Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:03

Gups buit vorige maand (ook 3 geworden): knutselspul (hier wordt veel gekleid en geverfd), knikkerbaan, uitbreidingen op een treinbaan, de raket van Greentoys (hij roept al maanden dat hij astronaut wil worden), memory, houten constructiespeelgoed van Wizzwizz en, zoals hij het noemt, detectivespullen (loep, zaklampje, doorzichtig potje om insecten in te doen en bekijken en een vogelfluitje).

Wat betreft tiny houses: hoewel ik het een prachtig concept vind, moet ik er niet aan denken om met een kind op 25m2 te wonen. Als het mooi weer is, prima, dan zijn we nu ook bijna alleen maar buiten, maar als het regent :n Waar moet je je was drogen (en ik wil sowieso geen droger)? Nee hoor. Beperkte ruimte, beperking in spullen (zegt degene die net een lijstje cadeaus opgenoemd heeft :') maar ik heb dezelfde hoeveelheid oud speelgoed weer naar de kringloop gebracht), bewust keuzes maken in wat je koopt en gebruikt, ala, helemaal voor, maar wel graag met wat meer ruimte.

Maar daarom zijn wij wel serieuze stappen aan het ondernemen om ons vrijstaande huis met grote tuin (wat we never nooit van het gas afkrijgen, te oud, valt niet tegenop te isoleren) te verkopen en elders in het land op een flink perceel nieuw te gaan bouwen (zo'n aardewoning die litilaura noemt *\o/* ) en dan wel off grid. M.u.v. water, dat is van dermate hoge kwaliteit in NL, dat gaan we niet zelf proberen beter te doen.

@ Litilaura. Als ervaren moestuinierder moet ik wel zeggen dat zelfvoorzienend qua groente en fruit zijn met een paar 4kante meter moestuin (hetzij verticaal, hetzij horizontaal, nagenoeg onmogelijk is. Reken dan maar op zeker 100 m2. Zie het dan als een mooie start en aanvulling.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 14-04-19 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:07

MizzMontana schreef:
Mooie stoffen zo bij elkaar MiR. Was je het eerst omdat het anders te veel kan krimpen? .

Krimpen en afgeven inderdaad. Zeker voor kledingstukken die uit verschillende stoffen komen is dat wel handig. Heb ook wel kleren gemaakt zonder ze eerst te wassen maar ik heb de tijd dus nu toch maar even gedaan.

Kaka

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:12

Idd mooie kleuren zo bij elkaar MIR. Wat ga je ervan maken?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:15

Vanalles, broekjes lang en kort, T shirts, longsleeves en tanktops en ook truien maar die ga ik pas van de zomer maken voor het najaar ivm zijn maat tegen die tijd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:26

verootjoo schreef:
Leuke stofjes!!
En leuke outfits hier allemaal. :j

Iemand nog een leuk cadeau-idee voor de verjaardag van onze peuter die 3 wordt? Ik wil graag de plantoys cactus kopen maar verder totaal geen inspiratie voor leuk speelgoed :=

Jongen/meisje? Budget (ook niet onbelangrijk)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:28

Oh ja, jongen :+

Budget; tja, heb niet echt een budget in gedachten := als het leuk is en echt nuttig wat meer, en anders gewoon meerdere kleine cadeautjes :P

Ik dacht eerst bv een fiets, maar daar is ie echt nog niet aan toe.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:31

Plan toys heeft ook een hele mooie waterbak voor buiten (wel vrij duur)
:o
Houten blokken werkt hier altijd goed, incl de houten dieren. Puzzels? Boeken? Hierboven ook al leuke dingen genoemd, waaronder insectenpotjes,...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:32

Een spelletje (soort ganzenbord of iets educatiefs).
Step (evt met 2 wielen voor en 1 achter)
Schommel, zand/watertafel of glijbaan voor in de tuin

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:33

Hier zou een tinyhouse niet gaan tenzij we drastisch ontspullen en ontbeesten en misschien ook wel ontkinderen :Y)
Nee dat laatste is gekkigheid natuurlijk, maar wij wonen nog al ruim en vrijstaand buitenaf maar zou dat echt niet willen missen :o
Wel komen er dit jaar zonnepanelen en aanstaande winter wil ik met de moestuin aan de slag.

Wat cadeaus betreft staan hier voor de drie jarige way to play op het lijstje, dat kunnen we mooi aan de familie vragen, uitbreidingssets zijn er in verschillende prijscategorien en auto’s heeft hij ook nooit genoeg.
Verder willen we de speeltuin uitbreiden, wip wap, trampoline en ik wil zelf een water speelbaan maken van oude dakgoten en misschien ook nog een speelhuisje.
Wel dure cadeaus als ik het zo opsom, maar dat is uiteindelijk voor alle drie de kinderen en hier buitenaf zullen ze regelmatig op zichzelf aangewezen zijn wat spelen betreft. Geen speeltuintje oid in de buurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:35

Hier is zijn skelter-fiets echt een hele grote hit, ventje is er intens gelukkig mee :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:35

Ik vind het er knus uitzien maar tiny house is misschien leuk als vakantiewoning.

Hier al zonnepanelen en 1 elektrische auto. Koken nog op gas maar we willen eigenlijk over op elektrisch.
Wel zou ik graag toilet doortrekken met regenwater of douchewater.. maar ja.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:38

Wij zouden wel over willen naar elektrisch rijden, maar voor nu is de actieradius echt nog te klein. Man woont nog al ver van zijn werk en de reis inclusief files is met de betaalbare modellen nog niet haalbaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:42

Nee is ook auto van de zaak. Dus telt eigenlijk niet mee. Maar goed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:18

Teslaaaaa <3

Moest ff bijlezen

Lautje.
:wow: wat een mooie combinatie is het. Mooie kleur trui zeg en ik neem aan dat je niet staat te fotograferen met een canon Eos :')
Julia is nu wel kop groter dan N die was maandje geleden 92cm.
Ik woon iid vlak bij Etten-Leur

Tiny House
Super leuk concept, ik ben ergens geweest voor Tiny House. House zelf kostte 60000€ eigenlijk 70000 met wat ik wilde.
De grond kostte meer dan 150000 dus was er snel klaar mee.
Ik zou nog ooit wel Tiny House willen maar dan wel groter dan 50m2 en moet ik alleen zijn en ergens op de Veluwe.
Met kinderen never nooit niet.

Is hier iemand die interesse heeft in jumbopack luiers maat1 tegen scherp prijsje.
Ik heb hier 3x 72 luiers liggen nog geheel in verpakking niet open gemaakt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 15:25

Voor wat betreft de moestuin om zelf groenten en fruit te verbouwen in het kader van goed voor milieu: dan kan je beter Nederlandse glasgroenten en fruit kopen. Duurzamer en ecologischer ga je het nergens in de wereld krijgen en vinden. Zelf gebruik je voor een kg tomaten snel al 10/15L water (als het niet meer is). Ik geloof dat mijn man het met minder dan 2L af kan en al het water wat niet wordt opgenomen in de plant/condens wordt opgevangen, zelf gezuiverd en opnieuw gebruikt.
Biologische groenten en fruit zijn niet noodzakelijk goed voor het milieu. Vaak zelfs belastender. Daarnaast is de smaak vaak niet zo best.

Hier wonen we ook vrijstaand. En geen haar op mijn hoofd die in een dorpskern of stad zou willen/gaan wonen. Ik zou echt gek worden.

Elektrische auto is idd lastig als je veel rijdt. Mijn man heeft nu bewust nog een diesel auto. Die is voor een diesel zuinig en schoon. Iig stuk zuiniger dan benzine. Maar hij rijdt zeker een 70.000km per jaar als het niet meer is.
Mijn zwager rijdt Tesla. Zo’n hele grote. Maar is ook nog niet alles. Rijdt wel heel fijn.

Qua auto ben ik zelf gewoon slecht. Heb een middelgrote benzine auto en een vrachtwagen van 2002 met euro 1 motor. :Y)

Tita nee dit is gewoon met een oude iPhone gefotografeerd. Maar die trui is echt mooi. Heel dieprood van kleur en kasjmier.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 15:27

MM dat hebben wij dus ook. Wonen achteraf en niets echt in de buurt. Willen dus ook trampoline en zelf veel speeldingen neer gaan zetten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:36

@tita als dat luiers van de Kruidvat zijn kan je ze gewoon omruilen. Iig hier bij Kruidvat wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:01

Nee pampers....baby protection geloof ik

Wist ik veel dat Sam grote zeikerd werd

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:09

tita schreef:
Teslaaaaa <3

Ja mooi!!
Maar duur %)

Lau geldt dat ook als je regenwater opvangt en moestuin met grondwater water geeft of is dat dan weer niet goed voor smaak etc?
Wij hebben zomers sowieso de gronwaterpomp aangesloten dus zou ik zo daarmee water kunnen geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:23

Alleen bij je zelf geteelde groentes weet je precies wat er mee gebeurd is, dat is het mooiste chemicaliën-vrije product dat je kan hebben +:)+ Wat je in de winkel koopt daarvan weet je toch nooit 100% zeker of er nog wat hulpmiddeltjes toegepast zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:18

Cadeau idee, hebben jullie al een trampoline? Die hebben wij voor zn derde verjaardag gegeven, grote hit!

Als er trouwens nog tips zijn voor de jongste, ook een jongen, voor zn eerste verjaardag hou ik me ook aanbevolen... hebben natuurlijk al zó veel van de oudste... Keukentje, auto’s voor binnen en buiten, loopkarretje, Grimms regenboog (die niet van zn plek komt helaas), vormenstoof en alles in die trant... Duurt nog ff maar kan maar vast beginnen met bedenken :P

Wat een frupje toch die Sophie <3

Gaaf je stoffen Mir! Bijzondere bovenverdieping ook lijkt wel?

Tiny house zou ik echt gek in worden := man doet een halve poging voor groene vingers en dingen kweken maar een groentetuin zou verpieteren bij ons. Hebben wel zonnepanelen met flinke overcapaciteit die man eigenlijk in een elektrische auto wil stoppen. Dat vind ik investeringstechnisch gezien alleen een lastige, moeten er toch weer aardig in bijleggen voor een, in ons geval, Fiat 500E. Alle andere volledig elektrische zijn te duur. Probeer wel steeds meer te ontspullen en dat is al fijn, zijn verder ook wel goed geïsoleerd en al gekeken naar warmtepomp i.p.v. gas maar dat is echt totaal niet rendabel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:42

Water is hier ook niet zo kostbaar hè. Tis vooral de verspilling dat zo zonde is.
Ik zou gerust eten van groente die gewoon beregend is hoor. Anders moet je echt een dichte kas hebben.

Wij hebben een klein kasje met aardbeien en spinazie en 3 fruitboompjes in de tuin. Vorig jaar cherrytomaten herhaald. Hele zomer tomaatjes van gegeten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:46

trampoline lijkt me idd heel leuk voor m!
Verder hoeven we niet echt speelgoed in de tuin, want we hebben op 1min loopafstand een supertoffe speeltuin waar hij graag wil spelen. Tuin is niet echt interessant meer :P hij wil met andere (grote :')) kindjes in de speeltuin.

Tita, kom maar door met die luiers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:48

Nee wij willen geen trampoline. Vinden 95% van de modellen te gevaarlijk en neemt teveel ruimte in beslag :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:56

Ik vind ze heel leuk maar er gebeuren inderdaad ontzettend veel ongelukken mee..