Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:04

Radio 538 feest gaat niet door.

Snap de weerstand maar sneu voor al die jongeren die er zo naar uit geleefd hadden. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:05

MarlindeRooz schreef:
Radio 538 feest gaat niet door.

Snap de weerstand maar sneu voor al die jongeren die er zo naar uit geleefd hadden. -O-

Hebben ze hem toch gecanceld?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:09

Ja door de petitie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:12

Er komt een alternatief

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:13

Hopelijk stoppen ze de rest ook wat die miljard kost.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:29

DuoPenotti schreef:
Hopelijk stoppen ze de rest ook wat die miljard kost.

Daar krijg je dat miljard niet mee terug voor andere zaken denk ik hoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:40

MoniqueT schreef:
Ik probeer alleen enige verklaring te ontdekken in het waarom van die grote verschillen ...

Mate van isolatie.
Jullie zijn potdicht geweest = basis niveau laag.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:58

Lichtenvoorde gaat ook niet door!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:59

Het is ook ridicuul dat je wel naar een feest mag en niet naar een fysiek college. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:00

MarlindeRooz schreef:
Ja door de petitie.

Denk niet alleen door de petitie, het is en en. Een overvol ziekenhuis, mensen uit het hele land, politie die zegt bekijk het maar en dan, 10.000 man die gaat feesten, ongetwijfeld mensen er tussen die de pillen en drank misbruiken en die zouden naar het ziekenhuis moeten, waar je over de coronapatienten struikelt?
Idee is prima alleen te groot, te veel en te vroeg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:16

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:32

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja door de petitie.

Denk niet alleen door de petitie, het is en en. Een overvol ziekenhuis, mensen uit het hele land, politie die zegt bekijk het maar en dan, 10.000 man die gaat feesten, ongetwijfeld mensen er tussen die de pillen en drank misbruiken en die zouden naar het ziekenhuis moeten, waar je over de coronapatienten struikelt?

Exact. Idee van de fieldlabs is prima maar deze grootte inclusief reisbewegingen was echt too much. Lekker beginnen met theaters, restaurants en terrassen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:37

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja door de petitie.

Heel goed omschreven :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:44

Te veel, te groot, te vroeg, en wat mij betreft niet wetenschappelijk genoeg qua opzet.

Eens dus.

Paar maanden verder en alles ziet er echt anders uit.
Kijk naar hoe snel het de goede kant op ging in Israël, vanaf het moment dat daar op volle kracht geënt werd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:51

MoniqueT schreef:
HC, anders dan: percentage positieve testen Noord-Brabant 11,1 (2,5 miljoen inwoners), Región de Murcia 3,1 (1,5 miljoen inwoners). Brabant volle IC’s, Murcia nog 17 in alle ziekenhuizen samen.

En verschil in bevolkingsdichtheid tussen die regio's dan Monique? Dus aantal inwoners per km^2.

Ik woon in een heel ruim opgezette, relatief dun bevolkte gemeente in het noorden van het land. Onze besmettingscijfers liggen het hele jaar al een factor 4 of 5 lager dan die van de zwaar(st) getroffen gemeenten in het zuiden en westen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:18

Hoi, ik heb vrij plotseling vandaag een Pfizer vaccinatie gekregen, blij mee! Maar wanneer merkten jullie dat je last van bijwerkingen kreeg? Is dat vrij kort daarna, of pas de volgende dag?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:19

Storm schreef:
Hoi, ik heb vrij plotseling vandaag een Pfizer vaccinatie gekregen, blij mee! Maar wanneer merkten jullie dat je last van bijwerkingen kreeg? Is dat vrij kort daarna, of pas de volgende dag?

mijn man pas een paar dagen later, toen werd ie heel moe en heeft ie een week de halve dag liggen pitten op de bank, maar meer heeft ie ook niet gemerkt van die prik

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:48

Storm schreef:

Ik al van beide een paar uur na het vaccineren. Bij de eerste was ik vooral moe en wat lichte hoofdpijn en pijn op de plek van prikken. Maar vindt het lastig! Het was ook mijn werkweekend dus moe wat ik zonder vaccin ook wel geweest. Wel kreeg ik na 3 dagen een soort van voorhoofdsholteontsteking pijn boven mijn oog. Geen idee of dat erbij hoorde of kwam van de spanning.

Van de tweede echt meer last gehad maar geen pijn boven mijn oog dus daar was ik al heel blij mee! Na 3 uurtjes al lichte hoofdpijn en moe ( kan ook wederom spanning zijn) in de avond was ik niet zo lekker had het warm , begon echt extreem moe te worden en wat sloom maar knapte dan tussendoor ook weer op. Maar die nacht was vreselijk! Echt zo moe ben ik nog nooit geweest , had totaal geen energie meer over. Ik was hondsberoerd en mijn gewrichten deden ontzettend veel pijn! Ook voelde mijn huid pijnlijk vergelijkbaar wat je wel eens hebt met de griep. En daarbij nog last van paniek! Uiteindelijk toch in slaap gevallen en binnen 2 uur voelde mijn gewrichten al een stuk beter. Dag erna een koorts gevoel , maar mijn temperatuur was goed. Rustig aangedaan en de dag daarna niks meer aan de hand.

Met name jonge mensen hebben meer last van bijwerkingen. Collega's heb ik er niet over gehoord. Op één na maar die is ook in de 20.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:08

Roodvos schreef:
MoniqueT schreef:
HC, anders dan: percentage positieve testen Noord-Brabant 11,1 (2,5 miljoen inwoners), Región de Murcia 3,1 (1,5 miljoen inwoners). Brabant volle IC’s, Murcia nog 17 in alle ziekenhuizen samen.

En verschil in bevolkingsdichtheid tussen die regio's dan Monique? Dus aantal inwoners per km^2.

Ik woon in een heel ruim opgezette, relatief dun bevolkte gemeente in het noorden van het land. Onze besmettingscijfers liggen het hele jaar al een factor 4 of 5 lager dan die van de zwaar(st) getroffen gemeenten in het zuiden en westen.

Gedeeltelijk zal dat meespelen, maar wij zijn ook een tijd de zwaarst getroffen regio van Spanje geweest, ook veel heftiger dan in Nederland. We hebben de helft van die 1,5 miljoen alleen al in de stad Murcia, de zevende stad van Spanje.

Ik denk dat de zware lockdown gewoon werken. Niet alleen winkels en horeca sluiten, maar ook mensen beperken in hun bewegingsruimte. Maar waar dat doe leidt zag je bij de invoering van de avondklok.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:39

Bedankt Morrie, ik hoop dat het hier mee gaat vallen, ben singlemom met 2 kinderen dus heb weinig tijd om op de bank te slapen haha.

Ohh jeetje Zebrastreep, dat klinkt nog flink heftig. Ik snap dat je daar best wat paniek van heb gehad. Ik heb nu nergens last van, maar ik ben pas om 17 uur geprikt. Eerst voelde de plek wat warm aan maar dat is nu ook weg.
Ik ben al wel wat ouder dan jij, 45 jaar ben ik. Ben benieuwd morgen, gelukkig ben ik vrij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:07

Succes Storm! Hopelijk valt het mee!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:15

Pandora2 schreef:
Hier in het brusselse was een grote brand in een gebouw. 31 gewonden waaronder ook mensen in kritieke toestand.
Was heel moeilijk om nog ergens vrije bedden op intensieve te vinden.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgdhp

Snap ik niet goed , we hebben toch het brandwondencentrum van Neder- over - heembeek waar geen corona patienten liggen ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:26

Storm schreef:
Bedankt Morrie, ik hoop dat het hier mee gaat vallen, ben singlemom met 2 kinderen dus heb weinig tijd om op de bank te slapen haha.

Ohh jeetje Zebrastreep, dat klinkt nog flink heftig. Ik snap dat je daar best wat paniek van heb gehad. Ik heb nu nergens last van, maar ik ben pas om 17 uur geprikt. Eerst voelde de plek wat warm aan maar dat is nu ook weg.
Ik ben al wel wat ouder dan jij, 45 jaar ben ik. Ben benieuwd morgen, gelukkig ben ik vrij.

Mijn moeder heeft de dag erna wat hoofdpijn gehad en ze was wat moe. Mijn vader had nergens last van. Ik hoop dat het meevalt voor je! En anders willen je viking en je knappe dame je vast wel verwennen ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:28

Storm schreef:

Collega's boven de 40 heb ik niet gehoord over klachten. Alleen pijn in de arm maar dat is logisch.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:50

Blue_Eyes schreef:
Mijn moeder heeft de dag erna wat hoofdpijn gehad en ze was wat moe. Mijn vader had nergens last van. Ik hoop dat het meevalt voor je! En anders willen je viking en je knappe dame je vast wel verwennen ;)

Haha, lief van je! Dat denk ik ook wel :*
Ik ben nu erg moe, maar dat komt ook door mijn eerste werkdag bij de GGD.
Ben benieuwd morgen. Gelukkig vrij dus als ik wat klachten heb, is het niet erg.