder bereik hebben en likes krijgen? Mijn foto’s gingen eindelijk weer over de 100 heen, dus ik dacht eens kijken hoe een video het nu doet :')

Afbeelding

Afbeelding

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:31

Kan iemand mij uitleggen hoe die concepten werkt? :')

Ik heb wel eens perongeluk iets in concepten gezet maar vervolgends was ik het dan kwijt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:38

Concepten zou ik niet doen. Bij Iphone blijven ze netjes staan, bij android gooit die de concepten er steeds uit.
Ook als je de app opnieuw ergens op zet, ben je alle concepten kwijt.
Been there done that :') :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:54

Concepten doen het bij mij prima, ik heb een iPhone.

xTitanic schreef:
Als ik als fotograaf een portfolio shoot aanbied dan vraag ik zelfs niet eens mijn reiskosten.. verwacht ik ook niet, maar meestal krijg ik dan wel een centje, of ze kopen de foto’s en heb ook al enkele teken opdrachten gekregen hierdoor!
Zou dat ook wat ‘arrogant’ vinden van mijzelf om iemand te benaderen en dan nog geld te vragen.
Zet dan een oproepje oid waarbij je duidelijk maakt dat ze de reiskosten moeten betalen :)

Precies! Zo doe ik het ook. En echt super lief als mensen dan nog iets willen geven of iets na willen bestellen, maar het hoeft niet :) Daarom was ik ook zo verbaasd dat er dus mensen zijn die gewoon geld gaan vragen terwijl zij degene zijn die een model zoeken :+

Mijn fotografieaccount is trouwens een beetje dood, ik heb het zo druk met studie en allemaal andere dingen :o Mijn pyrografieaccount heeft nu 34 volgers en ben ik echt nog aan het opstarten, ik moet nog eens het hele topic doorlezen voor tips daarvoor. Het is eigenlijk mijn eerste echte 'kunst' account en fotografie is zo veel makkelijker om online te gooien voor mij :+

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:58

Ik heb 900 volgers *\o/* .
Heb echt zo veel lol in fotografie gekregen. Ik vond het altijd al leuk maar ik deed er nooit zo veel mee.

En nu ik dit schrijf ben ik weer getagd door Fenna. Ben benieuwd of er weer een paar volgers bijkomen :P

Edit: concepten heb ik toevallig voor mijn meest recente foto gebruikt! Ik verveelde me dus ik had de post al gemaakt, maar ik vond het te vroeg om hem te posten. Ging prima en ik heb een android

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:18

mirriejj schreef:
Concepten zou ik niet doen. Bij Iphone blijven ze netjes staan, bij android gooit die de concepten er steeds uit.
Ook als je de app opnieuw ergens op zet, ben je alle concepten kwijt.
Been there done that :') :')

Ik heb er tot nu toe nog geen last mee gehad op mijn android terwijl sommigen er meer dan 10 dagen in staan

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 11:42

xTitanic schreef:

Precies! Daarom plan ik mijn shoots het liefste op donderdag en vrijdag. Dan ben ik vrij en reis ik gratis.
Al is in het weekend soms reiskosten wel fijn. Ik bied ze ook vaak de optie. Zo van dan en dan reis ik gratis. En anders kan het voorkomen dat ik reiskosten vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:46

Hier nog steeds geen zin/inspiratie.. kom ook nog weinig op de app..
Heel gek, want ik vond het eigenlijk heel leuk, gewoon mooie foto's kijken..
Account ging ook goed, heb nu nog steeds een kleine 900 volgers, maar die krijgen niet veel te zien :o

Hebben jullie ook wel eens van die dipjes? En ga je daarna gewoon verder of begin je dan opnieuw (afhankelijk van de lengte van het dipje gok ik) ?

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:46

Concepten gebruik ik niet, heb android dus hij gooit ze er steeds uit. Wel gebruik ik Later (zowel app als website) en dat plant ook heel makkelijk. Kan je ook gelijk zien hoe je feed eruit komt te zien :)

Ik heb nu al een paar dagen niks geplaatst en toch komen er nog wat likes bij, altijd leuk :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:55

Ik heb android en heb een concept staan die er al een maand of 4 staat, dus het eruit gooien hangt ook nog van andere dingen af denk ik.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:00

[***] schreef:
Hier nog steeds geen zin/inspiratie.. kom ook nog weinig op de app..
Heel gek, want ik vond het eigenlijk heel leuk, gewoon mooie foto's kijken..
Account ging ook goed, heb nu nog steeds een kleine 900 volgers, maar die krijgen niet veel te zien :o

Hebben jullie ook wel eens van die dipjes? En ga je daarna gewoon verder of begin je dan opnieuw (afhankelijk van de lengte van het dipje gok ik) ?

Ik had een tijdje terug een dipje. Ik had helemaal geen zin om andere mensen hun foto's te liken en te reageren. Maar daarna ging ik mensen volgens van wie ik hun content wel écht leuk vind en content waar ik geïnspireerd door raak qua fotografie. Dat hielp wel!