Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:52

Hoi! Ik kom me ook melden :D

Ik ben inmiddels alweer een jaar bezig met mijn instagram-account voor mijn paard(en), @elfinadja. In het begin moest ik nog heel erg uitzoeken wat ik zelf prettig vond qua posten en tekst en dergelijke, maar inmiddels heb ik geloof ik mijn draai wel redelijk gevonden.

Ik zit nu op de 460 volgers en dat vind ik zelf toch al best wel veel :Y) Meestal heb ik tussen de 80 en de 100 likes, wat ik opzich wel prima vind. Ik lees graag mee om tips op te pikken die mijn account kunnen helpen!

De afgelopen dagen gingen mijn aantal profielbezoeken echt heel hard achteruit en kreeg ik er ook veel minder volgers bij dan eerst, terwijl ik qua posten niet zo heel veel anders deed. Inmiddels is het allemaal weer aan het aantrekken en stijgt het aantal profielbezoeken en aantal nieuwe volgers per dag ook weer, dus dat is fijn. Hebben jullie hier de afgelopen dagen ook last van gehad?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:22

Ja er was de afgelopen dagen iets raar aan de hand.. hier inmiddels weer 1 foto met +8000 likes, maar in het algemeen is alles ook minder

Die app heb ik ook eens gekregen, raar he.

Ja idd zoals Nenah zegt, volgens mij kan je er ook een kunst van maken, zeker voor een klein instagram-scherm. Maar ik snap ook de frustratie :)

Mijn Vetericyn pakket komt kortelings aan om te testen bij de veulentjes :D

Verder ben ik ook weer enkele repainters tegengekomen die met een Mo’tje bezig zijn :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:44

Ja, ga je de foto's uitvergroten dan zit je met een probleem natuurlijk! hoewel ik dat wel al gedaan heb. Voor kunstfotografie hoeft niet alles technisch correct te zijn :)

Paar foto's waar ik toch trots op ben die met iPhone zijn genomen & bewerkt met IG :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Tinne, ik ga ook dringend eens een tekening moeten maken van Mo :D wil dit al heel lang doen!

@NadjaNadja, welkom!

RianC

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:59

Ik heb net vol liefde de afgelopen drie pagina's bijgelezen en herken me helemaal in jullie fotofilter, contracten prijzen ergenissen. Ik laat iedereen ook altijd een contract ondertekenen en heb hierdoor ook meermaals een akkefietje uit de weg kunnen gaan. Heerlijk!

Over die volgers. Ik houd ze in de gaten, maar probeer er niet al te obsessief mee bezig te zijn. Van de week wel de 500 aangetikt. Helaas nu alweer kwijt. :+

@Nenah. Ik vind die zwart wit heel tof!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:27

Ik vind het ook niet meer dan normaal om te betalen voor goede foto’s. Vind het altijd wel handig als ze dan een pakket prijs hebben want ik kan ook nooit kiezen :') .
Maar vind portofolio shoots zo nu en dan ook best leuk, ook dan doe ik mijn best om mijn pony’s zo mooi mogelijk voor te stellen en is het resultaat soms verrassend goed, 1 van de canvassen die ik heb hangen in huis komt van zo’n gratis shoot, en niet meer dan logisch dat je daar dan normaal voor moet betalen :j .

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:32

Sharani schreef:
Ik vind het ook niet meer dan normaal om te betalen voor goede foto’s. Vind het altijd wel handig als ze dan een pakket prijs hebben want ik kan ook nooit kiezen :') .
Maar vind portofolio shoots zo nu en dan ook best leuk, ook dan doe ik mijn best om mijn pony’s zo mooi mogelijk voor te stellen en is het resultaat soms verrassend goed, 1 van de canvassen die ik heb hangen in huis komt van zo’n gratis shoot, en niet meer dan logisch dat je daar dan normaal voor moet betalen :j .

Ja precies, dat heb ik ook. Ik stel mijn pony´s wel altijd knap voor in `show conditie` zegmaar en mocht dat om een reden niet mogelijk zijn laat ik dat ook wel weten. :j Jouw mini's zijn ook zo leuk :+:

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:55

Ik hou er dan weer van om paarden zo puur mogelijk op foto te zetten, maar, I don't mind als ze gewassen zijn uiteraard :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:12

Ik vind het tof als ik Gibbie zo op de foto heb, maar kan er ook van genieten als ze mooi strak geknot is voor foto’s. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:06

Bij een portfolioshoot is dat ook wel erg gewenst. Je hebt elkaar, fotograaf doet veel moeite voor niks dus dan verwacht ik als fotograaf dat we wel enigszins wat aan verzorging is gedaan. :j

Laatst was ik dan bij Odje_annie, het is voor mij een heel eind reizen, en zij had heel veel moeite gedaan voor het wassen van haar paard. Dat vind ik weer een hele fijne samenwerking. :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:36

Ik heb inderdaad ook nog wel wat TFP shoots staan, maar ik ben altijd uren bezig met mn paardjes, hoe ik ze op wedstrijd op hun mooist voor wil stellen wil ik ze ook op hun mooist voorstellen aan iedere fotograaf :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 03:12

Ik ben geen fotograaf, ik maak foto's omdat ik het leuk vind en ik geef ze dan ook zonder watermerk weg. Maar het is wel zo leuk dan even vernoemd te worden en dat vergeten mensen vaak. Dan wordt er gereageerd met: mooie foto!
En dan zegt diegene dankjewel. Ohhh ergernis :+

Ik sta ook wel open voor een pod! Mijn account gaat eindelijk weer een beetje lekker *\o/*

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:10

Amandavd schreef:
Dayanara schreef:
Voor huisdieren is er denk ik nog geen..

Mochten er meerdere mensen een pod alleen voor huisdieren willen dan kunnen we er misschien een maken.

In de andere pod waar ik in zit is een pod voor huisdieren en paarden, wie weet willen daar nog mensen bij?

Lijkt me leuk. Ik wil ook wel meedoen in de huisdierenpod dan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:03

Er is al een NL honden POD op Telegram, ook op Insta trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:11

xTitanic schreef:
Ik hou er dan weer van om paarden zo puur mogelijk op foto te zetten, maar, I don't mind als ze gewassen zijn uiteraard :D

Oef ik zou dat echt slecht kunnen handelen. Bel dr gele witte benen, uitgezakte en woezelige vlechten en een een hele grote aanwezige vieze snor. _O-

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:14

Nou en van de 1025 naar de 1015...

Frustrerend dit haha :')

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:24

Mag ik dit topic ook binnenvallen? :o

Ik heb voor mijn twee paarden een account, lijkt me leuk om mee te praten :) Ik had van 2013 tot 2016 een account met uiteindlijk 17.000 volgers, maar ik voelde best een druk om regelmatig goede kwaliteit foto’s te plaatsen, dus dat account heb ik weg gegeven. Nu heb ik een account met 2500 volgers en dat aantal vind ik best prima haha.

Vraagje; wat is een pod? Ik zie vaak de hashtag boktpod voorbij komen, maar heb geen idee wat het is.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:36

Kcinarual schreef:
Mag ik dit topic ook binnenvallen? :o

Ik heb voor mijn twee paarden een account, lijkt me leuk om mee te praten :) Ik had van 2013 tot 2016 een account met uiteindlijk 17.000 volgers, maar ik voelde best een druk om regelmatig goede kwaliteit foto’s te plaatsen, dus dat account heb ik weg gegeven. Nu heb ik een account met 2500 volgers en dat aantal vind ik best prima haha.

Vraagje; wat is een pod? Ik zie vaak de hashtag boktpod voorbij komen, maar heb geen idee wat het is.

Gebruik de zoekfunctie of Google even.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:42

Ohja, niet aan gedacht. Thanks!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:58

Afbeelding

Kent iemand dit account? Ze heeft 38k volgers :wow:

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:00

Wow nee die ken ik niet

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:01

Nog niet eerder gezien!

Ik heb nu op meerdere foto's 100+ likes. Waar een mens al niet bij mee kan zijn :+ maar de volgers maken een dip. Waar ik bijna bij de 250 was ben ik vanmorgen ineens weer op 233

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:03

Qimm schreef:
Nog niet eerder gezien!

Ik heb nu op meerdere foto's 100+ likes. Waar een mens al niet bij mee kan zijn :+ maar de volgers maken een dip. Waar ik bijna bij de 250 was ben ik vanmorgen ineens weer op 233

Kunnen we samen huilen haha. Ik voel je pijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:07

Ik vind het eerder irritant dan verdrietig haha, had ingeschat dat ik dit weekend de 250 aan zou tikken. Maar denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Had gister een autopost wat wat bedrijven in autozaken als volgers opleverde, en bedrijven blijven nooit hangen.

Edit

Afbeelding

Gut wat vervelend dat jij mij bent gaan volgen :o leuke feed O:)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:08

wilmatj schreef:
[ [url=m/pUiMUq.png]Afbeelding[/url] ]

Kent iemand dit account? Ze heeft 38k volgers :wow:

Jaaa ik volg haar al een hele tijd! Is een Nederlandse vrouw die al een hele tijd in Australië woont! Ik vind het echt een leuk account :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:37

Oh ik houuuuu van haar account, vooral van haar captions. :') Heerlijk!