Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

MarlindeRooz schreef:
Ja maar ik kan dus geen afspraak maken. Ook niet over een maand zeg maar… dat is toch niet te begrijpen?

Ik hang nu in de wacht om telefonisch een afspraak te maken. Maar heb er een hard hoofd in of dat lukt.

Dorp hiernaast is pas over 2 weken tijd en dat is ook echt onhandig (15 min met de auto).

Of ik moet naar Zwolle maar dat is onhandig met mijn werktijden. En bij het ziekenhuis is het betaald parkeren en dat vertik ik. Er zit zo’n post op 400 meter van mijn huis???? :+

Edit: toch maar naar het ziekenhuis want 2 tot 3 weken wachten heb ik geen zin in. Echt wat een schande dat dit zo slecht geregeld is.

Daarom ga ik dus altijd al standaard naar het ziekenhuis. Hier in het dorp is het ook drama, vooral als je nuchter moet prikken.

Hier is ook alles op afspraak, zowel prikpost als ziekenhuis. Is na de corona er ook niet meer afgegaan.

Deventer ziekenhuis heeft eerste half uur gratis parkeren. Meestal red ik dat wel.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Jaa echt wat een gezeik zeg. Ik heb al weinig energie dus ook nog een stuk omrijden en moeten wachten kost me gewoon onnodig veel energie. :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:32

Ik heb net mensen van Enexis/de gemeente uit mijn tuin gestuurd.

De straat is al MAANDEN een chaos. En was het 2 jaar terug ook al 8 maanden en zal het de komende 1.5 jaar minstens ook nog zo zijn.
En ze willen geen enkele vergoeding voor overlast geven. Het is namelijk niet een beetje overlast, maar straatafsluitingen, parkeervakken die voor 1.5 jaar verdwijnen (en waar moet je dan je auto kwijt?), enz.

Maar goed, sinds mei ofzo zijn ze bezig met het aanleggen van een nieuw elektriciteitsnetwerk. Ok, moet gebeuren. Ik heb een brief gehad dat ze MORGEN bij mij in de tuin gaan graven om voor MIJ de nieuwe kabel te trekken.
Ik ga een half uurtje lunchwandelen en kom terug, hebben ze de brandgang aan de ACHTERKANT opgebroken. Gat van 1m diep en 2m lang en de hele brandgang breed. De andere kant van de brandgang is al maanden opgebroken. Dus ik kon niet meer bij mijn woning komen. Gewoon in 34 minuten!!!! Maar ik heb ook geen sleutel van de voordeur bij me. Dus ik MOEST via de achterkant.
Door de klein, door het gat, lekker smerig, ik weer thuis. Loop de woonkamer in, staat er een kraan in mijn VOORTUIN. En hebben ze in de hoek bij de buren gewoon al een HEEL gat in mijn tuin. Ik er naartoe en vraag waar ze mee bezig zijn, tuin platgewalst (planten gelukkig nog niet, maar stenen waren er al uit). Ja, staat op papier. Eh, er is gezegd dat die kabel hooguit 10cm op mijn grond zou komen en jullie hebben 50-60 cm opgegraven, daar ga ik NIET mee akkoord.
En ze zouden ook nog even vandaag mijn pad naar de voordeur opgraven. Ik zo dat gaat NIET gebeuren, want ik heb ook al geen achterom meer. Dat begrepen ze wel, er stond op papier morgen en morgen is ook alles weer netjes dicht. Dus niet vandaag en ik kan mijn eigen huis niet meer uit.
Dat ze achter op schema lopen, tja, niet mijn probleem, morgen staat er in mijn brief, ik ben er speciaal voor thuis aan het werk voor zover dat zal gaan omdat ik ook een tijdje geen stroom heb.
Heb de laptop dan vol en extra data bij Ziggo geregeld voor een mobiele hotspot. Maar je zorgt wel dat ik normaal de deur uit kan.
En volgende week moet ik normaal de containers weer via de brandgang naar de weg kunnen brengen, kan dat niet, dan hebben zij een probleem, want containers kunnen niet door de woning zonder iets te beschadigen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Irritant is dat, Germie. Wij hebben ook weleens gezeik gehad toen we de catering nog hadden. Midden in de bouwvak zouden de stroom er voor twee uur afgaan, gaven ze in een brief een week van tevoren aan. Werd uiteindelijk de hele dag Sta je dan met je koeling. Wij konden gelukkig nog uitvallen naar vrienden die ook een grote koeling hadden, en door de bouwvak was het niet druk. Maar je zou maar op vakantie zijn, en terug komen bij verdorven voedsel in je koelkast/vriezer.

Star is hier gelukkig ook zonder afspraak. Moet je wel achteraan aan sluiten bij de bejaardensoos :+

Edit: leuk joh, zo’n airco. Als dat ding het daadwerkelijk doet. Heb ‘m op 23 graden staan en het is 15 graden binnen, maar denk maar niet dat er warme lucht uitkomt.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op Gisteren, 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Te vroeg op de afspraak bij de Tandarts...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Siggislief schreef:

Dat is juist netjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Mag dus afwachten tot ik morgen terug gebeld wordt door reuma verpleegkundige. -O-

In de tussentijd lig ik te janken van de pijn. Paracetamol doet dus niks.

Ibuprofen mag niet in combinatie met andere medicijnen.

Waar vorige keer tapen de oplossing was lijkt het nu niet te werken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Siggislief schreef:

Hoe vroeg is te vroeg? Ik ben altijd liever op tijd dan op net wel/niet op tijd ;) Voor de praktijk ook fijn, want mocht er bijvoorbeeld iemand te laat zijn, kunnen ze afspraken omwisselen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

Ik moest net contant bij UPS afgekenen om een pakket te ontvangen.. ik vond dat heel bijzonder... Het pakket komt uit het buitenland en moet inderdaad afgerekend worden, maar vorige keer kreeg ik een IDeal fact van PostNL...
Deze jongen van UPS stond heel sneu met 'nee kan niet kan niet, moet cash'... maar goed, ik had mn pakket, dus het zal wel.. :') hij heeft nu 30 euro contant, ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Ik heb wel een foto gemaakt van dat scanapparaat met het bedrag erop, iets beters kon ik op dat moment niet bedenken :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

Bel even met UPS, dit klinkt alsof je genaaid bent. Je moet gewoon kunnen pinnen bij UPS. In veel gevallen moet je trouwens direct de douane betalen voor ze je pakket vrijgeven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

ja, maar ik heb het pakket in mn handen gekregen en ik krijg net van de verkoper een mail dat de zending is afgeleverd... Dus hoe ze me dan naaien kon ik zo snel niet bedenken :')
Ik hoefde mn pas niet door een louche machine te halen, en het pakket lag al bij mij binnen..

maar inderdaad, de vorige keer moest ik eerst de douane via PostNl betalen, daarna werd het afgeleverd. Maar die zending was ook een paar weken onderweg. Dit was er binnen een week, ik was ook helemaal verbaast (wat ook niet betrouwbaar overkwam voor die jongen denk _O- ) Op mn unicorn sloffen met contant geld naar de UPS auto... nee hoor, helemaal niet louche verder

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Als de chauffeur het niet afdraagt aan UPS kan je alsnog bericht krijgen dat het niet betaald is.

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:38

Ohhhhh dus die brief is dan een scam?
Hier was het ook zo, dat die koerier zei dat zn terminal stuk was.
Ik ga ze eens even bellen :D
Thanks!

Edit: gebeld, ze konden daar ook zien dat alles in orde was, en ze zeiden dat het voor kan komen dat je contant moet betalen...

Maar evengoed thanks voor het meedenken!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Gelukkig alles goed.

Ik heb net een bezorger onderschept die het pakketje in de brievenbus wilde stoppen die voor aan de weg staat.

Bedankt voor het aanbellen, zit toch 80 euro in...

oh wel.... ?

Ja sukkel! gewoon aanbellen!
Dit laaste dacht ik overigens :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

zonnebloem18 schreef:
Bel even met UPS, dit klinkt alsof je genaaid bent. Je moet gewoon kunnen pinnen bij UPS. In veel gevallen moet je trouwens direct de douane betalen voor ze je pakket vrijgeven.

Nee, hoor. UPS is ook cash. Vorige week nog over gehad met onze accountmanager.

Het is wel echt een lelijk systeem.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:32

Ik wil het liefst even een lekker stuk wandelen. Maar m’n oppashond doet alsof ze vermoord wordt als ze lang moet lopen. _O-

Soms vindt ze het wel leuk maar dat weet ik dan pas als ik in het bos ben. :+

En dit meeslepen is heftig (dit was haar hoofd na 20 minuten zeer langzaam wandelen).
Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Ik heb vrijdag een etentje bij een collega en ik lig er al een paar nachten van wakker omdat ik op sommige vlakken een moeilijke eter ben en bang ben dat ik iets voorgeschoteld krijg wat ik écht niet lust :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

JudithGigi schreef:
Ik heb vrijdag een etentje bij een collega en ik lig er al een paar nachten van wakker omdat ik op sommige vlakken een moeilijke eter ben en bang ben dat ik iets voorgeschoteld krijg wat ik écht niet lust :(

Ik zou haar even vragen wat de bedoeling is. Beter dat dan dat jij daar straks zit en niks lust. Dan heeft ze het voor niks gemaakt! Dus beter voor iedereen dat je het vraagt.

—-

Oppashondje heeft trouwens als een blij ei door het bos gerend. Inclusief zoomies! <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

black_kelpie schreef:
Ik moet echt nodig stofzuigen en dweilen. Maar dan haal ik de haren en kwijlvlekken van mijn hond weg en die komen nooit meer terug. Zo stom hoe je je het ene moment aan zulke dingen kunt storen en je ze het volgende moment niet kwijt wil ;(

black_kelpie schreef:
Ik heb gisteren haar voer- en waterbak in de vaatwasser gezet, dat vond ik al heel wat. Ze staan nu gewoon weer waar ze horen.

Gisteren hebben we haar as opgehaald. Ik ben niet zo van de as-sieraden of andere dingen, en een urn hoeft van mij ook niet. We nemen haar waarschijnlijk voor een laatste keer mee op vakantie naar Scandinavië om haar daar uit te strooien, vakantie en vooral kamperen was echt helemaal haar ding.

[ Afbeelding ]

Oooooh wat voel ik met je mee!
Volgende maand is het 2 jaar dat mijn grootse mannetje ons verliet en de pijn is nog steeds zo rauw... Mijn leven is gewoon nooit meer hetzelfde zonder hem.

Ik voel die pijn als ik jouw berichtjes lees... Heel heel heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

MyWishMax schreef:
Oehlala schreef:
Vind dat altijd een lastige, want wanneer beslis je dat de auto het niet meer waard is. Komt ie tot dusver zonder problemen door de apk? (onderhoud en slijtage delen niet meegerekend) voor laten we zeggen 1500 kun je niets vergelijkbaars kopen, en je weet wat je hebt aan de huidige auto. Mijn auto is overigens uit 2001 en heeft meer dan 4 ton op de teller en daar gaat ongeveer ieder jaar tussen de 400-800 euro aan onderhoud en reparaties in. Het voordeel van oudere auto´s is wel dat je bijna alles nog relatief makkelijk en kostentechnisch goed kan repareren.

Hier ook. 2003 en echt wel grote reparaties aan gehad. En nee plat gezegd is die dat niet waard, wel weinig gelopen maar oud en blablabla. Maar ik kan absoluut geen vervanger kopen voor wat die in een jaar kost zelfs met reparaties erbij. Plus dat mijn garage gelukkig meedenkt en ook zegt dat er idd soms dure dingen bijzitten maar dat de auto het wel waard is qua de rest van de auto en vergeleken met een ander kopen. Dagwaarde is niet eens een paar honderd euro, maar dat betekent niet dat het verstandiger is om andere auto te kopen ipv deze te laten maken. Ja, een goedkopere per maand zou veel beter zijn, maar automaat icm ruimte voor rolstoel en km maakt dat een ander gewoon echt heel duur is als je ze al kan vinden.

Maar het heeft me wel een aantal garages gekost voordat ik een fijne vond die ook redelijke prijzen vraagt, overlegt voordat ze werk uitvoeren en eerlijk zijn. Maakt ook dat ik enorm bang ben voor een ander die door dom gedrag schade maakt want geen enkele verzekeraar gaat dus meer als paar honderd euro ervoor betalen en dan kan je dis door fout van een ander zonder auto komen te zitten :=

Hier ook alweer winter dekbed en dikkere kleding. Lijf schreeuwt het uit maar nog irritanter is bij het paard. 7 graden vannacht en normaal is dat winterdeken want paard kan niet tegen kou. Maar overdag 17 en dus zonder. Heb vannacht wrl iets dikker opgedaan maar nog niet de winterdeken djs zo kijken hoe ze is en anders toch elke dag 2 keer op en neer.

Dit is zo waar!
Als je een ander koopt, moet je maar net geluk hebben dat het een goeie is!
Tenzij je een nieuwe koopt of een heel jonge maar als bijvoorbeeld de herstellingswerken al te duur uitvallen, dan is zo'n jonge/nieuwe al helemaal niet te betalen.

Dus dan moet je een oude auto in de plaats kopen... Waarvan je niet weet wat ermee gebeurd is of wat je te wachten staat... Voor hetzelfde geld heb je een maand na aankoop een veel grotere duurdere herstelling voor de kiezen dan had je je oude auto laten herstellen...

De veiligste keuze lijkt mij inderdaad ook gewoon herstellen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

MarlindeRooz schreef:
Ja maar ik kan dus geen afspraak maken. Ook niet over een maand zeg maar… dat is toch niet te begrijpen?

Ik hang nu in de wacht om telefonisch een afspraak te maken. Maar heb er een hard hoofd in of dat lukt.

Dorp hiernaast is pas over 2 weken tijd en dat is ook echt onhandig (15 min met de auto).

Of ik moet naar Zwolle maar dat is onhandig met mijn werktijden. En bij het ziekenhuis is het betaald parkeren en dat vertik ik. Er zit zo’n post op 400 meter van mijn huis???? :+

Edit: toch maar naar het ziekenhuis want 2 tot 3 weken wachten heb ik geen zin in. Echt wat een schande dat dit zo slecht geregeld is.

Nou ja zeg, een weekje of 2 wachten tot bloedprikken is toch ook geen drama?
Als het ernstig is, kun je heus sneller terecht na overleg met je huisarts maar als zij het dus niet nodig achten, dan kan het toch best wel 2 weekjes wachten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Little_Gift schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou ja zeg, een weekje of 2 wachten tot bloedprikken is toch ook geen drama?
Als het ernstig is, kun je heus sneller terecht na overleg met je huisarts maar als zij het dus niet nodig achten, dan kan het toch best wel 2 weekjes wachten?

Dat bepaal ik zelf wel of dat twee weekjes kan wachten. :j

Tip: je hoeft niet elke reactie op anderen in een losse post te doen. :*

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Tja als je een paar pagina's in één keer bijleest, dan is dat best handiger om het zo te doen per post waar je op wil reageren.

Als het posts onder elkaar zijn, dan quote ik ze in één post, maar als het over verschillende pagina's gaat, dan is dat onbegonnen werk :* :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Ah ja knippen en plakken lukt mij wel. Maar snap dat het lastig is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

MarlindeRooz schreef:
Ah ja knippen en plakken lukt mij wel. Maar snap dat het lastig is.

_O- mens erger je niet _O- :Y)