Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:44

xPabloBokt schreef:
Mij maakt het echt niks uit of het een vrouw of een man is. Als diegene maar kundig en respectvol is.

Nou voor sommige dingen heb ik toch echt liever een vrouw

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:45

Hier ook slechte ervaringen met huisartsen in opleiding. Ik heb (onder andere, heb wel meer rare dingen meegemaakt bij die praktijk) een keer bij een vrouwelijke arts in opleiding gezeten die mij doodleuk op een belerend toontje mededeelde dat "ik niet mocht zeggen dat ik zwanger was, want dat was namelijk niet het geval."
Ik zat daar de dag nadat ik op de spoed was geweest met het vermoeden van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, inclusief de echo's van de spoedpost. Uiteindelijk bleek het met 9 weken alsnog niet goed te zijn, maar die arts in kwestie wilde me gewoon niet verder helpen want het was namelijk helemaal niet aan de orde. Ik stond op dat moment met m'n mond vol tanden, maar was me een partij boos later. We zijn ruim anderhalf jaar verder maar het is nog steeds wel een ergernis. :=

Als het even kan zorg ik dat ik bij de hoofdhuisarts terecht kan, alleen hebben meer mensen vaak dat idee. :')
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 19-01-24 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:46

Sneeuw..........paarden kunnen niet naar buiten........te glad en gevaarlijk.........

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:48

Telpeva schreef:
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens dat een andere arts ook prima is, als het een arts is die ook ervaring heeft en niet nog in opleiding is dan vind ik het wat anders maar ook hier kom je al snel terecht bij artsen in opleiding. Volkomen logisch dat die mensen hun werk ook moeten leren, maar ik heb er al meerdere slechte ervaringen mee en met de problemen die ik heb neem ik ook geen genoegen meer met een arts in opleiding.
Voor simpelere gezondheids issues vind ik het helemaal best en zou het mij ook aan mijn derrière roesten wie ik te spreken krijg, maar voor serieuze issues wil ik echt alleen mijn vaste huisarts.

Lijkt me heel terecht :j. Ik sta er hetzelfde in. Ik heb er echter geen enkel probleem mee dat de arts in opleiding meekijkt met de vaste arts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:48

xPabloBokt schreef:
Mij maakt het echt niks uit of het een vrouw of een man is. Als diegene maar kundig en respectvol is.

Same. Gelukkig nog geen horken tegengekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:04

Zonnetje81 schreef:
Sneeuw..........paarden kunnen niet naar buiten........te glad en gevaarlijk.........

Hebben ze ijzers? Dan is het niet handig inderdaad. Zonder ijzers kan prima hoor.
Ik had vroeger in de winter bij mijn paard met ijzers altijd een rubberen ring erin voor de sneeuw, een soort zooltje. Kon ze alsnog lekker naar buiten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:11

Ik heb er ook zeker geen problemen mee als een arts in opleiding mee kijkt, hier hebben ze echter ook eigen spreekuren en die vind ik kwalitatief echt wel minder.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 12:30

_San87_ schreef:
xPabloBokt schreef:

Same. Gelukkig nog geen horken tegengekomen.

Mijn vorige huisarts was prima respectvol (man), maar niet kundig. :') daardoor heb ik nu dus ook die zware ingreep aan mijn heup nodig..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:31

Waarom zijn verzekeringen zo dom of doen ze zo iig?

Ik controleer uitgebreid of behandeling in aanmerking komt voor vergoeding, anders ga ik niet. Ga naar zorgverlener die door eigen zorgzoeker aangeraden wordt en volledig vergoed, zeur 100 keer over wat er allemaal op de factuur moet staan. Echt alles klopt 100 procent.

Afwijzing en geen vergoeding, dus bellen. Blijkt dat ze zelf er een andere behandeling van gemaakt hebben die niet vergoed wordt. Dus iets heel anders als wat opp de factuur staat. Half uur aan de telefoon gehangen en nu gaan ze het opnieuw bekijken. Kan nog steeds afgewezen worden, ook al voldoet het aan alle eisen?

Als ze nu eens gewoon zouden lezen ipv zelf invullen zodat ze niet hoeven te vergoeden. Ik kan het zonder vergoeding niet betalen....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:57

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:20

Voor sommige dingen vragen ik een vrouwelijke ha maar als het spoed is dan maakt t niet uit wie er naar kijkt als t maar kundig is. Ik heb nu gelukkig echt een top (mannelijke) huisarts en z'n vrouwelijke invaller is net zo top. Dus nu maakt het mij vaak niets uit of het moet iets heel intiems zijn waar ik liever een vrouwelijke arts bij heb.

Geërgerd aan te weinig uren in 1 dag. Ik wil super veel in 1 middag maar dat gaat m niet worden want helaas nog niet leren heksen :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:23

Ik vind dingen waar je liever een vrouwelijke arts bij hebt sowieso al onprettig en ongemakkelijk. Dan maakt het me echt niet uit of het een beetje meer ongemakkelijk is bij een mannelijke arts. Ik hecht er meer waarde aan dat mijn huisarts van een jongere generatie is dan de standaard zeg maar. Zeker over vrouwenzaken geeft dat vaak een grotere open mind dan iemand tegen de 70.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:24

Suzanne F. schreef:
Zonnetje81 schreef:

Hebben ze ijzers? Dan is het niet handig inderdaad. Zonder ijzers kan prima hoor.
Ik had vroeger in de winter bij mijn paard met ijzers altijd een rubberen ring erin voor de sneeuw, een soort zooltje. Kon ze alsnog lekker naar buiten.

Ja ijzers en het pad naar achteren is echt te glad en dat is een pad wat je niet kan vegen of schuiven dus dat schiet allemaal niet op. Risico niet waard. En er is niemand overdag om ze in de gaten te houden. Ik kreeg ze maandag nog amper binnen, klompvoetjes enzo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:36

Hier is de arts in opleiding blijven plakken en nu 2de extra arts in de praktijk.

Nu is er manlijke arts en vrouwelijke arts. Ieder met hun eigen kijk er op. Vind het wel handig.

Parkeerplaats bij de flat en weg ijsbaan. Het is dat ik niet meer durf om te schaatsen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:44

Ik heb zelf geen moeite met een arts in opleiding.. ze doen nooit wat zonder in overleg te gaan met hun begeleidende arts.
Iedereen heeft zijn of haar vak moeten leren. Dus waarom een arts in opleiding dan niet?
Wij hadden gisteren toevallig ook een kinderarts in opleiding en deze heeft ook alles overlegd met zijn begeleidende arts en ons dochter haar eigen arts.
Hij vond het erg leerzaam (dochter heeft ook niet een alledaagse ziekte)
En wij zijn ondanks we niet veel meer weten dan wat we al wisten heel tevreden over hem, hij komt er wel erg leuke vent(dochter vind het jammer dat ze woensdag weer naar haar eigen arts moet :') )

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:05

Schuur_ schreef:
Ik vind dingen waar je liever een vrouwelijke arts bij hebt sowieso al onprettig en ongemakkelijk. Dan maakt het me echt niet uit of het een beetje meer ongemakkelijk is bij een mannelijke arts. Ik hecht er meer waarde aan dat mijn huisarts van een jongere generatie is dan de standaard zeg maar. Zeker over vrouwenzaken geeft dat vaak een grotere open mind dan iemand tegen de 70.

Haha nou.
Toen ik op de gynaecologie afdeling van het ziekenhuis zat voor een echo, kon ik niet zo hard lachen toen er een mannelijke arts, net iets ouder dan ik, binnenkwam. Die dezelfde naam had als mijn vriend toen der tijd :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:30

Nyaleti schreef:
Schuur_ schreef:

Haha nou.
Toen ik op de gynaecologie afdeling van het ziekenhuis zat voor een echo, kon ik niet zo hard lachen toen er een mannelijke arts, net iets ouder dan ik, binnenkwam. Die dezelfde naam had als mijn vriend toen der tijd :+

Tja, mijn ene bevalling is begeleid door alleen maar mannen, dat was echt het laatste waar ik me druk om maakte.

Maar ieder z'n ding, het leven wordt alleen echt niet makkelijker met heel veel noten op je zang.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:36

Moet zeggen uitstrijkje laat ik liever door een man doen dan een vrouw. In elk geval hier zijn de mannen daarin toch voorzichtiger ofzo.
Verder weinig voorkeur. Man of vrouw. Arts in opleiding ook prima. Weet nog dat ik met klachten bij de arts in opleiding kwam en die vertrouwde het niet en gelijk wat de hoofdarts gebeld. Soms zijn die in opleiding zelfs fijner. Die willen nog graag leren en gaan vaak dieper op zaken in en handelen sneller.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:50

Vanmorgen half uur te laat omdat treinen uitvielen en nu maar hopen dat ik thuis kom, stroomstoring in centrum en mijn tram gaat door centrum heen -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:55

Het zal me een worst zijn wat hij of zij is. Dwerg, Chinees, man, vrouw. Ik wil een goede arts. Als dat een Chinese dwerg transgender is, dan vind ik het best.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:56

Mijn buurman die heeft ontdekt dat je alles met de bladblazer op kunt ruimen. Zo ook sneeuw -O-

Hij kan beter bij de gemeente aan het werk gaan de hele dag spelen met zo'n ding.

En wij worden er gek van... straks in de zomer gaan dat soort apparaten gerust elke dag een uur aan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:57

Themba schreef:
Moet zeggen uitstrijkje laat ik liever door een man doen dan een vrouw. In elk geval hier zijn de mannen daarin toch voorzichtiger ofzo.
Verder weinig voorkeur. Man of vrouw. Arts in opleiding ook prima. Weet nog dat ik met klachten bij de arts in opleiding kwam en die vertrouwde het niet en gelijk wat de hoofdarts gebeld. Soms zijn die in opleiding zelfs fijner. Die willen nog graag leren en gaan vaak dieper op zaken in en handelen sneller.

Ik ben tijdens mijn depressie/burn out ook begeleid door een huisarts in opleiding en die deed het meer dan goed. Ze is nu ook vast in dienst van mijn huisartsenpraktijk en ik hoor niks dan lof over haar.

Man/vrouw/etc/leeftijd maakt mij ook geen zak uit.

Alleen de eerste gynaecoloog die ik ooit zag voor mijn Implanon (anticonceptiestaaf in mijn arm) was een man van hogere leeftijd en die zag het eigenlijk niet zitten want "Over een paar jaar ben je vast veel aangekomen en kunnen we het staafje niet meer terugvinden".
Wat :')

Maar dit is al zo'n 4 staafjes geleden, dus zo'n 12 jaar in totaal.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:58

Mijn vader leeft nog dankzij de huisarts in opleiding :=

De ervaren huisarts (eigenaar van de praktijk) zei dat hij gewoon paracetamol moest slikken bij de pijn tussen z’n schouderbladen en even moest afwachten.
Dag erna, op vrijdag, weer naar de huisarts omdat hij het echt niet trok. Kon alleen nog bij de huisarts in opleiding. Die vertrouwde het niet en stuurde hem naar de eerste hulp. Hij lag dezelfde avond nog op de operatietafel van het LUMC voor 5 bypasses, en de cardioloog zei dat hij het weekend niet overleefd had als er niet ingegrepen was.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:16

Konijnen die vanochtend ontdekt hebben hoe badkamerkast open kan :+

Afbeelding

Ze zullen vast heel schoon van binnen zijn :=

Alle kartonnen verpakkingen bevallen uiteraard minstens net zo goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:22

Omg, nee :))!