Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:23

En gaat weer fout pijn niet uit te houden en krijg het ineens steenkoud dat ik zit te rillen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:24

Little_Gift schreef:
juval schreef:
zo moe... koud. verkouden etc, je kent het wel.

auto repareren gaat veel geld kosten, iets met pomp voor de stuurbekrachtiging die vast is geslagen waardoor er meer beschadigd is. Auto is van 2007, dus nu na aan het denken over afscheid nemen.. moeilijke beslissing, want een betaalbare andere is ook zo gauw niet gevonden..

Da's gek, hier ervaring met dat type probleem maar een stuurbekrachtigingspomp beschadigd normaal geen andere onderdelen als die stuk gaat...

Hebben ze je een kostenindicatie gegeven? Wat is veel geld?

nou ja, hij lekte olie op een multiriem die daardoor is gebroken. De pomp zit vast en de leidingen die daarop zitten kunnen ze kennelijk ook niet makkelijk los krijgen.
ford focus van 2007 met 270.000 op de teller.

kostenindicatie aan onderdelen en werk komt boven de 1000 euro uit, dat is de auto volgens de garagemeneer niet meer waard. begrijp ik op zich wel.
Heb nu een mooie peugeot 308SW op marktplaats gevonden, morgen maar even kijken of dat wat is.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:07

Net beginnende migraine, gelukkig af weten te wenden met paracetamol, maar moet niet te vaak voorkomen. Ben bijna terug op normaal niveau op het werk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:19

Oef, wou dat ik dat ook kon, migraine afwenden met paracetamol |( Hier wordt het vaak al niet afgewend met 2 soorten preventieve medicatie, cprg remmers én verschillende triptanen |(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:44

Wat voor horken sommige mensen zijn over hele kleine onbelangrijke zaken :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:45

Ik moet echt nodig stofzuigen en dweilen. Maar dan haal ik de haren en kwijlvlekken van mijn hond weg en die komen nooit meer terug. Zo stom hoe je je het ene moment aan zulke dingen kunt storen en je ze het volgende moment niet kwijt wil ;(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:58

black_kelpie schreef:
Ik moet echt nodig stofzuigen en dweilen. Maar dan haal ik de haren en kwijlvlekken van mijn hond weg en die komen nooit meer terug. Zo stom hoe je je het ene moment aan zulke dingen kunt storen en je ze het volgende moment niet kwijt wil ;(

:knuffel:

Die herken ik. Was bijna boos toen m'n moeder had schoon gemaakt na het overlijden van mijn hond. Die plukken zwart haar aan de stoelpoten..
Heeft maaaaanden geduurd voor ik zijn mat heb gewassen. Die ligt er nu nog steeds, 1,5 jaar later, "omdat de katten er op liggen" maar vooral omdat het Max z'n mat was. En als die mat weg is, is alles van Max uit huis en dan is die plek weer leeg.. Nope.

Misschien kun je een stukje stofzuigen / dweilen wat echt nodig is en een stuk gewoon zo laten. Z'n natte poten bij de achterdeur ofzo.
Heb je iets in gedachte wat je wilt als aandenken? Voor mij hielp het toen zijn as en urn terug in huis waren, ik had Max weer "terug"

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:02

juval schreef:
nou ja, hij lekte olie op een multiriem die daardoor is gebroken. De pomp zit vast en de leidingen die daarop zitten kunnen ze kennelijk ook niet makkelijk los krijgen.
ford focus van 2007 met 270.000 op de teller.

kostenindicatie aan onderdelen en werk komt boven de 1000 euro uit, dat is de auto volgens de garagemeneer niet meer waard. begrijp ik op zich wel.
Heb nu een mooie peugeot 308SW op marktplaats gevonden, morgen maar even kijken of dat wat is.

Vind dat altijd een lastige, want wanneer beslis je dat de auto het niet meer waard is. Komt ie tot dusver zonder problemen door de apk? (onderhoud en slijtage delen niet meegerekend) voor laten we zeggen 1500 kun je niets vergelijkbaars kopen, en je weet wat je hebt aan de huidige auto. Mijn auto is overigens uit 2001 en heeft meer dan 4 ton op de teller en daar gaat ongeveer ieder jaar tussen de 400-800 euro aan onderhoud en reparaties in. Het voordeel van oudere auto´s is wel dat je bijna alles nog relatief makkelijk en kostentechnisch goed kan repareren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:28

Stomme huilbuien maar het moet er toch uit

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:52

Nyaleti schreef:

Die herken ik. Was bijna boos toen m'n moeder had schoon gemaakt na het overlijden van mijn hond. Die plukken zwart haar aan de stoelpoten..
Heeft maaaaanden geduurd voor ik zijn mat heb gewassen. Die ligt er nu nog steeds, 1,5 jaar later, "omdat de katten er op liggen" maar vooral omdat het Max z'n mat was. En als die mat weg is, is alles van Max uit huis en dan is die plek weer leeg.. Nope.

Misschien kun je een stukje stofzuigen / dweilen wat echt nodig is en een stuk gewoon zo laten. Z'n natte poten bij de achterdeur ofzo.
Heb je iets in gedachte wat je wilt als aandenken? Voor mij hielp het toen zijn as en urn terug in huis waren, ik had Max weer "terug"

Ik heb gisteren haar voer- en waterbak in de vaatwasser gezet, dat vond ik al heel wat. Ze staan nu gewoon weer waar ze horen.

Gisteren hebben we haar as opgehaald. Ik ben niet zo van de as-sieraden of andere dingen, en een urn hoeft van mij ook niet. We nemen haar waarschijnlijk voor een laatste keer mee op vakantie naar Scandinavië om haar daar uit te strooien, vakantie en vooral kamperen was echt helemaal haar ding.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:58

black_kelpie sterkte.

En weer geslapen en weet nu al dat ik vannacht ook gewoon slaap, want wordt niet goed wakker.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:29

Een kat die gekotst had op de trap over meerdere tredes. Echt waarom? Wel heel blij dat ik een gelakte trap heb…..

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:33

Foaly schreef:
Daphne__ schreef:
Ik zeg het al m'n hele leven en gisteren zei iemand anders het ook. Ik moet een kroon :j Helaas was het m'n tandarts en moet ik deze kroon zelf betalen :=

Ik heb er twee. De rekening deed meer pijn dan de hele behandeling :')

Ik moet er in de toekomst ook een dus ik voel de pijn ;( heb nog niet gevraagd naar de kosten maar denk dat dat ook wel zal oplopen :wow:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:50

Bloemetje75 schreef:
Een kat die gekotst had op de trap over meerdere tredes. Echt waarom? Wel heel blij dat ik een gelakte trap heb…..

:o nieuwe soort slinky?! :+

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:48

Wakker geschrokken want er viel wat van de muur met een hard geluid, lig een uur later nog wakker in mn bed en ben zo moe |o

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:21

Dat het 's ochtends weer kouder is. Ik heb nu al dat moeite met uit bed komen omdat het zo lekker warm is onder mijn dekens :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:42

Ik moet mijn handschoenen maar weer opzoeken, het is om 06.30 koud in de auto. :brr:

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Ik heb alweer een loopneus van de kou, maar natuurlijk totaal niet voorbereid met tissues, dus ik ga die ene irritante persoon in de trein zijn die constant zn neus ophaalt :')

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

Bellatrix schreef:
Ik moet mijn handschoenen maar weer opzoeken, het is om 06.30 koud in de auto. :brr:

Ik stap om 05.00 uur nog gewoon met een korte broek en t shirt in de auto :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

:oo

Jij bent gek. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:18

In de auto is nog best te doen misschien, want ja je zet gewoon de verwarming aan. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

Van te voren de climate controle laten draaien zeker :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:21

Halverwege begint het in mijn auto pas lekker te worden dus voor die eerste tien minuten wil ik eigenlijk mijn handschoenen al aan. :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

handschoenen nog niet, maar heb wel mijn winterjas aan gehad vanmorgen in de auto. En winterdekbed op mijn bed. Dat was ook wel prettig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:38

Ik heb mijn winterjas nog niet aan, die hangt nog gewassen in de kast. :)
Wel en tussenjas (leren jackie) aan.