Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:05

Wat had je dan verkocht dan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:10

Een originele Hermès ring incl doosje. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:44

Dat is banketstaaf! Kan je er geen mailtje aan wagen?

Nou, ik heb een mail terug..
Het jasje gaat morgen op de post, hij was net thuis en zag dat het er op stond.. Wel fijn dat als je iets verkoopt en je mail krijgt dat het geld is overgemaakt je dan pas 4 dagen later kijkt of het er op staat..
Gelukkig heb ik het nu niet nodig, en nu maar weer hopen dat het er volgende week is..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:50

Ja, ik heb ze gemaild. Ik ben benieuwd of ik er überhaupt nog antwoord op krijg!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:16

Tallie: nou, das ook lekker van mp :+
Ze hebben het maar druk met die klachtenmails van bokkers :')
Je zal wel antwoord krijgen, vermoed ik.

Ik heb iig wel vandaag antwoord gehad op mijn buitenland waarschuwings mail :j
En tis heel simpel :(:)
Doordat ik buitenlandse provider heb, komt die waarschuwing automatisch ivm slecht verleden buitenlandse verkopers...
Dus ookal ben ik letterlijk grensgeval; helaas pindakaas -O-

Word dus toch standaard inleidend verhaaltje doen bij 1e contact voortaan.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:24

Evelienepien schreef:
Ok thanks vor jullie inbreng +:)+

Ikzelf heb ook geen moeite met zon waarschuwing :n
Alleen
Ik heb afgelopen week 2 x mensen fehad, die van koop afzagen want ze krijgen dus bij mij (als verkoper) een extra melding ...
En ja, woon in grenskantoor in buitenland, als ik huiskamer deur uitstap kom ik in ned uit maar adres is geen ned. Heb ook in adv staan grensgebied ophalen etc maar baal hier dus wel van...
Zit er al 7 jr op, ben altijd eerlijk over staat van spullen maar ben verhuist in due tijd en krijg je dit...

Wat je ook zou kunnen doen, is jouw woonplaats in je profiel veranderen naar een woonplaats in NL die het dichtst bij de grens ligt, dan krijgen eventuele verkopers die melding n.l. niet meer.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:43

Staroo: ik ben verhuisd van België naar het hoge noorden maar krijg die melding ook als ik wat verkoop :+

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:45

Staroo: nee, zo werkt het dus niet :n
Had dat nl al :')
Op plaatsnaam kun je alles wat je wilt neerzetten MAAR
Als je ( net zoals ikke dus) geen ned provider (lees:leverancier van internet) hebt, staat het bij mp intern dus zo ingesteld dat iemand met buitenlandse provider dus automatisch zo'n waarschuwing bij z'n ip/mail adres krijgt!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:44

Ik heb een paar leuke dingen gescoord op mp, mits ik de pakketten ook echt aankomen...

Gegokt op een canada goose jas.. Kon hem niet ophalen maar ik had dr mobiele nummer en vroeg om extra foto's etc, ik heb er nagecheckt en kon haar zelfs op fb vinden, ging om een wat oudere vrouw, hopen dat i ook daadwerkelijk een canada jas heb.. Ik gok wel vaker op dingen maar Zelfs nu had ik wel beetje zweethandjes :p

En ik heb ook nog een leuke picture perfect jasje nieuw kunnen scoren voor€25 terwijl die in de winkel €189 was, dus ik heb weer een goede ervaring! :D

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:22

Ik lees al een tijdje mee in het topic, naar alle ervaringen. Nu laat ik zelf ook maar eens een berichtje plaatsen.
Ik koop en verkoop al geruime tijd wat via marktplaats. Tot nu toe gaat dat altijd naar wens. Op af en toe de onzinbieders na, maar die hou je altijd.
Verleden week nog een positieve ervaring op MP, minipaardje te koop gezet, zelfde dag als reactie en 2 dagen later is het paardje opgehaald door nette mensen. Zo heb ik het graag.

Ook via boktmarkt koop en verkoop ik weleens wat. Nog nooit geen problemen tot nu. Ik heb van een bokker EZ endurance beugels gekocht, prijs overeen gekomen. Dit heb ik op 16 augustus betaald en tot op heden nog niets ontvangen. Mevrouw reageert ook niet meer op pb's, zijn nog niet eens geopend. Hier baal ik ontzettend van. En sta nu eigenlijk op het punt om aangifte wegens oplichting te gaan doen.
Ik hoop maar dat ze de endurancebeugels nog opstuurd, maar begin er een hard hoofd in te krijgen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:42

ik zou contact op nemen met een mod!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:44

heb je al in het profiel van die bokker gekeken bij 'zoek gebruikersberichten' om te zien of ze sinds die tijd wel op bokt geweest is??
Als dat niet zo is, is er heel misschien toch nog een goede reden. Indien wel, weet je dat ze bewust jouw pb's niet opent en zou ik ook een modje inschakelen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:21

janineskolla schreef:
Ik lees al een tijdje mee in het topic, naar alle ervaringen. Nu laat ik zelf ook maar eens een berichtje plaatsen.
Ik koop en verkoop al geruime tijd wat via marktplaats. Tot nu toe gaat dat altijd naar wens. Op af en toe de onzinbieders na, maar die hou je altijd.
Verleden week nog een positieve ervaring op MP, minipaardje te koop gezet, zelfde dag als reactie en 2 dagen later is het paardje opgehaald door nette mensen. Zo heb ik het graag.

Ook via boktmarkt koop en verkoop ik weleens wat. Nog nooit geen problemen tot nu. Ik heb van een bokker EZ endurance beugels gekocht, prijs overeen gekomen. Dit heb ik op 16 augustus betaald en tot op heden nog niets ontvangen. Mevrouw reageert ook niet meer op pb's, zijn nog niet eens geopend. Hier baal ik ontzettend van. En sta nu eigenlijk op het punt om aangifte wegens oplichting te gaan doen.
Ik hoop maar dat ze de endurancebeugels nog opstuurd, maar begin er een hard hoofd in te krijgen.

Even een mod inschakelen.

Maar wat kunnen sommige mensen toch weer slecht lezen en rekenen....
In de advertentie staat duidelijk, bieden excl. verzenden.
Ophalen kan in XXX of verzenden kosten koper.
Lijkt mij duidelijk.
*Mailer 1: als ik bied, komen er dan nog verzendkosten overheen?
*Mailer 2: Ik heb geboden, maar m'n bod is wel incl. verzenden. (tuurlijk nog geen 5 euro bieden, artikel is wel pakketpost)
*Mailer 3: (nadat ik akkoord was gegaan met haar bod) Oja er komen nog verzendkosten bij he? Of mag het zonder dat jij die betaal? (sorry er staat duidelijk bieden excl. verzenden, en het gaat al voor een koopje weg). Oh nee dan word het me te duur hoor denk ik......
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 29-08-14 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:46

De laatste keer dat ik contact met haar heb gehad was 21 augustus. Bij gebruikersberichten heeft ze na 7 juli al niets meer geplaatst. Maar kan daar niet zien (of ik kijk niet goed) of ze wel online is geweest.
Welke mod kan ik anders hiervoor inschakelen? Ben hier niet bekend mee hoe dat in zijn werk gaat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:54

Ik weet dat modje C_arola een mod is voor marktzaken! Als zij je niet verder kan helpen, kan ze je zeker wel vertellen wie wel!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:20

Citaat:
Bij vragen over de Bokt Markt kun je terecht bij de moderators van de Markt: Marga, Olympia, C_arola en Ods

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:05

Ik zou uggs overkopen van iemand.. 13:40 kreeg ik een mail , 13:56 teruggemaild dat ik het geld na het weekend overmaakte ivm crematie.. 14:20 mailtje terug dat ze verkocht zijn.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:06

Dank jullie wel. Nu weet ik met wie ik contact op kan nemen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:18

PrinceAmos schreef:
Ik zou uggs overkopen van iemand.. 13:40 kreeg ik een mail , 13:56 teruggemaild dat ik het geld na het weekend overmaakte ivm crematie.. 14:20 mailtje terug dat ze verkocht zijn.

Maar dan wel aan jou?!

(en gecondoleerd!)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:15

Ik heb een e-mail terug gekregen van marktplaats, maar uiteraard staat hier helemaal geen antwoord in. Ze verwijzen door aan het e-mail adres wat in hun verwijderingsmail staat.

Op de vraag waarom nep handtassen wel blijven staan, is helemaal geen reactie.

Ofwel, marktplaats kan je benaderen, maar antwoord krijg je helemaal niet. Typisch..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:45

oud nieuws toch?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:58

jep, helaas wel.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:08

Ik had mn auto op MP staan. Heb de meest rare mails gekregen, mensen die de advertentie niet lazen en vroegen wat er de laatste jaren aan was gedaan etc terwijl dat soort info allemaal in de advertentie stond. Mensen die belachelijke boden deden, of mensen die een goed bod deden maar vervolgens niet meer reageren op een mail dat ik akkoord ging. Gelukkig na een paar weken is de auto verkocht.
Vond het overigens wel duur om een advertentie te plaatsen in die rubriek.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:10

Raar is misschien niet het goede woord maar had in eerste instantie wel (weer) een teleurstelling.

Heb een eigen huisje sindskort en was opzoek naar eetkamerstoelen.
De eerste keer ging ik wat verderweg kijken.
Stoelen waren in slechte staat dus die heb ik niet gekocht.

Gisteren bij iemand anders een afspraak gemaakt.
In de advertentie stond dat de stoelen nog prima zaten maar wel schoongemaakt moesten worden. Op de foto zagen ze er redelijk uit.
We hadden 60 euro afgesproken voor 6 stoelen.
Stoelen waren echter heel vies en ook gezegd dat het niet doorging.
Mochten we ze anders ook wel gratis meenemen om te kijken of we er nog wat mee konden.
Wel nog tien euro gegeven, en de stoelen meegenomen.

Heb met dasty de ergste vlekken ingespoten en ingewreven bij één stoel.
Daarna de stoel met heet water afgespoeld.
Lijkt erop dat hij toch nog netjes is geworden :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:36

Ik heb mn canada goose jas binnen! Ik dacht eerst dat het een nepperd was aangezien ik de jas alleen kon laten verzenden, maar na veel onderzoek van het label etc schijnt het een echte canada goose tenzijn, alleen komt ie wel uit de collectie van 1998... :')

Als je de jas ziet zou je echt denken dat ie maar 1 winter is gedragen dus ik vind het prima!

Gisteren ook in amsterdam en woolrich jas opgehaald. Ze had al gezegd dat ie veel gedragen is. Bij de zakken glom het gewoon van vettigheid en vuil. Dus ik zat eerst wel te twijfelen. Na aantrekken zat ie echt heerlijk, en heb ik hem toch voor een heel leuk prijsje mee kunnen nemen.

Thuis meteen de dreft gepakt en een borsteltje en de zakken/zijkant en mouwen geborsteld, en er kwam inderdaad veel vuil vanaf pfoee :=

Net gekeken hoe de jas er droog uitzag en het ziet er al veeeeeel beter uit. Volgende week gaat ie naar de stomerij, dus ik ben benieuwd hoe die hem eruit kunnnen laten zien!

Ook nog een ander jasje gekocht, er stond in de advertentie dat ie nieuw was, krijg ik het jasje keurig binnen, niks te zien op het eerste oog, maar er zitten wel wat vlekjes inhelaas, of er drinken op is gemorst.. Even maar de verkoopster mailen..