Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:33

Blue_Eyes schreef:
Mars schreef:
Mensen die Fa, Vogue of dat soort deo’s opspuiten meuren daarna alleen nog maar meer :

Ik vraag me af of er docenten vanaf groep 7 t/m eind middelbaar onderwijs zijn, die dat met je oneens zijn :')

Ja, voeg Axe ook even toe hier. Maar goed, in sommige gevallen ben ik allang blij dat er geëxperimenteerd wordt met deo :P

Mars

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:56

Tja op de middelbare was het inderdaad crime. Maar er blijken volwassenen te bestaan die dit ook nog lekker rondspuiten. Yuk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:06

Ondanks dat ik het terecht vindt dat het kabinet af gaat treden vanwege het toeslagen schandaal vind ik het nu, in deze tijd, ook totaal onverantwoord. Mogelijk kan het stemmen digitaal maar juist de zwakkeren in de samenleving (of dat vanwege ouderdom/ gezondheid/ sociaal demografisch is) kunnen daar nu niet aan deelnemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:08

Rytir schreef:
Ondanks dat ik het terecht vindt dat het kabinet af gaat treden vanwege het toeslagen schandaal vind ik het nu, in deze tijd, ook totaal onverantwoord. Mogelijk kan het stemmen digitaal maar juist de zwakkeren in de samenleving (of dat vanwege ouderdom/ gezondheid/ sociaal demografisch is) kunnen daar nu niet aan deelnemen.

Joh, dat aftreden is alleen voor het podium geweest. Verder verandert er niks. De verkiezingen zijn gewoon in maart wat sowieso al zo zou zijn, ze managen de coronacrisis lekker door, alleen is het misschien wat rustiger voor het kabinet nu, wat alleen maar fijn is voor ze; kunnen ze lekker focussen op corona en de verkiezingscampagnes.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:21

verootjoo schreef:
Rytir schreef:

Joh, dat aftreden is alleen voor het podium geweest. Verder verandert er niks. De verkiezingen zijn gewoon in maart wat sowieso al zo zou zijn, ze managen de coronacrisis lekker door, alleen is het misschien wat rustiger voor het kabinet nu, wat alleen maar fijn is voor ze; kunnen ze lekker focussen op corona en de verkiezingscampagnes.

Oh dat geloof ik meteen :D Kwamen toch al nieuwe verkiezingen dus dan maar het boetekleed aantrekken. Probleem ontweken... Maar ik denk dat we in maart nog steeds te maken hebben met wat maatregelen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:57

Ik vind de avondklok belachelijk. Alsof een virus kan klokkijken...ipv drukte uitsmeren over de dag wordt het nu nog drukker op veel plaatsen. Het werkt in andere landen ook niet dus waarom zou het hier dan ineens wel werken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:08

Dat is toch niet unpopulair? Onze eigen premier is ook geen fan van avondklok.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:12

Anne_GTI schreef:
Ik vind de avondklok belachelijk. Alsof een virus kan klokkijken...ipv drukte uitsmeren over de dag wordt het nu nog drukker op veel plaatsen. Het werkt in andere landen ook niet dus waarom zou het hier dan ineens wel werken...

Ik denk dat veel mensen het met je eens zijn..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:23

Zo'n avondklok werkt alleen maar als er ook een verbod komt op bij elkaar op visite gaan, want dat is de besmettingshaard, niet het tijdstip waarop de besmetting plaatsvindt.

Mijn niet zo unpopular opinion voor sommigen: zo'n avondklok werkt een one night stand in de hand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:12

Mars schreef:

Dit hele topic staat vol met mensen die niet snappen wat een unpopular opinion is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:15

Mars schreef:

Er is een verschil tussen ergens geen fan van zijn maar er toch voor kiezen, of iets belachelijk vinden, toch?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:40

__Sannne schreef:
Mars schreef:

Dit hele topic staat vol met mensen die niet snappen wat een unpopular opinion is.

Impopulair wilt niet per sé zeggen dat je de enige bent met die mening. De definitie van impopulair is 'gehaat, niet bemind, niet gewild'. Dus een mening die op wel wat gemor onthaald kan worden is impopulair.
Ik zou zeggen: open een topic op Bokt of nog beter, op Facebook, over hoe belachelijk je de avondklok vindt en je zult meteen zien hoe impopulair die mening is en hoe perfect die dus in dit topic past. :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:50

Gini schreef:
Impopulair wilt niet per sé zeggen dat je de enige bent met die mening. De definitie van impopulair is 'gehaat, niet bemind, niet gewild'. Dus een mening die op wel wat gemor onthaald kan worden is impopulair.
Ik zou zeggen: open een topic op Bokt of nog beter, op Facebook, over hoe belachelijk je de avondklok vindt en je zult meteen zien hoe impopulair die mening is en hoe perfect die dus in dit topic past. :D

Unpopular wordt in de Cambridge Dictionary aangegeven als "not liked by many people". Toch zie ik veel mensen (online) de mening over die avondklok delen. Maar goed. Het is ook meer een even-lekker-gal-spuwen topic. Ook prima.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:54

Not liked is not the same as not shared.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:00

Gini schreef:
Not liked is not the same as not shared.

Joh.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:05

Tja, je beweert dat "dit topic vol staat met mensen die het niet snappen", dan mag ik toch reageren op die opmerking?

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:05

Ik vind dat je op een forum domme of gemene opmerkingen in je 'eigen' (dus door jou gestarte) topic zou moeten kunnen verwijderen, net als bv op Facebook. Dat een forum openbaar is wil nog niet zeggen dat iedereen z'n digitale diarree maar over iedereen uit moet kunnen laten spetteren.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:11

Eatshay schreef:
Ik vind dat je op een forum domme of gemene opmerkingen in je 'eigen' (dus door jou gestarte) topic zou moeten kunnen verwijderen, net als bv op Facebook. Dat een forum openbaar is wil nog niet zeggen dat iedereen z'n digitale diarree maar over iedereen uit moet kunnen laten spetteren.

oh helemaal niet mee eens. Wel dat je je eigen berichten kan verwijderen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 01:40

Gini schreef:
Los van de lexicale betekenis van het woord 'unpopular', duidt de term 'unpopular opinion' eerder op een mening die lijnrecht ingaat tegen die van een overgrote meerderheid. Dus in die zin heeft de term wel degelijk de betekenis gekregen van "not shared by many" in plaats van per se "not liked by many."

Zoals mijn unpopular opinion dat ik dat gedicht van die chick bij de inauguratie van Biden niet om aan te horen vind, terwijl de rest van de wereld ermee wegloopt. (Maar ik vind spoken word poetry dan ook niet om aan te horen - voor mij klinkt het gewoon als proza, maar dan pretentieus voorgelezen in een gigantische zeikstem door pretentieuze, woke mensen.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:53

Maar ook dat is denk ik een mening die best wel veel met je zullen delen. :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:56

Ik hou sowieso niet van poëzie, als het niet AABB rijmt of ABAB :)

Jazz is ook vreselijk en onsamenhangend en kan ik dus niet naar luisteren :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:26

Gini schreef:
Maar ook dat is denk ik een mening die best wel veel met je zullen delen. :D
Je bent ook nooit helemaal de enige, daarom staat er ook “not shared by many” en niet “by anyone.” :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:56

soesita schreef:
Mijn "unpopular opinion": liever een goede dictator dan een slappe democratie.

Wij zeggen altijd: bij dicatuur heeft één iemand de macht, bij democratie een klein clubje. :')

Ik kan nooit begrijpen dat zoveel mensen denken dat de overheid het zo goed voor heeft met mensen. Kijk naar de toeslagenaffaire, naar het feit dat wij buitenlandse bedrijven 1.2 miljard subsidie geven om onze eigen grond te kopen en er zonneparken te plaatsen en zo kan ik nog duizenden voorbeelden bedenken dat ik denk: it's all about the money. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:17

Eatshay schreef:

Betekent ook dat ieder halfje lekker een topic kan openen en alle antwoorden verwijderen die niet bevallen.

Blijf dan lekker op Facebook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:18

MarcoBorsato schreef:
Eatshay schreef:

Betekent ook dat ieder halfje lekker een topic kan openen en alle antwoorden verwijderen die niet bevallen.

Blijf dan lekker op Facebook.

Alsjeblieft wel, idd.