Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:22

pien_2010 schreef:
Matheno schreef:

Mijn opa moest afgelopen weekend met spoed naar het ziekenhuis met een herseninfarct, maar er werd eerst een corona test afgenomen.

Sterkte Matheno, verdrietig. Dat doen ze dan hier weer niet. Spoed is spoed.

Bedankt! Het is goed gekomen hoor. De bloedverdunners waren binnen 4 uur toegediend en er is geen noemenswaardige beschadiging overgebleven gelukkig.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:47

Gelukkig, fijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:47

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:59

Moderna heeft nu een fase 1 clinical trial voor een mRNA vaccin voor Eppstein Bar (EBV) ofwel ziekte van Pfeiffer gestart.

Met die mRNA techniek staan ons nu waarschijnlijk een hoop nieuwe vaccins te wachten voor virussen die tot nu toe niet behandelbaar waren.

Op dit moment liggen de kinderafdelingen bij ons dusdanig vol met RSV en Rota gevallen dat ze zich zorgen maken dat eventuele covid patientjes geen plek hebben. Waarom er dan nog geen RSV lockdown is…?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:33

RS is volgens mij hier elke winter ook een probleem bij de kleintjes, hoor je verder idd weinig over

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:40

Ja, wij hebben destijds met RS op de eerste hulp moeten wachten tot bijna middennacht totdat er een bed gevonden was voor onze toen 2 jarige. Was normaal in Januari zeiden ze.
Het jaar ervoor heeft ze een week aan de zuurstof gelegen en kreeg er een bacterie overheen, was kantje boort net geen ic maar het was wel al ter sprake gebracht.

Als „long-EBVer“ vind ik in iedergeval een EBV vaccin goed nieuws. Dat scheelt dan hopelijk ook een hoop kanker patienten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-01-22 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:42

Ik begreep dat ze mRNA vaccins ook ooit gaan gebruiken maar ook om als iemand kanker heeft die het immuunsysteem een extra boost geven. Volgens mij ook nog wat andere plannen , dat zou op zich wel een mooie voortgang zijn.

Nu bestaat er natuurlijk al immuuntherapie maar wij hebben bij een familielid gezien dat dat helaas in haar gevalt niet werkte en een ander effect gaf in plaats van verbetering. Was ook maar een kleine kans dat het zou werken. Hoop in ieder geval dat het voor anderen wel baat gaat hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:44

Het was juist (voor covid) al in ontwikkeling daarvoor inderdaad.
Dat is trouwens niet waar ik op doelde met de kanker patienten. EBV geeft in mensen met Aafrikaanse afkomt regelmatig een aggressieve kanker.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-01-22 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:44

Ik begreep dat het al een tijdje als kankertherapie wordt ingezet?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:53

mysa schreef:
Ik begreep dat het al een tijdje als kankertherapie wordt ingezet?

Ik weet niet precies of de immuuntherapie wat ze nu geven ook al bestaat uit de mRNA. Het werkt ook lang niet bij iedereen bij maar ongeveer 20% in ieder geval. Maar goed het is wel een begin.

Het is trouwens wel een hele heftige therapie. Mijn oma had alle bijwerkingen en eigenlijk is het toen alleen maar sneller gegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:27

Volgens mij passen ze in Duitsland al flink wat jaren de mRNA techniek toe bij een specifieke vorm van kanker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:32

Dat zijn klinische studies, het is nog niet officieel op de markt voor zover ik weet.

Immuuntherapie is niet hetzelfde trouwens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 01:09

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 01:23

Sizzle schreef:
Waarom er dan nog geen RSV lockdown is…?

Omdat Covid-paniek manna is en rsv alleen maar een probleem voor de zorg. Als je nog een :)* nodig had....

Verder inderdaad goed nieuws zoals je opmerkte. Beter dan optimistisch gedacht zelfs.
Gaan we er toch deze zomer vanaf komen en wordt covid endemisch. Kunnen er héél veel vaccins naar de derde wereld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 02:38

Mizora, die 9.444 oversterfte ging van week 40 van 2017 tot week 15 van 2018. Jij rekent geloof ik alles over 2018? Dan klopt dat van jou niet. Die 9.444 oversterfte is gewoon aan die griep toegeschreven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 04:08

Het moet niet gekker worden … er wordt vergaderd over de bordesfoto die blijkbaar maandag gemaakt moet worden. Of de koning er met corona coupe op gaat of niet.
Het zou te belachelijk voor woorden zijn als ze duidelijk netjes geknipt op de foto staan natuurlijk, terwijl geen enkele kapper in Nederland momenteel zijn/haar beroep uit mag voeren.

Het lijkt me ook dat ze echt 1,5 m van elkaar af zullen staan. Maar verder gaat door mijn hoofd “groepsgrootte buiten max. 2 personen” en “werk zoveel mogelijk thuis”.

Ik zou een gefotoshopte bordesfoto meer op zijn plaats vinden. Genoeg fotografen die daar ervaring mee hebben aangezien op veel scholen geen klassenfoto’s gemaakt zijn, maar er een creatief gefotoshopte foto gemaakt is.

Het gaat me vooral om het signaal wat ze hiermee af kunnen geven. Zo vond ik dat ze destijds ook een verkeerd signaal hebben afgegeven met de manier waarop ze de uitslagen van de verkiezingen hebben afgewacht.
Dat er een bordesfoto gemaakt wordt tijdens een lockdown vind ik eigenlijk al bijzonder, maar als ze daar idd netjes geknipt op staan zonder 1,5 m afstand, dan kun je toch niet meer verwachten dat het volk de maatregelen nog serieus neemt!?

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ordesfoto/

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 04:55

Ik vind het vooral raar dat er serieus over vergaderd wordt. Daar gaan onze belastingcenten. Mailtje even rondsturen met "doe maar niet te netjes" kan ook.
Maar goed, met deze commotie zou ik als minister daar niet meer met een keurig gekapt kapsel durven te staan :')
Laatst bijgewerkt door imaudy op 07-01-22 04:58, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 04:58

Sizzle schreef:
Omicron is sneller met symptomen als ik me niet vergis. Iets van 4 ipv 10 dagen.
Heb even geen bron maar je mag al sneller testen.

Edit:
The CDC indicated the infections took 33 to 75 hours, a median of about three days to show symptoms after exposure.

Ah dat is interessant.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 05:05

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Waarom er dan nog geen RSV lockdown is…?

Omdat Covid-paniek manna is en rsv alleen maar een probleem voor de zorg. Als je nog een :)* nodig had....

Verder inderdaad goed nieuws zoals je opmerkte. Beter dan optimistisch gedacht zelfs.
Gaan we er toch deze zomer vanaf komen en wordt covid endemisch. Kunnen er héél veel vaccins naar de derde wereld.

Het is wel interessant om de aandelen koers van pfizer te volgen, na een top half december, gaat die nu weer wat naar beneden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:10

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:19

Vanochtend interview in de krant over hoe het in Denemarken gaat, Nederlandse hoogleraar die daar werkt. Hij zegt er ook duidelijk bij dat Nederland een veel slechtere uitgangspositie bij het begin van Omikron had dan Denemarken en dat hij zich de Nederlandse maatregelen dus wel goed voor kan stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:24

Loretta schreef:
De huidige maatregelen zijn niet meer uit te leggen.

https://youtu.be/RRP_igoLO7U

Dat hópen ze. Er is echt nog te weinig bewijs om het heel stellig te kunnen zeggen. En dat komt mede ook door de boosters dat het minder dodelijk is. En daarin is nederland veel te traag op gang gekomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:32

Loretta schreef:
De huidige maatregelen zijn niet meer uit te leggen.

Maar Loretta, dat heb ik gister net gedaan *D

Maak je niet druk. Ligt toch buiten onze invloed.
Laat het wel :)* :)* bij je opgaan. Het is allemaal een +:)+ licht op hoe de voorlichting/manipulatie van de sheeple werkt.
Het is wat het is maar bewustzijn ervan helpt bij het managen van joúw keuzes.

Ik ga zo de ketting van de kettingzaag slijpen. Is nu bot want gister drie tankjes leeggezaagd op een stapel omgevallen bomen en oude dakbalken bij de buurman.
Ligt nog werk voor dágen.
Verwarm ik het hele cortijo mee, met gerecycled hout. Het meeste gratis zoals nu van de buurman.
Geen geneuzel met gasprijs of electriciteitsprijs.
Ook top in het kader van ´Project Adonis´; behouden van wat er te behouden aan is, aan de fysieke conditie voor het komende zonseizoen zonder Covid regels *\%/*
We gaan er vanaf komen, van de pandemie. En snel ook. Tijd voor operatie bikini; dat is een leuk, zonnig vooruitzicht. Vrolijker dan overheidspoep waar we toch niets aan kunnen veranderen, hooguit op kunnen anticiperen. Nú is dat anticiperen op {:}

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:09

bigone schreef:
Vanochtend interview in de krant over hoe het in Denemarken gaat, Nederlandse hoogleraar die daar werkt. Hij zegt er ook duidelijk bij dat Nederland een veel slechtere uitgangspositie bij het begin van Omikron had dan Denemarken en dat hij zich de Nederlandse maatregelen dus wel goed voor kan stellen.

En die arts zegt ook dat omikron bij oudere mensen ook heel niet dodelijk is

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:23

Popstra schreef:
bigone schreef:

En die arts zegt ook dat omikron bij oudere mensen ook heel niet dodelijk is

´Ja maar,...´ in Néderland moet dat nog blijken ;)

Nog te kkkkkk :brr: om aan het werk te gaan, dus eerst voor de koffieronde op pad met mijn beste *D én omdat het nu eens koud is mijn stoere omgekeerdschaap*-jack +:)+ Déze bejaarde maakt zich geen covidzorgen 8-)

La vida es bella. Zónde om je tijd te verkniezen.

* zwárt schaap uiteraard O:)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 07-01-22 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt