Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:12

Balen rockwitch!
Zijn er meer helaas die niets van hun lootje horen.

Spijtig. Wordt toch een hoop energie in gestoken.

Gelukkig doen de meeste wel verslag.
En dat is echt genieten. <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:15

Mag ik een hulplijn van bokkers? Ik heb nu de letters van het alfabet geprobeerd met de rugnummers maar nu moet het nog een zin worden (of naam?) Het middelste gok ik met deze letters op 'de'

Afbeelding

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:16

Bellatrix schreef:
En ik weet niet of die onderzetters je smaak zijn maar anders maak je er maar iemand anders blij mee hoor! Shoppen voor een ander is echt heel lastig. :=

Ik ben er blij mee :)
Ik had geen onderzetters alleen een houten plank dus ze komen van pas hoor.
As we speak staan ze nu ook op tafel. ;)
Ik vond alles leuk. Ook dat je de moeite hebt gedaan om de snacks te zoeken. Die sinasdingen had ik in twee avonden op. :o

Wat is het pakket lang onderweg geweest! Gelukkig wel goed aangekomen.
Het pak wat ik verstuurde naar Kimberley deed er twee dagen over. Zit toch een flink verschil in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:21

Die sinas dingen zijn idd erg lekker!! :9
Fijn dat ze wel van pas komen! Wilde er 2 indoen maar dacht dat 4 handiger was. :')

Sorry SS dat ik nog niet met de hints bezig ben geweest. :o Ik ga de meest recent gepostte lijst opzoeken en beginnen...

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:41

ik ben echt mega blij met mijn kadotjes dat zekker en ben nu nog aan het kijken of ik uit mijn hint kom de zin heb ik al maar moet nu nog veder kijken of ik er uit kom hoop het wel
zie wel dat ze er veel tijd in heeft gestopt

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:19

@miccamaaike. Mag ik jou een hele stevige virtuele knuffel geven na aanleiding van je bericht.

De voorpret van een pakket en alles eromheen kan zo verschrikkelijk leuk zijn,soms nog leuker dan de cadeautjes.

Ik heb ontzettend geboft met mijn Santa (en m'n lootje)en haar reactie naar mij toe was ook ontzettend leuk. Daar doen we het voor, voor malle (leuke) foto's van je Santa en lootje.

Hopelijk komt er nog een reactie waardoor je je wat beter gaat voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:25

miccamaaike schreef:
Klopt Ynskek ik ben inderdaad jouw santa.

Ik verbaas me wel over hoe dit gaat. Ik stuur een kaartje mee, heb een insta pagina en een website voor je gemaakt en niks van alles wordt hier door jou gedeeld. Er is een week lang stilte en op hint 1 en 2 heb je niet eens een antwoord gegeven. Ik vind dit persoonlijk echt organisatie onwaardig. Als iemand zn best doet om iets voor jou te maken dan zou het je sieren als je ook je best doet om de hints te raden. Voor mijn gevoel maak je je er wel heel makkelijk van af zo.

De coördinaten komen overigens uit op t Dwingelderveld en dat is niet Doetinchem. Zie onderschrift.
:knuffel:

Wellicht een idee voor het beheer om dat volgend jaar bij de aanmelding mee te nemen, de vraag of mensen tijd/zin hebben om wat zich met wat uitgebreidere hints bezig te houden. Ik zou het bijvoorbeeld wel heel leuk vinden, maar heb niet altijd de headspace voor dat soort dingen, dus ik zou het heel banketstaaf vinden als iemand er veel tijd en moeite in steekt, en ik doe er niets mee.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:26

Ja sneu inderdaad, ook voor jou rockwitch. Hopelijk komt er nog een verslag over je pakket!

Ik zag ook al een verslag voorbij komen met drie foto's en that's it. Geen bedankje, geen opsomming wat er in zat, niets over de hints, dat vond ik ook erg sneu voor de santa. Maar goed, misschien komt het allemaal nog :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:26

Ik ben erg druk geweest de afgelopen dagen, maar lieve SS ik ben momenteel op zoek naar je :') Ik kijk m'n puzzel en kaartje nog even goed door!

Capopjekop ik moest wel heel hard lachen om je pony's, heerlijk :))
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 20-12-20 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:29

Mkango schreef:
miccamaaike schreef:
Klopt Ynskek ik ben inderdaad jouw santa.

Ik verbaas me wel over hoe dit gaat. Ik stuur een kaartje mee, heb een insta pagina en een website voor je gemaakt en niks van alles wordt hier door jou gedeeld. Er is een week lang stilte en op hint 1 en 2 heb je niet eens een antwoord gegeven. Ik vind dit persoonlijk echt organisatie onwaardig. Als iemand zn best doet om iets voor jou te maken dan zou het je sieren als je ook je best doet om de hints te raden. Voor mijn gevoel maak je je er wel heel makkelijk van af zo.

De coördinaten komen overigens uit op t Dwingelderveld en dat is niet Doetinchem. Zie onderschrift.
:knuffel:

Wellicht een idee voor het beheer om dat volgend jaar bij de aanmelding mee te nemen, de vraag of mensen tijd/zin hebben om wat zich met wat uitgebreidere hints bezig te houden. Ik zou het bijvoorbeeld wel heel leuk vinden, maar heb niet altijd de headspace voor dat soort dingen, dus ik zou het heel banketstaaf vinden als iemand er veel tijd en moeite in steekt, en ik doe er niets mee.

Dat is helemaal geen verkeerd idee.
Ga het eens voorleggen aan de rest :j

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:42

Ik vind t wel moeilijk.
Ik kan zelf heel slecht puzzelen wat ik ook altijd speciaal aan geef in dit topic. Juist zodat mijn SS er geen hele excursie van maak wat ik dus nooit zou raden. Mijn SS van dit jaar heeft het dan ook perfect gedaan. Al maakte mn hart wel een enorme sprong toen in de kaart stond dat ik eerst 6 puzzels op moest lossen :')

Over het niet melden kan ik niks zeggen want ik weet de reden niet en wil iedereen in waarde laten. Misschien had je hier via de organisatie naar kunnen vragen? Idk, just thinking out loud.

Vind t dan zelf wel jammer dat er best wat deelnemers zijn die nu nadat ze zelf een pakket hebben ontvangen en zelf ook geraden zijn, niet meer reageren.
Uiteindelijk doen we t allemaal samen en is het voor degene die nog niks hebben ontvangen wel zo leuk als iedereen actief blijft. Zeker nu de drukte bij postnl nog meer roet in t eten gooit met alle vertragingen :(

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:44

Afbeelding

Zelfs vriendlief zoekt mee. Er staan 7 puntjes achter de 'afzender' in het kaartje. Er staat Liefs .......
Ik kwam uit op Iejoorr, is al geraden. Manddii, is al geraden. Blinnii, mogelijk?

De hint van de puzzel is 'onder het kanaal'. Vriendlief denkt aan Het Kanaal, tussen UK en Frankrijk. Als je daar onder woont, woon je in Frankrijk.. Iemand met roots daar?

Op het kaartje zou een hint staan, of 2. Ik kan naast die 7 puntjes of die hulst niks vinden. Mag ik een hint? :')

Edit: ik zie net dat er nog meer bokkers zijn met 7 letters. Searching goes on.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 20-12-20 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:45

Het is altijd jammer als er aan de ene kant veel moeite ingestoken wordt door iemand en de ontvangende partij geen of weinig moeite doet om daar dan op te reageren.

Ik vond de 'actief meelezen en reageren'-regel al best een goede invoering. Maar even een berichtje van je pakketje en cadeautjes en het gepuzzel van een hint is daar misschien wel een leuke aanvulling op en ook een kleine moeite lijkt me. Ik denk dat er ook opties genoeg zijn om even te laten weten als je om wat voor reden er even geen tijd voor hebt. Het zij in het topic, het zij aan het beheer.
Het zijn natuurlijk gekke tijden en er kan altijd vanalles tussenkomen. Ik denk dat daar ook begrip voor is als dat dan even gemeld wordt. Ipv doodzwijgen of je er gemakkelijk vanaf maken.

Uiteindelijk geloof ik oprecht dat we allemaal meedoen omdat we het leuk vinden iets voor een ander te maken/doen en dat we daar echt ons best voor gedaan hebben. :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:46

Oh brabanders maken wel vaak de uitspraak: boven de rivieren. Misschien bedoeld je SS dat met onder het kanaal?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:49

Secret Santa Hint
Ik ben even kwijt wie al geraden is en wie niet, dus wellicht komen deze hints te laat. Sorry daarvoor!

Citaat:
@hahahatsjoe, jouw Santa geeft aan dat er op de achterkant van de hint instructies staan die je goed moet door lezen.

Citaat:
@MerleSimone, jouw Santa geeft aan dat Hulst geen hint is, maar het aantal stippen wel en heb jij toevallig de kaart al goed bekeken?

Citaat:
@Capopjekop, elk rugnummer staat voor een letter. Die letter heeft niks te maken met de namen van de spelers. De reden dat er dubbele spelers in staan is omdat je sommige letters meerdere keren nodig hebt :).

Citaat:
@Linnie050, heb je het blaadje met de sudoku opgevouwen aan de onderkant?
Dyphusion en Olympia zitten op het goede spoor. Kijk goed naar wat er in de mini soduko staat en leg de grote ernaast. En combineer dat met de eerste zin van dit bericht.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 20-12-20 21:53, in het totaal 3 keer bewerkt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:49

Rambogirl schreef:
Oh brabanders maken wel vaak de uitspraak: boven de rivieren. Misschien bedoeld je SS dat met onder het kanaal?

Hier moest ik ook aan denken..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:50

Dat laatste wat Pikkepor zegt geloof ik ook, maar snap wel dat het rot is als er nauwelijks iets op je pakketje komt.
Ik ben superblij met mijn lootje die wel actief daarin was. :*
En zelfs nog bezig is met de bonus hint terwijl ik toch echt meende gelezen te hebben dat ze niet van diamond painting hield. :))
Mijn held. :knuffel:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:51

Ik vind hints puzzelen heel leuk. Maar ik overschat mezelf altijd op dit gebied :') ik begon nu ook met goede moed maar voel me inmiddels alweer zo dom :')

@Simone: Hans vond het niet om te lachen. Hij is 3x weggerend :') dus het is meteen stukje schriktraining geweest :Y)

Fijn dat je achter de schermen hints heeft santa. Ik had dankzij een vriend idd bedacht dat ik letters moet hebben. Maar mijn hoofd ziet het woord niet. Ga er morgen nog even voor zitten. Wil het eigenlijk zelf kunnen oplossen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 20-12-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:54

Rambogirl schreef:

Onder het kanaal is hier in NH onder het Noordzeeanaal dus dat kan ook nog...

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:55

capopjekop schreef:
Ik vind hints puzzelen heel leuk. Maar ik overschat mezelf altijd op dit gebied :') ik begon nu ook met goede moed maar voel me inmiddels alweer zo dom :')

@Simone: Hans vond het niet om te lachen. Hij is 3x weggerend :') dus het is meteen stukje schriktraining geweest :Y)

Ik kan ook niet zoveel maken van jouw hint. Wat is precies de bedoeling? Ik zie wedstrijden, goals en rugnummers?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:56

Detroit schreef:
capopjekop schreef:

Ik kan ook niet zoveel maken van jouw hint. Wat is precies de bedoeling? Ik zie wedstrijden, goals en rugnummers?

Dat mag weg, dat was mijn eerste warrige idee. Je moet alleen kijken naar de letters die ervoor staan. Die heb ik aan de hand van de rugnummers gekregen. Alleen staan ze niet in de goeie volgorde

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:57

Ik heb er even naar gekeken maar kom toch tot de conclusie dat ik niet goed ben in hints oplossen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:58

Ik ben goed in veel dingen (oké, niet waar), maar letters in de juiste volgorde zetten is er niet één van. :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:59

Ik ben niet zo heel goed in puzzelen, en mijn eigen hint was ook niet zo heel
spectaculair daardoor helaas.

Ik ben iig heel blij met mijn pakket, dat hij voor de deur werd gezet was ook super leuk!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:00

Capopjekop ik zie ook zo 1 2 3 niet wat er uit jouw letters moet komen :(:)

Oké, m'n vriend zat goed met de 7 puntjes dus, ik ga er vanuit dat het een gebruikersnaam is voor het gemak (maar het blijft SS).
Kaartje al 10x bekeken maar ik zie niet wat ik mis? :')

Afbeelding
Afbeelding