[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:09

Michael P heeft het leven gekost van Anne Faber. Die rechtszaak was niet nodig geweest in de eerste plaats als hij dat meisje met rust had gelaten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:12

Avalanche81 schreef:
Michael P heeft het leven gekost van Anne Faber. Die rechtszaak was niet nodig geweest in de eerste plaats als hij dat meisje met rust had gelaten.

Michael P is op verlof gestuurd terwijl dat eigenlijk nog niet eens mocht in dat jaar, als je zo iemand loslaat vind ik het ook deels de schuld van het centrum. Sorry not sorry. Die man hoorde helemaal niet meer vrij te komen en dat hadden ze daar moeten weten.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:37

Als je op Netflix de serie "inside the world toughest prisons" kijkt dan zie je heel veel afleveringen in landen waar ze de mensen erg onmenselijk behandelen. Vervolgens heb je volgens mij in seizoen 3 een aflevering over Noorwegen en dat is een heel contrast op de andere aflevering. Hier wordt ook zo met de gevangen gewerkt dat ze na hun straf terug de maatschappij in kunnen en het recidive percentage is daar ook het laagst ter wereld. Het is heel apart om te zien hoe se daar met gevangenen omgaan, maar het werkt wel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:59

Avalanche81 schreef:
Maar vooral bij huiselijk geweld weten we dat de kans op recidive heel groot is, en daarom krijgen die mensen bijvoorbeeld geen toestemming om weer een relatie aan te gaan, worden ze in de gaten gehouden, krijgen ze een straat- en contactverbod na vrijlating e.d.

En hoe zie je dat voor je? Dat ze je 24/7 in de gaten houden of je niet iemand tegen komt? :+

In gevallen als Michael P. ben ik 100% voor de doodstraf.
Er zijn ook nog gevallen waarin je jezelf moet verweren, het echt een ongeluk is etc. daar vind ik het een ander verhaal. Maar de echte randdebielen die zulke dingen voor de lol doen, die mogen van mij afgeschreven worden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:52

In Belgie is een tv-serie, Ooit Vrij. Daarin laten ze zien hoe het gaat in de gevangenissen. Mensen die vrijkomen en weer moeten integreren. Mensen die op verlof mogen en daar al dan niet goed mee omgaan.
Er zat een man en die wist dus niets van mobieltjes of computers. Zijn vader van 80+ moest dat aan hem gaan uitleggen. Dat geeft heel goed aan hoe snel de wereld verandert. En hoe moeilijk zo'n reintegratie kan gaan.

Michel Lelievre (die van Dutroux) is nog maar net met vervroegde vrijlating en mensen schelden hem al uit, slaan hem in elkaar, breken in bij zijn onderduikadres EN piesen daar de boel vol. Ik snap dat mensen boos zijn, maar zelf voor rechter spelen helpt ook niet.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:50

Op de scare mis die Tica tipte! Ik ben benieuwd!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:00

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:19

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:26

Wouw inderdaad. Ze doet ook uitspraken die ze niet kan maken, omdat ze zoals ze zelf al zegt in een stoel zit. Ze is er niet bij :r

Wat een bitch.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:06

DezeNaam schreef:
"'Dat zal je leren': operator noodcentrale die verdrinkende vrouw bot terechtwees vrijgesproken"
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-d ... MEIUJZN-Mc

Het gebrek aan empathie is best eng. (Geen enge/vieze beelden)

Jemig en dat die vrouw dat nog niet aan horen terwijl ze sterft.. wat een ongevoelige tang. Goed dat ze dat werk niet meer doet. Hoe kan die operator van het jaar worden. Of is ze zo afgegleden om andere redenen

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:38

En dat in een land waar je voor een verkeerde scheet voor de rechtbank komt.

Hier in Frankrijk is ook zo'n geval geweest. Vrouw belt met klachten van buikpijn, niet ernstig volgens operator. Vrouw geeft aan dat het echt heftig is en ze vreest te sterven. 'Iedereen sterft op een dag' was het antwoord.
Ambulance rijd uiteindelijk wel uit, om een overleden vrouw te vinden.

Operator is toen ontslagen en het heeft wel tot gevolg gehad dat de hele operatordienst hervormd werd en ze beter opgeleid worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:08

Wat ik Dan niet begrijp...

Raampje open... Zelfde druk in de auto, deurtje open, auto uit.
Aldanniet via het raam.

Dr word nergens gesproken over dat ze gewond is oid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:12

Ik weet niet of een vrouw met haar postuur lenig genoeg is om uit een raam te klimmen terwijl de auto heen en weer gaat door de waterstroom. De auto zat tegen een boom geklemd dacht ik gelezen te hebben.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:06

Maar dan zit ze zonder auto in die water stroom toch?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:40

furious schreef:
Maar dan zit ze zonder auto in die water stroom toch?

Ik zou mijn kansen wel wagen denk ik, als je weet dat in die auto blijven sowieso betekent dat je verdrinkt, dan zou ik wel proberen eruit te klimmen en me ergens vastklampen in de hoop dat ze er op tijd zijn om te redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:45

Jep zou idd er sowieso uitklimmen, wellicht word het proppen met mijn postuur . Maar dan heb ik het geprobeerd

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:10

Ik denk dat dat makkelijk praten is via de zijlijn. Waarschijnlijk als je er middenin zit is niet meer kunnen nadenken door shock toch niets vreemds..
Ik denk ook altijd, ik zal dit en dit doen.. Maar hoe vaak hoor en zie je wel geen verhalen van mensen die totaal stil blijven staan en gewoon niks doen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:34

Heb je wel eens geprobeerd uit een auto te komen in het water die op de kop ligt? Dat valt best tegen. En dan is het gewoon een oefening.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:37

Rebel_Jits schreef:
In Belgie is een tv-serie, Ooit Vrij. Daarin laten ze zien hoe het gaat in de gevangenissen. Mensen die vrijkomen en weer moeten integreren. Mensen die op verlof mogen en daar al dan niet goed mee omgaan.
Er zat een man en die wist dus niets van mobieltjes of computers. Zijn vader van 80+ moest dat aan hem gaan uitleggen. Dat geeft heel goed aan hoe snel de wereld verandert. En hoe moeilijk zo'n reintegratie kan gaan.

Michel Lelievre (die van Dutroux) is nog maar net met vervroegde vrijlating en mensen schelden hem al uit, slaan hem in elkaar, breken in bij zijn onderduikadres EN piesen daar de boel vol. Ik snap dat mensen boos zijn, maar zelf voor rechter spelen helpt ook niet.

Ik begrijp de reacties van de mensen juist heel goed. Ik denk ook dat je er heel anders in staat als je zoiets van dichtbij meemaakt. Het is niet even een misdaad plegen en zand erover. Het is afgrijselijk wat ze die kinderen hebben aangedaan en die kinderen hebben daar een levenslang trauma aan overgehouden. En niet alleen de kinderen, want naasten zadel je ook op met enorm verdriet en onmacht. Dus ik snap zeker dat er een oerdrift naar boven komt bij de mensen. Die Michel had gewoon nooit vrij mogen komen. Ik denk dat dat voor de mensen veel meer rust had gegeven. Nu heerst er toch een spanning dat er zo'n engerd in je buurt woont.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:40

Jolliegirl schreef:

Aldanniet via het raam.

Aan dat soort dingen denk je niet als je in paniek bent

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:42

Avalanche81 schreef:
Jolliegirl schreef:

Aldanniet via het raam.

Aan dat soort dingen denk je niet als je in paniek bent

of als je auto het niet doet ( als in niet start of op contact) hoe krijg je een raam dan open als je electrische ramen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:43

Ik heb een old skool auto met niet elektrische ramen en heb een dakraam , maar denk niet dat mijn forse lichaam daar doorheen gaat passen. Alleen aan de passagierskant kan het raam niet helemaal open , en heb achter klapraampjes dus dan ben ik veilig maar mijn passagiers niet

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:44

Lynn_Nikita schreef:
of als je auto het niet doet ( als in niet start of op contact) hoe krijg je een raam dan open als je electrische ramen hebt?

Lifehammer? :Y)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:50

Kaitlyn schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Lifehammer? :Y)

Ja maar had zij die in dr auto?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:52

JE moet en een lifehammer hebben, en er dan bij kunnen in een panieksituatie. Het is dus maar de vraag of je die dan kunt gebruiken.