Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:49

LWDaisy schreef:
Hier weer een leuke ervaring! Ik koop regelmatig tweedehands boeken via Bol, veel goedkoper zo.
Uiterlijke leverdatum zou 11 januari zijn - en ik ontving het boek gisteren al *\o/*

Dus 3 weken te laat?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:53

Amber_anne schreef:
Wauw ik ben echt verbaasd dat dan dan gewoon vernietigd wordt....

Niet alles wordt zomaar vernietigd.

Enkel bepaalde afvalstromen.

Ze zullen vast hun uiterste best hebben gedaan om te herleiden waar het naar toe moet maar als een opgegeven zaak is,wat moet je dan?

Weggeven, verdelen, voedselbank is geen optie.

Nu wordt het hergebruikt zonder dat er mensen, dieren risico's lopen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:28

LWDaisy schreef:
Hier weer een leuke ervaring! Ik koop regelmatig tweedehands boeken via Bol, veel goedkoper zo.
Uiterlijke leverdatum zou 11 januari zijn - en ik ontving het boek gisteren al *\o/*

Al? Dat is toch vrij laat dan?

x_ankieee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:34

Misschien typefoutje, bedoelde ze februari :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:21

Bij bol hangt het ook van de verkoper af.

Je kunt zelf aangeven binnen hoeveel dagen je verzend (bijv. 7 of 14 dagen)
Dit is ook de datum die ze doorgeven aan de koper.

Bij mij staat hij op een week. Ik doe pakjes dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag op de post.
Soms heb ik niet het juiste verpakkingsmateriaal bijvoorbeeld.

Grootste nadeel van bol vind ik dat er zoveel aan de strijkstok blijft hangen.
Hun 'marktplaats' levert volgens mij heel veel op.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:36

Tallie1979 schreef:
Ok, ik ben dus niet de enige met zoekgeraakte pakketten.

Ik ben inmiddels 2 stuks kwijt bij PostNL. Samen goed voor 110 euro.

Heb je geen t t code ?

Mijn pakket is uiteindelijk toch nog boven water gekomen dus heb het nu 2 keer ontvangen!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:49

x_ankieee schreef:
Misschien typefoutje, bedoelde ze februari :D

Oeps ja :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:55

Ook deze week weer leuke koopjes gedaan.

Ik verzamel boeken, en zoek ze vaak tweedehands. Afgelopen woensdag had ik een afspraak bij iemand thuis, op 10min van mijn deur. Wel handig zo want ik ben met de scooter. Ze was thuis op het afgesproken uur en had de boeken netjes verpakt. Leuk zo!

Over een uurtje mag ik mijn tweedehands cowboylaarsjes gaan ophalen. Ik heb in mei een fotoshoot met mijn Quartermerrie en wil dus heel graag cowboylaarsjes. Ik heb maatje 35-36, niet evident, en ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen, zo ben ik ook wel haha. Lucky me vond hier achter de hoek dé laarsjes in maatje 36, voor 20 euro! Ik sta weer te springen van enthousiasme haha! Mijn cowboyhoed heb ik via Bol, voor nog geen 9 euro :j

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:29

LWDaisy schreef:
Ook deze week weer leuke koopjes gedaan.

Ik verzamel boeken, en zoek ze vaak tweedehands. Afgelopen woensdag had ik een afspraak bij iemand thuis, op 10min van mijn deur. Wel handig zo want ik ben met de scooter. Ze was thuis op het afgesproken uur en had de boeken netjes verpakt. Leuk zo!

Over een uurtje mag ik mijn tweedehands cowboylaarsjes gaan ophalen. Ik heb in mei een fotoshoot met mijn Quartermerrie en wil dus heel graag cowboylaarsjes. Ik heb maatje 35-36, niet evident, en ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen, zo ben ik ook wel haha. Lucky me vond hier achter de hoek dé laarsjes in maatje 36, voor 20 euro! Ik sta weer te springen van enthousiasme haha! Mijn cowboyhoed heb ik via Bol, voor nog geen 9 euro :j

Leuk! :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:56

Wat een koopje <3 <3

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:10

Wat een mooie laarzen <3

Hier ook een leuke deal. Iemand die interesse had in 14 van mijn advertenties. Meestal komt het dan op: oké en hoe veel zijn 2? Oké, dan denk ik er even over.
Maaarrrr, nu niet! Ik had weer een leuke prijs gemaakt en een uur later heeft ze betaald en alles opgehaald. Ze was er ook zo blij mee, heel leuk!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:20

Even iets leuks van marktplaats! Ik wilde schaatsen hebben ivm het aankomende weer, voor mij en mijn man. Om 16.00u een berichtje gestuurd, 16 15u reactie. 17.00u had ik schaatsen voor mezelf, 17.15u voor mijn man. Het zit allemaal goed, betaling was snel geregeld, helemaal top!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:27

1 van mijn pakjes is binnen gekomen. Brievenbus pakje met T&T, waarvan de T&T nog steeds bezorging onbekend staat. Hij is als regulier poststuk bezorgd. Maar, hij is er.

Ben helaas wel gigantisch genaaid door de verkoper, maar goed. Had misschien net wat verder door moeten vragen.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:32

Oh jee, wat heeft de verkoper gedaan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:57

Vage foto gemaakt waardoor ik niet kon zien dat het tubes van 5 ml waren ipv 15 ml. Waardoor ik nu gewoon veel te veel heb betaald.

Maar goed, ik had er naar kunnen vragen.

Ach, ik heb zelf weer e.e.a. verkocht via Vinted. Dus de schade blijft beperkt omdat ik weer geld verdien. Ben 20 kilo afgevallen, dus mijn extreem grote kleding kan weg! :))

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:19

Tallie1979 schreef:
1 van mijn pakjes is binnen gekomen. Brievenbus pakje met T&T, waarvan de T&T nog steeds bezorging onbekend staat. Hij is als regulier poststuk bezorgd. Maar, hij is er.

Ben helaas wel gigantisch genaaid door de verkoper, maar goed. Had misschien net wat verder door moeten vragen.

Naar mijn weten wordt een brievenbus pakket altijd door de 'gewone' postbezorger bezorgd en niet door de pakketbezorger.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:33

Dyphusion schreef:
Tallie1979 schreef:

Naar mijn weten wordt een brievenbus pakket altijd door de 'gewone' postbezorger bezorgd en niet door de pakketbezorger.

Volgens mij wel door pakketbezorgers, in ieder geval wordt het gescand voordat ze het door de bus gooien, volgens mij kunnen de standaard briefbezorgers dat niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:35

Komt hier met de gewone post mee. Dus kunnen dan blijkbaar ook scannen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:41

Gewone postbezorgers hebben allemaal een app op de telefoon waarmee ze kunnen scannen.

Dus als je denkt waarom maakt mijn postbezorger een foto van mijn pakketje. Nee geen foto dus.. Gewoon de barcode die gescand wordt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:28

Jep, we hebben gewoon een scanner, maar ik doe het zelf met mijn werk app. Dus inderdaad via de telefoon :j

We kunnen alleen niet laten tekenen, dan gaat het post stuk(zoals aangetekende zendiging,verzekerd etc) met pakket dienst mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:10

Ik had ook wat voor. Puzzel te koop zien staan. Vraagprijs €6. Aangegeven dat ik hem graag wou en gevraagd wanneer ik er kon achter komen. Afspraak gemaakt. Adres gekregen. Krijg ik opeens bericht dat ze er toch meer voor wou. €8. Heb haar laten weten dat ik het uit principe laat gaan. Afspraak is afspraak en je gaat niet opeens meer geld vragen. Vind dat niet kunnen :n

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:58

Groot gelijk! Deal is deal en als zij de voorwaarden van de deal wijzigt, hoef jij je er niet meer aan te houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:59

Moestuin schreef:
Ik had ook wat voor. Puzzel te koop zien staan. Vraagprijs €6. Aangegeven dat ik hem graag wou en gevraagd wanneer ik er kon achter komen. Afspraak gemaakt. Adres gekregen. Krijg ik opeens bericht dat ze er toch meer voor wou. €8. Heb haar laten weten dat ik het uit principe laat gaan. Afspraak is afspraak en je gaat niet opeens meer geld vragen. Vind dat niet kunnen :n

Nee ik ook niet. Dan niet hoor.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:38

Ja wat raar zeg van die gene moestuin.. aso eigenlijk :')

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:45

Ik heb ook wel eens dat ik achteraf denk, hmm misschien had ik er meer voor kunnen krijgen. Maar als iemand tegen mij zou zeggen dat het opeens duurder wordt, ja amehoela :’)