Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:27

Ik zit nu midden in die wolk.. het regent al een tijdje, maar niet enorm hard, en onweer hebben we ook nauwelijks gehad -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:29

Oh nee, niet grappig. Ik vertrek rond 3 uur met de trailer en paard van randstad naar Harderwijk. En wil niet zo'n bui meemaken eigenlijk als ze in de trailer staat....

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:29

8nnemiek schreef:
Ik zit nu midden in die wolk.. het regent al een tijdje, maar niet enorm hard, en onweer hebben we ook nauwelijks gehad -O-

Dus al dat rood en het einde van de wereld is lekker overdreven :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:33

Het zuiden krijgt het er wel van langs zeg, jeetje!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:36

O my... mijn zusje vertrekt vanmiddag op vakantie door nederland. Ze gaan eerst aar zeeland en vanuit daar noordholland groningen ect. Met de camper. Hoop voor hun dat het wat bij trekt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:11

xxemmely schreef:
8nnemiek schreef:

Behoorlijk ja :+
Hier staat regelmatig de rijbak blank na een flinke regenbui.. Nu staat er geen enkel plasje. De grond was wel kurkdroog, dus dat zakt meteen weg.
Zo te zien heeft alleen regio Maastricht een flinke bui gehad.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:17

Die rode wolk was vannacht al te zien op buienradar en zag er nogal creepy uit :’)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:18

8nnemiek schreef:

Ik zit ook in die wolk blijkbaar :D
Idem als bij jullie...regen, maar niet hard en geen onweer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:25

8nnemiek schreef:
xxemmely schreef:

Behoorlijk ja :+
Hier staat regelmatig de rijbak blank na een flinke regenbui.. Nu staat er geen enkel plasje. De grond was wel kurkdroog, dus dat zakt meteen weg.
Zo te zien heeft alleen regio Maastricht een flinke bui gehad.

Was inderdaad een beetje sneu. Alsof het weer zei: 'Ja ja, zuiden, hou maar op met zeuren, hier krijgen jullie ook een beetje', en ging toen weer vrolijk verder met het noorden wolkjes bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:28

Er komt nu een schitterend lijntje aanzetten vanuit Duitsland. Totaal niet gepland overigens, want wij hadden de zooi moeten hebben van dat uitstervend karkas boven Limburg :P Dus ik gok dat het met de wateroverlast wel mee gaat vallen :j

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:29

Joolien schreef:
Er komt nu een schitterend lijntje aanzetten vanuit Duitsland. Totaal niet gepland overigens, want wij hadden de zooi moeten hebben van dat uitstervend karkas boven Limburg :P Dus ik gok dat het met de wateroverlast wel mee gaat vallen :j

Bij jullie of bij ons?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:30

Volgens mij is het weer een storm in een glas water :') No pun intended :P (of misschien toch wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:38

AbbyBlues schreef:
Joolien schreef:

Bij jullie of bij ons?

Bij ons :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:41

Enig idee hoe laat die ongeveer hier is Joolien? Anders haal ik jut en jul wel eerder op van school als het blijk dat ie rond 11:30 aan komt kakken. Kinderen moeten tot 12:00 vandaag.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:44

Tot nu toe vooral veel miezer _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:45

Hier ook, wat mist en ultralichte motregen maar that's it.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:46

Hier wel vies benauwd weer..
Rond 8.45 pony gelongeerd en ik zweette als een gek :+.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:51

Hier eindelijk een beetje miezer, maar als het ze de rest van de dag blijft ben ik helemaal happy. Iets meer is ook goed, moeten genoeg water inhalen hier.
In huis eindelijk weer een leefbare 22.5 graden :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:52

Ik hoop echt dat er vandaag iets gaat vallen hier, gisteren vielen we ook buiten de boot. Alles ging hier boven- en onderlangs :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:56

Wendy, kijk eens in het stormchase topic. Als de bui op koers blijft, komt er aardig wat oliebol deze kant op. Ik ga buiten vast alles stormproof maken.

edit. Lol dit is het stormchasetopic, ik dacht dat ik nog in 'paarden aan huis' was. Goede morgen. :') :') :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:59

Haha, ook goedemorgen! Ik zie hem inderdaad aankomen, maar op de een of andere manier gaat het hier vaak echt boven- of onderlangs.
Toen ik gisteren terugreed van Roessingh regende het daar, toen ik Benno 10 minuten later oppikte bij zijn werk (bij het Twente stadion) was het daar droog en hoe verder we deze kant op reden, hoe minder er gevallen was. Totdat we de Diepenheimseweg bij Neede over staken, vanaf daar was het droog :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:13

Nou voor vandaag wordt hier weer heel veel drama belooft. Gisteren viel het hier in Hengelo heel erg mee.

Bij mijn schoonouders in Glanerbrug moest het echt een ellende zijn geweest.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:21

Afbeelding
Afbeelding
hier kruipt een trouwe radeloze meelezende paardenmoeder onder haar steen vandaan. Wij hebben de paarden een kwartiertje van huis in de wei staan en ik moet ze dus gaan halen als het gaat onweren (wil ze niet in de open vlakte laten staan) Maar wat moet ik nu geloven, buienradar op mijn mobiel zegt dat het droog blijft maar buienradar op de computer zegt dat het zo gaat regenen (op hetzelfde tijdstip printscreens gemaakt)

nou ik kan beter onder mijn steen blijven zitten want de foto's bijvoegen lukt me niet :o
Laatst bijgewerkt door SuperSonny op 01-06-18 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:23

Hier in garrelsweer, dorpje in provincie Groningen is gister 6 mm gevallen. Vandaag alweer broeierig warm. Om kwart voor 10 was het alweer 22 graden. Ben benieuwd wat er vandaag nog bij komt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:27

SuperSonny schreef:
hier kruipt een trouwe radeloze meelezende paardenmoeder onder haar steen vandaan. Wij hebben de paarden een kwartiertje van huis in de wei staan en ik moet ze dus gaan halen als het gaat onweren (wil ze niet in de open vlakte laten staan) Maar wat moet ik nu geloven, buienradar op mijn mobiel zegt dat het droog blijft maar buienradar op de computer zegt dat het zo gaat regenen (op hetzelfde tijdstip printscreens gemaakt)

nou ik kan beter onder mijn steen blijven zitten want de foto's bijvoegen lukt me niet :o

Niet bij de ene de tijd op +2 staan en bij de andere op +24 uur?
Als ik de 24 uurs radar moet geloven hebben wij de afgelopen dagen noodweer gehad, de 2 uurs radar gaf niks aan, het bleef overigens ook wel redelijk droog dus die leek gelijk te hebben :D

Edit: ik vrees wel een beetje voor wat er aan komt overigens := ik heb konijn in de tuin zitten en geen mogelijkheid om hem binnen te zetten, hij heeft wel een hoge verdieping en de tuin loopt af richting de straat, maar het zit me niet lekker.
Afbeelding