Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Monique, ik denk nog steeds dat buiten zijn een van de belangrijkste remmers is. Door die (idiote) max. 2 mensen buiten regel maar geen controle binnen is het volgens mij zo uit de hand gelopen.
Anders kan ik namelijk ook geen reden bedenken voor onze uitgebleven piek in de winter (bij ons was echt niets streng, behalve horeca en kortstondig winkels).
Er werd steeds weer benadrukt om buiten dingen te ondernemen in groepjes.
Achterom schreef:Hoe kom je erbij dat ze in de buitenlucht bezig waren Vayo?
Ik vind het wel verwijtbaar, ik vind het oerstom. We zitten al zo'n tijd in deze situatie, waarbij er in de directe omgeving al meerdere mensen besmet zijn geraakt, waarom kruip je dan nog met zo'n grote groep bij elkaar?
Maar goed, dit keer zijn ze toevallig besmet geraakt, maar ik weet dat het vaker gebeurt. Het is gewoon niet handig en heel eerlijk gezegd: een enorm dikke middelvinger naar al degenen die al eerder besmet zijn geraakt en nog steeds aan het revalideren zijn, en naar de zorg.
Aanvulling: vaak gaat het niet eens om het verrassen, mensen zoeken gewoon een excuus om samen een biertje te doen.
Cer schreef:Ik vind de zin "een enorm dikke middelvinger naar de zorg" steeds meer uit zn verband gerukt.. die wordt vnl door een groep moraalridders gebruikt die naar anderen wijzen...
mensen moeten al langer dan een jaar op hun sociale omgang letten.. nadat we dat nog nóóit eerder gewend zijn geweest... Ik vind het nogal overdreven om het in elkaar zetten van een abraham een 'dikke middelvinger' te noemen..
Feestjes organiseren met 80 man in een bedompte tent, dat vind ik wel getuigen van domheid. Maar kleinschalig proberen iets gezelligs te doen... nee.. (dat het niet handig is, tuurlijk.. maar het zijn ook maar mensen..)
Cer schreef:Ik vind de zin "een enorm dikke middelvinger naar de zorg" steeds meer uit zn verband gerukt.. die wordt vnl door een groep moraalridders gebruikt die naar anderen wijzen...
mensen moeten al langer dan een jaar op hun sociale omgang letten.. nadat we dat nog nóóit eerder gewend zijn geweest... Ik vind het nogal overdreven om het in elkaar zetten van een abraham een 'dikke middelvinger' te noemen..
Feestjes organiseren met 80 man in een bedompte tent, dat vind ik wel getuigen van domheid. Maar kleinschalig proberen iets gezelligs te doen... nee.. (dat het niet handig is, tuurlijk.. maar het zijn ook maar mensen..)
. Oh ik had niet gelezen dat ze erna nog hebben zittn drinken? (althans, dat is pimpelen toch?)Citaat:Neerzetten prima maar de traditie om dan te pimpelen nadien hadden ze beter achterwege kunnen laten
Citaat:Ja, we moeten op onze sociale omgang letten, nee dat hebben we nooit eerder hoeven doen. Is het dan zo moeilijk om te erkennen dat we gewoon allemaal een klein beetje verwend zijn geweest? En is het dan zo moeilijk om nog heel even door te bijten?
Morrie schreef:tja, ik ben na 40 jaar werken, waarvan 30 jaar bij dezelfde school, met pensioen gegaan, geen voorbereidende cursus gehad, geen afscheid gehad en nadien van niemand meer iets gehoord. Ik had me dat ook wel even anders voorgesteld. Maar ja, oliebol happens. Na mijn pensioen zouden we veel met de caravan weggaan, vooral naar Engeland, ik wilde nog specifiek ergens heen in Frankrijk, gaat ook allemaal niet door, het enige dat ik zie is de 90 vierkante meter van mijn appartement. Niets aan te doen. Gaat allemaal niet meer gebeuren ook.
Morrie schreef:tja, ik ben na 40 jaar werken, waarvan 30 jaar bij dezelfde school, met pensioen gegaan, geen voorbereidende cursus gehad, geen afscheid gehad en nadien van niemand meer iets gehoord. Ik had me dat ook wel even anders voorgesteld. Maar ja, oliebol happens. Na mijn pensioen zouden we veel met de caravan weggaan, vooral naar Engeland, ik wilde nog specifiek ergens heen in Frankrijk, gaat ook allemaal niet door, het enige dat ik zie is de 90 vierkante meter van mijn appartement. Niets aan te doen. Gaat allemaal niet meer gebeuren ook.