Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:27

Poeh wat een reacties…

Was inderdaad een leaseauto van de zaak. Dus extra km maakt in de kosten geen verschil.
Betreft inkomen, de dame in kwestie verdiende 6x zoveel als ik. Niet dat ik dan vind dat iemand mij moet onderhouden, maar als je kosten wil splitten dan wel graag vooraf melden en dan wil ik ook graag een stem hebben in hoe en wat.

Inkomensverschil werd later ook echt wel een probleem omdat ik niet mee kon in haar luxe wensen en me ergerde aan decadent gedrag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 03:22

Tikkie voor de taxi krijgen ook al ben ik met de fiets naar huis gegaan ;(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 04:22

:oo Nee joh :oo

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:35

MarcoBorsato schreef:

Ja hoor, mag hopen dat dat een vergissing is

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:41

Ik heb ook echt niet betaald. Maar er is gewoon niet opgeslagen dat ik vroeg naar huis ben gegaan :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:43

MarcoBorsato schreef:

Tikkie terug sturen voor het gebruik van je fiets ook al zijn ze met de taxi gegaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:45

:')

Nee, ik heb me heel charmant uit de discussie getrokken en al besloten dat dit eenmalig was.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:20

JudithO schreef:
Marjo schreef:
JudithO schreef:
Och ja vrijgezellenfeest. Dan heb ik er ook nog één.

Afgelopen voorjaar was er een georganiseerd voor mijn vriendin die ging trouwen. Ik zat aan de andere kant van de oceaan en ben er een uurtje via Skype bij geweest.
Kreeg ik achteraf ook de vraag of ik mijn deel van het geld nog even wilde overmaken. Uh nee? Ik was er toch helemaal niet bij?
Ik heb dus ook niks betaald.

Wacht wat :')
Waar moest je voor betalen dan?

Voor de activiteiten die de rest heeft gedaan, en de goodybags die de rest kreeg.

DP en fokfanaat, van een cadeau was geen sprake. De kosten waren puur voor de activiteiten en de goodybags.
Als ik er lijfelijk ook maar een uurtje bij was geweest had ik wel een symbolisch bedrag overgemaakt, maar voor een uurtje via Skype terwijl zij de hele dag en avond op pad zijn gaat mij echt veel te ver.

Poh, dat is niet netjes. Dan hadden ze op zijn minst de goodybag moeten opsturen toch?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:04

Poekkie schreef:
Relaxed schreef:

Leaseauto kost met gemak 350 euro netto per maand, ik betaal dat niet voor mijn auto. Leaseauto is vooral leuk als je waarde hecht aan een nieuwe auto, maar dus zeker niet goedkoper.

Ik denk dat jij dan heel weinig km maakt? Brandstof alleen al ligt rond de 200 euro per maand hier.

Dan kom jij er nog goedkoop vanaf, mijn vriend tankt 400 euro per maand 8)7
Gelukkig wel op kosten van zijn werk! Wij mogen ook privé km's maken met die wagen, en in BE tanken we altijd op kosten van het werk, dat mag gewoon. We mogen rustig naar Spanje rijden met die wagen. Over de grens is tanken wel op eigen kosten :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:28

Dan ben ik de ultieme gieraard.. _O-

Ik doe alles op de fiets en alleen in het uiterste geval leen ik een auto.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:35

Marjo schreef:
Poh, dat is niet netjes. Dan hadden ze op zijn minst de goodybag moeten opsturen toch?

Ja, dan was het inderdaad een ander verhaal geweest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:51

Absolem schreef:

Dat kan niet overal he. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:02

Absolem schreef:

Ik heb geeneens een rijbewijs dus ik moet alles met de fiets, lopend of met het ov doen. :')
En het bevalt me prima, een enkele keer vind ik het lastig omdat je net dat stukje vrijheid mist, bijvoorbeeld als je na een bepaald tijdstip met spoed naar de dierenarts moet ofzo maar ik heb hele lieve buurtjes en een kennis die dan met alle liefde voor me rijden. <3
Een goede ov-verbinding was daarom wel een eis toen ik naar een nieuwe regio verhuisde, ik wilde niet bij wijze van spreken een half uur moeten fietsen voor de dichtstbijzijnde bushalte.
Nu sta ik in ongeveer 1,5u in mijn geboortestad en het is dat de busverbinding daar verschrikkelijk ruk is tegenwoordig anders was het van deur tot deur ong 1:45u geweest naar mijn moeder, nu bijna 2,5u als ik het laatste stuk moet lopen. :+

Tegen vergoeding van benzinekosten plus wat extra (of een warme maaltijd oid) zijn er genoeg mensen die met alle liefde rijden als het hen uitkomt maar als het maar ff kan doe ik alles op eigen houtje, heb er wel een stevige rugtas, fietskar en een hondenbuggy voor aangeschaft en stevige fietstassen voor mijn verjaardag gekregen.
En ik woon om de hoek van meerdere supermarkten dus karretje meenemen naar huis, uitladen en direct terugbrengen is in principe in 10 minuten gedaan als ik veel/zware boodschappen heb gehaald. :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:35

Absolem schreef:

En dan kom je zoals ik een vriend tegen die in een godvergeten, absoluut openbaar-vervoer-onbereikbare plek van het land woont :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:06

Ja precies. Woon je zoals hier is Ov bijna onmogelijk. Waar je met de auto een half uur over doet met Ov 2,5 uur.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:12

DuoPenotti schreef:
Ja precies. Woon je zoals hier is Ov bijna onmogelijk. Waar je met de auto een half uur over doet met Ov 2,5 uur.

Idem hiero. 25 minuten met de auto vs 2+ uur (en 3* overstappen) per openbaar vervoer van huis naar werk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:13

Idd. En heb je dan avonddienst kun je niet eens meer naar huis maar beland je halverwege.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:14

2 bussen per dag hier (voor de schoolgaande kinderen) dus wat met auto kwartiertje is kan met OV behoorlijk lang duren als je je bus mist :’)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:18

Hier rijden de meeste bussen elk half uur en tussen/vanaf bepaalde tijdstippen elk uur.
Prima te doen iig en ik zit op ong 5 minuten met de bus vh station waar de treinen elk half uur of vaker komen normaalgesproken.
Maar ik besef ook dat ik vrij luxe zit met meerdere bushaltes binnen een 5-10 minuten lopen en 1 op 2 minuten lopen, een andere wijk waar ik geregeld kom heeft bijv geen busdiensten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:24

Ik denk een kleine 2 jaar geleden vroeg onze buurman om onze wifi omdat hij zou overstappen naar een andere provider en dan eventjes geen internet zou hebben. Tuurlijk prima doe ik niet moeilijk over. Later zag ik ook dat ie z'n eigen netwerk had dus het klopte. Tot afgelopen maandag op dinsdag, ik kreeg al eerder meldingen van een tv icoontje op mn telefoon maar dacht dat zal wel aan Google liggen met een nieuwe update dus die meldingen uit gezet maar maandagavond bleef het icoontje staan en wilde niet weg. Het gekke was ik kon het ook stop zetten terwijl we (man en ik) al in bed lagen en ik niks aan het kijken was en manlief lag te snurken. Toen zag ik dus dat de buurman p*rno aan het kijken was en was ik er klaar mee want zo lang hoef je niet te profiteren van mijn internet abonnement, heb dus meteen het wachtwoord veranderd.
Net kwam m'n man thuis van z'n werk en was de buurman er ook, ze stonden even te kletsen en vroeg de buurman dus aan m'n man of we nog wel wifi hebben want bij hem deed ie het niet meer. Maar hij zou over 10 dagen een nieuw abonnement krijgen van Ziggo. Ja tuurlijk geloof je het zelf. M'n man heb een smoes gezegd tegen hem en no way dat ie nog het wachtwoord krijgt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:54

Mijn schoonfamilie is nogal van het elkaar helpen: wij helpen met de ICT dingen en verbouwingen, mijn zwager onderhoudt de auto's.
Dat laatste is super: hij is echt een goede automonteur en rekent voor familie alleen de kosten van de onderdelen e.d. maar geen uren.
Nu was er laatst wat gedoe met één van de familieleden, die vond namelijk 30 euro voor de APK veel te veel geld. Over gierig gesproken zeg...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:49

fjordjes schreef:
Ik denk een kleine 2 jaar geleden vroeg onze buurman om onze wifi omdat hij zou overstappen naar een andere provider en dan eventjes geen internet zou hebben. Tuurlijk prima doe ik niet moeilijk over. Later zag ik ook dat ie z'n eigen netwerk had dus het klopte. Tot afgelopen maandag op dinsdag, ik kreeg al eerder meldingen van een tv icoontje op mn telefoon maar dacht dat zal wel aan Google liggen met een nieuwe update dus die meldingen uit gezet maar maandagavond bleef het icoontje staan en wilde niet weg. Het gekke was ik kon het ook stop zetten terwijl we (man en ik) al in bed lagen en ik niks aan het kijken was en manlief lag te snurken. Toen zag ik dus dat de buurman p*rno aan het kijken was en was ik er klaar mee want zo lang hoef je niet te profiteren van mijn internet abonnement, heb dus meteen het wachtwoord veranderd.
Net kwam m'n man thuis van z'n werk en was de buurman er ook, ze stonden even te kletsen en vroeg de buurman dus aan m'n man of we nog wel wifi hebben want bij hem deed ie het niet meer. Maar hij zou over 10 dagen een nieuw abonnement krijgen van Ziggo. Ja tuurlijk geloof je het zelf. M'n man heb een smoes gezegd tegen hem en no way dat ie nog het wachtwoord krijgt.

Nou in dat geval zou ik toch gewoon eerlijk gezegd . Ja hebben we maar we zagen dat je na 2 jaar nog steeds op onze WiFi zat dus we hebben het wachtwoord veranderd

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:28

Precies. Snap echt niet waarom je hieromheen zou draaien?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:33

Wellicht om gewoon op goede voet te blijven met de buurman. Buren ruzies genoeg op de wereld om kleine dingen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:38

Daar hoef je toch geen ruzie om te krijgen? Neehoor, Ben echt voor open en eerlijkheid hierin. Dit vind ik gewoon hypocriet, van beide partijen.