Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:26

Juiste moment afwachten wil ook helpen. Als er al drie dezelfde dekens op staan moet je goedkoper zijn of even afwachten tot die andere verkocht zijn.

En Scapa zit bijna niemand nog op te wachten dus dat zal sowieso niet meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:12

Wel echt jammer dat scapa 'uit' is, deken is echt wel heel mooi maar mijn paard is met pensioen dus gebruik hem gewoonweg niet.
Nu hoef ik er echt geen €100 voor maar om hem nou weg te doen voor €20 wil ik ook niet.
Hij ligt mij gelukkig niet in de weg dat scheelt dan nog

Rena100

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:52

Tegenwoordig is het alleen maar Eskadron, en alle andere (ook zeker goede merken) zijn 'uit'. Daar wil men dus gewoon niet zoveel geld meer voor neerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:52

Ik zie vlak voor de winter begint (of een eerste koudeprik) dat veel winkels en webshops plots een vlaag van "dekenfestival" beginnen te geven. 1 kopen is 10%, 2 kopen is 20%, dat soort zaken.
Of "dit weekend alle dekens aan 25% korting" met nog een goodiebag erbij. Ga daar maar eens tegenop boksen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:01

Een tweedehands product gaat, tenzij het zeldzaam is, ook nooit 75% van de nieuwprijs opbrengen. Denk eerder aan 33% - 50% van de nieuwprijs. Afhankelijk van de staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:04

upendo schreef:
Een tweedehands product gaat, tenzij het zeldzaam is, ook nooit 75% van de nieuwprijs opbrengen. Denk eerder aan 33% - 50% van de nieuwprijs. Afhankelijk van de staat.

Yep ik weet het, maar ik hoop er graag €45 a €50 voor te krijgen, is dan toch ook niet een heel gek bedrag toch voor een nieuwe deken waar ik zelf €99,95 voor heb betaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:06

Nee, maar wel een bedrag dat je er helaas niet meer voor krijgt :(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:08

Tja, eerlijk is eerlijk. Als ik een tweedehands deken wil hebben, doe ik dat omdat mijn paard sloopt, of mijn budget laag is, of ik snel even wat moet hebben.. Dan ga ik ook geen 50,- neer tellen als dat de helft van de nieuwprijs is. Dan wil ik even snel voor 30,- wat hebben... Anders koop ik het wel nieuw.

Als ik wat wil verkopen, is dat wel heel erg vervelend. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:14

Voor een Scapa fleecedeken? Schrijf dat maar op je buik. :)
Genoeg Ekadron fleecedekens die nieuw duurder zijn en voor minder weggaan.
Hipper, dus gewilder.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:18

Nee, over het algemeen winterdekens.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:23

Leuk handel gedaan via marktplaats, deken waar ik het eerder over had :D
Kreeg pakketje (onder uit het land), stond er dit op :)) :
Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:27

Giolli schreef:
Nee, over het algemeen winterdekens.

:))

Ik doelde op de deken van Romy1234. :j

Mooi Faline.. :')

Ik kreeg pas ook een heel lief kaartje met 'Hoi, heel veel plezier ervan! Groetjes X', daar word ik altijd blij van!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:20

Duitsers doen er vaak een paar snoepjes bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:30

Dat doe ik meestal ook, klein zakje met paardensnoepjes en een briefje/kaartje met een boodschap, als het bijvoorbeeld heel snel en soepel verliep dan zet ik dat er ook op. Vind ik zelf ook altijd leuk om te krijgen, en nog leuker om mensen blij te maken. **\O/**

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:39

Romy1234 schreef:
upendo schreef:

Yep ik weet het, maar ik hoop er graag €45 a €50 voor te krijgen, is dan toch ook niet een heel gek bedrag toch voor een nieuwe deken waar ik zelf €99,95 voor heb betaald?
Heel eerlijk? Dan koop ik liever in de uitverkoop. Kan je passen en heb je garantie.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:58

argh.... verkopen van dekens, een regelrechte ramp.
mensen willen tegenwoordig voor een paar euro een gloednieuwe deken hebben die het liefst nog nooit uit de verpakking is geweest en met alle kaartjes er nog aan... dat je die deken gisteren voor 85 euro gekocht hebt.... ach, ze mogen hem vast wel overnemen voor 15 euro.. en dan ook nog inclusief verzendkosten.

ik heb twee dekens (qhp) die bijna nieuw zijn, slechts een weekje gedragen. Een van de dekens was op dag een al een beetje kapot gemaakt op de borst.
en de andere is een beetje vies van het rollen.

allemaal dingen die net zo goed met een gloednieuwe deken gebeuren.
maar ik raak deze deken echt gewoon niet kwijt...

blehhh... nieuwprijs was 90,en vraagprijs is 30. Dat is slechts zo'n 33%....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:43

upendo schreef:
Voor een Scapa fleecedeken? Schrijf dat maar op je buik. :)
Genoeg Ekadron fleecedekens die nieuw duurder zijn en voor minder weggaan.
Hipper, dus gewilder.

Ach de deken ligt prima in een kist op zolder, wacht wel tot hij antiek word, misschien levert hij dan zelfs nog meer op _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:47

Toch koop ik ook geen gebruikte deken.
Kapot op borst heb ik ze nog nooit in een week gehad. Dus sorry ook al is het waar denk ik meteen die deken is ouder.

Vies van het rollen ook dan weet ik niet echt de staat meer.
Voor een stal deken niet erg. Die was ik en die is goed.
Maar een waterdichte is die echt zo nieuw als de verkoper beweert?

Dan koop ik in de 25% actie van ej een deken en die gaat hier vrolijk vier jaar mee.
Ga ik niet klooien met tweedehands.
En ik denk dat vele zo denken.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:45

Denk dat ik mijn dekens maar ga weggeven in ruil voor een zak paardensnoepjes ofzo. Loopt voor geen meter

Verder gaat wel goed momenteel (heel uitzonderlijk)
Kinderwagen verkocht
En nu ook een pakket kinderkleding (FB)
Een tuig van hond (MP)
en nu net een muilkorf van hond (mp)

eens bedenken wat er nog meer op kan haha

Heb nog 3 zadels liggen. 2 hele oude en 1 nettere... Maar twijfel of ik die weg doe. loopt vast niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:49

Als het goed is heb ik 1 van de komende dagen het geld binnen voor 1 set bandages *\o/*

Helaas TA voor 1 van de pony's op bezoek gehad. Ipv in het zadelpotje mag de opbrengst recht naar de "paardenpot"v -O-

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:07

Vanavond heb ik 4 expedit vitrine inzetten kunnen overnemen.
Super fijn want die zijn niet meer te krijgen.

Kan ik eindelijk mijn stenenverzameling mooi achter glas leggen.
Nu wordt het zo snel een stofbende.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:57

Dekens heb ik ook weg geven aan een stalgenoot en aan de stalbaas. Die gun ik het meer dan iemand die 10 euro betaald en dan nog wat te klagen heeft bij wijze van spreken.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:28

DatBenIkNou schreef:
Esprit4 schreef:
Dekens verkopen enorm slecht heb er 2 liggen maat 195 staldekens 1 daarvan is alleen vies van het liggen maar ze mogen ongewassen voor weinig weg krijg alleen maar biedingen van 10 euro en dan nog de eis dat ik ze eerst laat wassen ja dan draai ik der zelf verlies op
Zijn 1 winter gebruikt en nog helemaal netjes met een nieuwprijs van ruim 70 euro :roll:

10 euro is inderdaad dan wel erg weinig. Heb onlangs al mijn dressuurpads verkocht voor weinig en die heb ik ook niet eerst nog gewassen voor dat geld. Wat zou jij dan wel een 'normale' prijs vinden voor zo'n deken? Gewoon nieuwsgierigheid hoor!
Ik herken jullie verhalen overigens niet. Heb eigenlijk alleen maar positieve verhalen wat betreft de verkoop van paardenspullen via MP. Alle afspraken netjes nagekomen. Vorige week nog 2 pads verkocht en bij de Mc Donals afgesproken omdat ik daar toch vlakbij was, meisje stond er keurig met de centjes. Niks te kalgen dus!

Ze mogen gerust voor 10 weg maar dan wel ongewassen ze liggen namelijk wel lichtelijk in de weg

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:01

Ik vraag er juist iets van 10-15 euro voor, zijn tweedehands dekens en maat 105 onderlengte. Alhoewel ik eentje nu weer in gebruik heb. Alleen de 150 grams vraag ik meer voor, maar daar zit dan ook nog een prijskaartje aan en heeft ie dus nooit op gehad eigenlijk. Op zich kan ik de rest wel aanhouden voor over 2 jaar als mijn jonkie in de winter ook door moet werken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:25

Zouden jullie het verstandig vinden om een tweedehands Bucas regendeken op marktplaats te kopen en op te laten sturen.En hoeveel zou dat ongeveer kosten?Je koopt de deken toch ongezien.