Secret Santa Surprise 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:04

Olympia schreef:
Ik ga nog een gokje wagen :')

Dees ben jij mijn SS?

Of Lous vanwege ja avator? :+ :=

Nee helaas :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:06

Volgens mij had ik tot nu toe de meeste chaos aan papiersnippers. ;)

Anoniem

Re: Secret Santa Surprise 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:26

carineken je weet het nooit zeker :))

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:26

Hele mooie pakketen zeg. Leuk hoor en zoveel cadeautjes!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:27

Mijn pakket komt morgen :D Zou vandaag zijn maar kreeg een bericht dat hij vertraagd is. Zou het toch te druk zijn bij de post nu?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:30

Tanya schreef:
Mijn pakket komt morgen :D Zou vandaag zijn maar kreeg een bericht dat hij vertraagd is. Zou het toch te druk zijn bij de post nu?

:j
Pakket wat ik verstuurd had was ook vertraagd, had het donderdag op de post gedaan en kreeg vrijdagochtend al berichtje dat t later werd.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:40

Ik denk dat het idd wel druk is. AL heb ik twee dingen bij bol gekocht en rituals en kreeg de melding dat ze vandaag bij het afhaalpunt liggen.

Rijd ik net weg van huis.. Krijg ik een melding dat ik een lekke band heb GRRR

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:14

JPitty schreef:
Ok, nou, waar eens te beginnen? Bij het begin lijkt me een goed idee :j

Vanmiddag stond dus de PostNL bezorger met het gouden pakket met rode strik voor mijn deur:
[ [url=m/hRwzxs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas was het toen ook net tijd om naar mijn werk te gaan en na werk eet ik in de gemeenschappelijke ruimte hier, dus uitpakken moest maar even wachten. En jullie dus ook, gna gna gna }>

Zojuist bij thuiskomst eerst maar eens het papier verwijderd, aan de binnenkant bleek het mooi rood te zijn. I love red *\o/* . Doos komt van Agradi, dus iemand die dieren heeft. Alleen het spul op de bodem, aan de rand van de doos, voorspelde niet veel goeds... :=
[ [url=m/G1ZdMj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig bleek bij het openen van de doos dat het meeviel, was alleen een dun laagje sneeuw op de cadeautjes gevallen, meeste lag overigens intussen op de bodem, onder al deze pakjes:
[ [url=m/zCFJ8M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb alles eerst maar eens uit de doos gehaald en netjes uitgestald. Waren iets meer cadeautjes dan ik verwacht (en waar ik op gehoopt) had.
[ [url=m/pSleJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eenmaal uitgepakt bleek dat mijn Santa heeft gezien dat ik in het breitopic en haaktopic zit en ook in het legpuzzeltopic, allemaal hobby's van mij! Dus alle cadeautjes vallen uitstekend in de smaak!
[ [url=m/und3Ka.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ding onder de strik is een pakket breiringen, kokertje links zit vol haaknaalden en potje achterin zit vol knoopjes en andere opnaaidingen om op handwerkjes te naaien.

In het laatste pakje vond ik dit doosje: met op de kop "Licht uit, spot aan" en een gaatje. Ook aan de voorkant een gaatje ontdekt, dankzij de pijlen op de zijkanten:
[ [url=m/gX3w7F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met de zaklamp van mijn mobiel door het gaatje geschenen en door het vierkantje gekeken en wat ik toen zag... :wow: Jij bent echt creatief SS, heel erg tof gedaan!

Ik keek in een soort theatertje dat in dat doosje zit. Op het podium staat een westernruiter op zijn paard, de combinatie maakt een sliding stop. Op de muren stond een rebus, deze opgelost gaf de zin: "Ik ben Amerikaans en kan Googelen". Poging gedaan om het paardje op podium en de rebus op foto te zetten, is wel wat vaagjes, maar dankzij een extra zaklamp en camera op de telefoon toch gelukt:
[ [url=m/DkcB2G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervolgens ben ik gaan zoeken en alles nog eens op een rijtje gaan zetten qua hints:
[ [url=m/xepwib.jpg]Afbeelding[/url] ]

1. Knop -> oplossing woordzoeker: dat ding voorop een westernzadel heet toch een knop? Dus mijn SS rijdt western.
2. Bijzondere ding -> oplossing legpuzzel: lijkt beetje op een westernspoor, maar ook op zo'n boog boven het podium in het theater. Mijn SS rijdt dus western en heeft als interesse theater, is ook docent drama.
3. Harten aas -> in envelop 3. Onderaan het profiel van haar die ik verdenk als mijn SS, staat de naam van haar paard (Haidas Magic Joy) in een afbeelding. In het midden van die afbeelding staat de harten aas, refererend aan Magic in haar naam.
4. De enveloppen zijn gestempeld in Amsterdam, de SS die ik denk dat is, woonde in 2012 in Amstelveen en gedurende het jaar is ze in Noord-Holland gebleven. Dit las ik in enkele oude topics van haar.
5. Western ruiter in sliding stop op het podium in doosje: Mijn SS rijdt western.
6. "Ik ben Amerikaans en kan Googelen" in het doosje op de muren: Deze SS is inderdaad een tijd in Amerika geweest, getuige berichten in oudere topics. En in een topic voor de westernruiters zegt ze dat ze dingen eens gaat Googelen, dus dat kan ze inderdaad ook.
7. De doos van Agradi, ik ga er maar vanuit dat ze voor haar paard daar wel eens iets besteld heeft.

Al deze punten bij elkaar genomen, blijft er 1 SS over van de 100 die dit kan zijn. Dus bij deze de vraag:

Gimme_Joy, ben jij mijn Secret Santa?

In ieder geval wil ik mijn SS super bedanken voor de leuke cadeautjes, ben er echt heel erg blij mee. Alles is een schot in de roos hier!!! Heel erg tof, dank je wel!

*\o/* <3 *\o/*

Jeeeeh! Leuk dat je het leuk vond! Haha je hebt het snel geraden, volgende keer de hints wat moeilijker maken _/-\o_ :')

Er zit een foutje in alleen... Googelen moet goochelen zijn. :') Joy is een quarter en magic zit in haar naam... Zal de autocorrect wel zijn geweest :+

Maar blij dat je het leuk vond, ik heb er lol aan gehad alle hints te verzinnen en het pakket samen te stellen! Kijkdoosje kwam ik op toen ik niet kon slapen van de week :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:18

shirleyp schreef:
Dusss... Ik kom met de getallen uit op een postcode die bij Emmer-Compascuum hoort. Dat in combinatie met het monchichi-aapje zou het iemand daar uit de buurt en van mijn leeftijd kunnen zijn? Dus ik doe maar weer een gokje...

Miccamaaike, ben jij mijn SS?

Ik kom niet uit emmer-compascum, dus helaas ik ben niet jouw secret santa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:50

Benieuwd of vandaag een flinke pakketjes bom komt of dat er veel vertraagd zijn door de drukte.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:51

Jaaaaaa ben benieuwd..! Kan dus deze hele week nog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:01

Aan mijn postnl app te zien wel. Heb al 10x ververst en later geprobeerd maar het blijft te druk

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:07

Lous schreef:
Olympia schreef:
Ik ga nog een gokje wagen :')

Dees ben jij mijn SS?

Of Lous vanwege ja avator? :+ :=

Nee helaas :o

Zie net deze langs komen.
Ik ben niet jouw SS

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:11

Ik heb mijn SS al geraden :))

M_D_H

Secret Santa Lootjes Mededeling

Citaat:
@8nnemiek wanneer je pakketje bezorgd is wil je het dan zo snel mogelijk ophalen/uitpakken? Er zit een cadeautje in dat er heel graag uit wil.

Ps: het kan knoeien

rockwitch

Ik heb de postnl app nou ook, alleen moet ik eerst 3 dagen op een code wachten. Dus daar heb ik voorlopig niks aan haha.
Ach ja ik zie het sowieso vanzelf wel verschijnen. De voorpret is ook al heel erg leuk en ik ben superblij dat mijn pakket zo goed ontvangen is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:12

Ik denk dat ik m weet :D
Ik mis alleen 131119.
Afbeelding

Ook het krantje en waar die vandaan komt geeft een hint weg :))

Suusjepluus volgens mij mag ik jou enorm bedanken voor het super leuke pakket <3

Omdat ik zo nieuwsgierig ben ga ik nu kijken wat je als extra hint had maar ik ben er wel zeker van :D

Edit: het geel was trouwens wel duidelijk dat dat ook een hint moest zijn gezien de kleine sss op t pakpapier en de gele hints... maar wat was nou uu of nn?
Laatst bijgewerkt door Mondy op 17-12-19 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:13

Banjer schreef:
Heb mn pakket uitgepakt <3 voor ik alles plaats... zou mn SSS willen doorgeven aan de spelleiding of mijn pakket van dit topic komt? Ik doe nl ook nog mee met SSS in een ander topic :)

Ik vermoed dat het de SSS van hier is... :D

[ [url=m/59kBqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit pakket komt vanuit ons topic :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:15

Ik kreeg zojuist net een melding van bol.com dat het pakket vertraagd is. Dus inderdaad drukte!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:16

Afbeelding

Het mokmysterie is opgelost.
Niet mijn SS heeft me deze opgestuurd, maar m'n lieve lootje! <3
Zo'n leuke verrassing!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:17

M_D_H schreef:
Secret Santa Lootjes Mededeling

Citaat:
@8nnemiek wanneer je pakketje bezorgd is wil je het dan zo snel mogelijk ophalen/uitpakken? Er zit een cadeautje in dat er heel graag uit wil.

Ps: het kan knoeien

Omg ik ben zo benieuwd wat er in zit! Goudvis? :wow: nee dat zou zielig zijn }:0

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:23

Leo schreef:
[ [url=m/OZH35R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het mokmysterie is opgelost.
Niet mijn SS heeft me deze opgestuurd, maar m'n lieve lootje! <3
Zo'n leuke verrassing!

Aah super leuk en attent !

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:24

Ik ben ook wel nieuwsgierig _O-

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:26

Mondy schreef:
Ik denk dat ik m weet :D
Ik mis alleen 131119.
[ [url=m/qeRC5B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook het krantje en waar die vandaan komt geeft een hint weg :))

Suusjepluus volgens mij mag ik jou enorm bedanken voor het super leuke pakket <3

Omdat ik zo nieuwsgierig ben ga ik nu kijken wat je als extra hint had maar ik ben er wel zeker van :D

Edit: het geel was trouwens wel duidelijk dat dat ook een hint moest zijn gezien de kleine sss op t pakpapier en de gele hints... maar wat was nou uu of nn?

**\O/** **\O/** **\O/**
Ik was zo blij toen ik een nog niet gebruikt kolonistenspel tegen kwam {:)

Misschien is er onderweg een geel papiertje uit de doos gevallen ofzo. Ik had inderdaad 2x uu op je pakjes geschreven en sss, 3x s en 4x u in mn nick.

Tof dat je het leuk vond, veel plezier met spelletjes spelen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:27

Detroit schreef:
M_D_H schreef:
[b][size=24]Secret Santa Lootjes

Omg ik ben zo benieuwd wat er in zit! Goudvis? :wow: nee dat zou zielig zijn }:0

Of een santa met een vervelende partner of kinderen waar hij of zij vanaf wil :')

Mijn fantasie slaat nu op hol :')