Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

karuna schreef:Klopt, maar uiteindelijk ga je elkaar alsnog zien. Die eerste ontmoeting staat dan weer los van de geschiedenis, of ik iemand nu voor het eerst ontmoet in de kroeg, of via een dating site, de ontmoeting an sich blijft hetzelfde. Echter denk ik dat als je echt op zoek bent, je er anders instaat.Nee voor mij heb je daar gelijk in, op basis van een plaatje iemand moeten beoordelen zonder stem of gebaren en beweging te kunnen zien. En de energie van iemand te voelen. Te belangrijk.

Cer schreef:Ik bedoel dat veel mensen, bijv. op Tinder, toch snel de interesse verliezen en door swipen naar de volgende, het aanbod is zo groot.Ik denk dat het 1 het ander niet uitsluit..
Want ik snap de zin "voor heel veel mensen niet genoeg" niet goed..
Uiteindelijk ontmoet je elkaar toch?
En "wie weet is er nog wel een leuker iemand" hou je altijd.. maar als je zo denkt is een relatie sowieso niks..![]()
Als ik iemand in het wild tegenkom, dikke prima.. maar ik kom niet zo onwijs veel op plekken met veel mensen, en als dat wel zo is, vind ik ze stom...
Dus het online daten is voor mensen zoals ik een omgekeerde aanvulling.. althans, dat kan het zijn.
Vooralsnog is het gewoon tijdverdrijf, maar eej, moet kunnen
Aanvulling: op basis van een plaatje beoordelen is toch niet erg? je komt die persoon toch niet tegen in het echt.. Anders had je m al ontmoet..
En die energie voelen en gebaren zien kan volgen op een leuk gesprek wat je hebt..

en ik kan even nadenken voordat ik wat debiels zeg...

. Ben dan wel 50 inmiddels maar kwa leeftijd en interesses een heel stuk jonger. Ik hecht teveel waarde aan alles behalve fysiek om juist het fysiek als eerste keuring schifting te gebruiken.
. Ach ja ook gv geloofde er niks van die dacht dat ik aantal jaren jonger was dan hij. Maar ik ben dus drie jaar ouder.
Wat dat betreft niet heel veel anders dan Tinder.

Cer schreef:Ja, meestal krijg ik pas echt genoeg interesse als ik iemand daadwerkelijk heb gezien. Daarvoor verlies ik redelijk snel m'n interesse ja, niet echt handig. Maar aan de andere kant, ook niet heel erg op zoek. Komt soms met vlagen, conclusie: Het zal aan mij liggenMaar in het echt hou je die interesse?
Of bedoel je voordat je iemand ontmoet hebt?

Berdien schreef:Hahaha, always look at the bright side of lifeJammer! Maar he, je hebt tenminste wel dates gehad na maanden appen. Weet je dat ook weer
. En wat ik mis is het sociale spel wat vooraf gaat bij iemand die je in het 'echt' meteen ontmoet.

)
). Op het werk, behalve dan bij het laatste hou ik er ook niet van, vind ik ongepast ofzo. En spel is een verkeerd woord denk ik, meer het opzoeken, aankijken en flirten in zijn algemeenheid. 
Rytir schreef:Precies dit dus: Hoi/Hoi/Alles goed/Ja, met jou ook/Mooi weer hé. Best vermoeiend terwijl ik zelf ook meer initiatief kan tonen.Ik weet niet of online oppervlakkiger is of minder kans op succes. Ken wel een aantal mensen die zo hun soulmate hebben gevonden, echter bleek er toen wel al een connectie te zijn (zelfde sociale / werk omgeving maar elkaar nog nooit tegen zijn gekomen).
Voor mijzelf merk ik dat ik dat oeverloze gechat over hetzelfde wel zat wordt. En wat ik mis is het sociale spel wat vooraf gaat bij iemand die je in het 'echt' meteen ontmoet.
Ik heb soms ook gewoon überhaupt geen zin meer. Wil wel een relatie maar verliefdheid is gewoon ruk

Cer schreef:Nee, dat is het niet. Ik praat voor mijn werk continue, met allerlei soorten mensen en heb daar ook totaal geen moeite mee. Sterker nog, ik ben juist erg sociaal, praat makkelijk en ben een open boek.Nou ja je kunt sowieso je conversatieskills eens onder de loupe nemen, want dat soort gesprekken kan ik ook niet voeren... maar iemand die geen gesprek aan de gang kan houden, kan dat live ook niet.. Dan ga ik echt afspreken om een uur naar elkaars drankje te staren hoor...
Je weet namelijk niet of de persoon die je denkt te spreken ook die persoon is. Dan verzand je al snel in de standaard wat doe je wat zijn je hobbys enz. Je zou bijna copy paste toepassen dan.
Ik probeer het tot een normaal gesprek te wenden, maar tevergeefs...