Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:22

Jolien87 schreef:
De kunst van fotografie vind ik juist met zo weinig mogelijk nabewerking het perfecte plaatje schieten.

Hmm, ja soms wel. Maar dat vind ik net zoiets als zeggen van de kunst van het schilderen is zo realistisch mogelijk iets naschilderen. Dat is natuurlijk ook niet altijd zo.

Er zijn veel verschillende stijlen en dat vind ik juist zo mooi aan de fotografie (en nabewerking).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:26

Cayenne schreef:
Aub niet! Dan wordt zijn ego nog groter! :')
Ik erger me aan de buurvrouw die nu expres tijdens de 2 uurtjes winkelen voor ouderen boodschappen gaat doen "want dan is het zo heerlijk rustig!"
Ja, en dat heeft een reden he :+ Dan is het niet de bedoeling dat gezonde jonge mensen boodschappen doen.

Edit: en nee, ze valt niet in de categorie "ouderen en kwetsbaren". Ze is 38 en kerngezond :=

Ik heb vanmorgen even overwogen om mijn zwangere kaart te gebruiken en vroeg te gaan. Maar ik vond mezelf nog niet risico genoeg met mijn dikke buik :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:33

Niobe schreef:
Jolien87 schreef:
De kunst van fotografie vind ik juist met zo weinig mogelijk nabewerking het perfecte plaatje schieten.

Hmm, ja soms wel. Maar dat vind ik net zoiets als zeggen van de kunst van het schilderen is zo realistisch mogelijk iets naschilderen. Dat is natuurlijk ook niet altijd zo.

Er zijn veel verschillende stijlen en dat vind ik juist zo mooi aan de fotografie (en nabewerking).

Klopt hoor, wat dat betreft is het natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Maar naar mijn idee is het nabewerken van foto's een vak apart. No pun intended. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:34

Jolien87 schreef:
Klopt hoor, wat dat betreft is het natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Maar naar mijn idee is het nabewerken van foto's een vak apart. No pun intended. :=

_O-
Ja, je zou het als 2 verschillende dingen kunnen zien idd, zit wat in

ZoeyDercks

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:39

Dat ik wakker ben geworden met enorme keelpijn vanochtend.
Daar is m'n 4 maanden durende jaarlijkse kinkhoest weer :') elk jaar de hele winter blaffen als een zeehond! (Komt door mijn werk, ik werk in een diepvries)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:48

Onze leenauto...het is een citroen :') Verder wel heel ruim hoor, maar ben blij als onze eigen auto er weer is :D

Fotografie discussie, heel veel mensen gebruiken enkel presets. Ik probeer zo veel mogelijk goed te krijgen in de foto, maar bepaalde dingen zal ik qua kleur iets moeten veranderen in photoshop (of kleine dingetjes weghalen). Vind mezelf geen echte fotograaf, maar vind het wel erg leuk. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:06

Nayomie schreef:
Onze leenauto...het is een citroen :') Verder wel heel ruim hoor, maar ben blij als onze eigen auto er weer is :D

Fotografie discussie, heel veel mensen gebruiken enkel presets. Ik probeer zo veel mogelijk goed te krijgen in de foto, maar bepaalde dingen zal ik qua kleur iets moeten veranderen in photoshop (of kleine dingetjes weghalen). Vind mezelf geen echte fotograaf, maar vind het wel erg leuk. :D

Bovenste ergernis deel ik alleen dan een Peugeot en diesel. Op zich reed ik er zo mee weg alleen moet ik echt rustiger doen met de koppeling. Ach in ieder geval vervoer om weer thuis te komen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:24

Er komt hier geen Peugeot meer in := Wat heeft dat kreng een geld gekost... -O-
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 19-10-20 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:28

Ineke2 schreef:
Wat heeft dat kreng een geld gekocht...

Ja dat is niet best! :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:37

Captain schreef:
Ineke2 schreef:
Wat heeft dat kreng een geld gekocht...

Ja dat is niet best! :D

Stomme autocorrect :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:53

We zetten woensdag op het werk een systeem op van omgaan met Corona (besmetting/besmette collega's/huisgenoten, etc) conform RIVM. Prima.

Donderdag, vrijdag en zaterdag krijgen wat besmettingen/besmette collega's/huisgenoten. Mooi, op tijd onze werkwijze gereed. Geen onverwachte zaken, gewoon handelen zoals besproken.

Maar helaas, maandag moet alles weer opnieuw bediscussieerd worden en gaat de hele boel weer op de kop.

SPREEK DAN NIKS AF ALS JE DE BOEL TOCH WEER METEEN GAAT OVER DOEN EN HERZIEN!!!! -:(- -:(- -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:01

Niobe schreef:
Jolien87 schreef:

Het blijft natuurlijk ook altijd een lastige discussie, want fotografie en beeldbewerking zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar de vraag is waar de scheidslijn ligt tussen fotograaf en beeldbewerker/fotomanipulator. Mijn doel in fotografie is niet per se om een realistisch beeld neer te zetten, dus ik kan best losgaan met de sliders in LR, en wil ook wel dingen wegwerken, maar voor mij ligt de grens bij het toevoegen van dingen, zoals een lucht, of een oor, of het veranderen van de beenstand van bijvoorbeeld een paard. Als ik dat nodig ga hebben om iets van het beeld te kunnen maken, heb ikzelf ergens steken laten vallen, en ik vind de uitdaging er ook juist in zitten om te werken met wat ik voor me heb.

Verder heb ik vanmorgen een vingertopje verbrand aan een halogeenlampje, dus dat doet pijn. :=

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:21

Nabster schreef:
Ik hoef geen uitleg over de reden van nabewerking hoor, ik leef niet onder een steen. Ben zelf ook niet geheel ongetalenteerd in fotografie, dus weet hoe het werkt.
Lau heeft me wel begrepen. Fijn :)

Dan zou jij juist moeten weten dat iedereen iets moet/kan leren. Ik ben zelf ook absoluut nog met de kinderstapjes bezig, maar noem mijzelf wel fotograaf. Ik moet ook veel nabewerken, omdat ik niet alles ken of heb gezien.

Ik snap jou post wel, maar je betrekt er automatisch ook mensen in die wél serieus een vak willen leren, en dat vond ik nogal kwetsend en neerhalend overkomen :j

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:20

Net zoals mensen zich ruiter noemen als ze nog aan de longelessen bezig zijn. Dat is gewoon een manier om over je hobby/interesse te spreken. Je identificeert je ermee, maar dat zegt niets over niveau of kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:20

Mijn vaste weg naar huis is weer open, maar mijn god, ik denk dat iemand verkeersdrempels over had of zo. -O- 17 stuks over nog geen 8 km en ook nog een paar zigzaggen. 8)7 De drempels zijn alleen niet te nemen fatsoenlijk met de maximum snelheid. Je moet er duidelijk langzamer overheen anders klapt je nek aan gort, of je vering van de auto of je bodemplaat. Er stonden al aardig wat beschadigingen op en week oude asfalt. Wie dat bedacht heeft geen idee.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:34

Maar het hele idee van drempels is toch dat je er langzaam overheen moet? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:35

Dat een spier in mijn nek stom doet....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:37

Foaly schreef:
Maar het hele idee van drempels is toch dat je er langzaam overheen moet? :+

Maar op zich niet dat als je de snelheid rijdt die je mag je dan ook nog moet afremmen.
Hier is het andersom. Met 60 voel je de drempels nog niet (30 km zone :') )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:39

Foaly klopt het is bedoeld om je aan de maximum snelheid te houden alleen deze moet je met max 40/45 overheen wil je niet door elkaar klappen of gelanceerde honden krijgen. De eerste overviel me (niet echt lekker zichtbare drempels) waardoor mijn witte herder van de bank stuiterde. En je mag daar 60 -O- dus of zo ongeveer iedere 500 m in de remmen of langzamer blijven rijden maar dan gaan mensen inhalen waar het eigenlijk te smal voor is en ook niet mag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:50

Karuna, dat hadden wij hier in de buurt ook. Drempels lagen er al, maar hele weg opnieuw geasfalteerd en de drempels aangepast. Het is een 60km/h weg, maar van de 6 drempels moest je er 3 of 4 met 25/30! km/h nemen om er normaal overheen te kunnen.

Paar weken later was de weg weer dicht en hebben ze de drempels minder hoog gemaakt. :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:51

Hoort eigenlijk in het blij topic, maar ik erger me ook dus ik plaats het maar hier.

Gisteren getest, vandaag uitslag negatief.
En ik erger me eraan kapot dat ik alsnog thuis moet blijven van mn baas. Want ik ben nog verkouden en hij wil niet heel t kantoor op zn dak krijgen. Op mn vraag wat tie dan wilt als ik de hele winter verkouden blijf, had tie dan weer geen antwoord...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:54

Verstandige baas toch. :j beter nu thuisblijven dan het hele kantoor een verkoudheid bezorgen waardoor die mensen ook thuis moeten wachten op de testuitslag. Als meer bazen zo zouden doen zou het een stuk beter gaan met de besmettingen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:21

karuna schreef:
Foaly klopt het is bedoeld om je aan de maximum snelheid te houden alleen deze moet je met max 40/45 overheen wil je niet door elkaar klappen of gelanceerde honden krijgen. De eerste overviel me (niet echt lekker zichtbare drempels) waardoor mijn witte herder van de bank stuiterde. En je mag daar 60 -O- dus of zo ongeveer iedere 500 m in de remmen of langzamer blijven rijden maar dan gaan mensen inhalen waar het eigenlijk te smal voor is en ook niet mag.

Hier zijn ook een aantal drempels in de buurt in 30 en 60 zones waar je echt terug moet naar z'n twee en de auto zelf z'n werk moet laten doen. Dus met max 20 over die drempels. Anders kun je je auto laten afslepen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:35

Brug over de Noord die bleef hangen. Dacht neem A15 wel rotterdamseweg afgesloten. Nou dan maar via Ridderkerk andere kant rotterdamseweg afgesloten. Geen duidelijke omleiding route aangegeven en zeg borden ineens verdwenen. Maar uiteindelijk via Ridderkerk bolnes A15 op kunnen gaan.

Even van HIA naar Alblasserdam voor 12.00 uur vertrokken van huis en 13.15 uur op de moestuin.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:17

Buikpijn pff