Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sterregoud schreef:Aan rouwvliegjes in een nieuwe zak potgrond ! Ik wilde enkele planten verpotten, maar deze zak is dus niet geschikt.
Op zoek naar nieuwe potgrond.
Roodvos schreef:sterregoud schreef:Aan rouwvliegjes in een nieuwe zak potgrond ! Ik wilde enkele planten verpotten, maar deze zak is dus niet geschikt.
Op zoek naar nieuwe potgrond.
Ja, dat is tegenwoordig een probleem met potgrond. Mogelijkheden voor de zak die je al hebt:
-Voor gebruik (enkele malen) overgieten met kokend water
-In de magnetron doen
-Paar dagen in de diepvriezer doen
-De bovenste 2 cm van de pot vrij laten en heel fijn wit (straat)zand erin (daar komen ze niet door) (en onderin de pot een stukje dubbelgevouwen worteldoek, anders kruipen ze langs de onderkant van de pot nog naar binnen)
-Water geven met mierendood erin opgelost
Ik combineer tegenwoordig de diepvriezer en de fijnzand methode.
sterregoud schreef:Dank voor je uitleg !
De vriezer ( kleintje) zit hier aardig vol. In de magnetron zou kunnen, een minuutje of 5 op 750 watt, zou dat voldoende zijn ?
Nyaleti schreef:Nieuwe auto die storing gaf dus vanochtend naar de garage (die samenwerkt met de verkoper). Man wat een plek zegja dit dat is er mee, halve uitleg geven "maar kan geen kwaad hoor kun je gewoon mee rijden" ja tuurlijk..
Nou dat wordt dus mooi niet vergoed om te maken en ik mag met mijn nieuwe (dure) auto rijden met een storing.
Oh en het motorlampje brandt niet meer na het garage bezoek. Kunnen zij dat uitzetten oid?