Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:25

'We rampeneren op de vloer’
Rampeneren is eigenlijk een heel oud woord, dat ‘iets beschadigen’ of slopen betekent. En dan met name het kapotmaken van een schip. Maar Ali en z’n vrienden gaven er een nieuwe betekenis aan: losgaan.
Toevallig hoorde ik dit laatst op de radio. Lees het gehele stuk op: https://www.538.nl/leipe-lyrics/precies ... -echt-over

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:37

Oftewel, Rampineeren en rampeneren zijn 2 verschillende dingen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:47

Ik denk dat het middeleeuwse Rampineeren veranderd is naar rampeneren. Want in deze context was het bespotten maar het kan aan de andere kant van Nederland (was een Vlaams werk) weer een andere betekenis gehad hebben. Veel Middelnederlandse woorden die lijken op huidige woorden hadden destijds een andere betekenis. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:25

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:53

Ik had vroegah altijd kerstbomen met kluit, maar door een verhuizing naar de andere kant van het land, de afgelopen jaren steeds die gezaagde. Toch al wel een heel aantal jaar dus gebruik moeten maken van zo'n standaard.

Afgelopen zaterdag kwam ik er pas achter dat je in de standaaard die ik heb, water moet/kunt doen.... Oh....

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:26

Rocamor schreef:
Ik had vroegah altijd kerstbomen met kluit, maar door een verhuizing naar de andere kant van het land, de afgelopen jaren steeds die gezaagde. Toch al wel een heel aantal jaar dus gebruik moeten maken van zo'n standaard.

Afgelopen zaterdag kwam ik er pas achter dat je in de standaaard die ik heb, water moet/kunt doen.... Oh....

_O- _O- _O- _O-
Nou moet ik wel zeggen: bij de nieuwste standaards staat het duidelijker aangegeven dan bij de oude standaards hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:59

Prison en Jail zijn twee verschillende dingen. Jail is om mensen vast te houden vóór ze naar de rechter gaan, prison is voor mensen die daadwerkelijk veroordeeld zijn.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:05

Blijheid schreef:
Prison en Jail zijn twee verschillende dingen. Jail is om mensen vast te houden vóór ze naar de rechter gaan, prison is voor mensen die daadwerkelijk veroordeeld zijn.

Dat is in Nederland ook zo
Huis van bewaring is ook vasthouden voor ze naar rechter gaan en een PI als ze veroordeeld zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:06

Dat Vincent (moordenaar van de moeder van een blinde jongen in CM) Steve is van Hawaï 5O. Ik heb deze aflevering al minstens 6x gezien en nog herkende ik hem niet.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:31

CM?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:01

JorineV schreef:
CM?

Criminal Minds

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:00

Oh duh! Vroeger best veel gekeken ook... weer een muntje :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:11

Ik heb de auto al 10 jaar en kwam er gisteren pas achter dat de achterbank ook helemaal plat kan.
Afbeelding

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:54

Oh, dat is wel handig Britta! Maar ziet er idd niet zo heel logisch uit dat je dit zelf ontdekt.

*vraagt zich af of dit bij mijn auto ook zo zit*

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:31

Zoals ik het zie bij Britta's auto, is het bij al onze autos geweest tot nu toe :)
Zitting naar voren klappen (ofwel met een lus bij de rugleuning, of een hendel aan de voorkant vd zitting), hoofdsteunen er af en dan de rugleuning naar beneden.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:38

Die lus heb ik wel, maar gebruik ik om de rugleuning te verplaatsen. Volgens mij niet de zitting zelf?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:03

Je kan niet bij elke auto de rugleuning gelijkvloers wegklappen. Bij mijn vorige dinky toy (Fiat Cinquecento) kon het wel, bij mijn huidige kan het niet (Peugeot 107).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:27

Da's inderdaad wel waar :)

Ik had laatst ook een muntje.
We hebben +/- 6 jaar geleden een nieuwe keuken geinstalleerd, met bovenkasten met deurtjes die naar boven openklappen. Daar zit een zwaar hefscharnier voor in de kast, met een arm die vrij veel plek in neemt.
6 jaar lang hebben we aan de zijkanten v/d kast alle hoge glazen zorgvuldig een stukje van de kant gezet, zodat het scharnier vrij kon bewegen.

Klein maandje geleden bedachten we dat we ook wel de kleine glazen aan de zijkant in de kast konden zetten, aangezien het scharnier daar gewoon overheen gaat... :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:21

Slim Indy_mouse-9! *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:34

Na inmiddels 10 jaar Latijn en Grieks geven valt het muntje dat 'ruimtevaarder' een letterlijke vertaling is van 'astronaut' :').

Ik ga even in een hoekje huilen :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:35

:D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:42

Door even aandachtig het papiertje op mijn nieuwe tefalpan te lezen, ipv dat gewoon open te scheuren, leren dat dat rood bolletje in het midden werkt als een verklikker/ hulp om te weten of je pan warm genoeg is om te bakken.
En dat is niet alleen bij die nieuwe pan zo, maar ook bij al mijn ander Tefal-pannen. Die ik al drie jaar heb...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:48

Optiwolk schreef:
Door even aandachtig het papiertje op mijn nieuwe tefalpan te lezen, ipv dat gewoon open te scheuren, leren dat dat rood bolletje in het midden werkt als een verklikker/ hulp om te weten of je pan warm genoeg is om te bakken.
En dat is niet alleen bij die nieuwe pan zo, maar ook bij al mijn ander Tefal-pannen. Die ik al drie jaar heb...

:D :D :D :D

Deze vind ik echt geniaal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:55

Optiwolk, dat wist ik wel. Al heb je er in de praktijk niet heel veel aan overigens.

Een die ik al langer wist maar toen een aha was. En omdat ik van de week de beste man tegenkwam in zijn auto dacht ik er weer aan,

De rijdende rechter is een van de tekenaars van Fokke en Sukke :+ een groter verschil kun je bijna niet hebben. Serieus en precies tegenover de wrange humor van beide blootbilligen

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:30

karuna schreef:
Optiwolk, dat wist ik wel. Al heb je er in de praktijk niet heel veel aan overigens.

Een die ik al langer wist maar toen een aha was. En omdat ik van de week de beste man tegenkwam in zijn auto dacht ik er weer aan,

De rijdende rechter is een van de tekenaars van Fokke en Sukke :+ een groter verschil kun je bijna niet hebben. Serieus en precies tegenover de wrange humor van beide blootbilligen

Eens. Die dingen worden wel heel snel effen en dan is die pan nog helemaal niet heet genoeg.