Olympia schreef:Ik ga nog een gokje wagen
Dees ben jij mijn SS?
Of Lous vanwege ja avator?![]()
Nee helaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JPitty schreef:Ok, nou, waar eens te beginnen? Bij het begin lijkt me een goed idee![]()
Vanmiddag stond dus de PostNL bezorger met het gouden pakket met rode strik voor mijn deur:
[ [url=m/hRwzxs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas was het toen ook net tijd om naar mijn werk te gaan en na werk eet ik in de gemeenschappelijke ruimte hier, dus uitpakken moest maar even wachten. En jullie dus ook, gna gna gna![]()
Zojuist bij thuiskomst eerst maar eens het papier verwijderd, aan de binnenkant bleek het mooi rood te zijn. I love red. Doos komt van Agradi, dus iemand die dieren heeft. Alleen het spul op de bodem, aan de rand van de doos, voorspelde niet veel goeds...
![]()
[ [url=m/G1ZdMj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig bleek bij het openen van de doos dat het meeviel, was alleen een dun laagje sneeuw op de cadeautjes gevallen, meeste lag overigens intussen op de bodem, onder al deze pakjes:
[ [url=m/zCFJ8M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb alles eerst maar eens uit de doos gehaald en netjes uitgestald. Waren iets meer cadeautjes dan ik verwacht (en waar ik op gehoopt) had.
[ [url=m/pSleJp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eenmaal uitgepakt bleek dat mijn Santa heeft gezien dat ik in het breitopic en haaktopic zit en ook in het legpuzzeltopic, allemaal hobby's van mij! Dus alle cadeautjes vallen uitstekend in de smaak!
[ [url=m/und3Ka.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ding onder de strik is een pakket breiringen, kokertje links zit vol haaknaalden en potje achterin zit vol knoopjes en andere opnaaidingen om op handwerkjes te naaien.
In het laatste pakje vond ik dit doosje: met op de kop "Licht uit, spot aan" en een gaatje. Ook aan de voorkant een gaatje ontdekt, dankzij de pijlen op de zijkanten:
[ [url=m/gX3w7F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met de zaklamp van mijn mobiel door het gaatje geschenen en door het vierkantje gekeken en wat ik toen zag...Jij bent echt creatief SS, heel erg tof gedaan!
Ik keek in een soort theatertje dat in dat doosje zit. Op het podium staat een westernruiter op zijn paard, de combinatie maakt een sliding stop. Op de muren stond een rebus, deze opgelost gaf de zin: "Ik ben Amerikaans en kan Googelen". Poging gedaan om het paardje op podium en de rebus op foto te zetten, is wel wat vaagjes, maar dankzij een extra zaklamp en camera op de telefoon toch gelukt:
[ [url=m/DkcB2G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vervolgens ben ik gaan zoeken en alles nog eens op een rijtje gaan zetten qua hints:
[ [url=m/xepwib.jpg]Afbeelding[/url] ]
1. Knop -> oplossing woordzoeker: dat ding voorop een westernzadel heet toch een knop? Dus mijn SS rijdt western.
2. Bijzondere ding -> oplossing legpuzzel: lijkt beetje op een westernspoor, maar ook op zo'n boog boven het podium in het theater. Mijn SS rijdt dus western en heeft als interesse theater, is ook docent drama.
3. Harten aas -> in envelop 3. Onderaan het profiel van haar die ik verdenk als mijn SS, staat de naam van haar paard (Haidas Magic Joy) in een afbeelding. In het midden van die afbeelding staat de harten aas, refererend aan Magic in haar naam.
4. De enveloppen zijn gestempeld in Amsterdam, de SS die ik denk dat is, woonde in 2012 in Amstelveen en gedurende het jaar is ze in Noord-Holland gebleven. Dit las ik in enkele oude topics van haar.
5. Western ruiter in sliding stop op het podium in doosje: Mijn SS rijdt western.
6. "Ik ben Amerikaans en kan Googelen" in het doosje op de muren: Deze SS is inderdaad een tijd in Amerika geweest, getuige berichten in oudere topics. En in een topic voor de westernruiters zegt ze dat ze dingen eens gaat Googelen, dus dat kan ze inderdaad ook.
7. De doos van Agradi, ik ga er maar vanuit dat ze voor haar paard daar wel eens iets besteld heeft.
Al deze punten bij elkaar genomen, blijft er 1 SS over van de 100 die dit kan zijn. Dus bij deze de vraag:
Gimme_Joy, ben jij mijn Secret Santa?
In ieder geval wil ik mijn SS super bedanken voor de leuke cadeautjes, ben er echt heel erg blij mee. Alles is een schot in de roos hier!!! Heel erg tof, dank je wel!
shirleyp schreef:Dusss... Ik kom met de getallen uit op een postcode die bij Emmer-Compascuum hoort. Dat in combinatie met het monchichi-aapje zou het iemand daar uit de buurt en van mijn leeftijd kunnen zijn? Dus ik doe maar weer een gokje...
Miccamaaike, ben jij mijn SS?
Banjer schreef:Heb mn pakket uitgepaktvoor ik alles plaats... zou mn SSS willen doorgeven aan de spelleiding of mijn pakket van dit topic komt? Ik doe nl ook nog mee met SSS in een ander topic
Ik vermoed dat het de SSS van hier is...
[ [url=m/59kBqS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mondy schreef:Ik denk dat ik m weet
Ik mis alleen 131119.
[ [url=m/qeRC5B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook het krantje en waar die vandaan komt geeft een hint weg![]()
Suusjepluus volgens mij mag ik jou enorm bedanken voor het super leuke pakket![]()
Omdat ik zo nieuwsgierig ben ga ik nu kijken wat je als extra hint had maar ik ben er wel zeker van
Edit: het geel was trouwens wel duidelijk dat dat ook een hint moest zijn gezien de kleine sss op t pakpapier en de gele hints... maar wat was nou uu of nn?