Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Desinfecteren is ook niet overal hoor. Heb ik hier alleen nog bij de kapper moeten doen. Wat ook onzin is, want ik heb nergens aan gezeten met mijn handen behalve mijn pinpas waarmee ik contact loos heb betaald.. Maar ik ben wel lekker bij de kapper geweest
bigone schreef:Het kan wel zo zijn dat ze het niet op het werk opgelopen hebben, verspreiden doen ze het daar wel . Slachterij is lopende band werk op fiks tempo en er is echt geen ruimte genoeg om ver genoeg uit elkaar te staan. En die mensen worden massaal in huizen gepropt want het moet wel zo goedkoop mogelijk .
mysa schreef:Zou kunnen. Maar er zijn wel meer grote bedrijven in de levensmiddelenindustrie, waar ook dicht opeengepakt wordt gewerkt en waar ook veel arbeidsmigranten werken.
Karl66 schreef:bigone schreef:Het kan wel zo zijn dat ze het niet op het werk opgelopen hebben, verspreiden doen ze het daar wel . Slachterij is lopende band werk op fiks tempo en er is echt geen ruimte genoeg om ver genoeg uit elkaar te staan. En die mensen worden massaal in huizen gepropt want het moet wel zo goedkoop mogelijk .
Afgelopen week was er nog een item bij nieuwsuur over een slachterij van Vion in Duitsland. Daar stonden ze echt niet op anderhalve meter afstand van elkaar te werken. Er stond volgens de regels wel netjes iemand met een oranje hesje achter de mensen om te "controleren" of iedereen op anderhalve meter stond. Maar hij stond zelf ook niet op anderhalve meter en maakte zich er ook niet druk over dat de rest dat niet stond. Maar ze hielden zich aan de regels dat ze daar zelf op moesten controleren...
_lautje_ schreef:En het personeel wat werkt bij slachterijen is ook wel een bepaald soort arbeidsmigrant.
Ik ben jaren jurist geweest bij een groot uitzendbureau voor arbeidsmigranten in de bloemen en glastuinbouw. Maar slachterijen wilde wij niet aan leveren.
Collega van mij had gewerkt bij een ander uzb wat dat wel deed. En dan maak je dingen mee. Steekpartijen, elkaar afmaken, drugs, etc. Daar krijg je ook geen mensen voor met een verklaring omtrent gedrag wat wij voor de bloemen en glasruinbouw gewoon normaal vinden.
Dus ik kan mij helemaal voorstellen dat regels over hygiëne en afstand in de huizen en buiten werk niet worden nageleefd
tienus63 schreef:En zo helpen we elkaar beetje voort, op wat voor manier dan ook.
Totaal of topic, jaren en jaren geleden was er iemand op bokt die misbruikt werd door een kennis van de familie.
Ze was jaar of 14-15 toen.
Het was nog ver voor de tijd van de smartphones en de term grooming bestond.
Zij heeft toen topic geopend en dankzij dat topic had zij het lef die kerel te confronteren en haar ouders in te lichten.
Of die kerel opgepakt is, weet ik niet.
Maar meisje had zo’n laag zelfbeeld en dacht dat ze er niet toe deed en dat het normaal was.
Ik heb nog weleens in mijn privé berichten terug proberen te zoeken of ze nog op bokt actief is.
Maar bokt heeft haar toen uit ongezonde situatie gehaald.
Uiteindelijk zou ze met behulp van vriendin die kerel tegen de lamp laten lopen dat hij op heterdaad betrapt kon worden of zo.
_lautje_ schreef:En het personeel wat werkt bij slachterijen is ook wel een bepaald soort arbeidsmigrant.
Ik ben jaren jurist geweest bij een groot uitzendbureau voor arbeidsmigranten in de bloemen en glastuinbouw. Maar slachterijen wilde wij niet aan leveren.
Collega van mij had gewerkt bij een ander uzb wat dat wel deed. En dan maak je dingen mee. Steekpartijen, elkaar afmaken, drugs, etc. Daar krijg je ook geen mensen voor met een verklaring omtrent gedrag wat wij voor de bloemen en glasruinbouw gewoon normaal vinden.
Dus ik kan mij helemaal voorstellen dat regels over hygiëne en afstand in de huizen en buiten werk niet worden nageleefd
tienus63 schreef:Uitleg waarom je beter handschoenen in de winkel kunt gebruiken:
https://www.rtvzwollefm.nl/nieuws/coron ... mettingen/
Ik was ze gewoon uit en of ik laat ze minimaal 3 dagen liggen voordat ik ze weer gebruik.
Probeer ze wel zo vaak mogelijk te recyclen.
Vlees haal ik altijd bij de plaatselijke zelfslachtende slager.
Wel stuk duurder, maar waar voor je geld.
Neonlight schreef:Meeste kledingwinkels maken na passen de kleding schoon met een stoomapparaat.
Electra63 schreef:Neonlight schreef:Meeste kledingwinkels maken na passen de kleding schoon met een stoomapparaat.
Klopt..ik was vorige week ff bij Shoeby. Mijn dochter had een crematie en wilde een zwarte broek.
Alle kleding die je past en niet neemt wordt gestoomd.
Mijn zus werkt in een grote kledingzaak en daar wordt alles 24 uur apart gehangen.
SusanH schreef:Ik heb gister gewoon shirtjes gepast. Wat niet paste zelf terug gehangen in de winkel. Niks apart hangen of stomen. Nou moet ik zeggen, was niet het hogere segment kleding winkel. Dat zal wellicht ook uit maken.