Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:22

Ik vind het echt te bizar dat zowel je huisarts, de apotheker en de verpakking hier niks over melden. België, wtf. |o
Merlen ben aub verstandig en volg de (Nederlandse) adviezen. Je zult maar iemand omver rijden.
Maagbeschermer kun je (in NL) gewoon bij de Kruidvat ofzo halen. Hoef je dus niet perse weer eerst een uur in de wacht bij de huisarts.

Sowieso vind ik er wat van dat je huisarts je achterover klapt met zware medicatie, zonder verder onderzoek. Of is er een bloedonderzoek of doorverwijzing aangevraagd?
maar dit is ook m'n eigen irritatie want ik loop al een jaar elke dag met pijn en de huisarts gaf me, jawel, Diclofenac..

Benzz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:27

Ik kreeg het ook hoor. Van de een op andere dag extreme pijn in nek. Kon helemaal niets. Tramadol ging ik slecht op dus heel snel oxycodon. Maar goed: ik kon letterlijk niet meer lopen. Dus er moest snel en fors met pijnstillers en fysio ingegrepen worden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:43

Alvast lekker op bed gaan liggen, alleen mijn deken werkt niet zo lekker mee.

Heb een deken van 12kg dus het is even gewichtheffen in bed..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:46

_San87_ schreef:
Waarom staan er in België echt overal vrachtwagens op de vluchtstroken en in de verdrijvingsvlakken langs opritten bij tankstations en parkeerplekken :?

Wat is dit voor rariteitenkabinet?

Richting Franse grens waren gisteren de snelwegen afgesloten voor vrachtwagens door de sneeuw heb ik begrepen.

Geen idee of je het daar hebt gezien? Vanuit België konden ze dus Frankrijk niet in

https://bigtruck.nl/nieuws/frankrijk-st ... t%20worden
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-01-24 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:48

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:
Waarom staan er in België echt overal vrachtwagens op de vluchtstroken en in de verdrijvingsvlakken langs opritten bij tankstations en parkeerplekken :?

Wat is dit voor rariteitenkabinet?

Richting Franse grens waren gisteren de snelwegen afgesloten voor vrachtwagens door de sneeuw heb ik begrepen.

Geen idee of je het daar hebt gezien?

Nee, was richting Nederland, voorbij Antwerpen.

Merlen haar uitleg klinkt plausibel. Maar wat gevaarlijk joh.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:50

Dan is het idd de rusttijd.
Teveel files gehad en zit de rijtijd erop. en dan moeten ze aan de kant. Staan de parkeerplaatsen vol moeten ze iets

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:13

Merlen schreef:
Nou fijn dat jullie denken dat ik lieg.Dat is toch echt niet zo hoor.
Apotheker heeft een klever op de doosjes geplakt met wat de HA zei,3x daags in te nemen.Tramadol en Ibruprofen.10 dagen.
Er hangt echt geen andere waarschuwingssticker op.
Verder heeft geen één van de twee ook maar iets gezegd over de bijwerkingen en al helemaal niet dat je niet mag rijden.
Natuurlijk ben ik zelf zo slim om te beseffen dat ik niet verder kan met deze medicatie.

Kijk als de medicatie voor jou helpt zou ik niet perse er mee stoppen maar wel vragen om maagbeschermer. Je bent er pas net mee begonnen en dan zijn bijwerkingen het ergste. Deze nemen meestal gewoon af en wanneer je het niet meer hebt kan je gewoon weer autorijden.

Ik geloof je wel hoor, de zorg kan ontzettend slecht zijn. Maar hoop wel dat je in het vervolg zelf ook altijd de bijsluiter leest en vraagt of je ermee mag auto rijden, al hoort een huisarts dit gewoon te zeggen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:50

Ik heb de neveneffecten nu zelf ondervonden en ga het enkel nog voor het slapengaan innemen.Hopelijk kom ik daarmee zonder pijn en stramme spieren de dag door.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:52

Merlen schreef:
Ik heb de neveneffecten nu zelf ondervonden en ga het enkel nog voor het slapengaan innemen.Hopelijk kom ik daarmee zonder pijn en stramme spieren de dag door.

Dan nog mag je niet auto rijden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:54

Heeft overigens ook geen zin, je moet een spiegel opbouwen om het te laten werken. Alleen voor de nacht werkt niet. Ook wel een stukje algemene kennis...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:54

Ik ben nou al voor de vierde keer in 2 maanden ziek. In november had ik corona, flink ziek van geweest. 2 weken daarna kreeg ik ontzettende oorpijn en gewoon onwijs beroerd, en daar kom ik maar niet vanaf. Als ik me wat beter voel, komt het weer terug. Inmiddels al een aantal keer de huisarts gebeld en die heeft neusspray voorgeschreven waar ik bloedneuzen van krijg en meer kan hij niet doen zegt hij.
Ben nu ook weer ontzettend snot verkouden met koorts (inmiddels opgeknapt tot verhoging) en erge hoofdpijn en oorpijn. Wordt er een beetje moedeloos van -O-

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:14

Een nieuwe powerbank die na een hele nacht opladen niet wilde werken en ik nog ander half uur naar huis moest met het ov terwijl mijn GSMs batterij leeg was...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:19

Benzz schreef:
Heeft overigens ook geen zin, je moet een spiegel opbouwen om het te laten werken. Alleen voor de nacht werkt niet. Ook wel een stukje algemene kennis...

Ligt er aan waarvoor je het gebruikt ;) hoeft dus niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:36

Nyaleti schreef:
Benzz schreef:

Ligt er aan waarvoor je het gebruikt ;) hoeft dus niet.

Echt wel, deze middelen werkt bij een spiegel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:51

Ah, dan vraag ik me af waarom mijn pilletje die ik sporadisch eens pak zo goed z'n werk doet. }:0

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:01

Merlen schreef:
Er staat niets van op het doosje.
De bijsluiter vermeld wel dat je bij slaperigheid best niet rijdt.
Ik neem ze nu 2 dagen in,nog niet op de max. dosis.
Ik kon bij aanvang niet weten dat deze zo'n effect zouden hebben op mij.
En Schuur_,ik heb smalle kattenmatjes op de verwarming liggen maar ze schuiven die er telkens af.
Het is een huurhuis,ik kan de radiatoren niet veranderen.

Je hebt speciale ombouwtjes bij de bouwmarkt die je over je radiator doet. Ziet er mooi uit en geen gevaar

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:10

Stoof die behoorlijk lang over opladen doet. Vind dat toch wel een afknapper.

Opladen tijdens gebruik werkt helemaal niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:23

Spiegel werkt bij paracetamol zeker.
Als je verder gezond bent en je gebruikt een spierverslapper voor erge rugpijn oid dan is een spiegel van tramadol niet nodig hoor. Omdat zo stellig te beweren is nogal wat :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:44

Zelfs met de medicatie die ik nu heb bouw je spiegel op.

Okay ben het zat wil naar bed en ding hang nu al meer dan 4 uur aan de lader.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 00:47

Neem aan dat voor de pijnstilling een spiegel niet nodig is, maar wellicht voor de dufheid?

Ik heb ook medicatie waarbij ik de eerste dagen niet mocht rijden omdat ik er zo ongelooflijk moe van werd. Toen ik er een week mee onderweg was, was dat weg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 01:00

Bij mij is het pijnstillers en ontstekingsremmers.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 01:03

Marcella schreef:
Zelfs met de medicatie die ik nu heb bouw je spiegel op.

Jij bent niet gezond, dan is de situatie dus anders. Is naar alle waarschijnlijkheid ook besproken met je arts.

Als je iets chronisch moet slikken is het anders. Maar van bijvoorbeeld Merlen krijg ik die indruk niet. Het is gewoon iets tijdelijks ( nou ja dat hoop ik voor haar ) maar helaas wel met slechte voorlichting voorgeschreven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 01:19

Dat is waar.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 01:41

Mensen die bij het concert van de Vrienden van Amstel OP de trap gaan staan.. Ik wil graag erdoor :+. En dan boos worden als ze drank over zich heen krijgen. Tsja misschien gewoon op je plek gaan staan/zitten? De trap is niet bedoeld als staanplaats mensen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 01:57

iirrssjjee schreef:
Mensen die bij het concert van de Vrienden van Amstel OP de trap gaan staan.. Ik wil graag erdoor :+. En dan boos worden als ze drank over zich heen krijgen. Tsja misschien gewoon op je plek gaan staan/zitten? De trap is niet bedoeld als staanplaats mensen

Ene kant vond ik er niks aan, maar aan de andere kant lag ik wel dubbel van de straal bezopen personen die er rondlopen op zo'n evenement.

Goede oude beveiligers tijd. <3