Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:45

Bizar inderdaad.

Heel benieuwd naar de cijfers van vandaag, ik denk dat die veel geen zeggen over eventuele nieuwe maatregelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:49

Ik denk ook dat er vandaag en morgen een dalende lijn in moet komen anders volgen er echt meer maatregelen en dat is nodig ook.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:16

Ik hoorde nu op stal ook al iemand zeggen, dat ze het belachelijk vond dat ze zo toekijken.
Ze zegt het schiet de pan uit met het aantal besmettingen en nemen geen extra maatregelen.
Het valt mij verder op dat iedereen hier echt praktisch gewoon doorgaat in mijn leeftijdscategorie en jonger/net wat ouder.
Wel heel jammer, ik heb thuis ouders die flink in de risicogroep vallen en dat betekend dus dat ik me best flink af moet zonderen.
Ze gaan door met leven, en daardoor kan ik zo iemand ook niet een keertje thuis uitnodigen.
Tenminste dat risico vind ik te groot, ze leven er behoorlijk lustig op los.
Ik hoop dat het goed blijft gaan maar het is wachten tot de eerste bevestigde besmettingen en zieken komen vrees ik.
Hier is wel de horeca door de gesommeerd te sluiten om 18:00 uur.
Maar het schijnt dat ze er echt een potje van maakten qua naleven van de regels.
Er is meermaals gewaarschuwd schijnt en nu hebben ze gewoon gezegd 6 uur dicht.
Wel sneu want mijn sportschool leeft echt supernetjes alles na, en daar zit ook een grand café bij wat nu ook dicht moet.
En daar zou ik echt zo gaan eten.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-10-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:20

6504 nieuwe besmettingen, dat is niet best :(

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:33

Fitzroy schreef:
6504 nieuwe besmettingen, dat is niet best :(

Jeetje.. dat zullen sowieso nieuwe maatregelen worden..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:36

Zolang er een groep blijft die zich gewoon niet aan regels wil houden. En zolang er bedrijven en werkgever zijn die bewust schijt hebben aan de regels en de randen van de wet blijven opzoeken zullen vrees ik ook strengere maatregelen niet veel helpen. -O- het zijn de goeden die last hebben van misschien maar een paar % van onze bevolking.

Maar goed gaat het niet nee -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-10-20 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:37

bigone schreef:
Ik denk ook dat er vandaag en morgen een dalende lijn in moet komen anders volgen er echt meer maatregelen en dat is nodig ook.

Gisteravond in Jinek was de conclusie dat er sowieso maatregelen bijkomen. De verwachting is namelijk niet dat het aantal besmettingen in 1 keer zoveel minder wordt dat de druk op de zorg minder wordt. En dat is uiteindelijk ook waarom er maatregelen zijn: om de druk op de zorg te beperken en te voorkomen dat de economie straks helemaal stil ligt. Het is alleen jammer dat veel mensen het meer zien als “pesten” en het dus niet nodig vinden om zich eraan te komen.

Wat gisteravond in Jinek ook werd besproken is dat ze vooral willen sturen op niet samenkomen. Dus dan kan je denken aan openbaar vervroeg beperken voor alleen de vitale groepen, horeca beperken, sporten in teams beperken.

Ik ben heel benieuwd komende week. Morgen komen de ministers geloof ik samen, maandag volgt het OMT met een advies en dinsdagavond een persconferentie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:42

tienus63 schreef:
Vorig jaar heb ik ook naar achteraf bleek een tijgermug doodgeslagen.
Wist toen niet dat je die beesten moet melden.

Vreselijk Susan. Wens hem een goede pijnbestrijding, hoe raar dit ook klinkt.

Dank je wel. Ja dat hoop ik ook voor hem.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:11

Er worden in de grote steden ook constant illegale feesten gehouden en stil gelegd. Afgelopen nacht ook weer op een dakteras in Amsterdam. Snap dat jongelui een verzetje willen hebben maar het kan niet natuurlijk.
Het is voor iedereen een rot tijd. Niet alleen voor de jongelui.

Mijn moeder (76) mist nu al maanden haar wekelijkse schildergroeps les. Dat is ook k*t voor dat mens. Keek ze altijd naar uit. Is haar grote hobby en gezellig met de andere dames. Thuis zit ze alleen.

Ik (48) mis dit jaar echt het sociale gebeuren in de wedstrijd scene. Er is ontiegelijk veel afgelast. Ben dit jaar 2x weg geweest met de paarden. Mis de mensen echt. Ik zit thuis op mn erf. Heb mijn werkzaamheden maar voelt best eenzaam.

Mijn broer (51) is het thuis werken beu. Mist zijn contacten en sparren met collegas. Het werken in het buitenland..vloog 2x jaar naar USA en UK daarvoor. Was weer naar kantoor geweest maar zat ook geen kip.

Zo maar even wat dingen om op te noemen die simpel lijken.maar voor ons dus wel degelijk veel betekenen.

Vind daarom dat men eens niet zo moet zeuren over dat het zo sneu is voor de jongelui. Het is voor iedereen sneu! Mensen zitten al maanden thuis. Zien niemand. Dat is echt niet gezond.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:17

Ik heb gewoon moeite met alle mensen die zich op een bepaalde manier gedragen.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon met een select groepje te gaan. Waarom moeten alle grenzen opgezocht worden.
Dat zijn net zo goed 40 - 70 jarigen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:41

Nou ik heb gisteren vooral mensen van middelbare leeftijd gezien die geen mondkapje droegen en hun kind maar overal laten rennen.

En dan ik als 23 jarige loop netjes met een mondkapje op , en wacht netjes totdat mensen klaar zijn met boodschappen inpakken of langer ergens staan te kijken. Volgens mij was ik een van de weinige die met een masker opliep.

Deze jongere gaat absoluut niet naar feestjes toe of zoekt drukke plekken op. Naar school vindt ik al genoeg zo.

Dus ik ben het niet eens met afschuiven op de jongeren , ook mensen van middelbare leeftijd zijn hier net zo goed schuldig aan. En ja ook ouderen die zich er niet aan houden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:02

Zebrastreep dat zei ik
Stop met wijzen.....
Iedereen is zelf verantwoordelijk

Geef het goede voorbeeld, geen commentaar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:06

Zebrastreep schreef:
Dus ik ben het niet eens met afschuiven op de jongeren , ook mensen van middelbare leeftijd zijn hier net zo goed schuldig aan. En ja ook ouderen die zich er niet aan houden.

We zijn met zn allen verantwoordelijk. Hier middelbare leeftijd ( AUTSCH...) die normaal gesproken ook graag naar feestjes gaat, die graag uit eten gaat. Maar sinds 13 maart al in lockdown. Ik ga alleen naar mijn paard en boodschappen en met hoge uitzondering komt er een vriendin langs. Alleen mijn lat man die is er wel geregeld, maar ook hij probeert zo min mogelijk mensen te zien.

Het thuiswerken komt je je neus uit, maar het is niet anders. Op stal verbaas ik mij dat ze gewoon nog steeds met de gehele familie komen. Echt.........hoe dan?

Kan mij kapot ergeren aan iedereen die maar net doet of het er niet is. De reacties op FB zijn echt schrijnend. Complotgekkies lijken er steeds meer te komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:16

@echwel mijn reactie was op @popstra.

ik geef toch ook juist het goede voorbeeld door mondkapjes te dragen . afstand te houden , en afspraken met vrienden en ook familie ect. niet te doen of als het moet buiten. En natuurlijk doe ik dit voor mijzelf , maar ook voor mijn medemens. En om het feit dat ik in de zorg werk dus mij er ook wel aan moet houden.

@benzz

sorry voor mijn opmerking over middelbare leeftijden haha :') En dan heb ik nog wel de juiste termen moeten leren op mijn opleiding zo jammer dit weer. Precies ik kom dan ook nog bij mijn paard maar mijn stalgenoten houden zich er gelukkig zo goed aan! Natuurlijk is afstand houden in de stal wel eens een beetje lastig. Ik kies er ook vaak voor als het kan om buiten te staan. Nu is mijn stal zo rustig dat er vaak maar 2 mensen zijn of helemaal niemand. En alles is eigenlijk buiten dus genoeg ventilatie gelukkig. Nu kan ik nog wel iemand meenemen voor een wandeling. Mijn paard staat 24/7 buiten en daarbij een stukje van stal af. Ik kom dan verder niemand tegen als ik zou gaan wandelen met mijn paard en een vriendin. Maar er is nog niemand weer mee geweest. Ik kan het wel leuk vinden maar misschien denken mijn stalgenoten daar wel anders over.

Ik ben ook een beetje bang dat de complotgekkies in opmars zijn. Die zullen een nieuw eventuele lockdown ook wel zien als 'kijk dat hebben wij voorspeld , het is net echt de oorlog'. Nog meer reden dat mensen denken ze hebben een punt we sluiten erop aan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:18

Wel fijn dat de IC gedaald is heel iets! In plaats van toegenomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:19

Bijzonder dat NEderland zo hard de besmettingen oplopen. Want ik heb het idee dat Frankrijk, die het beter doen dan de Nederlanders, niet zo bezig zijn met die afstand regels. Het enige waar Frankrijk wel heel consequent in is, zijn het dragen van de mondkapjes.
Dat roept bij mij dan de vraag op, zou dat dan toch helpen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:20

Zebrastreep schreef:
@benzz

sorry voor mijn opmerking over middelbare leeftijden haha :') En dan heb ik nog wel de juiste termen moeten leren op mijn opleiding zo jammer dit weer. Precies ik kom dan ook nog bij mijn paard maar mijn stalgenoten houden zich er gelukkig zo goed aan! Natuurlijk is afstand houden in de stal wel eens een beetje lastig. Ik kies er ook vaak voor als het kan om buiten te staan. Nu is mijn stal zo rustig dat er vaak maar 2 mensen zijn of helemaal niemand. En alles is eigenlijk buiten dus genoeg ventilatie gelukkig. Nu kan ik nog wel iemand meenemen voor een wandeling. Mijn paard staat 24/7 buiten en daarbij een stukje van stal af. Ik kom dan verder niemand tegen als ik zou gaan wandelen met mijn paard en een vriendin. Maar er is nog niemand weer mee geweest. Ik kan het wel leuk vinden maar misschien denken mijn stalgenoten daar wel anders over.

Ik ben ook een beetje bang dat de complotgekkies in opmars zijn. Die zullen een nieuw eventuele lockdown ook wel zien als 'kijk dat hebben wij voorspeld , het is net echt de oorlog'. Nog meer reden dat mensen denken ze hebben een punt we sluiten erop aan.

Het was niet jouw opmerking hoor, het was meer de bewustwording hier dat ik inmiddels middelbaar ben :') :')

Die opmars is er enorm en waarom? Hoe kun je die onzin geloven vraag ik mij dan af. Waarom zou een land dat willen? Waarom zou de politiek dat willen? Zijn ook allemaal gewoon mensen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:21

Ik hoop vooral dat we mogen blijven sporten, ook bij clubs en verenigingen. Dat heb ik (en veel anderen) echt nodig voor m'n mentale gezond. Zeker tijdens een lockdown.

Het aantal besmettingen stijgt flink stijgt, maar het aantal ziekenhuisopnames loopt relatief achter. Laten we vooral hopen dat dat blijft...

Afbeelding

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:21

pien_2010 schreef:
Bijzonder dat NEderland zo hard de besmettingen oplopen. Want ik heb het idee dat Frankrijk, die het beter doen dan de Nederlanders, niet zo bezig zijn met die afstand regels. Het enige waar Frankrijk wel heel consequent in is, zijn het dragen van de mondkapjes.
Dat roept bij mij dan de vraag op, zou dat dan toch helpen?

Heb het idee dat de nederlander de situatie in maart zo vervelend vond dat ze zich nu niet meer laten terug fluiten..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:23

Frankrijk beter? Dat is een grapje toch?
In de dunbevolkte gebieden wellicht.
Frankrijk is juist bezig regios op rood te zetten. Ik ga echt niet meer even in Frankrijk boodschappen doen.
Heel Europa zit in een forse stijgende lijn, er zitten alleen wat tijdverschuivingen tussen.
Ik geloof sowieso niet dat er landen in Eurapa zijn die perse beter dan andere. omgaan met de situatie.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-10-20 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:24

Amado7 schreef:

Zouden ze niet juist op vrijdag de mensen naar de verpleegafdeling terug doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:29

Echwel schreef:
Zebrastreep dat zei ik
Stop met wijzen.....

Maar ook niet als mensen in je nek hijgen?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:35

imaudy schreef:
Amado7 schreef:

Zouden ze niet juist op vrijdag de mensen naar de verpleegafdeling terug doen?

Nee, dat maakt niets uit. Goed genoeg is goed genoeg. Mocht er toch weer iets zijn, kan dat door de altijd aanwezige personeelsleden weer opgevangen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:41

De IC schaalt heus niet af in een weekend hoor, dat is een 24/7 afdeling..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:41

Brainless schreef:
Echwel schreef:
Zebrastreep dat zei ik
Stop met wijzen.....

Maar ook niet als mensen in je nek hijgen?

Dan kun je iemand miss aanspreken
Maar al het commentaar op bepaalde groepen is niet juist
Overal heb je excessen
Oud ,jong en noem maar op
Zie Overal op internet wijzende vingers

En wees heel eerlijk iederen maakt wel eens een foutje