Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:En ik vind dat er nu gewoon angst word gezaaid. Laten ze nou eerst eens een week afwachten.
O de deskundigen maken zich zorgen dus laten we de boel maar weer op slot gooien....
Sorry maar ik heb er geen andere woorden voor
Zebrastreep schreef:Maar als we wel naar de ziekenhuisopnames gaan kijken betekend ook dat we de maatregelen aan gaan passen op een groep wat niet gevaccineerd in het ziekenhuis ligt. Met uitzondering van de mensen natuurlijk waarbij het vaccin niet helemaal goed werkt.
Dus we blijven maar rekening houden met een groep die geen rekening houdt met ons. Vindt dat qua maatregelen niet helemaal eerlijk.
Ik hou er maar gewoon rekening mee dat maatregelen gaan worden teruggedraaid, dan kan het altijd meevallen.
Suzanne F. schreef:Ik ook niet en ik vermoed velen niet. Nu heb je de niet-vaxxers die protesteren tegen de coronapas en dat het zo oneerlijk is. Over 2 maanden kunnen de vaxxers protesteren omdat er weer maatregelen komen doordat er zoveel ongevaccineerden in de ziekenhuizen liggen.
Suzanne F. schreef:Ik ook niet en ik vermoed velen niet. Nu heb je de niet-vaxxers die protesteren tegen de coronapas en dat het zo oneerlijk is. Over 2 maanden kunnen de vaxxers protesteren omdat er weer maatregelen komen doordat er zoveel ongevaccineerden in de ziekenhuizen liggen.
[b]Laten we gewoon allemaal niet meer zeuren en gewoon weer doorgaan. Alles open, geen maatregelen, klaar. Wie wil vaccineren doet dat, wie dat niet wil ook prima. En doorrrrrrr.
Spenk schreef:Suzanne F. schreef:Ik ook niet en ik vermoed velen niet. Nu heb je de niet-vaxxers die protesteren tegen de coronapas en dat het zo oneerlijk is. Over 2 maanden kunnen de vaxxers protesteren omdat er weer maatregelen komen doordat er zoveel ongevaccineerden in de ziekenhuizen liggen.
[b]Laten we gewoon allemaal niet meer zeuren en gewoon weer doorgaan. Alles open, geen maatregelen, klaar. Wie wil vaccineren doet dat, wie dat niet wil ook prima. En doorrrrrrr.
[/b
Maar daar klemt het.... De druk op de zorg knalt dan omhoog en die kunnen dat nog steeds niet aan.
nicole_floor schreef:Spenk schreef:Maar daar klemt het.... De druk op de zorg knalt dan omhoog en die kunnen dat nog steeds niet aan.
Dus moeten wij maar weer in een strenge lockdown omdat een stelletje wappies zich niet willen laten vaccineren? Dat is toch de omgekeerde wereld. Begrijp me niet verkeerd ik vind het super erg voor de zorg. Maar ik heb geen zin om weer thuis te zitten omdat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen...
De mensen die zich willen laten vaccineren hebben het nu wel gedaan. De rest die het niet wil, so be it en door...
Fitzroy schreef:Ik weet wel een oplossing. Alleen een lockdown voor de niet-gevaccineerden. Koekje van eigen deeg.
karuna schreef:Toch maken deskundigen zich zorgrn. Vandaag ruim 300 meerbesmettingen dan gister, best een fikse toename in het ziekenhuis ookCitaat:1932 positieve tests, lichte stijging
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 1932 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 310 meer dan gisteren.
Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests licht: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 1717 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 3 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 483 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 454), van wie 132 op de IC (gisteren: 128), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Bij het RIVM werden 7 overleden covid-patiënten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 4 doden per dag, tegen 5 doden per dag een week eerder.
nicole_floor schreef:Maar je snapt toch wel dat een deel zich nooit wil laten vaccineren. Dus je wil voor altijd in een lockdown blijven?
Weetje ik snap echt wel hoe het werkt in de zorg, maar ik vind ook dat je niet voor altijd zo kan blijven leven.
verootjoo schreef:nicole_floor schreef:Maar je snapt toch wel dat een deel zich nooit wil laten vaccineren. Dus je wil voor altijd in een lockdown blijven?
Weetje ik snap echt wel hoe het werkt in de zorg, maar ik vind ook dat je niet voor altijd zo kan blijven leven.
Niet voor altijd. Het virus zal ook een soort vanzelf uitdoven. Alleen dat duurt een heel pak langer dan gewoon allemaal vaccineren.
We kunnen ook niet een paar jaar code zwart draaien. Na die periode hebben we dan geen enkele gezondheidszorg meer over.
Het doel is dat het R- getal zsm omlaag moet. Een heel goed middel is vaccinatie, maar dan moeten er wel genoeg gevaccineerden zijn. Zijn er niet genoeg moeten we dus nog geduld hebben en met maatregelen leven of in het ergste geval nog een keer lockdown.
Suzanne F. schreef:Fitzroy schreef:Ik weet wel een oplossing. Alleen een lockdown voor de niet-gevaccineerden. Koekje van eigen deeg.
Dus de coronapas houden maar dan alleen voor gevaccineerden? Nergens meer naar toe mogen tenzij gevaccineerd? Dat is ook niet houdbaar natuurlijk.
Dan zou ik nog liever zijn voor ‘alleen ziekenhuisopname als je gevaccineerd bent’.
Fitzroy schreef:Ik weet wel een oplossing. Alleen een lockdown voor de niet-gevaccineerden. Koekje van eigen deeg.
secricible schreef:Fitzroy schreef:Ik weet wel een oplossing. Alleen een lockdown voor de niet-gevaccineerden. Koekje van eigen deeg.
Gewoon een beperkt aantal bedden beschikbaar in de zorg voor niet-gevaccineerden. Als ze vol zijn code zwart binnen de eigen groep.
Ik heb moeite sympathie er voor te hebben. Lockdowns treffen steeds anderen. Horeca, andere ondernemers.
Wil je geen prik? Prima, maar nu mogen ze van mij wel zelf de consequenties dragen.