Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:HC, heb je nog een bron? Het zou fijn zijn ter onderbouwing van je uitspraken.
Destination schreef:Babootje schreef:
Ik zou miet weten waarom het plaatsen van nieuwe informatie niet zou zijn toegestaan als het een al bestaande mening - of je het nu stokpaardje wil noemen of niet - bevestigt.
Als dat niet zou kunnen wordt het hier best wel "eng" eigenlijk.
Maar is een serie tweets nieuwe informatie? Los daarvan vind ik het ook geen sterk artikel, maar goed. Het is wel duidelijk dat jij het niet eens bent met het Nederlandse beleid.
Pandora2 schreef:In Luik is de eerste kat besmet met corona.
Een week na haar eigenaar kreeg ze symptomen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~a304dc44/
Loretta schreef:Pandora2 schreef:In Luik is de eerste kat besmet met corona.
Dat vind ik dan wel weer behoorlijk zorgwekkend dat dit virus ook overslaat op andere soorten. Met zoveel besmette mensen als er nu op het moment zijn is het beangstigend wat er kan gebeuren als het virus zich gaat verspreiden via andere soorten.
Loretta schreef:Pandora2 schreef:In Luik is de eerste kat besmet met corona.
Dat vind ik dan wel weer behoorlijk zorgwekkend dat dit virus ook overslaat op andere soorten. Met zoveel besmette mensen als er nu op het moment zijn is het beangstigend wat er kan gebeuren als het virus zich gaat verspreiden via andere soorten.
Citaat:Het Feline Coronavirus (FCoV) is een zeer besmettelijk, maar ongevaarlijk virus dat darminfecties veroorzaakt. Het coronavirus veroorzaakt milde diarree klachten. Maar vaker vertonen geïnfecteerde dieren geen verschijnselen. Veel katten komen in hun leven het virus wel een keer tegen. Het grootste deel van de dieren dat in contact komt met het normale virus, overwint het virus, voordat het kwaadaardig kan worden.
Joman schreef:kiki1976 schreef:Ja klopt dat het ook jongere personen treft en aan overlijden. Hier in NL ook een klein kindje van 1 jaar, vreselijk.
Had gehoopt dat er duidelijkheid komt en de andere landen daar wellicht Leering uit kunnen halen
Waar komt die info vandaan? Kindje van 1? Heb ik nog nergens gelezen.
Joman schreef:kiki1976 schreef:Ja klopt dat het ook jongere personen treft en aan overlijden. Hier in NL ook een klein kindje van 1 jaar, vreselijk.
Had gehoopt dat er duidelijkheid komt en de andere landen daar wellicht Leering uit kunnen halen
Waar komt die info vandaan? Kindje van 1? Heb ik nog nergens gelezen.
Destination schreef:Ik heb alleen maar gelezen dat er een kind van 1 jaar aan de zuurstof ligt door het virus.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
Citaat:Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.
In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten.
Geen enkel kind is tot nu toe overleden aan het coronavirus in Nederland. Daarnaast benadrukt het RIVM dat de meeste jongeren bij een besmetting nauwelijks klachten krijgen. Zo zullen de meeste jongeren niet eens merken dat ze ziek zijn, als ze besmet zijn met het virus.
_Penotti schreef:Citaat:Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.
In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten.
Geen enkel kind is tot nu toe overleden aan het coronavirus in Nederland. Daarnaast benadrukt het RIVM dat de meeste jongeren bij een besmetting nauwelijks klachten krijgen. Zo zullen de meeste jongeren niet eens merken dat ze ziek zijn, als ze besmet zijn met het virus.
En dat kindje van 1 licht aan de zuurstof, erg genoeg natuurlijk, maar verwar niet met beademing.
Joman schreef:Wat ik wel opvallend vind; zo’n beetje in heel eu en daarbuiten is een gebrek aan testen en testcapaciteit. Waarom krijgen bijvoorbeeld een Prins Charles of Johnson voorrang op de gewone bevolking. Ergens vind ik dat te begrijpen, maar ethisch kan ik dat niet billijken.
Joman schreef:Wat ik wel opvallend vind; zo’n beetje in heel eu en daarbuiten is een gebrek aan testen en testcapaciteit. Waarom krijgen bijvoorbeeld een Prins Charles of Johnson voorrang op de gewone bevolking. Ergens vind ik dat te begrijpen, maar ethisch kan ik dat niet billijken.