legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 19:59

Ik ga ook weer eventjes verder met de lucht. Opzich best goed te doen door toch wel het kleurverschil.

Afbeelding

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:32

nevica schreef:
Cursebreaker, haha ja deze set is wel lastiger dan andere maar niet minder leuk. Bij dingen zoals grote stukken lucht gebruik ik gewoon die sorteer techniek en dan kom je er wel. Ben vandaag een stukje verder gekomen aan de lucht maar het puzzelen zelf gaat erg langzaam. Gister bijvoorbeeld helemaal niks gedaan omdat ik weer langer werk en dat hakt er dan toch weer even in. :Y)

Ik blijf die Disney puzzels zo prachtig vinden. Ik weet wel wat ik ga vragen voor mijn verjaardag! <3 Deze is wel wat lastiger lijkt me? Maar wederom zo mooi!

Edit; hoeveel betalen jullie gemiddeld voor die Disney Kinkade puzzels?

Ze komen regelmatig bij de Aldi voor 6 euro. Daar koop ik ze en heel soms online als ze onder de 15 euro zitten. Normaal is de prijs tussen de 15-20

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:34

Ik heb er nu een aantal rond de 15E gekocht, maar een deel wat ik bv bij bol op de wishlist heb staan zit wel rond de 20e en sommige zelfs erboven. Maar als ze ze ook wel eens bij de ALDI hebben, moet ik dat eens in de gaten houden. 6E is nogal een verschil zeg tov andere webshops.

Op vinted staan ze ook, maar vind dat daar nog veel gevraagd word voor de kinkade Disney puzzels tweedehands. Zie dat velen daar nog 15e durven vragen en dan ben je met verzendkosten niet zoveel goedkoper uit als dat je 'm nieuw koopt.

Ik had onlangs bij de kringloop nog een Kinkade puzzel gevonden, maar dat was jammer genoeg geen Disney variant haha - heb 'm wel meegenomen want vind die puzzels gewoon erg mooi. Dus daar ga ik wel eens vaker kijken in de toekomst.

nevica

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:25

6 euro is zeker de moeite waard! Even in de gate houden dan maar. :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:47

Wanneer je man je even verrast met nieuwe puzzels <3
Deze werden net bezorgd, hoe lief. Heeft ie van m'n wishlist gekocht bij bol.

Een collage van oude Disney film posters <3
Afbeelding

En doornroosje stond uiteraard ook op de wishlist, omdat ik graag alle disney kinkade puzzels compleet wil uiteindelijk. Ziet er ook zo mooi uit weer!
Afbeelding

Denk dat ik de Escape puzzel dus even ga opruimen weer, daar was ik toch pas alleen met de randjes uitzoeken klaar, en 1 van deze 2 ga doen want die trekken me enorm aan <3

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 15:13

Wat lief <3

Heb je trouwens de video van Karen puzzels gezien van de Ravensburger escape puzzel die zij gemaakt heeft? Is als het goed is een andere dan jij hebt. Wat ik me ervan herinner is de rand niet uniek. Dus als je dat als uitgangspunt hebt dan maak je heb jezelf misschien alleen maar moeilijker. Overigens waarschuwt ze als het goed is ook op tijd voor spoilers ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 16:03

Ik heb het even terug gezocht. Ze maakt de opmerkingen mbt de rand tussen 7:45-9:10. Je ziet op dat moment alleen delen van de rand liggen waarbij de verhoudingen overduidelijk niet helemaal kloppen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 23:41

Heel erg bedankt voor de tip en het opzoeken Dorus <3 ik ga me dat even bekijken een dezer dagen. Ik was idd begonnen met zoals ik altijd doe om de rand uit te zoeken _O- denk dat ik beter idd even dat filmpje kan bekijken _O-

Ik heb met uitzoeken van de rand stukjes van de Disney film posters puzzel al best veel kunnen uitsorteren gelijk van elke aparte film dus heb vandaag echt al onwijs veel kunnen aanleggen haha. Ik heb nog meer stapeltjes liggen van de andere films dus morgen lekker verder ermee **\O/** Wel fijn even zo’n makkelijke en snel wegleggende puzzel.

Afbeelding

Met de rand ben ik langer bezig geweest als de rest wat er allemaal al ligt haha.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 18:10

Oh die Disney puzzels zijn leuk zeg!

Ik ben vandaag weer wat opgeschoten :)
Mijn vader had nog 2 leuke puzzels besteld, dus heb voorlopig nog genoeg te puzzelen als deze af is :')

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 18:54

Ik zag die escape puzzels bij de Kruidvat liggen!

Ik ben bijna klaar met mijn huidige en heb net zo'n 20 stuks op Marktplaats gezet in de hoop dat ik eindelijk weer eens iets verkoop. Ik zou namelijk heeeel graag de Thomas Kinkade van Aristokatten en Rapunzel willen. :o Plus al die puzzels nemen zoveel ruimte in dus ze moeten ook gewoon echt weg als ik ze 2x heb gemaakt. _O-

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:56

Ik heb er weer een klaar;

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:43

Mooi! Wel moeilijk denk ik :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:39

Oh gaaf is ie geworden!

De mijne was toch compleet incl 2 stukjes te veel :))

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 26-03-23 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:43

Stukjes te veel? Dat hoor je ook niet vaak.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:52

Ja heel gek. Was vergeten de foto toe te voegen, dat heb ik nu alsnog gedaan :')
Ik dacht dus eerst ook dat ie ergens anders wat zou missen, maar dat was dus gelukkig niet zo

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:58

Wel een hele mooie puzzel zo hoor! Nou ja, heb je een reservestukje, voor het geval er toch eentje gaat missen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:44

Nicole228, viel opzich wel mee. Als laatste deed ik die rotsen linksonder, die waren het moeilijkst.

Eleionomae, die is mooi! Heb die ook nog liggen op mijn bewaar stapeltje want die wil ik nog wel vaker maken. :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 22:24

Disney en fantasy <3 Die laatste is gaaf!!

Ik heb deze af
Afbeelding

En nu deze. Volgens mij niet eentje om zonder voorbeeld te maken....

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 22:38

Die met die vogels is mooi <3

Ik wilde gisteren nog eens bij de kringloop winkels bij ons in het dorp gaan snuffelen, maar we moesten naar een open dag elders dus zijn daar eens gaan kijken. Zaten gewoon twee winkels op een steenworp afsta van waar we moesten zijn. En een stuk leuker geprijsd dan Het Goed die bij ons zit. Ik ben dan ook met vijf puzzels voor 5,75 naar buiten gelopen. Wel veel berglanschappen en puppies en kittens waar ik dan weer niets mee heb, maar er zat ook wat leuks tussen.
We komen wel vaker in die hoek, dus ik sluit niet uit dat ik er nog eens vaker ga snuffelen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:49

Hee die met die vogels heb ik toevallig gister ook binnen gekregen *\o/*
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:19

Eleionomae
Echt prachtig is die eenhoorn/fantasy puzzel geworden ook. Die extra stukjes is wel echt apart en grappig haha, gelukkig dat het dat dan was ipv missende/niet kloppende. En leuk dat je vader nog 2 puzzels besteld heeft, ze zien er echt tof uit. Die bovenste is ook echt zo schattig!

nevica
Leuk dat kruidvat er ook heeft liggen, moet ik eens in de gaten houden. Nog wat verkocht via marktplaats? Die Aristokatten en Rapunzel zien er inderdaad zo mooi uit ook he, die wil ik ook nog wel graag. Die van jou ziet er weer mooi uit zo af, maar wel moeilijk weer lijkt me, echt knap haha!

Tancreda3
Oh die panorama is ook echt te gek zeg, wauw! Ik heb al vaker naar Disney panorama’s gekeken maar verwacht dat die te breed zijn voor op m’n map - nog niet naar de afmetingen gekeken - dus dat durfde ik nog niet aan, maar het ziet er wel echt zo mooi uit. Knap dat je die met die vogels en alle kleuren zonder voorbeeld gaat doen, succes nog!

Dorus
Dat is een leuke prijs voor 5 puzzels. Het Goed is inderdaad ontzettend duur, ik ga daar eigenlijk nooit meer naartoe ook want ga meestal dan toch weer voor niks omdat alles zo duur is haha. Welke 5 heb je meegenomen? Nu krijg ik ook weer zin om langs een kringloop te gaan haha, die waar ik bv laatst een thomas kinkade en een Ravensburger mirror vond.

Ik heb sinds mijn laatste update van 22/3 de Disney vintage movie poster puzzel nog afgemaakt. Die had ik op een dag tijd af, die legde zo ontzettend snel weg. Ik was langer bezig met de rand als de rest van de puzzel zo ongeveer haha. Maar met uitsorteren kon je telkens al heel veel van die posters uitsorteren grotendeels, dus wat erna over bleef was vrij snel bij gelegd. Echt echt een super leuke puzzel om te maken *\o/*!

Afbeelding

Erna wilde ik eerst aan een Ravensburger Escape puzzel beginnen, maar toch een nieuwe Disney Kinkade open gemaakt van Doornroosje. Daar heb ik de rand van uitgesorteerd, maar nog niet gelegd. Heb even een paar rustigere weken gehad met niet puzzelen omdat ik enorm vast zat in m’n schouders en nek met veel pijn. Wil ergens deze week wel weer eens verdergaan ermee.

PUZZEL HAUL

Er zijn ook nog wat puzzels bijgekomen hier, dus m'n collectie groeit gestaag haha love it, zo is er altijd genoeg keus - want ik merk dat net als met boeken lezen, ik echt een bepaalde mood moet hebben voor specifieke puzzels en welke dan de volgende word die ik wil gaan leggen hihi dus als je dan wat keus hebt is dat wel fijn.

Ik kocht er 2 via Marktplaats en toevallig bleek die verkoper ouder te zijn van een van de kids uit een voetbalteam waar mijn zoon op zaterdag vorige week tegen moest spelen. Dus dat hebben we op het voetbalveld kunnen regelen haha. De Fairytale Fantasia stond op m’n wishlist, dus helemaal blij ermee. De Fishy Business Originals Wasgij was ik ook benieuwd naar omdat ik tot dusverre alleen een Mystery gelegd heb en dit een originals is, dus binnenkort eens gaan uitzoeken wat ik van dit concept vind. Beide voor 10e gekregen, vond ik wel een nette prijs nog.

Afbeelding

En dan nog The Proposal Destiny Wasgij + Grabbing a Quick bite Mysterie Wasgij, welke ik via vinted kocht voor 13e samen - 1 van die 2 is nieuw rond de 24e bij bol bv dus ik vond dit wel een hele fijne prijs zo hihi. Was 17e met verzending erbij voor beiden dus prima wel. Daar zit dan ook een Destiny puzzel bij, wat ik ook nog niet eerder gedaan heb dus dan kan ik alle Wasgij concepten eens doen, ben benieuwd. Die mystery lijkt me leuk, ik vond die Mountain Mayhem mystery namelijk echt heel tof om te leggen ook dus hopelijk deze ook.

Afbeelding

En eentje is van een vriendin en heb ik te leen; That's Life Gallery Edition. Die vond ik zo tof uitzien bij haar tijdens het leggen en toen ie af was, dat ik die ook wel eens wilde doen. Haar heb ik de mystery Mountain Mayhem en de Pokemon puzzel opgestuurd om te maken en die gaan vanuit haar waarschijnlijk nog een rondje maken naar andere vriendinnen, voor ze weer terugkomen haha.

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:29

Cursebreaker
Die Disney zijn gewoon allemaal mini puzzels <3

Begin van de maand m’n bloemen puzzel afgemaakt
Afbeelding

Daarna nog een kleine (500) van Rio de Janeiro gemaakt
Afbeelding

En toen even rustig aan gedaan, omdat ik er nog maar één had liggen.

Een paar dagen geleden aan een onderwater tafereel begonnen. Paars. Heel veel paars! Ik zag door het paars het paar niet meer. Maar desalniettemin ging hij best vlot in elkaar en heb ik hem gisterenavond af gemaakt. Erg van genoten!
Afbeelding

En nu begonnen aan m’n eerste kringloop aanwinst. Ook een kleine met 500 stukjes. De afbeelding is “The Kiss” van Gustav Klimt. Ik had verwacht dat hij nog best lastig zou zijn, omdat er heel veel geel en dezelfde structuur in zit, maar dat viel alles mee. Ik had alleen in de rand twee stukjes verkeerd zitten ondanks het kleurverschil. Ik hoef ook alleen het geel/zwart/wit geblokte middenstuk nog.
Afbeelding

Ik zal vanmiddag m’n hele kringloop haul eens op de foto zetten.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:12

Ik heb voor mijn verjaardag meerdere puzzels gekregen. 5 in totaal van Jan van haasteren. Ik heb dia de los Muertos net gemaakt, had geen foto gemaakt helaas.
Was een leuke puzzel om te doen.
Ik heb ook "jumbo gaat winkelen" "nk puzzelen" "de kringloop" en "de winterspelen" gekregen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:10

Die orcas <3

Die vogels was een crime. De vogels niet, maar alles er omheen.... Succes Eleionomae!

Mijn nieuwe uitdaging is nog erger....

Afbeelding

50 tinten blauw. M'n voorganger heeft hem in 2en gesplitst, links en rechts. Ik twijfelde om alles bij elkaar te gooien maar er toch voor gekozen 't apart te houden.

Afbeelding

Ik hou gemaakte puzzels niet dus als iemand interesse in een heeft, of te ruil, let me know :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:42

Tancreda4, wat heb je dat slim gedaan zo met de ruimte die je hebt en een panorama afmeting!

Cursebreaker, ik ga ze denk ik eind deze week gewoon bestellen. Heb financieel meevallertje gehad en ik ben die puzzels nog steeds niet vergeten. :o Heb wel een aantal verkocht, maar nog steeds een hele stapel liggen haha. Ik heb dat trouwens ook met die mood hebben voor bepaalde puzzels. _O- Fijn dat je dan weer een nieuw stapeltje hebt!

Dorus, ooooh die orka's is mooi zeg! <3