Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:12

Tot de zomervakantie scholen dicht is geen houdbare situatie imo. Ik ben benieuwd waar ze volgende week dinsdag mee komen. Dat 6 april waarschijnlijk niet haalbaar is snap ik ook. Maar ergens in mei hoop ik toch wel weer dat de scholen open kunnen met aanpassingen zo als bijv gefaseerd komen zodat het plein niet te vol is en ouders van groepen 3 en hoger niet meer mee de school in. Kinderen met de tafels uit elkaar. Geen contactspellen op het schoolplein. Pauzes beter verdelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:21

Destination schreef:
HC, heb je nog een bron? Het zou fijn zijn ter onderbouwing van je uitspraken.

TVE1 journaal; uitspraken van duitse woordvoerder

De crisis is hier continue op verschillende zenders.
Dagelijks, elke middag, een persconferentie vanuit de centrale regering door de vier kopstukken van het crisisteam, aangevuld met voor die dag relevante experts.
Aansluitend regionaal programma met actualiteit voor de comunidad autonomo.

Wij mogen hier écht het huis niet uit; ook niet in de campo: Inmiddels een echte 4x4 nodig om het pad van de boerderij over te komen; de groene middenstrook is te hoog opgeschoten voor een normale auto >;)

De honden vervelen zich te pletter; niemand om tegen te blaffen ;)
Ze maken nu tienvoudig misbaar tegen onze eigen katten.

Ik begrijp hen he-le-maal; normaal woon ik gedurende de week op twee (en een beetje) adressen *\%/*
Nu eerst een week vrijwillig en twee verplicht op één -O-
Zoals hierboven opgemerkt; mijn buikschuiver kán er zelf helemaal niet meer weg 8)7

Nu begint de persconferentie vanuit Moncloa :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:22

Destination schreef:
Babootje schreef:

Ik zou miet weten waarom het plaatsen van nieuwe informatie niet zou zijn toegestaan als het een al bestaande mening - of je het nu stokpaardje wil noemen of niet - bevestigt.
Als dat niet zou kunnen wordt het hier best wel "eng" eigenlijk.

Maar is een serie tweets nieuwe informatie? Los daarvan vind ik het ook geen sterk artikel, maar goed. Het is wel duidelijk dat jij het niet eens bent met het Nederlandse beleid.

Van mij mag het geplaatst worden hoor. Maar dan ook graag geen commentaar als mensen er iets van vinden.

Het modereren mag van mij meer op bokkers die steeds hetzelfde roepen zonder onderbouwing, niet zozeer op het plaatsen van stukken. Maar dat was meer antwoord op de vraag waarom negeer je het niet, ik ben al zoveel aan het negeren in dit topic.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:22

Ach jezus! Nu maar hopen dat de Belgen en Hollanders ook niet massaal hun huisdieren de deur uit gaan schoppen, zoals in andere landen al gebeurt...

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:25

Ik ben alleen maar heel benieuwd wat je dan met je huisdier doet, dat ie dat virus oploopt (als het al waar is).. het minst erg is dat je in je hand niest en dat aan zn vacht afveegt waarna dat dier t aflikt.. andere opties wil ik niet bedenken :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:28

Pandora2 schreef:
In Luik is de eerste kat besmet met corona.
Een week na haar eigenaar kreeg ze symptomen.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~a304dc44/

Dat vind ik dan wel weer behoorlijk zorgwekkend dat dit virus ook overslaat op andere soorten. Met zoveel besmette mensen als er nu op het moment zijn is het beangstigend wat er kan gebeuren als het virus zich gaat verspreiden via andere soorten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:35

Loretta schreef:
Pandora2 schreef:

Dat vind ik dan wel weer behoorlijk zorgwekkend dat dit virus ook overslaat op andere soorten. Met zoveel besmette mensen als er nu op het moment zijn is het beangstigend wat er kan gebeuren als het virus zich gaat verspreiden via andere soorten.

Zoals ik het lees is het een op zichzelf staand geval en een besmetting van mens naar dier ipv andersom.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:37

Huertecilla schreef:
Destination schreef:
HC, heb je nog een bron? Het zou fijn zijn ter onderbouwing van je uitspraken.

TVE1 journaal; uitspraken van duitse woordvoerder

En wie is die woordvoerder? Want ik heb dat hier nog niet zo sterk gehoord en ik volg het Duitse nieuws.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:38

Ann schreef:
Zoals ik het lees is het een op zichzelf staand geval en een besmetting van mens naar dier ipv andersom.

Ik hoop dan maar dat het hier bij blijft en dat het straks niet gigantisch rondgaat bij bepaalde diersoorten. Dan wordt besrijding nog moeilijker.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:40

Loretta schreef:
Pandora2 schreef:

Maar dat is helemaal geen COVID-19. Gelukkig maar

Citaat:
Het Feline Coronavirus (FCoV) is een zeer besmettelijk, maar ongevaarlijk virus dat darminfecties veroorzaakt. Het coronavirus veroorzaakt milde diarree klachten. Maar vaker vertonen geïnfecteerde dieren geen verschijnselen. Veel katten komen in hun leven het virus wel een keer tegen. Het grootste deel van de dieren dat in contact komt met het normale virus, overwint het virus, voordat het kwaadaardig kan worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:42

kiki1976 schreef:
Ja klopt dat het ook jongere personen treft en aan overlijden. Hier in NL ook een klein kindje van 1 jaar, vreselijk.
Had gehoopt dat er duidelijkheid komt en de andere landen daar wellicht Leering uit kunnen halen

Waar komt die info vandaan? Kindje van 1? Heb ik nog nergens gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:42

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:44

Joman schreef:
kiki1976 schreef:
Ja klopt dat het ook jongere personen treft en aan overlijden. Hier in NL ook een klein kindje van 1 jaar, vreselijk.
Had gehoopt dat er duidelijkheid komt en de andere landen daar wellicht Leering uit kunnen halen

Inderdaad, dat heb ik ook nog niet zien staan.
Dat was denk ik ook groot nieuws geweest. Net als de jongen van 16 op de ic, die nu gelukkig weer thuis is.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:45

Joman schreef:
kiki1976 schreef:

Ik heb dat ook nergens gelezen. Officieel is er in Nederland niemand onder de 50 jaar aan Corona overleden volgens mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:46

Katten hebben ook corona maar een andere variant die niet gevaarlijk is voor mensen dus die kat in Belgie kan wel corona hebben maar of het dezelfde is dan waar wij het over hebben waag ik te betwijfelen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:52

Destination schreef:
Ik heb alleen maar gelezen dat er een kind van 1 jaar aan de zuurstof ligt door het virus.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/

Ja dat las ik idd ook. Maar dat is toch wel een wezenlijk verschil. Misschien kan Kiki1976 ons naar de juiste bron verwijzen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:52

Citaat:
Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten.

Geen enkel kind is tot nu toe overleden aan het coronavirus in Nederland. Daarnaast benadrukt het RIVM dat de meeste jongeren bij een besmetting nauwelijks klachten krijgen. Zo zullen de meeste jongeren niet eens merken dat ze ziek zijn, als ze besmet zijn met het virus.

En dat kindje van 1 licht aan de zuurstof, erg genoeg natuurlijk, maar verwar niet met beademing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:53

_Penotti schreef:
Citaat:
Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten.

Geen enkel kind is tot nu toe overleden aan het coronavirus in Nederland. Daarnaast benadrukt het RIVM dat de meeste jongeren bij een besmetting nauwelijks klachten krijgen. Zo zullen de meeste jongeren niet eens merken dat ze ziek zijn, als ze besmet zijn met het virus.

En dat kindje van 1 licht aan de zuurstof, erg genoeg natuurlijk, maar verwar niet met beademing.

Of erger nog, met de dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:54

Wat ik wel opvallend vind; zo’n beetje in heel eu en daarbuiten is een gebrek aan testen en testcapaciteit. Waarom krijgen bijvoorbeeld een Prins Charles of Johnson voorrang op de gewone bevolking. Ergens vind ik dat te begrijpen, maar ethisch kan ik dat niet billijken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:54

Wisten we nu maar waarom het virus bij de een zo'n ernstig verloop heeft en bij de ander niet.
Bllijkbaar zijn leeftijd en onderliggende problemen ook niet zulke harde criteria.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:55

Babootje schreef:
Wisten we nu maar waarom het virus bij de een zo'n ernstig verloop heeft en bij de ander niet.
Bllijkbaar zijn leeftijd en onderliggende problemen ook niet zulke harde criteria.

Ja daar ben ik ook nog steeds erg benieuwd naar. Er moet toch een link te leggen zijn, zou je denken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:56

Joman schreef:
Wat ik wel opvallend vind; zo’n beetje in heel eu en daarbuiten is een gebrek aan testen en testcapaciteit. Waarom krijgen bijvoorbeeld een Prins Charles of Johnson voorrang op de gewone bevolking. Ergens vind ik dat te begrijpen, maar ethisch kan ik dat niet billijken.

Vitaal beroep, in de meeste landen werden/worden verplegend personeel ook sneller getest dan de kapster op de hoek.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:57

Joman schreef:

Omdat de 1 troonopvolger is en de ander premier? Merkel is ook getest.