Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 07:23

Dat ik mij nu klaar moet maken voor werk, hoofdpijn heb en nog moeier ben dan voor ik ging slapen :Y)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 07:50

Dat het serieus de brug over gesneeuwd heeft, maar weinig gestrooid lijkt. Heerlijk glibberend en glijden door alle kleine straatjes van mijn werkgebied. Love it! :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 08:34

Merlen heb je de Tramadol Retard (langzaamwerkend) of HCL (snelwerkend)?
Ik slik standaard de retard en bij heftige extra pijn de HCL. Die snelle werkt met 30-60 minuten.
En bij HcL slikken rij ik geen auto meer.

Waardeloze nacht gehad. Zo weg om nieuwe auto te gaan halen. Dat is wel leuk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 08:37

Had gisteren enorme rugpijn en had me er op ingesteld dat ik dag vanmorgen ook zou hebben. Maar merk bijna niks. Kon gisteravond bijna niet eens m’n eigen veters losmaken zonder door de grond te gaan van de pijn. Komt omdat ik eergisteren veel en zwaar heb getild (al traplopend) op werk.

Weet zeker dat als ik straks op werk ben en wat moet tillen dat het er weer in schiet. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 08:53

Paardrijles gaat niet door, sterker nog ik kan niet eens naar stal, want de parkeerplaats daar is spekglad onder het verse pak sneeuw en daarmee voor mij niet te doen. Ik ben zo klaar met dit weer..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:41

Ik moest naar de huisarts en dat is ehm 20-25 stappen lopen, maar zelfs daar moest ik nu een voorbijganger voor vragen of die mij kon helpen en terug naar huis natuurlijk hetzelfde.
Ze helpen graag, maar ik kan wel janken zelf dat ik dat dus niet alleen kan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:45

%$#@ dan bel je eens om 8.30u om de tijd dat je kan bellen naar de Huisarts,
krijg je te horen dat je Maandag om 8u bij de Arts in Opleiding kan...

Nou liever niet, eerlijk gezegd!

Als ik bij mijn eigen huisarts wil zou ik Dinsdag opnieuw moeten bellen voor een afspraak als het niet gaat,
en voor nu staat ie voor volgende week vrijdag.. :x -:(-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:49

Dan pas. :oo

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:51

Siggislief schreef:

Als ik bij mijn eigen huisarts wil zou ik Dinsdag opnieuw moeten bellen voor een afspraak als het niet gaat,

Say what?
Hier kun je dezelfde dag eigenlijk altijd nog terrecht

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:54

OnderBuren die besloten om om 4:30 een vrijpartij van heb ik jou daar te beginnen. Geschreeuw, gejengel, gekets, geschuif, níet normaal. Uiteindelijk klonk er gebonk op de muur waarna de beste man "oh oliebol!" Riep, er allemaal gehoest en stikgeluiden van haar klonken, en meneer naar de keuken rende om denk ik een glaasje water te halen? Mevrouw zal wel in z'n piemel gestikt zijn ofzo.

Vervolgens kregen ze ruzie waarvan ik vestond van haar: "hoe vaak wilde jij nog gaan komen?!" En werd het geroep en geschreeuw zo mogelijk nog harder dan de partij zelf.

Dit hele fiasco heeft anderhalf uur geduurd. Ik ben door m'n wekker heengeslapen en de dag nu poedersuiker begonnen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:59

Zo gaat dat tegenwoordig ja… Mijn huisarts werkt nu ook met een arts in opleiding erbij. Soms niet erg, maar lang niet met alles wil ik met 2 paar ogen erbij dus dan ga ik maar bij een vervangende huisarts.

Soepblik ik klikte op plaatsen en zag toen jouw verhaal. Haha ik ga stuk _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:08

Mijn huisarts en de andere waarmee ze praktijk samen heeft stoppen er allebei mee komende zomer. Praktijk wordt overgenomen.

Maar ik ben wel heel bang daarvoor, deze huisarts heeft me zoveel geholpen en denkt zo erg mee dat ze met oplossingen komt voor dingen waar ik niet eens bij stilgestaan had. Echt de beste huisarts ooit en nu moet ik gaan afwachten of de opvolgers me wel serieus gaan nemen want ik heb niet zoveel vertrouwen in artsen...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:20

Ik kon gelukkig gisteren terecht bij mijn eigen huisarts, en ik blijk helemaal geen hoge bloeddruk te hebben *\o/* . Flinke opluchting!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:25

Froukje_J schreef:
Siggislief schreef:

Say what?
Hier kun je dezelfde dag eigenlijk altijd nog terrecht

Ik normaal ook, maar het is zo ontiegelijk druk zei ze, kreeg ook te horen hoeveel wachtende er waren na mij (6 mensen).

En toen ik aangaf dat ik bij .. wou was het van das hetzelfde verhaal voor Maandag bij de Huisarts.
Ja dat snap ik daarom bel ik ook NU/Vandaag en niet op een Maandag. :')

En ik moest zo vroeg mogelijk bellen, zeg ik belde om 8.30u al en 2 wachtende voor mij was en daarnaast nog 10-12 min wachtte
toen ik pas aan de beurt was...hoe vroeg moet ik dan bellen? 8.30u gaat de telefoon pas open/aan.

Ik heb slechte ervaringen met Artsen in opleiding dus ik wil gewoon sowieso mijn eigen huisarts, en het liefst de vrouwelijke arts..
Maarja die werkt alleen op Dinsdag & de Vrijdag, dus daarom wacht ik dan liever een dagje extra.

Maar een week wachten tot dat ik aan de beurt ben heb ik nog nooit mee gemaakt. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:32

O als je eigen huisarts maar 2 dagen in de week in de praktijk is, dan is wachttijd van een week niet zo heel raar. Er zijn ontzettend veel mensen ziek momenteel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:38

Ineke2 schreef:
O als je eigen huisarts maar 2 dagen in de week in de praktijk is, dan is wachttijd van een week niet zo heel raar. Er zijn ontzettend veel mensen ziek momenteel.

Ik heb 2 huisartsen, de mannelijke arts is er 4 dagen (Ma/woe/do/vrij) en de vrouwelijke arts Dinsdag & Vrijdag.

En ik wil eigenlijk alleen de vrouwelijke arts dus alleen op Dinsdag ochtend en Vrijdag ochtend bellen,
en als je op Donderdag belt en je wilt voor de vrouwelijke arts een afspraak gaat dat niet op de Donderdag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:40

Nu je dit allemaal uitlegt is het niet raar dat je langer moet wachten, toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:42

Ik wil ook het liefst 1 huisarts van de 2 of 3 maar kan elke willekeurige dag bellen voor afspraak bij haar. Zelfs op de dagen dat ze niet werkt. Als ik op vrijdag bel kan ik ook niet diezelfde dag bij haar terecht, dus ik bel gewoon en laat me inplannen op haar werkdag wanneer er plek is.

Het is hartstikke druk al langere tijd, daarom stoppen ze er hier allebei mee, dus dezelfde dag terecht bij iemand die weinig werkt is wel heel optimistisch gedacht.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:46

_San87_ schreef:

In mijn Autisten brain werkt het allemaal anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:48

Siggislief schreef:
_San87_ schreef:

In mijn Autisten brain werkt het allemaal anders.

Sja, dat is poedersuiker voor je autisten brain, maar de wereld draait niet om jou. Als ze maar twee dagen pw werkt, dan is volgende week vrijdag terecht kunnen netjes, me dunkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:12

Ik moet soms ook een paar dagen tot een week wachten wil ik terecht kunnen bij mijn eigen vertrouwde huisarts.
Maar er is gewoon een groot tekort aan huisartsen en er zijn ook gewoon teveel mensen die zorg nodig hebben. En dat wordt alleen maar erger.
@siggislief: je hebt de keuze gehad om eerder te komen en dat wilde je niet, dus dan is het gewoon afwachten tot de afspraak bij je eigen dokter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:21

Mijn werkdruk is behoorlijk hoog deze weken. En ik merk dat ik daardoor best wat in mijn hoofd ga zitten en ben wat bang dat het elastiekje iets te lang op spanning staat. Maandag maar even bij de leidinggevende langs :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:31

Ik snap dat in sommige gevallen je liever bij een vrouwelijke dokter gaat ik zou dat ook wel hebben.

Maar als mijn vaste huisarts niet kan vindt ik een andere prima ook al is het dan een man.

Zijn ook veel mensen ziek nu van de griep / corona dus nu is het denk ik sowieso wel drukker.

Maar dit gaat alleen maar erger worden in de toekomst. Denk dat je dan blij moet zijn als je over een maand terecht kunt :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:41

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens dat een andere arts ook prima is, als het een arts is die ook ervaring heeft en niet nog in opleiding is dan vind ik het wat anders maar ook hier kom je al snel terecht bij artsen in opleiding. Volkomen logisch dat die mensen hun werk ook moeten leren, maar ik heb er al meerdere slechte ervaringen mee en met de problemen die ik heb neem ik ook geen genoegen meer met een arts in opleiding.
Voor simpelere gezondheids issues vind ik het helemaal best en zou het mij ook aan mijn derrière roesten wie ik te spreken krijg, maar voor serieuze issues wil ik echt alleen mijn vaste huisarts.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 11:41

Mij maakt het echt niks uit of het een vrouw of een man is. Als diegene maar kundig en respectvol is.