Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pumpina

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:17

Daar ging mijn vakantie naar Kos, nu naar Mallorca :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:19

pumpina schreef:
Daar ging mijn vakantie naar Kos, nu naar Mallorca :D

K . U . T hè
Ik ga pas in sept hopelijk is mijn eiland dan geel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:23

Daar ging mijn vakantie naar Karpathos, nu naar Corfu :+

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:50

Fitzroy schreef:
Daar ging mijn vakantie naar Karpathos, nu naar Corfu :+

Vond t wel even stressen om iets nieuws te zoeken, was toch bang dat anderen alle leuke plekjes snel zouden inpikken :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:03

Met welke touroperator ga je? Want TUI was onbereikbaar. Toen ben ik maar naar een reisbureau gereden. Heel onhandig dat je niet zelf kon omboeken.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 00:37

TUI ook, moesten er wel 21 keer voor bellen om doorheen te komen (om vervolgens een half uur in de wacht te staan) O:) Naar reisbureau rijden had ik niet eens aan gedacht, slim!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:12

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:35

Echwel schreef:
Veel vakantiegangers niet op de hoogte van coronaregels in buitenland - https://nos.nl/l/2383249#UPDATE-container-53523447

Zo slim bezig :D
Vooral de dame met haar verklaring

Had het even nagezocht, maar die verklaring had je tot maart 2021 nodig en ging over de noodzakelijke reizen.

Bijzonder hoe mensen momenteel reizen :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:06

Echt die houding he...weet ik niet, geen idee...geen zin...

Dat gebeurde zelf vorig jaar zo veel bij de toeristen die aan onze receptiebalie voorbij kwamen.

Verschrikkelijk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:14

Ik ben best wel braaf geweest het hele jaar maar naar reisvoorwaarden kijk ik ook allang niet meer, geen touw aan vast te knopen. Het veranderd ook ongeveer per week. Als er niemand staat die iets van me wil dan rij ik gewoon door bij de grenzen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:20

Dat je het niet helemaal bijhoudt, kan ik goed begrijpen ( verandert inderdaad nogal snel).

Maar beetje moeite doen is toch niet zo moeilijk ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:22

Getup schreef:
Dat je het niet helemaal bijhoudt, kan ik goed begrijpen ( verandert inderdaad nogal snel).

Maar beetje moeite doen is toch niet zo moeilijk ?

Een paar dagen voor je vertrekt even checken wat de bedoeling is, is inderdaad niet moeilijk. Zou je zeggen dan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:00

Kan zijn, maar ik ben ermee gestopt.
De douane weet het zelf ook niet, of interesseert het niet. Ik ben 1x aangehouden midden in een piek bij de grens. De enige vraag die hem interesseerde: importeert u vlees?
Een vriendin die naar Belgie vloog liet een 3 weken oud sms testbeticht zien, en zei het er zelf bij dat het 3 weken oud was, mocht gewoon door. Blijkbaar was het een sterk advies, geen plicht.
Tot vorige maand mocht je met de auto nog zo Spanje inrijden, nu niet meer blijkbaar maar als je het vergeten bent en ook nog de pech hebt aangehouden te worden kun je blijkbaar gewoon even een snel test doen. Ik zit dus eraan te denken om de auto te pakken ipv het vliegtuig.
Ik doe nergens iets gevaarlijks of doms, ik vind het inmiddels wel best met dat zinloze (on)geregel overal.

Moet er wel bij zeggen dat het bij mij niet echt om vakantie gaat, wel een veilig bezoek aan mensen waar ik om geef.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:48

Ergens snap ik het wel. Er wijzigt steeds zoveel. Maar als je echt de grens over gaat is het wel snugger even in te lezen haha.

Ergens top hoor dat het weer wat makkelijker kan. Maar het is zo wel weer wachten op andere varianten. Hou mijn hart vast voor na de zomer. Ook omdat v33l landen wel gewoon open zijn gegaan voor toeristen maar voor ons nog wel oranje zijn. Ik hoop dat we niet weer het najaar op slot moeten door dit.

Over najaar gesproken. Mijn vrienden willen gaan boeken voor september zuid Afrika. Ik zit er niet echt op te wachten. Een hard hoofd in dat het al kan straks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:06

Ik kijk inderdaad wel of er geen regels zijn die mij te ver gaan. Zo kan Oostenrijk wel even zonder mij, die gaan me echt veel te ver met hun bewijsdrang.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:05

Nu de ggd toch de vaccinatie in het gele boekje gaat stempelen vraag ik me af of het handig is om er een te bestellen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:39

purny schreef:
Nu de ggd toch de vaccinatie in het gele boekje gaat stempelen vraag ik me af of het handig is om er een te bestellen?

Bevestiging in geel vaccinatieboekje
Heeft u een geel vaccinatieboekje? Dan kunt u als u dat wilt de bevestiging zelf invoegen of bewaren in dit boekje. Er zijn momenteel geen internationale afspraken over het gele boekje als COVID-19 vaccinatiebewijs, maar voor uw eigen administratie kan het handig zijn om uw registratiekaartje in het gele boekje in te voegen samen met uw andere vaccins. Meer informatie over de status van het gele boekje vindt u in de 'Beleidslijn Gele Boekje' op de website van GGD-GHOR.

Geen officieel vaccinatiebewijs
Op het moment bestaat er in Nederland geen officieel vaccinatiebewijs voor corona. U hoeft namelijk nergens te laten zien dat u een coronaprik heeft gehad. Komt er in de toekomst wel een vaccinatiebewijs of gaan landen vragen om een bewijs als u reist? Dan zorgt de overheid ervoor dat deze niet na te maken zijn (vervalsen).

Dit zegt de rijksoverheid er van, dus heeft totaal geen nut.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:43

Ik ga hem even opzoeken en meenemen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-21 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:44

Ik heb ongeveer 1.50 euro betaald voor dat ding, dat is amper een investering te noemen. Dat vond ik een typisch geval van baat het niet....

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:38

purny schreef:

Dacht ik ook!

Waar kun je die bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:45

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:50

Ik heb zelf van de GGD een wit boekje met een plastic omslag van GGD, ik zal vanavond eens kijken.. Maar het is wel een internationaal boekje in meerdere talen. Dus neem aan dat dat het 'gele' boekje is. Je zou altijd GGD even kunnen bellen, misschien kunnen zij hem opsturen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:17

Niet alle GGD's stempelen staat er online, laat je even goed informeren of ze dit wel of niet doen en of het nut heeft dus om zo'n boekje aan te schaffen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:20

Inderdaad, wij nemen hem wel mee en zien wel of ze bij onze locatie hem af willen stempelen.