Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:39

Twijfelde ook om zo'n boekje aan te schaffen, want ik heb er ook geen.
Maar zie nog niet direct de noodzaak.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:40

Josien_ schreef:
Twijfelde ook om zo'n boekje aan te schaffen, want ik heb er ook geen.
Maar zie nog niet direct de noodzaak.

Dito hier, als je hem toch hebt, zou ik hem meenemen.
Maar om er 1 aan te schaffen alleen hiervoor, neuh daar zie ik ook het nut en de noodzaak niet van in.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:13

Te laat met het boekje. Net de 2e vaccinatie gehad. Maar fijn gevoel. Nu hopen dat het goed blijft gaan en ik begin sept naar Griekenland kan

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:04

De mijne dateert uit 1978 (geen typo), en ik wil er heel graag een stempel in voor toekomstige verre reizen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:45

Mijn vriend is maandag geweest, kreeg Janssen dus meteen klaar. Gister lang gesprek met Corendon gehad zij hebben super tof alle tijd genomen telefonisch voor alle vragen. Vriendlief heeft genoeg aan het registratiekaartje. Zij hebben momenteel een aantal reizigers naar Corfu laten vertrekken die zonder problemen geaccepteerd zijn zonder PCR test. Mijn PCR test staat voor volgende week maandagochtend en dan woensdag hopelijk vliegen.
Ik heb heel braaf alles uitgeprint en door gelezen maar nog wel een beetje stress of ik straks alles wel goed heb gedaan qua documenten. En natuurlijk vind ik t spannend, geen klachten maar wat als ik nou toch positief test dan gaat het hele feest niet door. Ook contact gehad met de reisverzekering en in dat geval mogen we beiden kosteloos annuleren maar toch.
Spannend spannend

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:16

Ja, de normale voorpret van een vakantie is wel weg. Nu maakte mijn zus zich weer zorgen of we thuis in quarantaine moeten omdat het vliegtuig een tussenlanding maakt op de heenweg op Preveza (en dat is het vasteland). Ook maar even navragen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:13

Ja als je gaat vliegen, dan is er wel stress nu.
Vriend van mij ging een aantal weken terug naar Madeira, moest voor de terugreis ook weer testen. Als je dan positief bent moet je dus op je vakantiebestemming in quarantaine. Klinkt leuker dan het is denk ik.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:55

Ik hoef voor terug komst niet te testen, dat scheelt alweer.
Poeh Fitz ik ben benieuwd hoe dat zit. Wij hebben rechtstreekse vluchten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:59

Na een uur in de wacht heb ik antwoord. Antwoord is dat Preveza vanaf 12 juni ook op geel gaat (dus het Griekse vasteland) en anders was het nog niet nodig omdat je in de transitzone blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:03

Hoe weten ze nu al dat een land op geel gaat? Hoe wordt dat precies bepaald?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:04

Ik ga er vanuit dat zij rechtstreeks contact hebben met BuZa of via de ANVR?

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:51

Fitzroy schreef:
Ja, de normale voorpret van een vakantie is wel weg. Nu maakte mijn zus zich weer zorgen of we thuis in quarantaine moeten omdat het vliegtuig een tussenlanding maakt op de heenweg op Preveza (en dat is het vasteland). Ook maar even navragen.

Nou zeg dat! :') Het erge is ook dat het je ook nog gewoon kan gebeuren dat je net op vakantie bent en dan het reisadvies wordt aangepast en je weer wordt teruggehaald.. Ik heb heel veel zin in mijn vakantie, maar ik geloof pas dat ik er ben geweest als de week achter de rug is :o

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:42

Dat is t risico als je op vakantie gaat :)

Maar tot nu toe kwam iedereen wel terug toch ?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:56

Vorig jaar was het allemaal toch sinpeler dan nu op vakantie ik blijf nu maar in nl. Ga ook niet vaak verweg vliegen al 6 jaar niet maar vorig jaar wat in de bergen geweest wat al langer was gepland.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:28

Christiene schreef:
Vorig jaar was het allemaal toch sinpeler dan nu op vakantie ik blijf nu maar in nl. Ga ook niet vaak verweg vliegen al 6 jaar niet maar vorig jaar wat in de bergen geweest wat al langer was gepland.

Vorig jaar was het ook al zo hoor. Als je er eenmaal ben vergeet je al die rom slomp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:44

Ik ging vorig jaar na een weekend Kathmandu verplicht terug naar huis. Niet leuk, maar logisch. Echter toen we vertrokken was er nog veel onduidelijk en in NL nog geen maatregelen. We hebben toen getwijfeld om te gaan, we hadden al een hard hoofd in heel dat corona gedoe, maar annuleren betekende nog al je geld kwijt.

De reisstress nu door maatregelen die heen en weer (kunnen) schieten kies je nu helemaal bewust zelf voor. We zitten tenslotte nog middenin een pandemie, al lijkt ie in veel landen op z'n retour. Je weet dat er nadelen kunnen kleven aan je tripje naar het buitenland.

Ik heb in mijn omgeving ook iemand die maar loopt te klagen. Straks moet ik opeens terug, daar heb ik geen zin in. Straks valt er niks te doen. Straks moet ik in quarantaine bij thuiskomst. Ja en je moet niet perse naar het buitenland op vakantie tijdens een pandemie. Dus je kiest er helemaal zelf voor. Hou dan ook op met klagen mens :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:52

baudyh schreef:
Christiene schreef:

Vorig jaar was het ook al zo hoor. Als je er eenmaal ben vergeet je al die rom slomp

Nee hoor ik kon zonder test, vaccin of ander gedoe gewoon met de auto naar bijvoorbeeld Duitsland. Dat is nu niet meer met elk land zo.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:57

Ik kon idd zonder test quarantine of iets dergelijks met de auto dwars door duitsland naar vakantie adres in nog andere land.

Enige was in duitsland moest je een mondkapje bij de tankstation wc was open.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:07

Als de cijfers dalen onder een het niveau van Duitsland dan gooien ze je van de lijst en dan kun je gewoon weer zonder test of inenting.
De meeste Duitse kantons in Zwitserland zijn deze week van de Duitse lijst gevallen, idem Oostenrijk geloof ik.
Zo mogen mensen uit de UK ook weer zonder iets van bewijs naar Spanje.
Nog een klein beetje geduld.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:48

Ik kon vorig jaar ook zo op vakantie geen test geen formulieren en eigenlijk geen gedoe. Alles was gewoon open ook musea etc. Nu is het strenger dan vorig jaar. Begrijpelijk. Inderdaad kies ik zelf voor om buiten Nederland op vakantie te gaan. Ik heb een appartement zonder balkon, en wij zitten vast aan t voor of na seizoen waarbij je in Nederland niet echt garantie hebt op lekker weer. Al hoop ik voor de thuisblijvers dat ze die week dat wij weg zijn ook stralend weer hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:11

Ik voel me totaal niet bezwaard eerlijk gezegd. Ik heb gewoon enorm veel zin in een weekje Griekenland. En wat iedereen daarvan ook vindt, zal me werkelijk aan mijn anus oxideren. Zolang het mag en geel gebied is, ik me netjes aan de maatregelen houd, zie ik geen probleem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:14

Denken jullie dat eind augustus begin september het weer mogelijk is met camper richting Frankrijk te gaan..
We hebben nu de plannen om de westkust af te zakken, door Pyreneeën weer naar boven..

Alleen moet het we mogelijk zijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:15

Precies Fitzroy. De tijd van vakantie schaamte zijn we voorbij.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:19

Prikje nummer 2 laten vervroegen dus die is mooi twee weken oud als ik naar Frankrijk ga. Oranje of geel interesseert me niet, Frankrijk zal sowieso geel moeten zijn na 1 juli ivm vaccinatiepaspoort en vrij reizen. Nu alleen even hopen dat men mijn gele boekje wat dinsdag binnen komt nog even wil afstempelen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:23

Weet je, die regels zijn er niet voor niks. Betekent ook gewoon dat het mag en dat je je daar inderdaad niet bezwaard over hoeft te voelen. Dat anderen het misschien anders doen: ook prima.

Echwel, ik heb geen glazen bol maar ik gok van wel. De besmettingscijfers zijn in veel landen een stuk lager geworden en als je naar vorig jaar kijkt, dan is dat denk ik wel een voorspeller van hoe de zomer er nu ook weer uit zou kunnen zien.

Wij weten het nog niet. Er staat nog een flinke operatie te wachten en we hopen dat we nog even weg kunnen met de camper. Waarschijnlijk in NL, of misschien zelfs DLD ofzo, maar we zouden al blij zijn als we weer een beetje mobiel zouden zijn :)