Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:44

QR code voor de Covid afdeling, ik ben ook voor. Ik vraag me ook echt af hoe de mensen die zo hard demonstreren het dan wel opgelost zien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:45

Lijkt me een goed idee. Voeren we dat ook gelijk bij andere groepen in die meer dan gemiddeld kan hebben op ziekenhuisopname na ziekte of ongeval;

Mensen met obesitas, rokers, verslaafden, mensen met een gevaarlijke sport, mensen met snelle auto’s etc.

Kan voor de rest de zorgpremie omlaag.

O wacht. Dan blijven er niet zoveel mensen over.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:46

Vind ik toch echt wel een andere situatie hoor. Maar neemt niet weg dat er best wat meer aan bv de gezondheid van de bevolking mag worden gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:48

996981 schreef:
Lijkt me een goed idee. Voeren we dat ook gelijk bij andere groepen in die meer dan gemiddeld kan hebben op ziekenhuisopname na ziekte of ongeval;

Mensen met obesitas, rokers, verslaafden, mensen met een gevaarlijke sport, mensen met snelle auto’s etc.

Kan voor de rest de zorgpremie omlaag.

O wacht. Dan blijven er niet zoveel mensen over.

Die zijn allemaal niet besmettelijk en zorgen evenmin niet voor een overbelasting van de zorg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:48

Zodra die doelgroepen zorgen voor code zwart op de IC lijkt dat me prima om te onderzoeken.
Maar zover als ik kan Googlen en nieuwssites kan bekijken is dat nog nooit voorgekomen dus ik acht de kans dat dat nu ineens gaat gebeuren klein.

Wat los staat van of er meer preventie zou moeten zijn in NL. Interessante discussie waar ik zeker wel een mening over kan hebben maar een andere discussie dan deze.

Daks

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:52

Laten we dan ook alle ongevaccineerde geen zorgpremie meer laten betalen als ze daar geen gebruik van mogen maken.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:53

Daks schreef:
Laten we dan ook alle ongevaccineerde geen zorgpremie meer laten betalen als ze daar geen gebruik van mogen maken.

Ik ben voor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:56

Daks schreef:

Ze mogen wel gebruik maken vd zorg. Mits er bedden zijn.
Zoals dat nu ook werkt bij code zwart.

Het enige verschil is dat nu niet meneer Janssen van 73 die gevaccineerd is en een beroerte kreeg zijn bed hoeft op te geven voor ongevaccineerden die corona krijgen maar dat ze het onderling moeten oplossen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:00

secricible schreef:
Daks schreef:

Ze mogen wel gebruik maken vd zorg. Mits er bedden zijn.
Zoals dat nu ook werkt bij code zwart.

Het enige verschil is dat nu niet meneer Janssen van 73 die gevaccineerd is en een beroerte kreeg zijn bed hoeft op te geven voor ongevaccineerden die corona krijgen maar dat ze het onderling moeten oplossen.

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen in het ziekenhuis :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:03

Er was een poos geleden al een arts die hetzelfde opperde, zoveel bedden voor COVID patiënten en vol is triage.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:04

bigone schreef:
Er was een poos geleden al een arts die hetzelfde opperde, zoveel bedden voor COVID patiënten en vol is triage.

1tje maar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:35

bigone schreef:

Als er ooit code zwart komt, wie weet waarop dan geselecteerd wordt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:46

Schrikbarende gedachtes hoor mensen uitsluiten van zorg omdat ze niet mee willen met de rest.

Als alle experts wijs zijn doen ze niet mee aan die gekke gedachtes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:54

Daks schreef:
Schrikbarende gedachtes hoor mensen uitsluiten van zorg omdat ze niet mee willen met de rest.

Gelukkig zijn in veel landen zeer veel inwoners bereid om te vaccineren.
In landen waar ze niet voldoende kunnen of willen vaccineren is deze trieste ontwikkeling al bezig, Amerika en Canada in sommige Staten.
En in landen waar niet gevaccineerd kan worden of slecht op de situatie is gereageerd ga je gewoon op de stoep van het ziekenhuis dood, als je dat al haalt.
En dan zijn er nog landen waarvan de regering verstoppertje speelt, de situatie is onder controle en maar weinig patiënten en doden. Tot je de oversterfte erbij pakt.
Officiële cijfers geven 4,5 miljoen doden aan, ik denk dat het minimaal het dubbele is.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-10-21 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:55

Dus moet de rest van NL maar opdraaien voor de gevolgen van het niet-vaccineren van anderen?

Fijn ook voor de ondernemers en mensen met een zwakke gezondheid.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:58

Daks schreef:

Het heeft niks met uitsluiten te maken. Zolang er bedden genoeg zijn moet iedereen m.i. de beste zorg krijgen die we als NL kunnen bieden. Ongeacht vaccinatiestatus.

Maar ik vind het wel een probleem dat als de groep ongevaccineerden straks code zwart veroorzaken dat zij, vaak jong en gezond, de IC bedden krijgen ten koste van een 70-jarige die de pech had net nu een beroerte te krijgen en geen bed meer kan hebben.

Het alternatief is wéér sociale distancing maatregelen. De horeca en ondernemers die de klappen op mogen vangen.

In situatie 1 is het de 70-jarige, in situatie 2 de horeca.
Wat mij betreft is het nu tijd dat de risico's dan ook opgevangen worden door de niet-gevaccineerden zelf.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:27

Ik maak me nog geen zorgen over de kleine stijging in de opnames. Als ik het zo bekijk zijn het voornamelijk 80-89 en 90+. Dat zijn de grootste 2 groepen. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit niet erg is, maar het is wel een leeftijd waarop je met de dag leeft en je al een mooie leeftijd behaald heb. Het is niet uitzonderlijk dat je op deze leeftijd sterft aan een virusinfectie. Verdrietig zeer zeker, maar wel leeftijden waarop je zegt “de dood is ook onderdeel van het leven”.

En verder is er nog nergens bekend gemaakt of het nu vooral mensen betreft die gevaccineerd zijn of mensen die niet gevaccineerd zijn. Als het vooral om niet gevaccineerden gaat, dan ligt daar voornamelijk het probleem. Samen met de zorg die dit soort patiënten niet erbij kan hebben. Het probleem ligt dan niet aan normaal sociaal contact en gedrag tussen mensen. Aanscherping van maatregelen zie ik dus ook echt niet meer zitten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:42

Waar haal je uit dat het de 80 + ers zijn ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:59

Waarom denkt men dat het überhaupt code zwart gaat worden?! We hebben nooit code zwart ‘gehaald’. Waarom dan nu met 85% gevaccineerd ineens wel? Omdat delta besmettelijker is? Dus die 15% die niet gevaccineerd is komt nu ineens allemaal in het ziekenhuis?
Kom op.
Ík geloof daar echt niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:02

@Needje we zaten er heel dicht tegen aan en toen zaten we in lockdown he! We hebben de hele vorige winter vanaf 13 oktober in lockdown gezeten.

Groot verschil met nu. Kans op besmettingen van die 15% is aanzienlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:03

Needje schreef:
Waarom denkt men dat het überhaupt code zwart gaat worden?! We hebben nooit code zwart ‘gehaald’. Waarom dan nu met 85% gevaccineerd ineens wel? Omdat delta besmettelijker is? Dus die 15% die niet gevaccineerd is komt nu ineens allemaal in het ziekenhuis?
Kom op.

Waar ik bang voor ben:
- vaccins die niet meer werken na +- een jaar
- een variant waartegen de vaccins niet beschermen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:05

bigone schreef:
Waar haal je uit dat het de 80 + ers zijn ?

Afbeelding

Ik denk hier uit.
Alleen de laatste meting is van 20-26 september…

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:06

en daar zit nog geen stijging in

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:08

Needje schreef:
Kom op.

Omdat sommige denken dat je met corona standaard in het ziekenhuis eindigt :+ Nouja best veel als ik de redacties hoor, die mijn vriend allemaal te horen krijgt.

Maar enkeling die normaal reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:14

Dat is gewoon kansberekening op basis van de cijfers die ze allang hebben.