Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:47

Ook eens. Sowieso is het online oppervlakkiger. Minder commitment ofzo. En daardoor ook vergankelijker denk ik.

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:49

Nou ik vind een dronken kerel in een kroeg nou niet perse meer diepgang hebben ofzo...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:55

Hahahaha, ja ik snap wat je bedoelt. Maar je hebt een beeld van de persoon, zijn doen en laten. Completer plaatje zeg maar.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:56

karuna schreef:
Nee voor mij heb je daar gelijk in, op basis van een plaatje iemand moeten beoordelen zonder stem of gebaren en beweging te kunnen zien. En de energie van iemand te voelen. Te belangrijk.
Klopt, maar uiteindelijk ga je elkaar alsnog zien. Die eerste ontmoeting staat dan weer los van de geschiedenis, of ik iemand nu voor het eerst ontmoet in de kroeg, of via een dating site, de ontmoeting an sich blijft hetzelfde. Echter denk ik dat als je echt op zoek bent, je er anders instaat.

Maar goed, we gaan het zien :)

P.s. ik reageer vaak niet/te laat op je berichten, waardeer ze echter wel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:57

Cer schreef:
Ik denk dat het 1 het ander niet uitsluit..

Want ik snap de zin "voor heel veel mensen niet genoeg" niet goed..
Uiteindelijk ontmoet je elkaar toch?

En "wie weet is er nog wel een leuker iemand" hou je altijd.. maar als je zo denkt is een relatie sowieso niks.. :')

Als ik iemand in het wild tegenkom, dikke prima.. maar ik kom niet zo onwijs veel op plekken met veel mensen, en als dat wel zo is, vind ik ze stom...
Dus het online daten is voor mensen zoals ik een omgekeerde aanvulling.. althans, dat kan het zijn.
Vooralsnog is het gewoon tijdverdrijf, maar eej, moet kunnen :D

Aanvulling: op basis van een plaatje beoordelen is toch niet erg? je komt die persoon toch niet tegen in het echt.. Anders had je m al ontmoet..
En die energie voelen en gebaren zien kan volgen op een leuk gesprek wat je hebt..
Ik bedoel dat veel mensen, bijv. op Tinder, toch snel de interesse verliezen en door swipen naar de volgende, het aanbod is zo groot.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:59

Nou ja ik weet het niet...
Ja ik snap het wel als je inderdaad 2 dagen chat en dan snel afspreekt, maar ik heb meer met uitvragen over de chat, omdat ik vantevoren veel meer wil weten.. Voor mij is dat een voordeel, dat je langer de tijd krijgt om een beetje inzicht te krijgen in iemands denkwijze, manier van dingen verwoorden etc..

Dus in een kroeg kan het prima gezellig zijn, maar als iemand daar niet zn beste avond heeft, kan dat ook weer een negatieve associatie geven.. waardoor je ook van tevoren afhaakt..

Dus het is denk ik echt 'alles heeft zn voor en zn nadeel' .. :j

@ailill.. maar dat geeft toch niet? Op straat loop je ook 99% van de mensen voorbij... wie weet wat je dan misloopt.. ;-)
En als iemand zo snel interesse verliest en doorswiped weet je dat ook maar weer..

maar ik ben, zoals gezegd, een slecht voorbeeld, want ik zit niet op een relatie te wachten en ik hou niet van onduidelijkheid en gedoe.. Ik vind chatten een uitkomst, net een interview :') en ik kan even nadenken voordat ik wat debiels zeg... -O- :D

Overigens, en je kunt langer blijven hangen.. Ben nu bijv aan het chatten met iemand die ik normaal gesproken voorbij gelopen was.. maar toch gematched, beetje aan het appen, en eej, hij blijkt best leuk na een moeizame start.. Of dat in het echt standhoudt valt nog te bezien, maar toch..
Laatst bijgewerkt door Cer op 29-05-18 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:00

Ha lief maar niet nodig te melden :j

Klopt dat je elkaar later ziet maar ik weet van mezelf dat het niet zou werken. Los gezien mijn hoofd en formaat mensen vooral niet zouden matchen. Heb daarin mijn lijf tegen en leeftijd :j . Ben dan wel 50 inmiddels maar kwa leeftijd en interesses een heel stuk jonger. Ik hecht teveel waarde aan alles behalve fysiek om juist het fysiek als eerste keuring schifting te gebruiken.

Grappig op vakantie wilde iemand zelfs mijn paspoort zien omdat hij dus niet geloofde dat geboorte jaar 1968 is _O- . Ach ja ook gv geloofde er niks van die dacht dat ik aantal jaren jonger was dan hij. Maar ik ben dus drie jaar ouder. }>
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-05-18 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:03

Dat denk ik ook, teveel keus en te makkelijk allemaal online... geen gevoel/emotie, oppervlakkigheid.
Maar veel mensen willen denk ik ook geen echte verbintenis meer aangaan, mensen vinden het wel prima zo...of men verwacht teveel, de perfecte relatie/man/vrouw.

Daarom zijn er nu van die FWB, Scharrel en allerlei andere constructies.
Vroeger deed je het met elkaar, dan had je verkering en als het na een paar maanden niet werkte dan maakte je het uit :Y)
Lekker simpel toen...nu is alles niet meer zo simpel in de huidige maatschappij.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:05

In het wild is trouwens ook geen garantie voor succes :o het blijft toch net die ene vinden...of dat nu online is of in het echie

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:07

Gezien het groeiende aantal Tinderbaby's en ook het aantal geslaagde tinderrelaties o.a. hier op Bokt denk ik dat online dating zeker wel werkt. Maaaarrrr... het ligt er volledig aan hoe je erin staat. Iemand tegen het lijf lopen in de kroeg is wat dat betreft ook zeker niet zaligmakend.

En 'wie weet wie je misloopt', dan zit het gewoon ergens niet goed in je matcht/date/relatie. Mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd, die zijn heel veel mensen 'misgelopen'. Of juist niet, want ze zijn niet voor niets al zo lang bij elkaar. En dat is écht niet altijd makkelijk geweest. En aanbod genoeg, want het zijn beiden best goed gelukte mensen :)) Wat dat betreft niet heel veel anders dan Tinder.

Hoe zijn je dates eigenlijk gegaan Patrick? Je zou toch woensdag (?) twee dates hebben?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:13

Klopt, ik zeg ook niet dat het niet kan. Sterker nog, ik verlies sowieso online snel mijn interesse (okay, uitzonderingen daargelaten, lol). Dus het zal ook voor een deel aan mij liggen. Wellicht kom ik steeds de verkeerde mensen tegen.

Nah, beide leuk en gezellig. Maar gaat het niet worden :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:14

Maar in het echt hou je die interesse?
Of bedoel je voordat je iemand ontmoet hebt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:19

Jammer! Maar he, je hebt tenminste wel dates gehad na maanden appen. Weet je dat ook weer :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:39

Cer schreef:
Maar in het echt hou je die interesse?
Of bedoel je voordat je iemand ontmoet hebt?
Ja, meestal krijg ik pas echt genoeg interesse als ik iemand daadwerkelijk heb gezien. Daarvoor verlies ik redelijk snel m'n interesse ja, niet echt handig. Maar aan de andere kant, ook niet heel erg op zoek. Komt soms met vlagen, conclusie: Het zal aan mij liggen :')

Berdien schreef:
Jammer! Maar he, je hebt tenminste wel dates gehad na maanden appen. Weet je dat ook weer :D
Hahaha, always look at the bright side of life ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:42

Ja, waarom niet? Als je twijfelt of snel afspreken/daten je ding is, kun je daar maar op één manier achter komen. En als het dan niet werkt, dan weet je dat. Lekker overzichtelijk :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:43

Ik weet niet of online oppervlakkiger is of minder kans op succes. Ken wel een aantal mensen die zo hun soulmate hebben gevonden, echter bleek er toen wel al een connectie te zijn (zelfde sociale / werk omgeving maar elkaar nog nooit tegen zijn gekomen).

Voor mijzelf merk ik dat ik dat oeverloze gechat over hetzelfde wel zat wordt :') . En wat ik mis is het sociale spel wat vooraf gaat bij iemand die je in het 'echt' meteen ontmoet.

Ik heb soms ook gewoon überhaupt geen zin meer. Wil wel een relatie maar verliefdheid is gewoon ruk :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:46

Dat valt een beetje onder de noemer "moeilijk doen" hoor Ailill, :P

@Rytir: maar waar voer je dat sociale spel dan?

Van vroeger ken ik dat wel, flirten in de disco waar je iedere week kwam.. Of op school natuurlijk..

Maar op mn werk is het echt een NoGo, en ik zit niet meer wekelijks in hetzelfde cafe. Ik geloof niet dat ik iedere week naar de AH zal gaan rond dezelfde tijd om te flirten met die ene leuke man die daar dan ook toevallig zou zijn (die ik nog nooit gezien heb trouwens, daar niet van :') )

Ik heb hele spannende eerste dates gehad, waar daar dat spel al inzit :j

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:54

Nou inderdaad op feestjes, de kroeg, festivals (en dus laatst de bedoeling bij een training :D ). Op het werk, behalve dan bij het laatste hou ik er ook niet van, vind ik ongepast ofzo. En spel is een verkeerd woord denk ik, meer het opzoeken, aankijken en flirten in zijn algemeenheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:56

Eens :j

maar verder dan werk, stal en sportschool kom ik eigenlijk niet.
De terrassen of kroegen hebben geen goed materiaal... :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:46

Berdien schreef:
Ja, waarom niet? Als je twijfelt of snel afspreken/daten je ding is, kun je daar maar op één manier achter komen. En als het dan niet werkt, dan weet je dat. Lekker overzichtelijk :D
Precies, het eens over een andere boeg gooien :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:47

Rytir schreef:
Ik weet niet of online oppervlakkiger is of minder kans op succes. Ken wel een aantal mensen die zo hun soulmate hebben gevonden, echter bleek er toen wel al een connectie te zijn (zelfde sociale / werk omgeving maar elkaar nog nooit tegen zijn gekomen).

Voor mijzelf merk ik dat ik dat oeverloze gechat over hetzelfde wel zat wordt :') . En wat ik mis is het sociale spel wat vooraf gaat bij iemand die je in het 'echt' meteen ontmoet.

Ik heb soms ook gewoon überhaupt geen zin meer. Wil wel een relatie maar verliefdheid is gewoon ruk :Y)
Precies dit dus: Hoi/Hoi/Alles goed/Ja, met jou ook/Mooi weer hé. Best vermoeiend terwijl ik zelf ook meer initiatief kan tonen.

Wellicht mis is ook wat meer het sociale contact en eigenlijk moet ik iemand in de ogen kijken voordat ik weet of het goed zit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:31

Nou ja je kunt sowieso je conversatieskills eens onder de loupe nemen, want dat soort gesprekken kan ik ook niet voeren... maar iemand die geen gesprek aan de gang kan houden, kan dat live ook niet.. Dan ga ik echt afspreken om een uur naar elkaars drankje te staren hoor... :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:40

Cer schreef:
Nou ja je kunt sowieso je conversatieskills eens onder de loupe nemen, want dat soort gesprekken kan ik ook niet voeren... maar iemand die geen gesprek aan de gang kan houden, kan dat live ook niet.. Dan ga ik echt afspreken om een uur naar elkaars drankje te staren hoor... :')
Nee, dat is het niet. Ik praat voor mijn werk continue, met allerlei soorten mensen en heb daar ook totaal geen moeite mee. Sterker nog, ik ben juist erg sociaal, praat makkelijk en ben een open boek.

Echter, steeds weer hetzelfde riedeltje, met voornamelijk dezelfde vragen, nee daar begin ik wat moe van te worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:49

Snap het wel een beetje. Want hoe begin je over intiemere dingen via korte berichten. (Geen sexgerelateerd intiem maar emoties en zo geestelijk de diepte in dus) :') Je weet namelijk niet of de persoon die je denkt te spreken ook die persoon is. Dan verzand je al snel in de standaard wat doe je wat zijn je hobbys enz. Je zou bijna copy paste toepassen dan. -O-

Terwijl in het echt je iemands feedback krijgt meteen. Boeit het onderwerp of dwaalt iemand geestelijk af.
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-05-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:58

Nou karuna ik heb al de hele week, alleen maar intieme berichten :+ :') Ik probeer het tot een normaal gesprek te wenden, maar tevergeefs... :7

Maar deze mensen zitten duidelijk alleen voor sex op Tinder :Y)

Ik zei gisteren tegen mijn match heb je mijn profieltekst gelezen? Geen ONS.
Zegt hij; ja maar ik wil meer dan one night bij jou komen hoor :=