Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:07

Amira_ schreef:
Ik kreeg net een bod van 4 euro inclusief de verzendkosten, die 3.84 zijn :')

:wow:
_O- := tis echt lachwekkend maar waar halen ze brutaliteit vandaan?

Hier 10 jr geleden op mp paard te koop. Moeilijk paard dus aub niet voor beginners.
En jawel, reageert vrouw andrre kant vh land met tig jaar rij-ervaring!
Afijn, na 5 min konden wij paard vangen en mevrouw wilde gem toch want ze vond hem mooi!
Wij zagen alleen een rechtzaak / ambulance voor haar komen dus dikke: nee!
Na 3 weken hield ze eindelijk op met vragen of ze gem toch nie mocht kopen!
Gekke vrouw 8)7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:17

Tallie1979 schreef:
Ik heb een mode item op MP staan, ik vraag 75 euro, gaan mensen 25 euro bieden. :')

En dat terwijl het item niet meer gemaakt wordt en op internet (in het buitenland) verkocht wordt voor $ 150.

Dus ik denk dat ik maar even een ebay account ga openen om hem te verkopen! :)

Ach dat soort mensen zie je meer dan mensen die normaal bieden.
Laatst iemand die ergens een bod van 200 terwijl de waarde dik boven de 1000 lag

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:48

Vraagje aan jullie :D :
Stel dat je iets op mp ziet, wat gebruikt, netjes en goedkoop is!
Je neemt contact op met verkoper via mail maar bij mail terug van verkoper, krijg je extra waarschuwing van mp over die verkoper ivm mogelijk buitenland.
Wat doen jullie?

Pearlx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:51

Volgens mij krijg je die melding standaard als de verkoper zich in het buitenland bevindt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:54

En je kunt die melding ook nog wel eens krijgen als het helemaal niet zo is....
als je het of op kunt halen of op een gewone manier over kunt maken (dus geen cheque of iets dergelijks) zou ik me er geen druk om maken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:57

Ik maak me er nooit druk om zolang het geld maar over word gemaakt. En je kan het altijd even vragen over de mail of ze idd in het buitenland zitten

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:57

Klopt, ik woon in Nederland maar als ik wat verkoop komt her wel eens voor dat mp er bij zet dat ik in het buitenland woon. :+

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:58

Evelienepien schreef:
Vraagje aan jullie :D :
Stel dat je iets op mp ziet, wat gebruikt, netjes en goedkoop is!
Je neemt contact op met verkoper via mail maar bij mail terug van verkoper, krijg je extra waarschuwing van mp over die verkoper ivm mogelijk buitenland.
Wat doen jullie?

Nou niks overkomt mij ook, ik woon niet in NL en als ik reageer dan ontvangt de andere partij idd die melding, ik vind het vervelend en stigmatiserend, alsof ik dan slecht van betalen zou zijn, dus als ik het zie van een andere MP'er dan ga ik er niet van uit dat het niet pluis is, binnen de grens kan er ook genoeg niet goed gaan en als het idd niet klopt dan zie je dat ook wel aan de advertentie.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:01

ik zou me er niet druk om maken, veelal woont persoon net over de grens, en wil gewoon ook grotere verkoop kansen door ook van marktplaats gebruik te maken. Mijn ervaring is dat ze het gewoon in NL posten. Het gebeurd ook wel dat MP die melding geeft, maar persoon gewoon in NL woont. Ik denk dat je pas twijfels moet krijgen als het gebrekkig NL is, 1 dag aktief en wil betalen met westion union of zo iets dergelijks.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:53

Inderdaad niet druk om maken!
Ik ben hem met je eens staroo, binnen de grenzen wordt er ook genoeg opgelicht tegenwoordig.
Maar ik denk dat ze je er vooral attent op willen maken, dat je geen vreemde betaalwijzes moet accepteren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:16

Idd zoals eerder gezegd geen vreemde betaalwijze's accepteren.
verder je gezond verstand gebruiken, is het te mooi om waar te zijn?

Hier weer een paar goede en snelle verkopen via facebook, mp gaat nu weer een beetje lopen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:36

Ok thanks vor jullie inbreng +:)+

Ikzelf heb ook geen moeite met zon waarschuwing :n
Alleen
Ik heb afgelopen week 2 x mensen fehad, die van koop afzagen want ze krijgen dus bij mij (als verkoper) een extra melding ...
En ja, woon in grenskantoor in buitenland, als ik huiskamer deur uitstap kom ik in ned uit maar adres is geen ned. Heb ook in adv staan grensgebied ophalen etc maar baal hier dus wel van...
Zit er al 7 jr op, ben altijd eerlijk over staat van spullen maar ben verhuist in due tijd en krijg je dit...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:07

Evelienepien schreef:
Ok thanks vor jullie inbreng +:)+

Ikzelf heb ook geen moeite met zon waarschuwing :n
Alleen
Ik heb afgelopen week 2 x mensen fehad, die van koop afzagen want ze krijgen dus bij mij (als verkoper) een extra melding ...
En ja, woon in grenskantoor in buitenland, als ik huiskamer deur uitstap kom ik in ned uit maar adres is geen ned. Heb ook in adv staan grensgebied ophalen etc maar baal hier dus wel van...
Zit er al 7 jr op, ben altijd eerlijk over staat van spullen maar ben verhuist in due tijd en krijg je dit...

Ik wilde ook eens iets kopen en kreeg toen ook die melding.
Ik heb toen aan de verkoper doorgegeven dat ik die melding kreeg met daarbij de vraag of dit klopte, aangezien ik wel nog steeds interesse had! Maar de verkoper reageerde niet meer helaas! Maar misschien is dat een idee?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:27

Isssje: ja, heb ik dus ook gedaan bij die 2 maar niets meer van gehoord.
Maar ja, als je dan als wantrouwende een verhaal krijgt over grensgeval is dat ook weer raar!
Want wie woont er nu in oud douanekantoor??

Baal er wel van want ik heb helemaal geen zin om mezelf continue te motten verdedigen...
Stel dat ik nl een 1e contact met verkoper heb, die zo begint, dan denk ik ook: toedeloki, laat maar!!!
Want vin het ook raar als iemand zo begint nl want waarom?
Heb je iets te verbergen, denk ik dan...

Kan natuurlijk woonplaats wel op buitenland zetten maar als ik mezelf na ga, kijk ik nooit na adv buitenland! Door al die waarschuwingen!!!

Heb iig mail na mp gedaan met vraag of ze melding kunnen weghalen bij mijn klantnr.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:38

Ik had dat ook, zat ik bij mij vriend in breda, kregen mensen telkens van die meldingen dat ik in het buitenland zat :roll:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:44

Als je normaal in belgie woont, zat je dan ook in het buitenland.............. :+ :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:13

Kentaro schreef:
Als je normaal in belgie woont, zat je dan ook in het buitenland.............. :+ :')

Grenskantoor dus deels Ned, deels belgie :+
Huiskamer komt uit in ned, voordeur in bels, geregistreerd bels.
Maar ja, door alle waarschuwinfen van mp kijk ik zelf dus nooit na buitenlandse adv ook gezien meer verzendkosten = dus niet aantrekkelijk en daar zal ik echtnie enige in zijn! Dus kan ik wel invullen maar dan gooi ik mn eigen ruiten al gedeeltelijk in!
Maar ja, nu doet mp dat voor me!!

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:39

Een vriendin van mij had een tijdje geleden BH's op marktplaats gezet die ze nooit had gedragen en ze vond het zonde om ze weg te gooien. Kreeg ze een berichtje van een vage gast of ze nog gebruikte strings had die hij van haar kon kopen.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:54

Ik begin nu wel een beetje te twijfelen over de mail van marktplaats..
Eerder dacht ik dat de mail niet aankwam (over het hondenjasje) omdat de verkoper niet reageerde op mijn eerste mail..
De 2e keer dus vlot antwoord, maandagochtend vroeg geld over gemaakt, en hij zou het op de post doen zodra het binnen was, we zitten bij dezelfde bank dus dat is waarschijnlijk maandagochtend al geweest.
Jasje is er nog niet, dus gisteravond maar een mail gestuurd of hij het inmiddels op de post gedaan had maar nog geen antwoord.. Terwijl ik bij de vorige mails heel vlot antwoord had..
Het kan nog binnen komen natuurlijk maar ik begin wel een beetje te twijfelen nu.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:57

Wordt het als brievenbuspost verzonden??
Dat kan tegenwoordig nog wel even duren -O-
Voor mij had iemand zondag iets op de post gedaan en dat kwam pas gister binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:00

Kentaro schreef:
Wordt het als brievenbuspost verzonden??
Dat kan tegenwoordig nog wel even duren -O-
Voor mij had iemand zondag iets op de post gedaan en dat kwam pas gister binnen.

Het is brievenbuspost ja, maar ik heb ook geen mail gehad dat hij het op de post gedaan heeft..
De laatste mail was ok top! Als het binnen is doe ik het op de post.. En dat was maandagochtend..
Ik hoop dat hij reageert of dat het door de brievenbus komt..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:02

Ben absoluut eens dat als je geen reactie krijgt, je daar toch een onderbuikgevoel bij krijgt! Maar het zóu kunnen dat diegene nu het gepost is (daar vanuit gaande) niet meer regelmatig de mail checkt?! Stel dat ie het dinsdag op de post heeft gedaan, zou het heel goed pas morgen binnen kunnen komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:08

Kentaro schreef:
Ben absoluut eens dat als je geen reactie krijgt, je daar toch een onderbuikgevoel bij krijgt! Maar het zóu kunnen dat diegene nu het gepost is (daar vanuit gaande) niet meer regelmatig de mail checkt?! Stel dat ie het dinsdag op de post heeft gedaan, zou het heel goed pas morgen binnen kunnen komen!

Dat hoop ik inderdaad maar hij mailde vanaf zijn telefoon..
Normaal gesproken zou ik hier niks achter zoeken maar omdat op de eerste mail niet gereageerd werd begin ik een beetje te twijfelen, en dat hij ook nu niet terug mailt werkt niet echt mee, of hij post het vandaag pas en wil dat niet zeggen.
Het is een apart jasje en hij staat er op een andere plaats nu wel weer op voor €5 meer maar dat zegt ook niet alles..
Ik hoop dat het goed gaat en anders is het balen want ik wilde echt dat jasje hebben voor in de winter.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:01

Whahahahah ik heb een heleboel uitverkoop op mp gezet. Nu word ik plat gemaild of de gewone artikelen ook allemaal goedkoop (dus bieden) weg mogen.

Maar ook een legio mensen die gaan mailen met een bod die lager is dan de biedingen die via mp gedaan zijn 8)7

Hahahha de grootste giller was wel iemand die 10 incl voor ging bieden op een artikel van 110
Ja uitverkoop oke, maar laten we wel realistisch blijven :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:57

Nou ja zeg! Ik heb mijn product maandag op MP gezet, krijg ik vandaag een e-mail dat de advertentie is verwijderd.

Men gaat er voor het gemak maar even vanuit dat ik een nep product verkoop! En dat is het dus niet! Het is een origineel product, gekocht bij een officiële winkel. :')

Ik ga maar naar een pandjeshuis ofzo, dit is zo belachelijk! Zonder pardon eraf geknikkerd!