Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Little_Gift schreef:
Oef, wou dat ik dat ook kon, migraine afwenden met paracetamol |( Hier wordt het vaak al niet afgewend met 2 soorten preventieve medicatie, cprg remmers én verschillende triptanen |(

Hier normaal ook niet. Enige wat werkt als een tiet is naproxen.

Wilde de thuiswerk dagen 8 uur draaien, maar moet even kijken of ik dat red met m'n kop.

En ik word al twee nachten om 1:30 wakker. Bloedirritant.

Black_Kelpie :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Oehlala schreef:
Vind dat altijd een lastige, want wanneer beslis je dat de auto het niet meer waard is. Komt ie tot dusver zonder problemen door de apk? (onderhoud en slijtage delen niet meegerekend) voor laten we zeggen 1500 kun je niets vergelijkbaars kopen, en je weet wat je hebt aan de huidige auto. Mijn auto is overigens uit 2001 en heeft meer dan 4 ton op de teller en daar gaat ongeveer ieder jaar tussen de 400-800 euro aan onderhoud en reparaties in. Het voordeel van oudere auto´s is wel dat je bijna alles nog relatief makkelijk en kostentechnisch goed kan repareren.

Hier ook. 2003 en echt wel grote reparaties aan gehad. En nee plat gezegd is die dat niet waard, wel weinig gelopen maar oud en blablabla. Maar ik kan absoluut geen vervanger kopen voor wat die in een jaar kost zelfs met reparaties erbij. Plus dat mijn garage gelukkig meedenkt en ook zegt dat er idd soms dure dingen bijzitten maar dat de auto het wel waard is qua de rest van de auto en vergeleken met een ander kopen. Dagwaarde is niet eens een paar honderd euro, maar dat betekent niet dat het verstandiger is om andere auto te kopen ipv deze te laten maken. Ja, een goedkopere per maand zou veel beter zijn, maar automaat icm ruimte voor rolstoel en km maakt dat een ander gewoon echt heel duur is als je ze al kan vinden.

Maar het heeft me wel een aantal garages gekost voordat ik een fijne vond die ook redelijke prijzen vraagt, overlegt voordat ze werk uitvoeren en eerlijk zijn. Maakt ook dat ik enorm bang ben voor een ander die door dom gedrag schade maakt want geen enkele verzekeraar gaat dus meer als paar honderd euro ervoor betalen en dan kan je dis door fout van een ander zonder auto komen te zitten :=

Hier ook alweer winter dekbed en dikkere kleding. Lijf schreeuwt het uit maar nog irritanter is bij het paard. 7 graden vannacht en normaal is dat winterdeken want paard kan niet tegen kou. Maar overdag 17 en dus zonder. Heb vannacht wrl iets dikker opgedaan maar nog niet de winterdeken djs zo kijken hoe ze is en anders toch elke dag 2 keer op en neer.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op Gisteren, 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Ik werk ook in een gekoelde omgeving dus heb het niet echt snel echt koud.

Op het werk heb ik wel dikkere kleding aan al is het bij mij nu in mijn mini kantoor best warm
met de kachel aan.

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

En we zijn weer in de periode dat allemaal mensen ziek worden maar lekker doorwerken en noem maar op. Helemaal met beroepen waarbij je patiënten hebt vind ik daar heel wat van en we hebben meteen alweer de gevolgen ervan. Hopelijk loopt het met sisser af...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Mywishmax,

Misschien omdat die beroepsgroep zich niet zo gemakkelijk ziek kan melden, het schuldgevoel groter is als je je ziek meld omdat je weet dat je collega's dan dubbel zoveel werk moeten uitvoeren vanwege het zware personeels tekort? En waar werkgevers ook niet altijd welwillend zijn als je je ziek meldt. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:22

Ja, maar toch jammer dat je je patiënten ermee opzadelt helemaal als je veel kwetsbare hebt. En deze werkgevers doen niet moeilijk. Plus hier hoeven de collega's niet dubbel zoveel werknuit te voeren. Er zijn zat beroepen met patiënten waar de afspraken gewoon afgezegd worden bij ziekte.

Geef de patiënten dan in ieder geval zelf de keuze ipv ze verplicht bloot te stellen zonder iets te laten weten tot midden in de afspraak of te laten betalen als ze de afspraak niet door willen laten gaan 'omdat ze te laat zijn met afmelden' terwijl dat door laten gaan voor hen dus wel heel gevaarlijk is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Mijn vertaalgeheugen doet niet wat ik wil en nu moet ik het zelf doen _-:(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Bellatrix schreef:
Halverwege begint het in mijn auto pas lekker te worden dus voor die eerste tien minuten wil ik eigenlijk mijn handschoenen al aan. :')

Moet op de scooter ook weer handschoenen aan.

Climate control in de auto wat is dat. :+

Slaap dus zo'n 11/12 uur per dag minimaal op het moment.
Laatst bijgewerkt door Marcella op Gisteren, 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Last van mijn buik door de antibiotica.
Zullen wel weer wat kilootjes afgaan tussen nu en volgende week

Jolliegirl

paddington schreef:
Bellatrix schreef:
Ik moet mijn handschoenen maar weer opzoeken, het is om 06.30 koud in de auto. :brr:

Ik stap om 05.00 uur nog gewoon met een korte broek en t shirt in de auto :')

Ik ook :')

ik werd in de supermarkt aangekeken alsof ik knettergek was.

Lang leve stoelverwarming en stuurverwarming hahaha
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op Gisteren, 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Opzich is vanaf 15 graden bij snel koude handen en voeten handschoenen aan geen gek idee hoor!

Mijn handen en voeten moeten er ook echt aan wennen.

--
Rot nacht gehad, ik zat tussen te gespannen en willen slapen in. Hartslag was ook weer hoog daardoor en ik voel natuurlijk elk dingetje in mijn lijf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Er was mij gezegd dat ik bij de huisarts direct na de afspraak bloed kon prikken.

Dus ik met donder en geweld ontbeten zodat ik geen lege maag had. Want ik eet normaal niet in de ochtend.

Kom ik daar. Nee bloedprikken kan nu niet want we gaan naar een ander lab. Dus de oude spullen waren al opgehaald…

Oké prima maak ik direct een afspraak bij de prikpost hier in het dorp. Dus ik inloggen op de online omgeving.

“Er is geen plek gevonden.”

Ik krijg met geen mogelijkheid de prikpost hier te pakken.

Wat een gezeik ik wil gewoon zsm prikken zodat ik weet of er iets mis is. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Oh irritant marlinde! Hier moet je altijd een afspraak maken en er is altijd pas week tot 2 weken later plek. Zelfs als je alleen wat langs moeten brengen moet je afspraak maken en dat kan ook rustig een week duren voor een plekje.... Voor 30 seconde

Aan de andere kant hoef je dus ook niet meer eennuur te wachten met bloedprikken. Vroeger ging ik wel eens voor werk of opleiding maar het halve bejaardenhuis zat er ook al voordat ze open gingen dus kon je rustig wachten tot er 20 anderen geweest waren die ook allemaal een praatje wilde en dus extra lang bezig waren...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

Ja maar ik kan dus geen afspraak maken. Ook niet over een maand zeg maar… dat is toch niet te begrijpen?

Ik hang nu in de wacht om telefonisch een afspraak te maken. Maar heb er een hard hoofd in of dat lukt.

Dorp hiernaast is pas over 2 weken tijd en dat is ook echt onhandig (15 min met de auto).

Of ik moet naar Zwolle maar dat is onhandig met mijn werktijden. En bij het ziekenhuis is het betaald parkeren en dat vertik ik. Er zit zo’n post op 400 meter van mijn huis???? :+

Edit: toch maar naar het ziekenhuis want 2 tot 3 weken wachten heb ik geen zin in. Echt wat een schande dat dit zo slecht geregeld is.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Mijn zoon loopt het liefst alle dagen van het jaar in zijn korte broeken..
Dat gaat mij ook net iets te ver :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

MarlindeRooz schreef:
Ja maar ik kan dus geen afspraak maken. Ook niet over een maand zeg maar… dat is toch niet te begrijpen?

Ik hang nu in de wacht om telefonisch een afspraak te maken. Maar heb er een hard hoofd in of dat lukt.

Dorp hiernaast is pas over 2 weken tijd en dat is ook echt onhandig (15 min met de auto).

Of ik moet naar Zwolle maar dat is onhandig met mijn werktijden. En bij het ziekenhuis is het betaald parkeren en dat vertik ik. Er zit zo’n post op 400 meter van mijn huis???? :+

Edit: toch maar naar het ziekenhuis want 2 tot 3 weken wachten heb ik geen zin in. Echt wat een schande dat dit zo slecht geregeld is.

Bizar ja! Ook dat niet vinden idd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Twijfel of ik zal bellen om te prikken op ontsteking waarde bij de huisarts. Nadeel plekje in mijn vinger genees slecht en snel ontstoken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Andere hoek van Nederland hier maar zelfde verhaal met bloedprikken. De prikpost zit op 300 meter lopen maar je moet 2-3 weken van tevoren een afspraak maken. Alleen in het ziekenhuis kan op korte termijn. Echt waardeloos.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

Bijzonder, als ik een labformulier heb kan ik gewoon binnenlopen om bloed te prikken tussen bepaalde tijden dan. Bij de star locatie is dat tussen half 8 en 12 dacht ik en in het ziekenhuis van half 8 tot 16 uur.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

Tegenwoordig moet je hier in het ziekenhuis ook afspraak maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:33

Pakket waar handtekening voor gezet moet worden. 3 keer raden wat postnl doet?

Gewoon door de brievenbus proppen maar wel maar voor de helft. En dus zelf tekenen....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:34

Ineke2 schreef:
Bijzonder, als ik een labformulier heb kan ik gewoon binnenlopen om bloed te prikken tussen bepaalde tijden dan. Bij de star locatie is dat tussen half 8 en 12 dacht ik en in het ziekenhuis van half 8 tot 16 uur.

Maar woon jij in een klein dorp waar maar 1 dag per week bloedprikken is? :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Met corona is hier op afspraak ingevoerd en is er nooit meer af gegaan.
Zowel de huisarts niet als 2 ziekenhuizen dat ik weet hier bij mij in de buurt.
Bloedprikken is alleen mogelijk op afspraak. Ook voor het afgeven van materialen heeft u een afspraak nodig. Zoiets staat er dan op de site hier

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Ik probeer het in eigen dorp niet eens maar dorp waar ik ga is elke werkdag bloedprikken en dan alsnog zo weinig plek en zo lang wachten.

En elke keer met afspraak zit ik alleen in de wachtkamer, niemand voor mij en niemand na mij. :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:43

Hier geen klein dorp maar een flink groot dorp en de prikpost is elke werkdag open. Maakt dus in dit geval niks uit :=