Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:57

Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-03-20 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:57

Joman schreef:
Wat ik wel opvallend vind; zo’n beetje in heel eu en daarbuiten is een gebrek aan testen en testcapaciteit. Waarom krijgen bijvoorbeeld een Prins Charles of Johnson voorrang op de gewone bevolking. Ergens vind ik dat te begrijpen, maar ethisch kan ik dat niet billijken.

Dat zal altijd blijven.
En die hebben zo nodig echt wel beademing en continue zorg, als het er voor andere niet meer zou zijn.
Maar als het virus echt wil heeft het ook de rijke in zijn macht.
Dat op zich het "mooie"wel van deze ziekte. Rijk arm, ras, het maakt niet uit, ineens zijn we best gelijk.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:59

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1653720 ... arde-omver
Dit is toch wel weer een dieptepunt... -O-
Coronaruzie in Brabantse supermarkt: man smijt bejaarde omver

Man smijt bejaarde om ver ja, maar alleen nadat bejaarde man probeert te schoppen. Ik praat het natuurlijk niet goed, maar die kop is ook stemmingmakerij.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:00

Babootje schreef:

Corona spugers komen er ook niet met een taakstrafje af maar gaan 2 maanden de cel in.
Van mij mag deze man dat ook zeker wel krijgen.

Mungbean

Soms heb je gewoon botte pech.
Laatst lag er ook een kindje op bokt haast 2 weken in het zh ivm zware longontsteking wat niets met Corona te doen had. Wij hebben destijds onze 1 jarige dochter een week met longontsteking aan de zuurstof in het zh gehad door een verkoudheidsvirus.

Je eigen weerstand doet het meeste maar als die net ergens anders mee bezig is of niet ‚oplet‘ doordat je weinig geslapen hebt bijv. dan kan iets zomaar erg worden. Dat is hetzelfde met mazelen en polio. Sommigen niezen 1x, de volgende sterft.
Een longontsteking is altijd gevaarlijk.

Schemerdier

Afbeelding

Nu Trump nog := O:)

Echwel

Destination schreef:
Babootje schreef:

Man smijt bejaarde om ver ja, maar alleen nadat bejaarde man probeert te schoppen. Ik praat het natuurlijk niet goed, maar die kop is ook stemmingmakerij.

Ach dat is normaal, lees maar eens mee in dit topic
Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-03-20 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:02

Kana schreef:
Babootje schreef:

Zij begon met schoppen. Bejaard zijn maakt je niet heilig.

Als die man de ruimte had gerespecteerd, had de vrouw al niets hoeven vragen.
Haar vraag negeert hij ook, ja dan kan ik de vrouw wel voorstellen.

Als die man de regels had gerespecteerd had de vrouw echt niet getrapt.
Haar de schuld geven is echt de wereld op zijn kop.

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:05

Als dat mijn moedertje zou overkomen, zou de beste man nog niet jarig zijn...
Wat voor een debiel ben je dan zeg ... abnormaal..

Sowieso mag iedereen die zich niet aan de afstand houdt, daarop gewezen wordt, en dan een grote bek heeft, beboet worden... maar goed, dat is niet haalbaar...

Ik hoop inderdaad dat er een paar keer goed in het nieuws komt dat OV verstoorders en grapjashoesters echt een fikse boete krijgen.. wellicht een nachtje cel erbij, hatsee

Kana

Je praat hier gewoon fysiek geweld goed. 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Schemerdier schreef:
[ [url=m/b2WZGH.png]Afbeelding[/url] ]

Nu Trump nog := O:)

Heel erg maar dat was ook mijn eerste gedachte. En die Bolsanaro mag het ook wel krijgen. Kijken of het echt maar een griepje is voor zijn atletische lijf.

Anoniem

Hier de buurvrouw ook een vriendin op bezoek. Kussen elkaar ook nog bij aankomst :+

Cer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:06

Kana schreef:

Nee, het gaat niet goed... :j

IMANDRA

_Penotti schreef:
Kana schreef:
Zij begon met schoppen. Bejaard zijn maakt je niet heilig.

Als die man de ruimte had gerespecteerd, had de vrouw al niets hoeven vragen.
Haar vraag negeert hij ook, ja dan kan ik de vrouw wel voorstellen.

Als die man de regels had gerespecteerd had de vrouw echt niet getrapt.
Haar de schuld geven is echt de wereld op zijn kop.

Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Dat de vrouw boos werd is logisch, maar ze zat wel degelijk fout in het schoppen. Dan moet je maar weglopen. Agressief worden is ook niet de juiste oplossing, zoals hieruit ook bleek.

De man is de aanleiding en zat zeer zeker fout door zo dichtbij te komen én door zelf ook wat terug te doen, maar de oudere vrouw zat ook fout.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-03-20 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Cer schreef:
Kana schreef:

Nee, het gaat niet goed... :j

*D _/-\o_

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:07

IMANDRA schreef:
Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Dat de vrouw boos werd is logisch, maar ze zat wel degelijk fout in het schoppen. Dan moet je maar weglopen. Agressief worden is ook niet de juiste oplossing, zoals hieruit ook bleek.

De man is de aanleiding en zat zeer zeker fout door zo dichtbij te komen én door zelf ook wat terug te doen, maar de oudere vrouw zat ook fout.

Dank, precies dit dus.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:07

Opoe had niet moeten schoppen, eikel met potgrond had de regels moeten respecteren.

Maar die vent had allereerst schijt aan de maatregelen, daarnaast staat hij potgrond te laden terwijl hij ook gewoon even op zijn beurt had kunnen wachten, 1 zakje had kunnen pakken, de caissière had kunnen aangeven hoeveel hij er wilde hebben en dan nadat hij had afgerekend de rest in zijn karretje had kunnen laden. Dus het is ook nog een hersenloos figuur, want nou moet hij alles ook nog eens 2x verslepen.

Maar dit is weer zo'n ikke, ikke figuur met haast en schijt aan de wereld. En daarvoor vind ik zelf dat hij een boete en een winkelverbod verdient. Ook al schopte opoe naar hem, wat eigenlijk terecht was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:08

IMANDRA schreef:

De man is de aanleiding, maar de oudere vrouw zat ook fout.

Ga toch weg... wat moet ze dan doen? Blijven vragen??
Als een bejaard iemand een voet uitsteekt, wat denk je dat er dan gebeurt?? Dat dat uberhaupt zeer doet.. hoe moet dat mens zich dan verdedigen tegen iemand die in haar auro komt, juist NU??
Te dicht bij staan kan je ook nog als een soort geweld zien ...

Hoezo luistert die opgeschoten kerel niet naar normaal vragen? Die mevrouw had pepperspray moeten hebben :+

Stel je voor dat een kleuter naar mij uithaalt en ik pleur die kleuter op de vloer, moet je es kijken wat er dan gebeurt :+
Die man had aan de kant moeten gaan...
Maar goed, dat is een andere discussie...
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-03-20 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:08

Ben je met 67 tegenwoordig al bejaard.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:10

fokfanaat schreef:
Ben je met 67 tegenwoordig al bejaard.

Blijkbaar gelden er dan al wel andere fatsoensregels. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:11

Tallie1979 schreef:
Opoe had niet moeten schoppen, eikel met potgrond had de regels moeten respecteren.

Maar die vent had allereerst schijt aan de maatregelen, daarnaast staat hij potgrond te laden terwijl hij ook gewoon even op zijn beurt had kunnen wachten, 1 zakje had kunnen pakken, de caissière had kunnen aangeven hoeveel hij er wilde hebben en dan nadat hij had afgerekend de rest in zijn karretje had kunnen laden. Dus het is ook nog een hersenloos figuur, want nou moet hij alles ook nog eens 2x verslepen.

Maar dit is weer zo'n ikke, ikke figuur met haast en schijt aan de wereld. En daarvoor vind ik zelf dat hij een boete en een winkelverbod verdient. Ook al schopte opoe naar hem, wat eigenlijk terecht was.

Eens. Dat de man bestraft wordt is helemaal terecht. Maar dat de bejaarde ging schoppen is ook fout.

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

De man is de aanleiding, maar de oudere vrouw zat ook fout.

Ga toch weg... wat moet ze dan doen? Blijven vragen??
Als een bejaard iemand een voet uitsteekt, wat denk je dat er dan gebeurt?? Dat dat uberhaupt zeer doet.. hoe moet dat mens zich dan verdedigen tegen iemand die in haar auro komt, juist NU??
Te dicht bij staan kan je ook nog als een soort geweld zien ...

Hoezo luistert die opgeschoten kerel niet naar normaal vragen? Die mevrouw had pepperspray moeten hebben :+

Weglopen. Winkelpersoneel wat ernaast staat erop wijzen en vragen om in te grijpen.
Van wat ik van het filmpje zag was de bejaarde klaar met betalen. Het had dus 0 zin behalve om de man 'terug te pakken' door te blijven staan en te schoppen. Dit is heft in eigen hand nemen en dat is niet de bedoeling. Ik zeg overigens niet dat de bejaarde net zo fout zat als de man (want dat vind ik niet) maar de bejaarde zit wel degelijk óók fout.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-03-20 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:12

IMANDRA schreef:

Dat klopt de vrouw in de risicogroep zat ook fout. Ze moet alles maar negeren en zich als oude koe door de man uit laten schelden.
Die mag na de corona van mij wel een taakstraf krijgen :+
Zoals een keer plantjes water geven in het verzorgshuis.

Die man die daar stoer met zware zakken loopt te sjouwen, de geldende regels meerdere malen aan zijn laars lapt, zelf na verzoek. De vrouw uitscheld en dan mishandeld, mag voor mij wel een maandje of 6 gaan denken hoe stoer hij was.