Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:47

Foxy en merken als mini rodini, bobo Choses en Tinycottons? Dat is net met een twist en mooi van kwaliteit. In grotere maten ook nog wel te vinden.

En geen idee hoe ik t doe. Denk veel geluk hebben en door slechte foto’s heen kunnen kijken. Plus dat de markt voor Gucci bijvoorbeeld niet groot is. Ik keek er eerder ook echt niet naar omdat ik weet hoe duur het is en dacht ga mij niet lekker maken voor iets onmogelijks.
Maar had wel schoenen voor de oudste ervan en ook voor mijzelf en keer zoeken daarop. En toen kwam ik er achter dat er soms best veel haalbaar is :))
Er zijn gewoon mensen die echt veel te veel geld hebben en denken als het snel weg is mij best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:13

Je moet er ook wel geduld voor hebben om alles uit te spitten. Kan je een stof ingeven als zoekterm op vinted?

Ik merk bij Ted Baker wel dat er zoveel wisselt qua maten. Bij de ene staat een 34 als maat 1, bij een andere staat dan voor eenzelfde jurkje in maat 2 een 38 aangegeven. Zet dan gewoon de maat van het etiket en geef aan in de tekst of het kleiner of groter valt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:04

Ted is soms geen pijl op te trekken qua maat. Heb daar zowel maat 1 als maat 6 van hangen en valt dan hetzelfde.
Merk wel dat het een Engels merk is en vaak wat ruimer en korter valt.

Ja je kan als zoekterm de stof invullen. Niet als extra filter zoals met maat en prijs.
Ik zoek dan bijv op merk en de stofnaam erachter.
Vinted zelf vertaald automatisch. Dus als je soie doet krijg je ook de items met Silk en seta en zijde
Hij pakt niet alles, maar wel meeste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:58

Heb het even getest en Yep, het werkt. Kwam een jurkje van Dries Van Noten tegen voor iets van €80 en een jurkje van Essentieel Antwerpen voor €15, maar niet mijn stijl :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:22

Ik heb mijn zgan gucci pumps voor 80 euro van Vinted, dus het kan wel.

Ah, zoeken op stof, ook een goede.

Je kan trouwens ook je gemeente invullen in de zoekfunctie, dan krijg je lokale aanbieders te zien

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:23

_lautje_ schreef:
Foxy en merken als mini rodini, bobo Choses en Tinycottons? Dat is net met een twist en mooi van kwaliteit. In grotere maten ook nog wel te vinden.

Ga ik proberen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:50

Mingo, sproet en sprout, blossomkids, Tinycottons, mini rodini is hier een succes voor basisschool jongens.

Bobo is vaak nep en koop ik niet meer op vinted

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:24

Linnie050 schreef:
1 koper haalt het pakket maar niet op.

Komt het pakket dan weer terug naar mij?
Hoelang duurt dan ongeveer gemiddeld?

Ik heb een pakket naar Frankrijk verkocht maar ze haalt het pakket ook niet op. En reageert niet op mijn berichtje.
Ik kan nergens vinden hoe het nu verder gaat. Komt het pakket dan terug en krijg ik mijn geld dan ook een keer terug?
Weet iemand hoe dat zit?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:56

Klopt, komt vanzelf terug maar je geld krijg je niet. Dat gaat terug naar de koper…

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:40

Ik heb de laatste keer geld ontvangen én het niet opgehaalde pakket. Vervolgens nog een berichtje gestuurd dat ik iets met haar zou regelen als er bij haar iets tussendoor was gekomen, waardoor het ophalen niet is gelukt. Dat bericht is nooit gelezen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:36

Ik had nieuwe gympen van een goed merk gevonden en heb ze best hard nodig omdat kind uit de andere maat is gegroeid.
Net pakket opgehaald bij het punt, ik vond het al zo groot voor een paar kinderschoenen. Blijkt het een retourzending van een heel ander persoon dan de verkoper. Naar Hunkemöller.
Waar mijn pakket is weet niemand. Ook Hunkemöller niet.

Het is vermoedelijk bij het afleverpunt verkeerd gelabeld, want de andere persoon komt uit dezelfde woonplaats als de verkoper.

Ik heb nu de persoon van de retourzending opgezocht en een bericht gestuurd dat haar pakket bij mij is en of ik het moet doorsturen.
Waar mijn pakket is, is nog een raadsel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:00

DPD?

Gisteren 2 pakketjes opgehaald, 1 jurkje had helaas wat vlekjes terwijl in de advertentie stond dat er geen vlekken waren. Uiteindelijk overeengekomen dat de verkopen buiten Vinted om een klein deel terugbetaald. Het was verder een leuk jurkje en voor school of buiten spelen kan mijn dochter hem nog prima aan. Vind het dan eigenlijk ook te veel gedoe om hem weer terug te moeten sturen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:03

Nee, DHL. Die kan er zelf niets aan doen, degene bij het pakketpunt heeft gewoon pakketten verwisseld.

Jammer van de vlekken in de jurk. Ik check dat zelf altijd heel precies en zet het liever iets overdreven neer als er dan iets heel kleins te zien is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:46

Soms melden mensen het gewoon niet. Is de staat volgens advertentie Heel goed en komt het binnen en denk je ja….
Had ik van de week met een trui voor m’n dochter. Had er €7 voor betaald. Ralph Lauren trui met hond. Voor dat geld weet je dat het eigenlijk niet kan.
Trui had idd geen vlekken maar wel wat verkleurd bij de hals.
Heb toen 4* gegeven en gedacht prima….
Als ze het had gemeld had ik voor €7 m ook genomen als speeltrui, maar wees gewoon eerlijk.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:36

Nou ik heb ook m'n eerste miskoop, fabienne chapot laarsjes. Geadverteerd als nieuw zonder prijskaartje. Pak ik ze uit, hele binnenzolen verfrommeld.. ;(

Afbeelding

Nu heb ik het direct gemeld en mocht ze retour sturen. Nu heb ik dat ook gelijk gedaan. Maar heb nu nergens een 'pakket volgen' knop. Iemand ervaring?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:28

Ik heb momenteel ook een bijzondere situatie. 12 april een aankoop gedaan. Na een week is het nog niet verzonden en maar een bericht gestuurd. Zou volgende dag op de post gaan ivm ziekte. Heb geen verzendbevestiging gehad. Gisteren maar weer een bericht gedaan, kreeg hele dag geen reactie. Savonds verzoek om annuleren gedaan. Toen kreeg ik reactie dat het niet mogelijk was om te annuleren omdat het verzonden zou zijn. Maar ik heb dus nooit een verzendbevestiging gehad. Dus geen idee wat de status is. Het is sowieso raar dat het na een week niet automatisch is geannuleerd. Iemand eerder zoiets gehad?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:06

Nooit zelf annuleren, binnen 2 dagen krijg je je geld terug, is 5 werkdagen, maar er kleeft altijd een weekend aan vast ergens. Daarnaast kan het echt wel 1-2 dagen duren soms voor iets als verstuurd geregistreerd wordt, dus kan wel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:06

Bij mij is in de chat gelukkig savonds nog de update verschenen dat het verzonden is. Valt me op dat mondial, homerr en ups direct updaten in het gesprek. DHL en DPD zijn traag. Ik had laatst dat het zelfs 3 dagen duurde, wel met weekend dagen erbij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:18

Ik heb 16-4 wat gekocht via dhl. Tot op heden niet verzonden. Ik ben benieuwd of zij überhaupt gaat verzenden. Ga wel balen als het niet gebeurt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:24

Bij mij is er dus nu ook een tweede bedrag bij gekomen, qua terug betalingen. En daar hebben ze nogal problemen mee. Daar baal ik ook wel van.. ik wacht nog steeds op de eerste van 23/3.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:28

foxy80 schreef:
Pmarena, dat ja. CKS, Mayoral, Filou vallen qua stijl goed uit, maar kwaliteit durft schommelen. Lee, Tommy en RL zijn qua kwaliteit iets beter ook wat klassiek soms. Ik heb ook eentje die in elke lange broek gaten krijgt...

Qua biokatoen en groenere merken voor jongens ben ik totaal niet mee, en wil graag wat ecologischer kopen op dat vlak, dus tips zijn welkom

Naast de merken die lautje noemt dragen wij hier ook kenzo en finger in the nose

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:59

:')

Vanochtend vraag gesteld aan iemand. Kreeg snelle reactie. Nu 3 uur later stuurt ze: ‘ok. Nou dankje voor je reactie.

Hallo, ik zit niet de hele dag op Vinted hè. En ik wilde misschien nog een ander item bij haar kopen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:16

caro29 schreef:
Ik heb 16-4 wat gekocht via dhl. Tot op heden niet verzonden. Ik ben benieuwd of zij überhaupt gaat verzenden. Ga wel balen als het niet gebeurt

Ik baal dus want zij heeft het niet verzonden. Ik zie bij de reviews dat zij dit dus vaker doet. Wel online maar niet versturen. Die heeft 1* gekregen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:02

Zo gezellig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:12

Hahaha! De classic “ik ben ouder dan jij dus gedraag je!!!!!”. Ik snap wel dat ze ging wachten. Maar die reactie is wel buitensporig. Passief agressief: doeiii.