Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 10:36

Je krijgt niet zomaar een boete hoor, dan moet je het wel heel bont maken met toeteren.
Maar het ligt aan mijn bui of ik wel of niet had getoeterd in deze situatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:38

Ja, dat had idd misschien wel meegewogen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:39

Ineke2 schreef:
Je krijgt niet zomaar een boete hoor, dan moet je het wel heel bont maken met toeteren.
Maar het ligt aan mijn bui of ik wel of niet had getoeterd in deze situatie.

Daarom was ik blij met m'n favoriete kerstnummer op de radio _O- _O-
Dan boeit het mij echt niet wat er gebeurd

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:56

Ik heb vanochtend naar een vrachtwagen getoeterd. Twee banen voor rechtsaf en hij was blijkbaar vergeten voor te sorteren, want hij hield de hele rechterbaan op omdat hij de linker baan wilde pakken..

Tegen de tijd dat hij klaar was met konkelen stond het stoplicht alweer op rood. Kon ik weer een paar minuten wachten, want dat stoplicht duurt altijd een eeuwigheid..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:02

Hagelslag goed gedaan

Bij de vrachtwagen vraag ik me af of hij is vergeten voor te sorteren of heeft hij die royale bocht nodig om rechtsaf te slaan? De meeste vrachtwagen chauffeurs/ euses rijden erg goed en kennen ook hun wagen goed.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:16

pien_2010 schreef:
Hagelslag goed gedaan

Bij de vrachtwagen vraag ik me af of hij is vergeten voor te sorteren of heeft hij die royale bocht nodig om rechtsaf te slaan? De meeste vrachtwagen chauffeurs/ euses rijden erg goed en kennen ook hun wagen goed.

Nouja, dat zou ik snappen. Dan had ik alleen mijn vrachtwagen toch echt al op de linker strook neergezet om rechtsaf te gaan en niet op de rechter denk ik :+

En ik snap dat er dan waarschijnlijk automobilisten zijn die dan weer zo "slim" zijn om hem rechts voorbij te steken enzo.

Maar dit was hier niet het geval, hij ging links rijden en bleef links rijden.. dus gewoon verkeerd voorgesorteerd waardoor ik het dus heel irritant vond dat hij de boel ging ophouden :') hij heeft na die bocht nog meer dan voldoende ruimte om terug naar links te komen en (ik vermoed) naar het industrieterrein bij het eerstvolgende kruispunt af te slaan. Ettelijke honderden meters nog.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:36

Is het erg dat ik extra over de parkeerplaats ben gelopen om te kijken hoeveel mensen een boete hebben gekregen :Y)

Dat waren er wel heel erg veel _O- _O- _O- 34 geteld _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:37

_O-
Tijd nuttig besteed jij. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:39

hagelslag schreef:
Is het erg dat ik extra over de parkeerplaats ben gelopen om te kijken hoeveel mensen een boete hebben gekregen :Y)

Waar zit jouw plezier? Ik moet vooral lachen dat jij dit zo grappig vind. Dus waar komt dat leedvermaak vandaan?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:07

pien_2010 schreef:
hagelslag schreef:

Waar zit jouw plezier? Ik moet vooral lachen dat jij dit zo grappig vind. Dus waar komt dat leedvermaak vandaan?

Het leedvermaak is puur omdat mensen te lui zijn hun blauwe parkkaart met aankomst tijd voor in de auto te leggen.

Kleine moeite bespaard een flinke boete....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:19

Hahaha hagelslag _O-

Vandaag een lichtte ergernis op de snelweg: wij (drie auto’s, ik de middelste) kwamen uit de bocht en moesten via een in/uitvoegstrook de snelweg op. Daarvoor reed nog een vrachtwagen dus niet zo snel. Die wilden we dus allemaal inhalen toen we uit die bocht kwamen, geeft de achter mij ineens gas om mij van rechts in de halen en dan voor mij langs om die anderen weer links in te halen..
Het is dat ik het aan zag komen dus ff gas losliet, anders had ie toch echt klem gezeten omdat ik zelf aan het inhalen was |o

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:53

Vanmorgen had ik bijna mijn auto inclusief mij en dochter in de prak. Ik reed over een voorrangsweg toen er ineens van links een auto vlak voor me de weg opzeilde. Dát was dus geen kwestie van onnodig toeteren. Niet dat die persoon iets leek te horen of te zien…

De kortste weg om bij het dichtstbijzijnde station te komen is over een landweggetje waar eigenlijk auto’s elkaar niet kunnen passeren. Er rijdt ook veel heel groot landbouwverkeer dus de bermen zijn helemaal aan gort. Om het veiliger te maken zijn er om de 500 meter van die haventjes, maar dan moet je dus wél verder kijken dan de neus van je auto en even geduld hebben als je een tegenligger aan ziet komen en het haventje zich al aandient. Het gros van de mensen kan en heeft beiden niet en tuft lekker door maar ik verrek het om de berm in te gaan want ik kom daar nooit meer uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:36

Jeetje dat is schrikken. Gelukkig goed afgelopen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:51

MairiMacBran schreef:
De kortste weg om bij het dichtstbijzijnde station te komen is over een landweggetje waar eigenlijk auto’s elkaar niet kunnen passeren. Er rijdt ook veel heel groot landbouwverkeer dus de bermen zijn helemaal aan gort. Om het veiliger te maken zijn er om de 500 meter van die haventjes, maar dan moet je dus wél verder kijken dan de neus van je auto en even geduld hebben als je een tegenligger aan ziet komen en het haventje zich al aandient. Het gros van de mensen kan en heeft beiden niet en tuft lekker door maar ik verrek het om de berm in te gaan want ik kom daar nooit meer uit.

Heb het regelmatig dat mensen het passeervak voorbij rijden en dan 30 meter verderop voor me staan. Of de berm nu goed is of niet, ik ga er in zo'n geval überhaupt niet in. Als ze zo nodig door willen rijden mogen ze zelf door de berm heen, of ze kunnen achteruit terug naar het passeervak.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:54

Hagrlslag geweldig. Ik zou hetzelfde hebben gedaan.
Blauwe schijf ligt altijd in de auto.

MMB wat eng.
Zeker niet de berm ingaan hoor.
Laat die bestuurders maar terugrijden naar een haventje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 22:59

Vandaag 2 keer heen en weer gereden om een kast op te halen in Vlaardingen (moest in 2 delen, paste niet in zijn geheel in mijn auto) en ik heb mij toch een partij in de file gestaan op de A4 beide keren richting Rotterdam -O- en waarom? geen idee. Er waren geen ongelukken, voor zover ik weet doen ze geen File verdelen bij de Ketheltunnel in het weekend, dus joost mag weten waarom... Maar het heeft mij wel veel tijd gekost. Ritje duurt normaliter 18 minuten enkele reis en nu gewoon minimaal 30 minuten tot 40 minuten.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 23:18

Ergernis. Iemand die midden op een rotonde in ons dorp/ stadje stil gaat staan en een kaart tevoorschijn haalt en blijkbaar eerst even gaat kijken welke afslag hij hebben moet. Terwijl er net na de rotonde langs vrijwel alle wegen van de rotonde (en zichtbaar vanaf waar hij stond) parkeerplekken vrij waren, en eventueel keermogelijkheden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:07

Dat zijn vast Fransen geweest := dat is wel ergelijk en bizar en dat soort fratsen zie je hier echt veel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:54

Of had navigatie van bokker Marije }:0 .

Wel lastig nu is laagstaande zon.
Zonneklep is leuk, maar werkt niet altijd.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:35

Die laagstaande zon kan inderdaad soms knap irritant zijn. Dan zoek ik gewoon de dichtstbijzijnde parkeerplaats/tankstation op en wissel de gewone bril op sterkte om voor de zonnebril op sterkte.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:53

Heb vorig jaar een keer een heel eind de A12 naar het westen af moeten rijden tijdens het zakken van de zon in de avondspits.
Iedereen ging gewoon 60-70 rijden en als de weg iets wegdraaide van de zon, ging het weer naar 100.
En zodra we dan weer de baan van de zon inreden, zakte het tempo collectief weer naar 60-70.

Was wel een bijzondere ervaring.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:57

Rennie89 schreef:
Vandaag 2 keer heen en weer gereden om een kast op te halen in Vlaardingen (moest in 2 delen, paste niet in zijn geheel in mijn auto) en ik heb mij toch een partij in de file gestaan op de A4 beide keren richting Rotterdam -O- en waarom? geen idee. Er waren geen ongelukken, voor zover ik weet doen ze geen File verdelen bij de Ketheltunnel in het weekend, dus joost mag weten waarom... Maar het heeft mij wel veel tijd gekost. Ritje duurt normaliter 18 minuten enkele reis en nu gewoon minimaal 30 minuten tot 40 minuten.

De complete A13 was afgesloten vanaf Delft Zuid. Dus als je naar Rotterdam moest vanuit Den Haag, dan moest je wel de A4 pakken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 20:11

ista schreef:
Rennie89 schreef:

De complete A13 was afgesloten vanaf Delft Zuid. Dus als je naar Rotterdam moest vanuit Den Haag, dan moest je wel de A4 pakken.

Ah dat verklaard het! Ik was net op de A13 maar ging bij Delft eraf (IKEA) en zag idd dat er daar ook al zware file was. Baal er wel van want mijn afrit (Den Haag zuid) staat ook al vol met file -O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:02

pien_2010 schreef:
Vooral die laatste zin vind ik heftig. Goed geremd.

Geniet jij ook zo van rijden in de bus? Mijn vriendin heeft nl onlangs haar bus rijbewijs gehaald en mag nu school kinderen vervoeren en ze vind zo'n grote bus fantastisch om in te rijden. Heb jij dat ook?
Ik vind het vooral erg stoer.

Het is inderdaad mooi om met zo'n groot voertuig onderweg te zijn. Soort van tetris level 10 waarbij als je het goed doet ineens het hele veld weggespeeld wordt. Het voordeel verder is dat je best veel invloed hebt over het verloop van de dag. Ik krijg betaald voor uit het raam kijken, kan ervoor kiezen om leuke gesprekken aan te gaan, heb fantastische collega's en je maakt elke dag wel weer iets mee. Het is nooit saai.

Natuurlijk zijn er ook nadelen maar sommige dingen moet je gewoon schijt aan hebben. Als je dat laatste goed kan is het prachtig werk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:48

Anne wat mooi zoals je over je werk schrijft.

Ik word altijd blij als ik 4 bussen tegelijk aan de laders ziet staan.
Liefst een zonnetje erbij. Machtig gezicht.