Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:00

Sorry Talietjuh :))

PostNL komt hier doordeweeks meestal aan het begin van het aangekondigde bezorgblok en op zaterdag ruim ervoor. Aangezien dezelfde bezorger(s) min of meer hetzelfde rondje doen weten we nu ook bijna zonder app wel wanneer ze komen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:08

Geeft niet, moest er wel om lachen! ;)

Ja hier ook, gister pakket besteld en vandaag al binnen ideaal. Ze houden ook netjes afstand de bezorgers :j

Wat ik mij afvraag is dat mensen toch behoorlijk naar kunnen zijn als je een andere mening ergens over hebt. Mij kan dit echt verdriet doen. Zo erg is dat toch niet en je hoeft het ook helemaal niet met elkaar eens te zijn. Zowel op Facebook, bokt als in real life worden mensen gewoon giftig tegen elkaar. Het lijkt steeds erger te worden met heftige ruzies en bedreigingen tot gevolg.

Naar mijn idee waren de mensen 10 jaar geleden veel milder voor elkaar dan nu.

Waar is de vrede in NL en onderling met elkaar toch gebleven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:23

Talietjuh schreef:
Geeft niet, moest er wel om lachen! ;)

Ja hier ook, gister pakket besteld en vandaag al binnen ideaal. Ze houden ook netjes afstand de bezorgers :j

Wat ik mij afvraag is dat mensen toch behoorlijk naar kunnen zijn als je een andere mening ergens over hebt. Mij kan dit echt verdriet doen. Zo erg is dat toch niet en je hoeft het ook helemaal niet met elkaar eens te zijn. Zowel op Facebook, bokt als in real life worden mensen gewoon giftig tegen elkaar. Het lijkt steeds erger te worden met heftige ruzies en bedreigingen tot gevolg.

Naar mijn idee waren de mensen 10 jaar geleden veel milder voor elkaar dan nu.

Waar is de vrede in NL en onderling met elkaar toch gebleven?

Haha, grappig dat je dit opmerkt...
Ik keek altijd al bij bepaalde nieuwsberichten op FB naar de reacties... Mij is opgevallen dat sinds de coronacrisis dit erger is geworden. Mijn theorie is dat mensen te weinig te doen hebben, letterlijk. Te weinig feestjes, visites, uitstapjes... En die frustratie komt er heel hard uit.

Over sommige dingen geef ik mijn mening niet eens meer in kleine kringen, omdat je mensen nu helemaal snel tegen de haren in strijkt...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:59

Geef het volk brood en spelen... Denk ook dat dat de reden is dat er zo veel mensen op al die demonstraties afkomen. We moeten wel wat te doen hebben.

Maar dat verharden van reacties gebeurd al jaren. Er wordt ook al langer voor gewaarschuwd. We richten ons steeds meer op een tekst-communicatie. Hierdoor missen we andere kenmerken. Kenmerken waaraan we normaal gesproken in een gesprek emotie en grenzen opmerken. Bv hoofdbewegingen, lichaamsspanning, maar ook intonatie.
Als ja al die dingen minder te zien krijgt vergeet je als het ware de kennis daarvan. Dan gaat het dus steeds harder want je merkt de signalen om te stoppen of te nuanceren niet op. Digitaal zijn die signalen toch al subtiel en die worden dus gewoon gemist. Tel je dan nog een keer mee dat bepaalde groepen mensen gewoon slecht zijn in taal, dan valt voor die mensen elke nuancering weg. Die zullen dus harder en sterker reageren. Krijgen vervolgens weer zo'n versterkte reactie terug... En zo vouwt zich dat weer uit.

Aan de andere kant heb je dan weer de mensen die wel nog gevoelig zijn. Die dus in zo'n versterkte reactie wel de verkeerde intenties oppikken. Die worden steeds verder weggedrukt. Ze zijn minder snel geneigd om te reageren. Ze willen geen agressie of woede oproepen. Maar daardoor raken de voorbeelden van slecht gedrag weer minder vaak weg-gesneeuwd in de massa. Waardoor ze dus weer een grotere groep mensen aansteken om ook slecht gedrag te vertonen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:26

Janine1990 schreef:
Hoe bevalt dat wanneer je wat meer boobies hebt? Zeg maar D+?

Ik vind ze zó gaaf, maar ik ben bang dat het een flop is bij mij :')

Irritant met sporten, shirten zitten bijna altijd te ruim omdat ik 2 maten groter moet dragen voor mijn borsten, en het maakt je optisch dikker. Ook zijn goede BHs voor een grote cupmaat behoorlijk prijzig. Alleen PrimaDonna zit mij goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:28

Matheno schreef:
Janine1990 schreef:
Hoe bevalt dat wanneer je wat meer boobies hebt? Zeg maar D+?

Ik vind ze zó gaaf, maar ik ben bang dat het een flop is bij mij :')

Irritant met sporten, shirten zitten bijna altijd te ruim omdat ik 2 maten groter moet dragen voor mijn borsten, en het maakt je optisch dikker. Ook zijn goede BHs voor een grote cupmaat behoorlijk prijzig. Alleen PrimaDonna zit mij goed.

Uhhh het ging om diep uitgesneden badpakken... Ik kan verder prima met mijn D/E overweg hoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:31

Je bent bang voor een flop-flop? :')
(als in: je huppelt over het strand en flop flop flop flop flop flop flop? :P)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:46

Sheran schreef:
Je bent bang voor een flop-flop? :')
(als in: je huppelt over het strand en flop flop flop flop flop flop flop? :P)

Nah meer bang voor een nipplegate dan. Maar daar had men hier al mooie oplossingen voor.

Maar het moet er wel mooi uit zien vind ik.

Heb intussen twee badpakken besteld, dus ik zal het wel meemaken :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:25

Waarom we al 3 of 4 dagen dezelfde uitgelicht hebben, of zijn er zo weinig fototopics momenteel?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:30

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:42

_Penotti schreef:
Maddy_Paola schreef:
Waarom we al 3 of 4 dagen dezelfde uitgelicht hebben, of zijn er zo weinig fototopics momenteel?

_San87_ @ [FZ] Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Waarom mensen niet zelf even de zoekfunctie gebruiken?
:D

Ik vroeg me dit gister al af, was t eerste ding wat ik deed vandaag hier op bokt, toen ik uit t topic klikte kwam ik deze dus tegen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:08

Ik heb nog een stoommaaltijd van de Albert ‘oosterse beef’ in de koelkast staan.

Echter is de datum tot 28-6 zou ik deze vandaag alsnog zonder problemen kunnen opeten of is dat echt af te raden?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:11

Eerst ruiken en proeven.Kan nog prima denk ik.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:13

Dat is maar 1 dagje?
Zo goed kunnen ze dat niet bepalen dat het om klokslag 12 uur niet meer goed is :D

Ruikt het goed, eet smakelijk.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:28

PanamaD schreef:
Ik heb nog een stoommaaltijd van de Albert ‘oosterse beef’ in de koelkast staan.

Echter is de datum tot 28-6 zou ik deze vandaag alsnog zonder problemen kunnen opeten of is dat echt af te raden?

Ik zou het sowieso gewoon opeten.
1 dag over datum is niet zo spannend, als het er gewoon normaal uit ziet.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:45

PanamaD schreef:

Even checken wat voor datum er op staat:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/houdbaarheidsdatum-tht-tgt-.aspx

En als je zo lui bent als mij en niet vandaag nog naar de winkel wil gewoon even snuffelen en een stukje proeven :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:15

Is het bij typen op je telefoon (motorola+android) mogelijk om bij je autocorrect van taal te wisselen? Ik zit vaak in 3 gesprekken in 3 talen tegelijk en het is zó irritant dat hij bv alle Franse woorden niet herkent en automatisch verandert. Dan duurt typen echt 4x zo lang en levert het minstens 50x zoveel frustratie op :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:16

Volgens mij moet je dan swipen op je spatiebalk, zo werkt dat bij mijn Android. :j

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:20

Sheran schreef:
Is het bij typen op je telefoon (motorola+android) mogelijk om bij je autocorrect van taal te wisselen? Ik zit vaak in 3 gesprekken in 3 talen tegelijk en het is zó irritant dat hij bv alle Franse woorden niet herkent en automatisch verandert. Dan duurt typen echt 4x zo lang en levert het minstens 50x zoveel frustratie op :P

Welke app gebruik je als toetsenbord? (Instellingen > Systeem > Talen en Invoer)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:32

Sheran schreef:

Daarom heb ik woordsuggestie altijd aanstaan maar autocorrect uit, daarnaast kan je talen toevoegen aan je toetsenbord en zoals een ander ook al zei dmv swipen van je toetsenbord wisselen ertussen, dan schiet bij mij de suggestie om dus lijkt me ook de correct

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:03

Mjetterd schreef:
PanamaD schreef:

Ik zou het sowieso gewoon opeten.
1 dag over datum is niet zo spannend, als het er gewoon normaal uit ziet.

Precies.. wij eten hier best veel wat zogenaamd niet meer kan. Geloof mij dat wij nooit buikgriep, moeten spugen of buikloop hebben.

Op veel zit wel een veiligheidsmarge op en als het altijd wel goed gekoeld is gebleven gaat bijna alles wel goed hoor. Bij zwangerschap of medische aandoening aan maag, darm of lever zou ik wel wat voorzichtiger zijn.

En het is best leuk om er een kunst van te maken zo weinig mogelijk te verspillen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:09

Wij hebben regelmatig een to good to go pakket.
Niet alles kan in de vriezer een ook krijgen we niet alles dezelfde dag op.
Dat eten we rustig 1 of 2 dagen later nog.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:43

Iemand stuurt mij een bericht op indeed voor een vacature. Alleen ik wil die baan die ze aanbieden niet ivm ploegendienst. :+ hoe schrijf ik dit terug maar sta wel open voor een functie voor gewoon overdag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:53

Love_Laugh schreef:
Iemand stuurt mij een bericht op indeed voor een vacature. Alleen ik wil die baan die ze aanbieden niet ivm ploegendienst. :+ hoe schrijf ik dit terug maar sta wel open voor een functie voor gewoon overdag.

Dat zijn dagdienst functies, zo noemen wij het althans op onze fabriek.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:59

Zou een astma-pufje helpen als je benauwd bent omdat je corona hebt? :o?