Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjo schreef:JudithO schreef:Och ja vrijgezellenfeest. Dan heb ik er ook nog één.
Afgelopen voorjaar was er een georganiseerd voor mijn vriendin die ging trouwen. Ik zat aan de andere kant van de oceaan en ben er een uurtje via Skype bij geweest.
Kreeg ik achteraf ook de vraag of ik mijn deel van het geld nog even wilde overmaken. Uh nee? Ik was er toch helemaal niet bij?
Ik heb dus ook niks betaald.
Wacht wat
Waar moest je voor betalen dan?
Relaxed schreef:Een leaseauto is niet gratis he, betaal je gewoon via je salaris
Relaxed schreef:Een leaseauto is niet gratis he, betaal je gewoon via je salaris
Poekkie schreef:Van dat mobility pack kan ik geen eigen auto bekostigen. Dus die stelling dat leasewagen duurder is dan eigen auto volg ik je niet in.
Relaxed schreef:Poekkie schreef:Van dat mobility pack kan ik geen eigen auto bekostigen. Dus die stelling dat leasewagen duurder is dan eigen auto volg ik je niet in.
Leaseauto kost met gemak 350 euro netto per maand, ik betaal dat niet voor mijn auto. Leaseauto is vooral leuk als je waarde hecht aan een nieuwe auto, maar dus zeker niet goedkoper.
Relaxed schreef:Poekkie schreef:Van dat mobility pack kan ik geen eigen auto bekostigen. Dus die stelling dat leasewagen duurder is dan eigen auto volg ik je niet in.
Leaseauto kost met gemak 350 euro netto per maand, ik betaal dat niet voor mijn auto. Leaseauto is vooral leuk als je waarde hecht aan een nieuwe auto, maar dus zeker niet goedkoper.
Poekkie schreef:DuoPenotti schreef:maar die lease auto had ze toch al.
Dus dat extra gebruik is dan toch niet duurder?
Neen, maar dat partner met eigen auto en brandstof rijdt en daar niet voor gecompenseerd wordt is ook niet ‘oneerlijk’.
Relaxed schreef:Poekkie, voor mijn reiskosten krijg ik toch reiskostenvergoeding van mijn werkgever? Dus dat telt niet mee..
Ghostattack, dat ligt aan de bijtelling (percentage en cataloguswaarde) bij mij op mijn werk moet ik vaak berekeningen ervoor maken en ligt het gemiddeld rond 300-350 netto.
Poekkie schreef:Relaxed schreef:Leaseauto kost met gemak 350 euro netto per maand, ik betaal dat niet voor mijn auto. Leaseauto is vooral leuk als je waarde hecht aan een nieuwe auto, maar dus zeker niet goedkoper.
Ik denk dat jij dan heel weinig km maakt? Brandstof alleen al ligt rond de 200 euro per maand hier.
Poekkie schreef:Relaxed schreef:Poekkie, voor mijn reiskosten krijg ik toch reiskostenvergoeding van mijn werkgever? Dus dat telt niet mee..
Heh? Ik begrijp de redenering niet?
Hier is het of een auto of een mobility pack (ongeveer 250 pm netto) dat je kan laten uitbetalen of een treinabbo mee kan aanschaffen. Reiskostenvergoeding wordt niet apart gegeven. En zeker niet voor alles wat je daarrond nog rijdt. Die 200 euro pm doe ik niet op aan woon-werkverkeer (ik ga met de trein) maar puur aan priveritten. Die telt zeker wel mee.
Ghostattack schreef:Ik noem mijn leaseauto ook altijd gratisIk weet niet eens wat mijn salaris zou zijn zonder de auto, dus ik merk er geen drol van.. Dusja, gratis
Maar compenseren zou ik dan ook geen behoefte aan hebben, ookal noem ik hem gratis en voelt het zo, betalen doe je inderdaad toch wel.
Edit: 4 tot 5000 euro voor een vrijgezellenfeest![]()
Relaxed schreef:Ghostattack schreef:Ik noem mijn leaseauto ook altijd gratisIk weet niet eens wat mijn salaris zou zijn zonder de auto, dus ik merk er geen drol van.. Dusja, gratis
Maar compenseren zou ik dan ook geen behoefte aan hebben, ookal noem ik hem gratis en voelt het zo, betalen doe je inderdaad toch wel.
Edit: 4 tot 5000 euro voor een vrijgezellenfeest![]()
Ik moet nog wel eens berekenen voor mensen omdat ze dan toch niet meer prive in de leaseauto willen rijden (vooral de jongens met bussen) en dat scheelt ze nogal een hap zonder bijtelling. Vooral als er dan een auto op de dam staat die weinig wordt gebruikt, dan kan dit wel uit