Vayo schreef:Maar wat als je wekelijks last hebt van dan een loopneus, dan eens hoesten, een dagje dat je niet fit bent en je last van koude rillingen hebt, een dag hoofdpijn of keelpijn? Ik kwakkel altijd heel de winter door, maar echt ziek ben ik nooit. Het is toch geen doen om je dan telkens te testen? En voor degene die zich bij de ggd laten testen om dan steeds weer 24-48 uur de uitslag af te wachten. Als het zo eens een keer is oké, maar we gaan nu het seizoen in waarbij iedereen om de haverklap wat verkouden is. En om nu zoveel testen in te slaan zodat je wekelijks of 2x per week een zelftest kan doen vind ik ook niet echt haalbaar.
Nu mogen de kinderen gelukkig bij een snotneus of wat hoesten gewoon naar school volgens de beslisboom. Het is werktechnisch ook gewoon niet meer te regelen als je in dit seizoen je kinderen bij zeer milde klachten al thuis moet houden om te testen. Ik krijg dat niet geregeld hoor.
Nu iedereen gevaccineerd kan zijn vind ik best dat ze het eens kunnen veranderen naar testen bij griepklachten en/of koorts en benauwdheid.
Volgens mij (!) is het zo dat je je bij gelijkblijvende klachten maar 1x hoeft te testen. Dan mag je met die klachten weer naar buiten. Veranderen je klachten of verergeren ze, dan test je weer. Dat is in elk geval de procedure.