Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:25

M d h gewoon beroerd. Een neerzetplek kan niet? Of briefje ophangen afgeven bij ....

Marlinde deze is omdat de "natuur" beter zou worden door het weren van de paar autos die daarkomen. De wegen zijn totaal ongeschikt om hard te rijden tenzij je een crossmotor hebt of een quad. En die komen er niet veel. Geen idee wat de echte reden is. Maar de aanleg heeft meer kapot gemaakt dan al die jaren gebruik ervoor.

Het is niet alleen de posbank, al zou daar veel kostbaar geld verspild worden. Parkeerplekken allemaal aangepakt en vernieuwd en dan jammer ze gaan er alleen nooit meer gebruikt worden.

Hier zijn de zandwegen een onderdeel van het normale wegenverkeersnet. Een deel van de af te sluiten wegen is zelfs de meest logische weg ergens heen. Die dicht is een heel eind omrijden en dan of door de woonwijk van een andere plaats heen, of een smalle weg die deels ook weer zand is en niet berekend op meer verkeer. En de asfalt toegangswegen gaan ook deels dicht. Zodat je ook daar niet heen kan en parkeren om dan te wandelen of gewoon zitten genieten. :n

de boel is opgeknapt (en deels volledig kapot gereden afgelopen jaren voor "herontwikkeling") door gemeenschaps geld en europees geld maar dan kun je er als deel van de gemeenschap niet meer gebruik van maken.

Er komen geen wegen bij, er komt geen extra natuur bij. En het is zeker geen hysterische toestand met teveel autos. Hooguit 100? Misschien per dag op heel mooie dagen maar dat haal je niet eens denk ik. En dat zijn vooral de minder mobielen en mensen die de kortere route pakken.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-10-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:27

MarlindeRooz schreef:
Maar wat is de reden van deze sluiting dan? Kan me best voorstellen dat het voor het wild een stuk beter is als er geen auto's mogen komen. Ik ken het hier ook niet anders (omgeving Ommen-Zwolle) dan dat je niet met de auto door bepaalde gebieden kan rijden.

In veel natuurgebieden zijn dieper gelegen parkeerplaatsen gesloten (vaak speciaal aangelegd voor de mindervalide mens) omdat mensen die meervalide zijn (zogenaamd ‘niks mankeren’ maar wel een klein gebrek hebben in hun moreel kompas) er onrechtmatig gebruik van maakten, waardoor dergelijke gebieden overspoeld worden door automobilisten die er feitelijk niks te zoeken hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:28

Hier de groote Peel mag je alleen te voet in.
Geen fietspad, geen ruiterpad, alleen te voet.
Ja er omheen aan de rand ligt wat, maar er in niet.
Voor mij dus ook bijna niet haalbaar, kan alleen een korte route wandelen en meer niet. Maar het is niet anders. Al baal ik er wel van.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-10-21 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:29

En die overspoeling is hier dus niet eens. :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:31

karuna schreef:
En die overspoeling is hier dus niet eens. :n

Kun je nagaan.

DAT is waar ik me vandaag aan erger trouwens: de discussie over uitsluiting terwijl de mensen die al jarenlang uitgesloten worden (om wat voor reden dan ook: ras, geloof, lichaamsbouw, gezondheid) nooit gezien zijn.
Maar dat mag dan weer niet genoemd worden in de discussie waar ik op doel :Y)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:34

Dorpje waar mijn paarden staan mag je ook niet over de zandwegen rijden , ik ben daarvan een uitzondering omdat ik bestemmingsverkeer ben ( je krijgt soms wel lelijke blikken naar je geworpen). Nu is dit een verstandige keuze , het wordt anders echt kapot gereden en dan zijn de weilanden niet meer goed toegankelijk. Een keer de trekker erover met nat weer en het duurt echt weken voordat het opgedroogd is. Laat staan als er dagelijks auto's overheen rijden. Nu is dat ook niet haalbaar kunnen ze elke dag auto's uit de modder trekken. Dus ergens snap ik het wel dat ze paden afsluiten , het is alleen jammer dat dat ten koste gaat van anderen. Alleen denk ik niet dat als jij alleen over een zandpad rijd waar alleen bestemmingsverkeer door mag je gelijk elke keer controle hebt. Mijn ervaring met zandpaden is dat er vrijwel nooit iemand is. Alleen beetje banketstaaf als je net wel iemand treft die een bon uitschrijft.

Hier gaan ze in de buurt een compleet verharde weg sluiten waarmee je een heel stuk afsnijdt als je net vlak over de grens van Drenthe / Friesland woont. Scheelde echt flink wat kilometers. Maar omwonenden hebben geklaagd , maar de boeren gebruiken het ook om naar hun stukjes land te kunnen. Die zijn daar dus ook de dupe van. Volgens mij hadden ook nog mensen geklaagd die er net zijn komen wonen.

karuna
Drukke kabouter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:42

Dat soort dingen kan ik dus best kwaad worden. Die boeren kunnen geen kant op. Moeten een eind met de trekker omrijden. En ook daar zullen geen honderden autos per dag langskomen. Ik ben in principe ook bestemmingsverkeer als je daar stopt om te wandelen. Hier zou heb gaan om als ik heel grof schat max 100 autos en motoren op een mooie zonnige dag over de hele dag en een enkele trekker als ik alle wegen zou optellen. Maar het zal eerder 50 of minder zijn dan meer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:53

MarlindeRooz schreef:
Maar wat is de reden van deze sluiting dan? Kan me best voorstellen dat het voor het wild een stuk beter is als er geen auto's mogen komen. Ik ken het hier ook niet anders (omgeving Ommen-Zwolle) dan dat je niet met de auto door bepaalde gebieden kan rijden.

De sluiting bij de postbank (ik heb het nu even puur over de situatie daar, omdat ik die heel goed ken) heeft meerdere redenen.
Allereerst is het door de heuvels een geliefd gebied voor motoren, die trouwens ook vrij hard rijden daar.
Daarnaast hebben ze de laatste jaren veel geïnvesteerd in het toegankelijk maken van het publiek, waaronder nieuwe parkeerplaatsen, waardoor de parkeerplaatsen tijdelijk niet goed bereikbaar waren en de bezoekers gingen parkeren voor de deur van de omwonenden.
Daarnaast moesten mensen wat tijdens de lockdown, dus werd het gebied overspoeld door bezoekers, die niet meer op de parkeerplaatsen terecht konden door de drukte, dus wederom gingen parkeren voor de deur van de omwonende.

En dat is het grootste probleem, de bewoners/omwonende hebben last van die grote schare auto's, maar het is niet het feit dat die auto's daar rondrijden dat ze voor overlast zorgen, het is het parkeren dat voor overlast zorgt.
Dus sluit je maar alle wegen en zorg je er voor dat het vernieuwde restaurant aan de top van de postbank nooit meer bereikbaar is... Die uitbater is hier vast heel blij mee :n

En ja, tijdens de lockdown, zeker met mooi weer, was het er echt druk.
Maar om daarom een compleet gebied af te sluiten voor een groot gedeelte van de gemeenschap, diezelfde gemeenschap die wel heeft kunnen meebetalen aan die vernieuwde parkeerplaatsen en de bereikbaarheid, dat vind ik echt niet kunnen.
En nu het land weer open is, neemt de drukte bij de postbank ook meteen af, daar is nu bijna geen hond meer :n

Die omwonende hebben gewoon misbruik gemaakt van een tijdelijk situatie om hun zin door te drijven (want deze discussie loopt al jaren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:57

@Karuna, dat besluit is toch nog niet definitief? Dan zou ik die kans pakken om bezwaar te maken, desnoods met een petitie. Niet geschoten is altijd mis. Ik kom er ook regelmatig met de fiets en te voet en vind al die auto's eerlijk gezegd ook wel storend, maar er moet inderdaad niemand buitengesloten worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-21 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:58

karuna schreef:
Dat soort dingen kan ik dus best kwaad worden. Die boeren kunnen geen kant op. Moeten een eind met de trekker omrijden. En ook daar zullen geen honderden autos per dag langskomen. Ik ben in principe ook bestemmingsverkeer als je daar stopt om te wandelen. Hier zou heb gaan om als ik heel grof schat max 100 autos en motoren op een mooie zonnige dag over de hele dag en een enkele trekker als ik alle wegen zou optellen. Maar het zal eerder 50 of minder zijn dan meer.

Sorry ik bedoelde dat alleen grondgebruikers over de zandpaden mochten :') ben nog steeds niet helemaal wakker haha. Is nog net weer wat anders als bestemmingsverkeer. Maar ik ga er eigenlijk ook nooit over met de auto tenzij ik een soort 4x4 aandrijving heb dan is het nog wel te doen. Maar nu zou ik vast blijven zitten bij de eerste enorme waterplas. Plus vind het zonde van mijn vering het is ook niet zo aan te raden om over te rijden.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:01

Nederlanders op Belgische snelwegen. Beste medelander, op de Belgische snelweg mag u 120, niet strak 100. En daarnaast mag u ook richting aangeven. Danku.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:04

Steeph schreef:
Nederlanders op Belgische snelwegen. Beste medelander, op de Belgische snelweg mag u 120, niet strak 100. En daarnaast mag u ook richting aangeven. Danku.

Als je op Belgische snelwegen 120 rijdt, kan je aan de nieuwe vering :\.

:)).

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:06

_San87_ schreef:
Steeph schreef:

Als je op Belgische snelwegen 120 rijdt, kan je aan de nieuwe vering :.

:)).

Beetje gas bij, dan kun je zo van de ene kuil naar de volgende :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:11

Bespeur ik daar enig commentaar op de belgische wegen ? >;)

:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:21

De reclame van Zalando :?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:29

Getraind in de winkel met mijn puppy. Rotgevoel aan overgehouden omdat degene die erbij was continu commentaar had.
Als ik het alleen wil doen is het commentaar dat ik geen hulp vraag maar op deze manier wil ik liever geen hulphond trainen. Ik doe het toch nooit goed genoeg.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:58

De prijzen voor honden op marktplaats :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:02

Britta31 schreef:
De prijzen voor honden op marktplaats :oo

De meeste die ik langs zag komen vond ik eigenlijk nog wel meevallen, het grootste deel is minder dan €1500. Nou is marktplaats ook niet ideaal om een hond op te kopen (tenzij het een herplaatser is), maar bij de fokkers van rasverenigingen zit je momenteel tussen de €1500 en €2500 voor een middel tot grote rashond :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:03

Ik wil ook geen pup meer,gewoon een hondje uit het asiel.Even rustig aankijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:14

Britta31 schreef:
Ik wil ook geen pup meer,gewoon een hondje uit het asiel.Even rustig aankijken.

Sommige asielen schijnen weer erh vol te zitten dus daar zit vast een match tussen :D succes! Weet je al wat voor iets?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:15

mensen die 'nooit geen' in een zin gebruiken als ze 'nooit' bedoelen.
'nooit geen' betekend 'altijd'!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:22

Nicht van midden 30 die een relatie van +-15 jaar opblaast. Man, 2 kinderen, huisdieren laat ze gewoon achter. Op zich niet zo bizar, gebeurt wel vaker. Maar de reden? Haar man ziet er niet meer jong genoeg uit (tja, als je tegen de 40 aan loopt ben je inderdaad geen strakke 20tiger meer :+), haar kinderen zijn een te grote belasting en ze wil eindelijk in haar leven eens diverse soorten drugs proberen. Ze is er van door met een drugsverslaafde :') Nu is ze eindelijk ECHT gelukkig claimt ze. Nou ja 8)7 Dit is eens een tokkie in de familie van mijn vriend en niet in de mijne _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:26

fleurtjeuh schreef:
mensen die 'nooit geen' in een zin gebruiken als ze 'nooit' bedoelen.
'nooit geen' betekend 'altijd'!

Toevallig straks ook gedaan. Zag het staan toen ik niet meer kon editten. Terwijl dat een van de weinige taal dingetjes is dat is blijven hangen toch de fout gemaakt.

Tja... We leven nog, het had geen grote gevolgen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:39

Mijn man wil een groter hondje om ook lang mee te wandelen.Ik zou het liefs een oud mutsje willen en haar nog een warm en veilig mandje te geven.Maar nog even nadenken.Ons hondje is ook nog maar net ingeslapen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:06

Je kan ook kijken naar een kleinere terriermix, die zijn vaak als ze ouder zijn ook nog fit genoeg om flink te wandelen. :)