Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:55

Piekosjj schreef:
Ik gok dat dit meer een idee van een mogelijke toekomstproject is en zeker niet iets waar op het moment iets mee gedaan word. Zoals al is gezegd ís er nogeneens een planeet gevonden waar leven mogelijk is, en je zou van elk dier (incl mens dus) een paar duizend mee moeten nemen om een gezonde populatie te kunnen behouden. Zie je 't al voor je? Dan is die ark zo groot dat 'ie nogeneens van de grond af komt :+

Dit is ook voor de toekomst,maar ze zijn er al een tijd mee bezig.Omdat ze weten dat de aarde er niet voor eeuwig is.Ze zijn ook nog aan het zoeken,ze hebben nog geen planeet gevonden,maar ze weten dat die er wel zijn.
Ze zijn nu bezig met een brandstof die héél lang werkt.
Maar ik snap alleen niet waarom de mens niet mag uitsterven,waarom moet de mens persé verder leven.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:56

gohya schreef:
Piekosjj schreef:
Ik gok dat dit meer een idee van een mogelijke toekomstproject is en zeker niet iets waar op het moment iets mee gedaan word. Zoals al is gezegd ís er nogeneens een planeet gevonden waar leven mogelijk is, en je zou van elk dier (incl mens dus) een paar duizend mee moeten nemen om een gezonde populatie te kunnen behouden. Zie je 't al voor je? Dan is die ark zo groot dat 'ie nogeneens van de grond af komt :+

Dit is ook voor de toekomst,maar ze zijn er al een tijd mee bezig.Omdat ze weten dat de aarde er niet voor eeuwig is.Ze zijn ook nog aan het zoeken,ze hebben nog geen planeet gevonden,maar ze weten dat die er wel zijn.
Ze zijn nu bezig met een brandstof die héél lang werkt.
Maar ik snap alleen niet waarom de mens niet mag uitsterven,waarom moet de mens persé verder leven.

Overlevingsdrang van de mens? Van mij hoeft de mens als soort ook niet te blijven bestaan (wel graag de komende jaren waarin ik nog leef :+ ) _O- Maar als soort maakt het meer kapot dan dat het goed doet. O:)

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:01

Ben ik helemaal met je eens.Van mij mag de mens ook uitsterven.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:11

Ik blijf toch liever leven hoor :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:12

Als individu ja, niet als soort zijnde :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:13

Idd als ik de pijp uit ben mag de aarde wel leeg , wij mens zijn de aarde al aan het stuk maken.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:53

Mijn mobiel (Iphone 6) is een tijdje terug gevallen en toen was het scherm gebroken. Nu zat hij laatst in mijn zak en toen ik hem eruit haalde zat er een soort van rare inktvlek onder het glas. Ook zitten er een paar strepen in mijn scherm (ter hoogte van de 'inktvlek'), het lijkt een beetje op een regenboog :+
Hij is dus nu niet meer optimaal te gebruiken. Hij doet het gelukkig nog wel, kan het meeste er nog mee doen, alleen soms doet hij dingen uit zichzelf en de andere keer reageert hij helemaal niet op aanraking. Maar als ik het scherm laat vervangen, is dit dan gewoon weg? Of moeten er speciale onderdelen aan te pas komen?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:55

Esmee_98 schreef:
Mijn mobiel (Iphone 6) is een tijdje terug gevallen en toen was het scherm gebroken. Nu zat hij laatst in mijn zak en toen ik hem eruit haalde zat er een soort van rare inktvlek onder het glas. Ook zitten er een paar strepen in mijn scherm (ter hoogte van de 'inktvlek'), het lijkt een beetje op een regenboog :+
Hij is dus nu niet meer optimaal te gebruiken. Hij doet het gelukkig nog wel, kan het meeste er nog mee doen, alleen soms doet hij dingen uit zichzelf en de andere keer reageert hij helemaal niet op aanraking. Maar als ik het scherm laat vervangen, is dit dan gewoon weg? Of moeten er speciale onderdelen aan te pas komen?

Ik denk dat je dat beter kunt vragen bij een 'telefoonmaker' zelf. Die heeft daar ervaring mee lijkt me

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:25

Rebecca schreef:
Idd als ik de pijp uit ben mag de aarde wel leeg , wij mens zijn de aarde al aan het stuk maken.

Doe er wat aan zou ik zeggen. .

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:34

Hoe wordt het percentage balbezit bij een voetbalwedstrijd bepaald?
Zitten er mensen met een stopwatch te peilen of gebruiken ze een gemiddelde? En op welke gegevens wordt het gebaseerd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:45

Tivoli schreef:
Zitten er mensen met een stopwatch te peilen of gebruiken ze een gemiddelde? En op welke gegevens wordt het gebaseerd?

De spelers dragen allemaal een kastje,misschien meten ze het daar ook mee?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:19

Oh dat wist ik niet? Waar hebben ze dan dat kastje en wat registreert het?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:20

Tivoli schreef:

Tot voor kort was het redelijk eenvoudig en was er een apparaat met 3 knoppen voor, waar degene die onder andere het balbezit in de gaten hield een knop in drukte wanneer club A de bal aan de voet had en een knop voor wanneer team B de bal had, de derde knop was de neutrale knop voor wanneer er een blessurebehandeling o.i.d. was en de wedstrijd stil lag. Aan het einde van de wedstrijd werd dan gekeken naar de totale speeltijd (de tijd dat 1 van beide clubs balbezit had) en het aandeel wat 1 club dan had in die totale speeltijd. Als reminder hadden deze personen bij de knoppen vaak de clubnaam en de kleur waarin die club speelde staan om zoveel mogelijk menselijke fouten te voorkomen. Toch was dit systeem gevoelig voor misstappen van de wedstrijdmonitoren.

Tegenwoordig is het gebruikelijk om balbezit in passes te tellen en niet meer in tijd. Stel dat de keeper naar een middenvelder trapt (1), die de bal naar een aanvaller trapt (2) die hem vervolgens naar een andere aanvaller trapt (3). Daarna wordt de bal afgepakt door een verdediger van het andere team die hem naar voren peert waar een middenvelder de bal aanneemt (1) en doorgeeft aan aan een opkomende aanvaller (2). De aanvaller schiet op doel en mist. Zo krijg je de verhouding 3:2 wat betekent dat club 1 dus 60% balbezit heeft gehad. Over een hele wedstrijd krijg je misschien een heel ander beeld, maar ruwweg wordt balbezit zo tegenwoordig meestal berekend.

Voetbalstatistiek is nog steeds mensenwerk, al wordt er steeds meer geëxperimenteerd met "slimme camera's". De grootte van de groep die statistieken bijhoudt verschilt sterk per wedstrijdniveau. Bij een eredivisiewedstrijd heb je er misschien 3 tot 6 die live meekijken en de statistieken bijhouden zodat deze direct op het scherm getoond kunnen worden maar bij de champions league of een WK wedstrijd heb je al snel 15-20 personen die zich met wedstrijdstatistiek bezighouden.

Pas nadat een wedstrijd gespeeld en opgenomen is zijn er een aantal bedrijven die de wedstrijdstatistieken heel precies in kaart brengen, maar dat is voor de boeken. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:44

Bedankt voor het uitgebreide antwoord :)
Er zit dus een hele theorie achter!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:21

Free2 schreef:
Oh dat wist ik niet? Waar hebben ze dan dat kastje en wat registreert het?

Ze dragen een soort van strak hemd en daar zit een kastje in,het registreerd sowieso de hartslag,verder weet ik niet precies wat het registreerd.Volgens mij ook het aantal km. dat hij loopt.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:49

kun je ook gapen in je slaap?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:32

Hahaha grappige vraag. Vast wel, maar of het nut heeft is een tweede :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:14

guusje_h schreef:
Esmee_98 schreef:

Ik denk dat je dat beter kunt vragen bij een 'telefoonmaker' zelf. Die heeft daar ervaring mee lijkt me

Ja snap ik, maar vroeg me af of iemand hier er misschien verstand van of ervaring mee heeft. Want als de kans groot is dat het onwijs veel geld gaat kosten kan ik er rekening mee houden dat het nog geen zin heeft om volgende week daar heen te gaan, maar dat ik beter nog even kan gaan sparen :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:12

Esmee_98 schreef:

Ja snap ik, maar vroeg me af of iemand hier er misschien verstand van of ervaring mee heeft. Want als de kans groot is dat het onwijs veel geld gaat kosten kan ik er rekening mee houden dat het nog geen zin heeft om volgende week daar heen te gaan, maar dat ik beter nog even kan gaan sparen :+[/quote]

Hier in Utrecht zijn er veel kleine telefoonwinkeltjes die voor 15 euro je schermpje gewoon verwisselen. Misschien even in je omgeving rondvragen of die er ook bij jou in de buurt zijn?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:45

Waarom groeit er tegenwoordig broccoli in Sesamstraat? :?
Op het plaatje op deze pagina kan je het wel ongeveer zien: Sesamstraat pagina

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:04

Toen ik klein was waren er volgens mij ook al broccoli bomen in sesamstraat, maar ik ben nog niet zo oud haha.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:17

Felicxa schreef:
Toen ik klein was waren er volgens mij ook al broccoli bomen in sesamstraat, maar ik ben nog niet zo oud haha.

Zoals ik me herinner ook haha. Maar ik ben ook nog niet heel erg oud haha.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:51

gohya schreef:
gohya schreef:
Waarom wil de NASA persé dat de mens die uitsterft? ze zijn een soort van Ark of Noah aan het bouwen in de vorm van een raket.Ze zijn op zoek naar een andere planeet en nemen dan een aantal mensen mee en van elk dier 2 stuks.
Het is toch normaal dat de mensheid op den duur ook uitsterft,net als de dino's miljoenen jaren geleden?

Dit is geen onzin,dit was gisteravond op tv bij SC channel.
Kijk de aflevering van gisteravond maar terug van How The Universe Works.

Ik vraag mij af hoe het komt dat mensen alles maar voor waar aannemen.
Kan het wel SC channel zijn, maar dat vind ik nog geen gegrond argument dat dit ook echt de waarheid is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:04

Knert schreef:
Ik vraag mij af hoe het komt dat mensen alles maar voor waar aannemen.
Kan het wel SC channel zijn, maar dat vind ik nog geen gegrond argument dat dit ook echt de waarheid is.
[/quote]

Nee tuurlijk,die Astronomen zuigen alles maar uit hun duim.
Heb je die docu gezien dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:02

Nasa zal de mens wrs niet willen zien uitsterven, maar dat gaat wel ooit gebeuren als we op aarde blijven.. Dus wordt er nu al gedacht aan hoe we dat kunnen voorkomen. :) Die ronde arkachtig iets is zeker niet nep en is een serieuze overweging.. Zelfs onderdeel van de (SF dat dan weer wel) film interstellar tegenwoordig.. Maar het apparaat is een serieuze aangelegenheid.