Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:36

Een klus krijgen die ik lichamelijk niet aan kan. Nee durf ik bijna niet te zeggen.

Maar ze vinden het vreemd als je zegt dat je pijn hebt.

Net gemaaid gras moeten harken, kan ik gewoon niet..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:47

Sanniejtjuh schreef:
Ik heb morgen de uitvaart van mn vader. Lang verhaal maar de situatie is erg complex. Nu valt de support van sommige mensen mij tegen, of eigelijk het gebrek eraan. Doet me extra zeer, terwijl ik er zelf altijd voor iedereen ben…

Sterkte!

Ik erger mij aan mijn man, alweer? Ja, alweer.

Van de week nog maar eens aangegeven dat ik zo op vakantie gaan echt niet leuk vind, aangezien alles op mij terecht komt. Hij begreep mij en heeft meer inzet getoond, dus gister is hij mee geweest te shoppen voor de vakantie benodigdheden, heel blij mee.
Vandaag zouden we de bieb samen opruimen (moet niet veel gebeuren, maar even wat rotzooitjes weg, stoffen, stofzuigen, dweilen etc), hier staat een loungebank in die omgetoverd kan worden tot een 2 persoonsbed, waar onze vrienden 2 nachten in kunnen slapen (de nacht dat we naar het vliegveld toe moeten en de nacht dat we terug komen). Deze vrienden zijn geen stel, maar delen altijd een bed als we samen op vakantie gaan (niet seksueel).
Dus, ik begin in de bieb, manlief rent in eens naar zolder om daar op te ruimen :?
Om vervolgens, na de helft gedaan te hebben, naar onze slaapkamer te gaan en daar te gaan opruimen. WAAROM IN GODSNAAM???
Dus dat heb ik hem ook gevraagd en zijn antwoord was:
Je kan toch niet van ze verwachten dat ze samen slapen? (Hoezo niet, dat doen ze straks op vakantie ook?) Dus de logeerkamer moet ook opgeruimd worden, dus ik heb de zolder opgeruimd, zodat ik de tv en de kast daar naar toe kan brengen, want die gebruiken we in de zomer toch niet, en dan kan het geen wat opgeslagen is op de logeerkamer op onze slaapkamer staan...
Oke, maar waarom?
Ja, omdat de logeerkamer best wel veel staat en daar moet iemand ook lekker kunnen slapen. Oke, maar waarom? Straks slapen ze ook 8 nachten samen?
Ja, nou, dit voelde goed...
:roll:
Kan je dan niet beter de zooi van de logeerkamer rechtstreeks naar zolder brengen?
Kijkt mij aan alsof hij water ziet branden: "nee".

Het was een heel simpel verzoek toch?
Even schoonmaken, wat rotzooitjes wegruimen (de bieb bewaren wij ook vaak het oudkarton in de loze ruimte achter de loungebank, omdat ik veel pakketjes binnen krijg :') ) en klaar.
Maar nee, meneer moet met 30 graden het halve huis opruimen (en maar klagen dat het warm is) en ik zeg bewust half, want hij heeft van alle 4 de kamers waar hij vandaag is geweest maar de helft opgeruimt.
Ik zweer het jullie. Ik heb ADHD maar ik heb enorme vermoedens bij de geestelijke gesteldheid van mijn man, ik weet vrijwel zeker dat daar ook een verstopte ADHD actief is.

Dit helpt niet met mijn gemoedsrust, mijn stressniveau rijst de pan uit momenteel en ik voel migraine opkomen van de drukte in mijn hoofd nu.

Dus ik heb mijzelf nu uit de situatie gehaald, ik ben heerlijk in de auto gaan zitten met de airco aan, een groot glas limonade met ijsklontjes en mijn fidgetkubus draait overuren.
Debiel gedrag weer.

Themba

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:05

Naar de huisarts geweest na aantal weken pijn hiel/hak. En bingo ontsteking aanhechting achillespees. Als je dat gaat Googlen zie ik vooral staan lange hersteltijd. Top echt top. Heb net na 9 maand eindelijk geen schouderpijn meer krijg je dit...

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:11

Deze warmte...
Ik wil sneeuw :+

Of rond de 20 graden

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:44

Rond de 20 is prima!
Het is echt heet buiten.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:45

Themba schreef:
Naar de huisarts geweest na aantal weken pijn hiel/hak. En bingo ontsteking aanhechting achillespees. Als je dat gaat Googlen zie ik vooral staan lange hersteltijd. Top echt top. Heb net na 9 maand eindelijk geen schouderpijn meer krijg je dit...

Bij mij hebben steunzolen erg goed geholpen :j

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:54

Voor het eerst sinds mn ongeluk naar de fysio geweest. Ik heb nog net niet liggen janken op de bank van de pijn. Maar my god wat voelt mn rug nu een stuk beter zeg. Ben beetje bang voor morgen :x

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:11

M_D_H schreef:

Maar waarom laat je het dan zover komen dat hij die 4 kamers half gaat opruimen? Je had hem meteen kunnen vragen je weer te helpen in de bieb toch?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:18

Je houd het hele jaar de standen van gas en elektriciteit bij.
Uiteindelijk is na 12 maanden je contract ten einde en geef je de eindstand in.
Volgens de app krijg je terug.
Van beide tesamen totaal 200 euro ca.
En ineens moet je ca 350 euro betalen.
Hoe dan. Dan klopt die app van geen kanten.

Dus ik ga er morgen langs om even na te vragen. Zoiets vind ik echt zo vervelend.
Als het is dat we moeten betalen prima.
Maar hallo, update die fiets app

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:25

Dat ik in de vieze wietlucht moet zitten van de buurman die dit rookt in zijn tuin 3 huizen verder met kleine kids in de tuin scheldserenade bezorgd me hartkloppingen, roken begint in ochtend rond 7 uur

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:35

cariena1 schreef:
Dat ik in de vieze wietlucht moet zitten van de buurman die dit rookt in zijn tuin 3 huizen verder met kleine kids in de tuin scheldserenade bezorgd me hartkloppingen, roken begint in ochtend rond 7 uur

Mijn buren hijsen ook wat weed weg op een dag en waar ze het van betalen.. geen idee.. ze werken allemaal niet.

Maar hun dagelijkse kl#te tokkie muziek kan ik nu minder handelen dan de weed lucht.

Vannacht tot 3 uur waren ze bezig in de voortuin met weet ik veel wat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:49

Dik 2 weken geleden auto moeten laten takelen omdat hij in noodloop viel. Heel gedoe met rechtsbijstand enzo dus uiteindelijk besloten om hem door mijn vaste garage te laten maken zodat ik in mijn week vakantie een hele week naar mijn vriend kan 250km verderop.

Gisteren nog gebeld en hij zou zeker vandaag klaar zijn. Ondertussen zijn we bijna 17u. Geen appje of telefoon beantwoord en ik heb een hele dag verspild aan wachten. Met als resultaat nog geen auto en niet naar mijn partner toe.

Ik ben boos en wil een potje janken uit frustratie. Waarom is het zo moeilijk om gewoon een auto te hebben. Ik heb deze voor 6k gekocht 4 maanden geleden en hij heeft al zoveel pech gehad. Ook al een reparatie van 900 euro achter de kiezen en die van nu is weer van die prijs en het is maar de vraag of ik er war van terugzie omdat er me gewoon een kat in een zak is verkocht. Maar zonder auto kan ik niks dus ben gewoon nu een speelbal in de totale willekeur van garagebedrijven

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:01

melanie0906 schreef:
Voor het eerst sinds mn ongeluk naar de fysio geweest. Ik heb nog net niet liggen janken op de bank van de pijn. Maar my god wat voelt mn rug nu een stuk beter zeg. Ben beetje bang voor morgen :x

Martelaars zijn het. Ik zie al op tegen maandag :')
Al is het wel gelijk een stuk beter na een behandeling.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:03

Chickyy schreef:
M_D_H schreef:

Maar waarom laat je het dan zover komen dat hij die 4 kamers half gaat opruimen? Je had hem meteen kunnen vragen je weer te helpen in de bieb toch?

Omdat hij geen klein kind is en ik hem geen dingen kan en wil verbieden...
Ik heb hem uiteraard gevraagd zijn focus terug te leggen naar de bieb maar hij vond dat dit prioriteit had.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:07

denisesilver schreef:
melanie0906 schreef:

Martelaars zijn het. Ik zie al op tegen maandag :')
Al is het wel gelijk een stuk beter na een behandeling.

Ja inderdaad ik weet dat het goed is alleen de pijnnn :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:17

MDH, had ik nu eerder ook gelezen dat je man adhd heeft of vergis ik mij daar in? Want dan is die extra richting krijgen wel eens fijn, maar het klinkt ook een beetje alsof hij gewoon niet naar instructies luistert :')

Wij hadden blijkbaar nog ors zakjes in de kast liggen, dus ik heb de hoofdpijn vandaag mooi aan kunnen vechten. Maar ik heb echt niet normaal veel last van de warmte dit jaar. Ik ben vorig jaar net na de zomer begonnen met methylphenidaat slikken voor mijn adhd en merkte wel meteen dat ik de bijwerking had van meer zweten en veel dorst hebben, zou het daar mee te maken hebben?
Mijn bloeddruk is sowieso al laag, dus ik heb me er al aardig bij neergelegd dat tenzij er airco is (wie weet, nadat we de aankomende verbouwing hebben gehad) ik vooral heel creatief moet worden met alles zittend doen, omdat ik gewoon niet lang kan staan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:20

Themba schreef:

Ik loop al een maand bij de fysio en ik loop nu nog stijf 's morgens vroeg, kom struikelend de trap af.
(Vocht bij aanhechting Achillespees, en word vanaf enkel gemasseerd en neemt ook de kuitspier mee, nog nooit zo veel pijn gehad.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:21

Mijn honden liggen compleet voor pampus met deze hitte.
Niet normaal zo warm als het nu is.
Buiten om de zoveel uur water verversen voor de vogeltjes.
Ik ben hier zo niet voor gemaakt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:25

Siggislief schreef:
Themba schreef:

Ik loop al een maand bij de fysio en ik loop nu nog stijf 's morgens vroeg, kom struikelend de trap af.
(Vocht bij aanhechting Achillespees, en word vanaf enkel gemasseerd en neemt ook de kuitspier mee, nog nooit zo veel pijn gehad.

Goed vooruitzicht. Las iets hierboven over steunzolen zal mij daar eens in verdiepen.
Heb voor nu ontstekingsremmers gekregen. Hopelijk doet dat iets.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:31

Themba schreef:
Goed vooruitzicht. Las iets hierboven over steunzolen zal mij daar eens in verdiepen.
Heb voor nu ontstekingsremmers gekregen. Hopelijk doet dat iets.

Mijn fysio zei ook wel je moet het zo nu en dan echt de rust aan geven,
en ik sta 3 dagen per week goed op de voeten (zijn dagen dat ik +10.000 stappen behaal)

En heb een tijd geleden ook ontstekingremmers gehad en toen hielp het ook wel.
Mag het nu niet meer slikken dus het duurt bij mij ook wel wat langer. -O-

Toch maar even contact opnemen met de huisarts denk ik of ze iets hebben er voor.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:32

Net een idioot wijf bij de appie met 2 honden aan de fiets.
Dat doe je nu toch niet.

Schijterd ben ik ook om er niks van te zeggen, maar ze was 3 koppen groter en 4 keer breder dan ik.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:36

tones schreef:
Dat doe je nu toch niet.

Schijterd ben ik ook om er niks van te zeggen, maar ze was 3 koppen groter en 4 keer breder dan ik.

Ik was om een uur of 3 uit fietsen en we kwamen meerdere mensen tegen die de honden aan het uitlaten waren op het asfalt, in de volle zon.
Ik had mijn hond niet eens mee in de mand op mijn fiets, dat vond ik al te spannend, kan me niet voorstellen dat je met deze temperaturen gaat lopen/fietsen met die beestjes

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:41

Schuur_ schreef:
Dik 2 weken geleden auto moeten laten takelen omdat hij in noodloop viel. Heel gedoe met rechtsbijstand enzo dus uiteindelijk besloten om hem door mijn vaste garage te laten maken zodat ik in mijn week vakantie een hele week naar mijn vriend kan 250km verderop.

Gisteren nog gebeld en hij zou zeker vandaag klaar zijn. Ondertussen zijn we bijna 17u. Geen appje of telefoon beantwoord en ik heb een hele dag verspild aan wachten. Met als resultaat nog geen auto en niet naar mijn partner toe.

Ik ben boos en wil een potje janken uit frustratie. Waarom is het zo moeilijk om gewoon een auto te hebben. Ik heb deze voor 6k gekocht 4 maanden geleden en hij heeft al zoveel pech gehad. Ook al een reparatie van 900 euro achter de kiezen en die van nu is weer van die prijs en het is maar de vraag of ik er war van terugzie omdat er me gewoon een kat in een zak is verkocht. Maar zonder auto kan ik niks dus ben gewoon nu een speelbal in de totale willekeur van garagebedrijven

Ik heb jaren geleden een Golf 3 Diesel gehad die ook steeds in zijn noodloop ging bij boven de 100KM.
Heel veel aan laten versleutelen maar hij bleef het doen.

Maar heel zuur als je voor echt zoveel geld een auto koopt en je dan deze ellende hebt.

Ik hoop dat je snel je auto snel terug hebt!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:51

Rug verbrand en het prikt! Alsof er 100 naaldjes in gestoken worden. En niks helpt. Ook geen aftersun, mentholpoeder, koude natte theedoek uit de koelkast, aloe vera . Niks.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:52

Polarize schreef:
tones schreef:
Dat doe je nu toch niet.

Ik was om een uur of 3 uit fietsen en we kwamen meerdere mensen tegen die de honden aan het uitlaten waren op het asfalt, in de volle zon.
Ik had mijn hond niet eens mee in de mand op mijn fiets, dat vond ik al te spannend, kan me niet voorstellen dat je met deze temperaturen gaat lopen/fietsen met die beestjes

Als de hond mee gaat midden op de dag, met dit weer, maak ik haar nat en dan gaat ze achterop de fiets.