Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:10

Eleadoras schreef:
Ik neem aan dat iedereen die reageert met dagelijks/wekelijks contact ook een fijne band heeft?

De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf geen behoefte heb aan wekelijks contact met mijn ouders. Maar mijn ouders willen dit wel. Vandaar dat ik benieuwd was hoe dit in andere gezinnen gaat :)

Ondanks de niet al te beste band met mijn moeder heb ik wel wekelijks contact met haar (via whatsapp). We wonen nog geen km uit elkaar maar zien elkaar eens per maand. Omdat ik daar verder geen behoefte aan heb.

Als jij geen behoefte hebt aan wekelijks contact hoef je dat ook zeker niet te doen! :)

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 16:07

Ik ben benieuwd of iemand dit kan uitleggen of wat het is?

Tijdens het douchen voelt de huid op m'n hand extra gevoelig aan. Alsof het dus verband is, het warme water voelt extra warm aan.
Maar met een windje er op, voelt het alsof er coolgel op zit, extra fris zegmaar. En soms ook wat 'naalden prikjes' aan tintelingen.
Nu voelt het weer enorm warm en zit het heel lichtjes te kloppen.
Op de bovenkant van m'n hand is het en soms wat op m'n onderarmen.

Ik zit flink aan de Antibiotica, die heeft best wat bijwerkingen en moet opletten met de zon. Telkens echt een dikke laag insmeren en vaak herhalen dus verbrand lijkt me niet logisch (omdat het ook koud voelt). Het is ook niet rood of dik ofzo. Maar misschien is het iets van zonneallergie?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:37

Eleadoras schreef:
Ik vind een half uur met de elektrische fiets prima.

Getwijfeld of ik er een topic aan zou wagen, maar toch even hier: hoeveel tijd brengen jullie door met familie? Als in je ouders, broers/zussen? Hetzij fysiek hetzij digitaal/telefonisch.

Ik heb een paar keer per week app contact met mijn ouders, iets minder vaak met mijn zusje. Ik zie mijn moeder één of enkele keren per maand (reistijd is ruim 2 uur). Mijn vader woont ver weg in het buitenland. Hem zie ik dus niet vaak, daar kan wel een paar jaar tussen zitten. We videobellen wel elke maand ongeveer. De band met beide ouders en zusje is prima :)

Dan heb ik ook een vraag: kun je gnocchi invriezen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:01

Nyaleti schreef:
Ik ben benieuwd of iemand dit kan uitleggen of wat het is?

Tijdens het douchen voelt de huid op m'n hand extra gevoelig aan. Alsof het dus verband is, het warme water voelt extra warm aan.
Maar met een windje er op, voelt het alsof er coolgel op zit, extra fris zegmaar. En soms ook wat 'naalden prikjes' aan tintelingen.
Nu voelt het weer enorm warm en zit het heel lichtjes te kloppen.
Op de bovenkant van m'n hand is het en soms wat op m'n onderarmen.

Ik zit flink aan de Antibiotica, die heeft best wat bijwerkingen en moet opletten met de zon. Telkens echt een dikke laag insmeren en vaak herhalen dus verbrand lijkt me niet logisch (omdat het ook koud voelt). Het is ook niet rood of dik ofzo. Maar misschien is het iets van zonneallergie?

Ik had tintelende vingers/handen van antibiotica en moest direct stoppen ivm mogelijke allergische reactie. Zou even contact opnemen met je dokter

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:35

Gnocchi kun je invriezen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:39

fotolijstje schreef:
Zou iemand mij willen helpen met een sollicitatie brief schrijven voor stage? :)

*\o/* *\o/*
Thanks voor de tips, ik ben uitgenodigd op gesprek!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:28

Jeej wat goed!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:46

Waarom staat op veel verpakkingen "invriezen op de dag van aankoop"?
Wat maakt het uit of het product nog twee dagen langer in de winkel ligt en dan door mij wordt gekocht en direct ingevroren, of dat ik het twee dagen eerder koop en het bij mij twee dagen in de koelkast ligt alvorens ik bedenk en het toch maar invries?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:51

Nikass schreef:
Waarom staat op veel verpakkingen "invriezen op de dag van aankoop"?
Wat maakt het uit of het product nog twee dagen langer in de winkel ligt en dan door mij wordt gekocht en direct ingevroren, of dat ik het twee dagen eerder koop en het bij mij twee dagen in de koelkast ligt alvorens ik bedenk en het toch maar invries?

Zo wordt er een bepaalde ‘versheid’ gegarandeerd. Al maakt het in praktijk vaak niets uit :=

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:05

Is denk ik ook om te voorkomen dat mensen TGT producten zoals rauwe kip twee uur voor de datum invriezen en dan denken dat het nog maanden goed blijft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:06

Het is ook de enige wijze waarop zij kunnen garanderen dat het in de tussentijd hier bewaard is gebleven. Als jij je koelkast op 11 graden hebt staan, het daar tot de houdbaarheidsdatum bewaard en dan invriest, tja, die verantwoordelijkheid willen zij niet hebben.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:55

Via mijn werk heb ik een (oude) windows computer. Ik gebruik al jaaaren iphones en macbooks en ik word echt gillend gek van het windows systeem. Minstens 1x per dag vliegt het internet uit. Als in, ik ben nog verbonden met de wifi, maar er gebeurt gewoon niks. De pagina's blijven tot een eeuwigheid laden en de outlook app heeft een uitroepteken als icoontje. Geen andere foutmeldingen of wat. Als ik van wifi verander (bijv hotspot van mijn telefoon) of wifi aan/uit blijft hetzelfde. Dit is ook het enige apparaat in huis wat dit doet, dus het heeft niks met het internet zelf te maken maar echt met de computer. Het enige wat lijkt te helpen, is om de computer opnieuw op te starten maar jeetje ik word dat wel een beetje naar van om dat soms meerdere keren per dag te moeten doen. :') Iemand een windows kenner hier die hier wat mee kan? Of is deze computer gewoon te oud om fatsoenlijk te functioneren (hij gaat ook vaak uit ipv slaapstand als ik 'm dicht klap :)) )

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:25

Gewoon vragen om een nieuwe computer?
Stel dat jouw bureaustoel uit elkaar valt dan vraag je ook een andere toch? Een werkende computer hoort er gewoon bij. Dit kost je anders ook veel te veel tijd (en geld)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:29

Dit lijkt mij inderdaad een kwestie van een computer die gewoon op is. Ik zou om een nieuwe vragen ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:02

Helemaal aan en uit zetten hoeft niet, je kan via de rechtermuisknop je internetverbinding resetten, maar als hij het blijft doen, lijkt het toch op een vorm van stuk. Even overleggen met de baas.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:07

Oh kijk, die reset wist ik niet van! Ik kan ook echt helemaal niks van windows :') Opzich is de computer verder .... ok. Het is natuurlijk ook (voor mij) een aardige downgrade van jaren macbooks, dus er zijn veel dingen waar ik ook niet aan gewend ben. Ik zal de volgende keer die reset proberen :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:11

Rechter muisknop op je wifi-icoontje in de taakbalk, dan is de bovenste 'Problemen oplossen', en daar kan je je verbinding herstarten. Ik heb ook met macs gewerkt maar daar ben ik nu linkshandig op. Stomme computers :))

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:16

Ik ben de naam vergeten van een site :') misschien dat iemand het hier weet.
Mensen verhuren hun kamers etc net zoals hotels. Tis geen booking.com maar een andere maar ik heb echt geen idee meer welke

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:17

Airbnb?

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:18

fotolijstje schreef:
Ik ben de naam vergeten van een site :') misschien dat iemand het hier weet.
Mensen verhuren hun kamers etc net zoals hotels. Tis geen booking.com maar een andere maar ik heb echt geen idee meer welke

AirBNB?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:19

JA! ik ben jullie duizendmaal dankbaar :Y)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:11

Ik zie in uitgelicht een leuke foto staan van drie amazones in een rood shirt.
Kik ik hem aan zie ik ‘je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen’
Is dat nieuw?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:14

thequeensmum schreef:
Ik zie in uitgelicht een leuke foto staan van drie amazones in een rood shirt.
Kik ik hem aan zie ik ‘je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen’
Is dat nieuw?

Ik heb het ook even geprobeerd. Ik krijg dezelfde melding.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:14

Ik ook

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:24