Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 20:59

Lekker wat besteld Century!

Ik snap wel dat ze 'iets' rekenen voor het goed versturen van broedeieren maar 15 euro is wel heel bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:38

Oh, ze waren hier ook weer lekker bezig dit weekend. Politie aan de deur gehad. Again. Er was een klacht, en hou jou maar vast, omdat wij geen dak op de stal hadden, maar al maanden een lelijke, blauwe plastiek. Dat zag er ook niet meer uit dus ja. Wanneer gingen wij daar weer iets opleggen?

Ik kan je zeggen, je weet niet of je moet lachen of huilen :')

Daarna een hele uitleg over die stomme, plastiek verpakking op palletten. Mijn vriend uitgelegd dat dat stalbedekking is. Wat wij daar mee deden? Tja, verkopen! (En al zeg ik het zelf, het staat er heel netjes en niet storend bij) Toen ze verkopen hoorden ging ze helemaal los. Zwart werk, illegale verkoop, wet overtreden, geen btw nummer etc. Na haar relaas melde mijn vriend fijntjes dat wij zelfstandige zijn en volledig in orde waren. Toen is ze maar ingestapt in de combi en vertrokken. :') Ooit gaan ze ons wat woongenot gunnen :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:48

Man wat een soep zooitje is het toch. Dak mag niet. Blauw spul ook niet.

Misschien moet je een bordje aan de poort hangen. Bent u het ergens niet mee eens? Kom dan het werk hier zelf even doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 02:49

Wat enorm raar dat de politie zich daarvoor leent, Moestuin.
Bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 06:03

Ja, je vraagt jou af wat uiteindelijk wel mag :')

Senna: De klachten komen steeds intern vanuit de gemeenteraad zelf. Die sturen dus ook de politie aan en ik denk dat zij daar niet veel in te zeggen hebben...

Maar het gaat ver hoor de laatste tijd. Nu met de corona ook, de gemeente moet elke zelfstandige op de hoogte houden over zijn sector. Al maanden vragen wij om ons ook gewoon die updates te geven en ze blijven ons negeren. Wij krijgen dus 0,0 informatie. Maar de gemeentebelastingen wel :+ Nog wekelijks stoppen er dezelfde groepjes mensen hier die alles beginnen te fotograferen en zodra je buiten komt knallen ze weg met hun auto. Toen we onlangs bomen aan het planten waren ook. Aan 5 per uur komen ze voorbij in de auto en ondertussen filmen.

Wij weten al dat er familie dit huis wou kopen en wij hun ‘te snel’ af waren. En die familie zit dus in de gemeenteraad en zou het nog steeds willen. Dus wij weten genoeg. Maar dat ze er maar in stikken hoor. Ze kunnen enkel kijken hoe mooi het hier wordt
~~}>

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:48

Als ze het zo graag willen hebben, waarom dan niet verkopen voor dezelfde prijs of iets meer als je het voor gekocht hebt? Ben je van de hele ellende af en kun je op een andere plaats opnieuw, vers en hopelijk wel gelukkig, beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:11

Omdat wij nooit terug krijgen wat wij ervoor hebben gegeven. Door de restschuld zijn wij niet in de positie dat dat lukt. Verder zijn wij nog niet ik rechtstreeks contact met hun geweest. Wij horen het ook maar weer via familie van hun :) Wij zouden een restschuld krijgen van rond de €50.000 en geen geld meer hebben om schrijfgeld te betalen waardoor een eigen huis kopen nooit meer tot de mogelijkheid gaat behoren.

Maar ik moet zeggen, je went eraan. Deze zomer had ik wel schrik en was flink overdonderd maar ondertussen weten wij al dat het veel brullen is en het daarbij blijft. Dat ze ons zo aanstaren, filmen etc is natuurlijk niet fijn. Maar daar hebben wij ook al plannen rond. Het is helaas wat het is vrees ik...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:33

Mogen ze het voor een ton extra kopen :+

En wellicht toch eens informatie inwinnen of jullie aan het filmen wat kunnen doen (aangifte oid) want kan me niet voorstellen dat het legaal is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:47

Heb jullie niet zoals privacy, want dan zou het schending van de privacy kunnen zijn. En dan als ze zo graag willen kopen gewoon verkopen zodat jullie uit de schulden zijn + wat extra. Als ze echt graag willen moet de prijs geen probleem zijn.

Ben even wat minder actief hier heb problemen met het Uwv betreffende WW betaling.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:03

jeetje, de soap gaat maar door he moestuin. ik bewonder jullie kracht!!

Marcella, dat klinkt niet fijn. UWV kan heel vervelend zijn :(:)

apart hier, mensen heel enthousiast pups reserveren... en dan een week later zeggen, toch maar niet. en niet een, maar een paar achter elkaar.. tja.
Ik ben niet bang dat ik ze niet kwijt raak ofzo, maar reserveer dan niet als je het toch niet wilt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:05

Tip vraag bij reserveren een bedrag dat alvast betaald moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:25

lizy29 schreef:
Mogen ze het voor een ton extra kopen :+

En wellicht toch eens informatie inwinnen of jullie aan het filmen wat kunnen doen (aangifte oid) want kan me niet voorstellen dat het legaal is.

Daar zijn wij inderdaad mee bezig :j We moeten nu een logboek bijhouden met tijdstippen en nummerplaten :)

Marcella: Wat wij horen (dus ze hebben het ons niet zelf gezegd) is dat hun budget zeer beperkt is. Daardoor hebben ze het ook niet kunnen kopen en wij wel. Nu zijn ze dus aan het spitten om toch maar genoeg waardevermindering te kunnen aansmeren en het ons zo zuur mogelijk te maken. Ik geniet ondertussen lekker verder van mijn dieren en tuin :+

Geen idee wat uwv en ww is maar het klinkt niet fijn, sterkte!

Inderdaad een aanbetaling vragen Juval. Dat moeten ze bij mij zelfs doen voor een geit van €40. Anders sta je er inderdaad mee

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 11:51

Pff meen je Moestuin! Wij hebben ook horrorburen en je went er inderdaad aan. Opgegeven moment hoort het er gewoon bij. Maar soms zit het inderdaad heel hoog. Maar wij wonen ook liever op dit plekje MET de horrorburen dan ergens in een woonwijk :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:59

Eigenlijk kinderachtig gewoon.

Soap met mijn ouders gaat ook nog steeds door. En ze denk mij op te kunnen leggen wat ik wel en niet mag doen. In de tussentijd gaat het met mijn oom ook niet lekker dus nu op ander complex wat extra moestuin werk erbij.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:21

Stoeltje in de voortuin zetten dan maar en onder het genot van een kopje thee/koffie vriendelijk zwaaien :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:23

lizy29 schreef:
Stoeltje in de voortuin zetten dan maar en onder het genot van een kopje thee/koffie vriendelijk zwaaien :+

En een bakje voor de vrijwillige bijdrage aan de acteurs, aangezien ze de show kennelijk zo graag weer zien. :P

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:39

tamary schreef:
lizy29 schreef:

En een bakje voor de vrijwillige bijdrage aan de acteurs, aangezien ze de show kennelijk zo graag weer zien. :P

Gewoon entree vragen, niets vrijwillig :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:07

tamary schreef:
lizy29 schreef:

Zonder gekheid maar deze zomer komt er een picknick tafel te staan tussen de weiden waar iedereen mag gaan zitten en dieren mag kijken :') Wij hebben niets te verbergen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:38

Crap, konijn in de verkeerde groep ingedeeld... Ze waren wat langer blijven zitten dan normaal. Toen ik ze vilde dacht ik al: Sh*t, dit is geen ram, dit gaat te vlot... En ja hoor, ik gok een 2 weken ver. Voel mij nu best wel schuldig.

Spoiler:
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:39

He balen Moestuin.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:50

Oh, dat is balen zeg! Wel heel bijzonder om te zien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:19

ai, dat is zonde.. balen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:36

Balen, maar wel bijzonder om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:53

Ja ik vond het ook bijzonder om te zien. Nu moet ik zeggen: Misschien beter zo. Moeder had een slecht gebit waar al flink aan was gesleuteld. Ze kon haar eigen wel onderhouden maar kon enkel luzerne eten. Dus ik betwijfel of ze daarmee ging toekomen om ook haar jongen te voeden. Maar aller sinds nog steeds zonde. Is de eerste keer dat ik mij heb vergist qua geslacht.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 21:32

Kan gebeuren Moestuin... volgens mij gebeurd dit met vee in grote slachthuizen ook wel regelmatig. Gelukkig was ze nog niet zo ver. En als ik het zo haar is het misschien maar beter ook.