Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:48

Ah je snapt 't toch wel.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:30

Kuggur schreef:
Sammie schreef:
Dan geloof je het toch lekker niet

http://www.space.com/22228-space-statio ... aphic.html

https://en.wikipedia.org/wiki/O%27Neill_cylinder

Of ze daadwerkelijk 2 stuks van ieder dier meenemen waag ik wel te betwijfelen, maar het hele ark/ruimtestation is een serieus idee op dit moment om op grote schaal mensen te vervoeren in de ruimte.

Concepten van iets op de plank hebben liggen is nogal wat anders dan het daadwerkelijk bouwen van zo'n ding.
"op dit moment" is een nogal absurde woordkeuze in dit verband.

Bij spaceX ligt een heel plan klaar om mars te koloniseren. Meneer Musk is er heilig van overtuigd dat we binnen x jaar op mars wonen. Met prachtige fotos hoe het zou moeten worden. We snappen allemaal dat dit slechts concepten zijn en nog lang geen realiteit... Is die ark niet net zoiets? Die hele wereld is bezig met toekomstdromen dus ik vind het niet gek dat zoiets bedacht wordt.

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:51

Ze zijn idd. nog lang niet zover,er zijn nog aardig wat problemen die opgelost moeten worden,o.a. de brandstof voor het ruimteschip.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:04

En de tijd die het kost om er te komen. Natuurlijk zijn er een hoop concepten en ideeën, alleen de realisatie Is lastig.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:06

Als je verkouden /hoest hebt heb je vaak ook een geïrriteerde keel. Honing en ook bepaalde hoestdrank helpen dat stukje keel te verzachten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:25

Waarom moet krijg ik als ik honing los eet alleen nog maar meer keelpijn en moet ik meer hoesten?
Dat is toch juist in strijd met wat er net is gezegd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:27

Anijs met melk is beter voor je keel,het is ook zachter dan honing.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:21

Riddershow schreef:
Als je verkouden /hoest hebt heb je vaak ook een geïrriteerde keel. Honing en ook bepaalde hoestdrank helpen dat stukje keel te verzachten.

En honing bevat antibacteriele stofjes. Dus als je ook last hebt van een bacterie, helpt de honing die op te ruimen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:48

Weet iemand waar de uitdrukking "Roger that" vandaan komt? Ik weet wat het betekent maat hoe zijn ze erop gekomen en waarom Roger?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:52

Laatst bijgewerkt door Bhodi op 15-12-15 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:53

Ik vraag me af waarom mensen in hemelsnaam hun hond meenemen naar de supermarkt en die vervolgens ervoor aan een paal oid vastknopen. Negen van de tien keer dat ik ze zie zitten bij de AH vlakbij dan zitten ze te janken/blaffen en/of de boel onder te pissen en te poepen. Waarom je hond niet heel even thuis laten, desnoods in de tuin ofzo? :?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:55

Dat mogen mensen toch zelf weten? Wie weet is dit minder erg dan als ze alleen thuis gelaten worden? Of je bent aan de wandel met je hond en komt langs de supermarkt en bedenkt dat je nog een klein boodschapje moet doen, waarom dan niet even vast zetten?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:03

Ja prima als je hond dat ook prima vindt. Maar zoals ik al zei zie ik dat dat 9 vd 10 keer niet zo is. Plus iedereen kan er zomaar mee doen wat die wil en je bent er zelf niet bij. Zal er wel aan liggen dat ik geen hond heb maar ik snap het echt niet :P

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:19

Marjoow schreef:
Weet iemand waar de uitdrukking "Roger that" vandaan komt? Ik weet wat het betekent maat hoe zijn ze erop gekomen en waarom Roger?

Citaat:
Roger is eigenlijk een alternatief van Romeo en verwijst dan ook naar de letter R van ‘received’. In de eerste helft van de twintigste eeuw stond Roger voor de letter R, maar dat veranderde in 1957 bij de invoering van het nieuwe fonetische alfabet door de Navo. Toen werd Roger als aanduiding van de letter R vervangen door Romeo. In de radiotelecommunicatie zoals die bijvoorbeeld in de luchtvaart wordt gebruikt, bleef Roger echter de standaard voor het bevestigen van een boodschap.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/luchtvaartvrgen-waar-komen-termen-mayday-en-pan-pan-vandaan

Ik heb het even opgezocht. De persoon wil blijkbaar de R van 'recieved' doorgeven dus, maar omdat er in de radiotaal altijd met volledige woorden ipv een enkele letter wordt gewerkt (voor de duidelijkheid) hebben ze 'Roger' aangenomen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:42

Waarom dan niet gewoon recieved? :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:25

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:30

gohya schreef:
Knert je hebt gelijk,ik heb die quote fout geschreven,het woordje DIE moet zijn NIET.
Excuses,logisch dat je het verkeerd begreep.

Hoeveel en hoe vaak geef je de Orchideën water? ik heb de mijne steeds weer in bloei staan.
Maar 1 soort duurt het een jaar voor die weer bloeit,ligt dus ook aan de soort.

Geeft niet..

Ik geef weinig water. Denk 1x in de 3 weken. Soms net wat vaker. En dan goed wat water door het bakje laten lopen en goed laten uitlekken voordat het weer in het potje gaat. Weer wel dat ze niet van natte voeten houden.

Heb ze om het half jaar een andere plek gegeven. In de zon, uit de zon. Met als resultaat dat de bladeren prachtig die mooi vol zijn en die mooi worden aangevuld met nieuw blad...maar bij elke situatie geen bloem. Zit er ook niet aan te plukken. En de katten kunnen er niet bij.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:33

amkeVH schreef:
Waarom dan niet gewoon recieved? :+

Sommige woorden rijmen teveel op andere woorden die iets anders betekenen. Vergeet niet dat de verbinding niet zo helder was als vandaag de dag.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:36

Aha! Duidelijk. Thanks :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:37

Er is iemand die een koperen buis heeft gestolen en daarmee een gasexplosie heeft veroorzaakt, veroordeeld tot 5 jaar cel en 3 miljoen euro schadevergoeding. Maar waar gaat die 3 miljoen daadwerkelijk vandaan komen? Ik neem aan dat deze beste man dat niet zomaar even kan ophoesten..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:40

Smee__ schreef:
Ik vraag me af waarom mensen in hemelsnaam hun hond meenemen naar de supermarkt en die vervolgens ervoor aan een paal oid vastknopen. Negen van de tien keer dat ik ze zie zitten bij de AH vlakbij dan zitten ze te janken/blaffen en/of de boel onder te pissen en te poepen. Waarom je hond niet heel even thuis laten, desnoods in de tuin ofzo? :?

En dan janken als hun hond 'gestolen' is :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:44

Knert schreef:
gohya schreef:
Knert je hebt gelijk,ik heb die quote fout geschreven,het woordje DIE moet zijn NIET.
Excuses,logisch dat je het verkeerd begreep.

Hoeveel en hoe vaak geef je de Orchideën water? ik heb de mijne steeds weer in bloei staan.
Maar 1 soort duurt het een jaar voor die weer bloeit,ligt dus ook aan de soort.

Geeft niet..

Ik geef weinig water. Denk 1x in de 3 weken. Soms net wat vaker. En dan goed wat water door het bakje laten lopen en goed laten uitlekken voordat het weer in het potje gaat. Weer wel dat ze niet van natte voeten houden.

Heb ze om het half jaar een andere plek gegeven. In de zon, uit de zon. Met als resultaat dat de bladeren prachtig die mooi vol zijn en die mooi worden aangevuld met nieuw blad...maar bij elke situatie geen bloem. Zit er ook niet aan te plukken. En de katten kunnen er niet bij.

Dat is wel weinig hoor,1 x in de 3 weken water.Ik geef ze minimaal 2 x per week water.Het overtollige water in de ompot gooi ik dan weg.
Maar zolang ze nieuwe bladeren blijven maken,zullen ze geen bloemen maken.
Ik denk dat al het weinige water gebruikt word voor de bladeren,dus geen water meer om bloemen te vormen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:58

SindyKaya schreef:
En dan janken als hun hond 'gestolen' is :+

Wat een stomme opmerking dit.. :\

Ik vraag me af hoe het kan dat bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld voetbal en racen, meer door mannen gedaan worden en ook meer als mannending gezien worden. Waar komt dat vandaan, hoe komt het dat vrouwen (in het algemeen) minder interesse in hebben? (en vice versa). Daar ben ik wel benieuwd naar :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:08

Esmee_98 schreef:
Ik vraag me af hoe het kan dat bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld voetbal en racen, meer door mannen gedaan worden en ook meer als mannending gezien worden. Waar komt dat vandaan, hoe komt het dat vrouwen (in het algemeen) minder interesse in hebben? (en vice versa). Daar ben ik wel benieuwd naar :)

En waarom er eigenlijk weinig tot geen Homo's op voetbal zijn? er zullen er heus wel een paar tussen zitten,maar het grootste gros is echt geen homo.Miss. te grof voor ze? net als veel vrouwen het te grof vinden?
Zo zie je bij damesvoetbal weinig tot geen Meisje/meisje,maar bijna allemaal Jongen/meisje.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:13

gohya schreef:
Esmee_98 schreef:

En waarom er eigenlijk weinig tot geen Homo's op voetbal zijn? er zullen er heus wel een paar tussen zitten,maar het grootste gros is echt geen homo.Miss. te grof voor ze? net als veel vrouwen het te grof vinden?
Zo zie je bij damesvoetbal weinig tot geen Meisje/meisje,maar bijna allemaal Jongen/meisje.

Dat laatste ben ik echt zeker niet met je eens. Zowel bij mijn vorige voetbalvereniging als bij mijn huidige vereniging is het echt voor 95% "meisjemeisjes". Net zoals de teams waar we tegen spelen, zijn zelden van die mannelijke figuren.
Zelf ben ik toch ook wel echt een "meisjesmeisje", afgezien van mijn hobby's :')