Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:29

Das idd flauw, groot gelijk dat je afhaakt. Had dus laatst iemand die ging afdingen van €2,50 naar €2. Toen heb ik het ook laten gaan, dan niet hoor.

Hier van de week ook bizar. Pakketje verstuurd met DHL, maar T&T deed het niet. Contact opgenomen, pakketje was kwijt. En werd niet meer gevonden, dus kreeg bericht dat ik kiloprijs vergoed kreeg. Wist niet precies hoeveel dus had koper nog niks laten weten. Krijg ik dag later berichtje dat ze het binnen heeft! Heel fijn!

Independence

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:55

Ik heb gister puzzels gekocht via marktplaats, mevrouw had nooit eerder een pakketje verstuurd, maar heeft de buurvrouw gevraagd en vandaag had ik ze al in huis.
Heb ik wat te doen tijdens de komende dagen

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:19

Independence schreef:
Ik heb gister puzzels gekocht via marktplaats, mevrouw had nooit eerder een pakketje verstuurd, maar heeft de buurvrouw gevraagd en vandaag had ik ze al in huis.
Heb ik wat te doen tijdens de komende dagen

Dat is ook een leuk idee met dit weer. :)

Ik heb ook 2 items gereserveerd via mp. Eén zou eigenlijk vandaag komen, maar dat is geen doen met de sneeuw dus verplaatst naar andere keer.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:56

Daphara schreef:
Dyphusion schreef:

Naar mijn weten wordt een brievenbus pakket altijd door de 'gewone' postbezorger bezorgd en niet door de pakketbezorger.

Volgens mij wel door pakketbezorgers, in ieder geval wordt het gescand voordat ze het door de bus gooien, volgens mij kunnen de standaard briefbezorgers dat niet.

Dat kan wel .
Ik werk als briefbezorger .
Ook wij kunnen pakketjes scannen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:21

Wat is dat beoordelingssysteem toch een drama...
Ik had wat verkocht, koper heeft het opgehaald en betaald. Helemaal prima, waren erg vriendelijk dus 5* beoordeling gegeven. Krijg ik na een week een bericht dat meneer vindt dat het product niet deugt. Netjes aangegeven dat ik zeker weet dat het product wel deugt en dat het zijn verantwoordelijkheid is om te checken of alles naar wens is bij het ophalen. Een hoop berichten gekregen met minder aardige teksten. Ik vond het best vervelend en wilde wel coulant zijn dus ik had maar aangeboden dat hij het terug mocht brengen en ik het gehele bedrag terug zou storten. Product terug, geld direct teruggestort naar de koper. Krijg ik een 1* recensie met als verbeterpunten “product niet geleverd” “afspraken nakomen” etc.
Oftewel, ik word nu neergezet als oplichter terwijl ik mijns inziens juist netjes heb gehandeld door het retour te nemen. Marktplaats gecontacteerd, maar die kunnen de beoordeling niet aanpassen zonder zijn goedkeuring.. en mijn 5* beoordeling op de koper mag ik ook niet naar beneden schroeven... Grrr -:(- -:(-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:13

xJitskee schreef:
Wat is dat beoordelingssysteem toch een drama...
Ik had wat verkocht, koper heeft het opgehaald en betaald. Helemaal prima, waren erg vriendelijk dus 5* beoordeling gegeven. Krijg ik na een week een bericht dat meneer vindt dat het product niet deugt. Netjes aangegeven dat ik zeker weet dat het product wel deugt en dat het zijn verantwoordelijkheid is om te checken of alles naar wens is bij het ophalen. Een hoop berichten gekregen met minder aardige teksten. Ik vond het best vervelend en wilde wel coulant zijn dus ik had maar aangeboden dat hij het terug mocht brengen en ik het gehele bedrag terug zou storten. Product terug, geld direct teruggestort naar de koper. Krijg ik een 1* recensie met als verbeterpunten “product niet geleverd” “afspraken nakomen” etc.
Oftewel, ik word nu neergezet als oplichter terwijl ik mijns inziens juist netjes heb gehandeld door het retour te nemen. Marktplaats gecontacteerd, maar die kunnen de beoordeling niet aanpassen zonder zijn goedkeuring.. en mijn 5* beoordeling op de koper mag ik ook niet naar beneden schroeven... Grrr -:(- -:(-

Dit is ook echt een grote frustratie van mijzelf. Dat het blijft staan is wellicht om fraude met beoordelingen tegen te gaan, maar je kunt er niet eens op reageren om een uitleg te geven... Ook kan degene die de slechte beoordeling geeft alleen kiezen uit de opties die MP geeft als reden voor de beoordeling. Stel dat de koper in jouw geval 1 ster wil geven, omdat hij ondanks de nette oplossing nog een beetje teleurgesteld is. Niet helemaal fijn, maar oke. Dan had hij bij tekst kunnen aangeven: product niet naar wens, maar netjes opgelost met verkoper. Of iets dergelijks. Dat geeft vertrouwen, ondanks de 1 ster. Nu kan je er niks mee... Daarom was ik helemaal hellig toen ik een kapot product kreeg, na lang wachten en moeizame communicatie, de verkoper niets wilde oplossen en me als dank een 1 ster review gaf. Voelde als natrappen. En Marktplaats verwijst je gewoon door naar het juridisch loket. Zelf kunnen ze écht niets doen. Jawel, je kunt je beoordelingssysteem even een keer goed in orde maken. :roll:

Ik heb bepaalde verbeterpunten al driehonderd keer aangegeven bij Marktplaats, in elke enquête weer, maar ze doen er helemaal niks mee. Zo kun je bijvoorbeeld ook niet op spullen in de maat 'pony' zoeken, omdat Marktplaats de categorienaam 'Pony's en Paarden' meepakt en dus alle advertenties een hit zijn. En nog een paar van die stomme zaken...
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 09-02-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:19

Om die reden heb ik afgelopen week twee mensen niet beoordeeld, ze kwamen beiden niet opdagen maar ik ben bang dat mijn 5 sterren beoordeling dan verpest word door die droeftoeters dus laat ik het maar zitten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:26

Urona447 schreef:
Om die reden heb ik afgelopen week twee mensen niet beoordeeld, ze kwamen beiden niet opdagen maar ik ben bang dat mijn 5 sterren beoordeling dan verpest word door die droeftoeters dus laat ik het maar zitten.

Dat doe ik ook, bij twijfel geef ik geen beoordeling. Zo heb ik laatst iets op niet verkocht via mp gezet omdat er iemand over de chat zo veel vragen stelde op een vervelende toon, had het op hetzelfde moment aan iemand anders verkocht die contant betaalde. Soms geeft mp dan de verkeerde persoon aan als koper, dat risico wou ik niet nemen.

Lorette dat je niet beter kan selecteren in sommige groepen mis ik ook wel. Alleen is dat selecteren ook niet alles als verkopers het niet goed aanklikken. Ik kom zo vaak spullen tegen die in de verkeerde groep staan terwijl ik iets anders zoek.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:27

Ik had iets bizars in een weggeefhoek. Iemand had aangegeven het item te willen hebben. via berichten adres doorgegeven en zijn vrouw zou het komen halen. Die stond al vrij vlot voor de deur. Mooi geregeld dacht ik. Ik kreeg daarna nog een bedankje van die meneer. Netjes op gereageerd; graag gedaan en mooi dat het ophalen zo snel kon. Nou toen dacht hij het gesprek aan de gang te hebben, dat verliep zo verder:
Hij: ja of ga je verhuizen, omdat je heel veel weg doet.
Ik: Nee, even een goede opruimronde waarbij veel spullen wegkunnen (soms proberen mensen zo via via aan huurwoningen te komen dus dacht laat ik daar nog op reageren)
Hij: Dat doe je toch in de zomer
Hij: Heb je geen vrienden

Ik was met stomheid geslagen! Gesprek rap afgekapt met dat me dat niet relevant leek en veel plezier met het item gewenst. Krijg ik vanmorgen weer een bericht met alleen goedemorgen erin. Heb hem maar geblokkeerd, heel apart!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:46

Bijzonder.. :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:49

Heel vreemd...

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:51

Je gebruikersnaam is wel supertoepasselijk met je verhaal _O- wat een weirdo.

Ik vind die beoordelingen ook niks. Heb enkel 5 sterren en ben ook zorgvuldig met het geven van sterren aan anderen. Zorg er altijd voor dat ik netjes doe tegen kopers maar soms zitten er echt van die rare tussen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:23

Dat is wel heel vreemd... :')

Ja ik baal er stevig van. Ben altijd heel netjes in contact, nu ook alles super netjes opgelost en dan krijg je nog dit... Ik kan mijn kant gewoon aantonen aan de hand van het gesprek, bedrag is via de bank overgemaakt, etc. Maar daar kan/wil MP niks mee. Hoop maar dat mensen er niet te zwaar aan tillen, heb 40 beoordelingen, 36 5-sterren, 3 4-sterren en dan die ene met 1 ster. Tijd dat ze eens wat aan dat beoordelingssysteem gaan doen...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:28

Van het weekend het een en ander op marktplaats/facebook gezet. Blijkbaar was een bepaald item nogal geliefd, want men viel over elkaar heen om het van mij over te nemen. Ik kreeg ook al berichtjes van mensen die meer boden dan de vraagprijs. Stond een tijdje in dubio wat te doen, want mijn vraagprijs vond ik prima, maar als men meer ging bieden en ik was nog met niemand in onderhandeling.

Vervolgens de geintereseerden een berichtje gedaan dat als ze interesse hadden, ze een bod mochten doen, ik zou 's middag dan even kijken en iemand uitkiezen. Dat hoefde niet degene te zijn met het hoogste bod.
Echt bizar, kreeg berichtjes als in:maar ik was de eerste, dus ik heb er recht op. En: waarom vraag je X bedrag als je blijkbaar veeeeeel meer wilt.
Enfin, verkocht voor een leuk bedrag (niet het hoogste bod) aan iemand die op een normale manier communiceerde.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:33

Jitske als iemand 1 slechte beoordeling heeft en de rest super denk ik altijd dat dat vast een hele zure beoordelaar is. Zeker als je zoveel 5 sterren hebt maak ik me als koper niet druk. Pas bij meerdere 1-2-3 sterren en nauwelijks 4-5 vraag ik me af of de verkoper wel in orde is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:52

MizzMontana schreef:
Jitske als iemand 1 slechte beoordeling heeft en de rest super denk ik altijd dat dat vast een hele zure beoordelaar is. Zeker als je zoveel 5 sterren hebt maak ik me als koper niet druk. Pas bij meerdere 1-2-3 sterren en nauwelijks 4-5 vraag ik me af of de verkoper wel in orde is.

Ik dacht ook altijd zo,tot ik zelf het tegendeel mee maakte.
Ik kreeg kapotte spullen van iemand toe gestuurd via mp en ze had allemaal (op 1 na) goede beoordelingen staan.
Ze deed het dood leuk af met nou en dan lijm je het toch! Mijn dochters hadden er geen last van was haar antw.
Terwijl het steeds uit elkaar viel hier op 3 punten.
Heb haar dus toch slecht beoordeeld met 1 ster en ze verkoopt steeds hetzelfde spul dus ik denk dat ze een soort tussen handelaar is.
Dus dat idee heb ik ook laten varen dat de ene slechte beoordeling een zuur moet zijn geweest.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:55

Wat doen jullie als iemand hier op bokt je oplicht?
Ik ben hard aan het overdenken haar met naam ect op fb te zetten.
Want ze reageert gewoon helemaal niet meer op zowel bokt als fb.
Ik heb haar een aantal bitjes geleend zodat ze kon testen omdat ik weet hoe lastig het is om voor shetten een fijn men bitje te vinden.
Was dus echt uit goedheid van mij wat achteraf gewoon stom is om zo maar iemand te willen helpen en nu vertikt ze ze terug te sturen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:59

cinniz123 schreef:
Ik heb haar een aantal bitjes geleend zodat ze kon testen omdat ik weet hoe lastig het is om voor shetten een fijn men bitje te vinden.
Was dus echt uit goedheid van mij wat achteraf gewoon stom is om zo maar iemand te willen helpen en nu vertikt ze ze terug te sturen.

Voor dit soort dingen kan je de bezwarencommissie hier op bokt benaderen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:00

Zo hee, dat is banketstaaf...! Die zou ik ook openbaar zetten, als je niet verder komt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:01

Jolien87 schreef:

Niet als het niet via Bokt gegaan is toch? Zelfs via PB's geregeld dan kunnen ze al niks doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:06

Je kan ook altijd opgelicht in de paardenwereld op Facebook benaderen, dan komen ze met naam en toenaam daarop

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:09

GamblersCup schreef:
Jolien87 schreef:

Niet als het niet via Bokt gegaan is toch? Zelfs via PB's geregeld dan kunnen ze al niks doen.

Klopt maar in de gauwigheid ging ik er vanuit dat het via bokt was geregeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:11

cinniz123 schreef:

Je hebt haar naam en adres toch? Waarom ga je niet langs?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:24

Meestal als je iets opstuurt, is dat omdat het niet om de hoek is...

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:27

Heb nu ook weer aantal mensen op marktplaats die weer voor dubbeltje op eerste rang willen zitten..

Had mijn dure anwb laarzen te koop gezet, nauwelijks gedragen en dan €15 bieden
Of een ps3 met 2 controllers en 6 games.
Ik kreeg een bericht
‘Voor 30 kom ik vandaag ophalen meneer’
Eeehhhh :Y)