Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:32

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:39

SusanH schreef:
Oom van mijn man heeft in Emmen op oncologie covid gekregen via de verpleging. Fijn.

Emmen loopt het nu momenteel ook zwaar uit de hand. Meeste besmettingen van heel Drenthe en dat al zeker meer dan een week. Nu hoor ik van een vriendin die 10 minuten van Emmen woont , dat ze daar ook nog geen mensen met mondkapjes zien lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:43

Dan weet ik wel waar wij voorlopig niet heen gaan.

Dat virus is wel heel mooi om te zien trouwens. Bijna kunst voor aan de muur.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:43

Zebrastreep schreef:
SusanH schreef:
Oom van mijn man heeft in Emmen op oncologie covid gekregen via de verpleging. Fijn.

Emmen loopt het nu momenteel ook zwaar uit de hand. Meeste besmettingen van heel Drenthe en dat al zeker meer dan een week. Nu hoor ik van een vriendin die 10 minuten van Emmen woont , dat ze daar ook nog geen mensen met mondkapjes zien lopen.

In bepaalde arme wijken zeker...
maar ik snap het best wel voor de zomervakantie had ik hier ook een hele nare ervaring in een restaurant..
Corona bestaat hier voor sommige echt niet. En voor hier geldt ook echt wel stomme voetbalclubs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:52

Zebrastreep schreef:
SusanH schreef:

In Emmen staan ze ook niet echt bekend om hun meegaande mentaliteit. Die vinden het allemaal onzin.
Ik moet volgende maand in Emmen geopereerd worden, ben er bang voor..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:56

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:04

Emmen is voor mij nu ook een no-go. Vriendin van mij ga ik dus voorlopig ook niet even heen.

En ja die mensen daar gaan er wel mee om alsof corona minder bestaat tot niet. Ik denk best wel dat er wat terug te leiden is door de voetbalwedstrijden. Vriend van die vriendin van mij zei ook ach er is toch geen controle op de afstand werd niet gelet. Tja dan lijkt het ook net alsof er niks aan de hand is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:10

Mooie opnames zeg, wel boeiend om de structuur te zien.

Malaria oplopen zonder te reizen. In Belgie? Sjips dat kan er inderdaad ook nog bij. Jemig -O-

Maar inderdaad een besmetting van een eerst negatieve patient overgebracht op patienten en verpleging. Flink besmettelijk dan of via de luchtverversing? Misschien wel interessant om uit te pluizen hoe dat kan.

In apeldoorn een restaurant voor de tweede keer in een week betrapt op overtreding van de regels is nu dicht tot nader order, meer dan 80 mensen binnen en 16 man personeel. Ipv max 30 gasten. :n

Vanmorgen kreeg ik een youtube filmpje doorgestuurd van een virus waanzinnige. Heb het eens proberen af te luisteren maar na een paar minuten kwam de stoom al uit mijn oren, wat een klinklare onzin wordt er op een heel gevaarlijke "semiwetenschappelijke" manier uitgekraamd door een oudere serieus klinkende man.

Heel gevaarlijke conclusies getrokken op een manier waardoor het logisch klinkt maar als je goed luistert klopt het van geen kanten. Een voorbeeld in duitsland zijn er in juli en augustus geen covid doden geweest want er zijn in die twee maanden niet wezenlijk meer mensen gestorven in zijn geheel dus dat bewijst dat er geen covid doden zijn gevallen. 8)7

Andere de mensen in de verpleegtehuizen zijn eenzaam gestorven door de maatregelen en niet door de covid. En onder andere het verpleegtehuis dan waar mijn zus woonde waar bijna de helft van de bewoners is overleden aan covid. ;( Doodgegaan aan eenzaamheid? En geen virus?

Nadat hij opriep om mensen aan te klagen omdat ze niet naar een begrafenis mochten door het virus en die propaganda roepers moesten maar straf krijgen. "Wat moeten wij eraan doen tegen deze gevaarlijke mensen" ja letterlijk zijn woorden. Wat hij meldt in een propaganda achtige film en hij is gevaarlijk. Ik kan daar zo boos over worden. Heb even wat commentaar eronder gelezen. Ruim 200 mensen die het roerend met het filmpje eens waren. Brrrr %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:24

Zebrastreep schreef:
Emmen is voor mij nu ook een no-go. Vriendin van mij ga ik dus voorlopig ook niet even heen.

En ja die mensen daar gaan er wel mee om alsof corona minder bestaat tot niet. Ik denk best wel dat er wat terug te leiden is door de voetbalwedstrijden. Vriend van die vriendin van mij zei ook ach er is toch geen controle op de afstand werd niet gelet. Tja dan lijkt het ook net alsof er niks aan de hand is

Het is op het kamp begonnen begreep ik en dat mixt dan meteen met de voetbal natuurlijk..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:35

Pandora2 schreef:
Ik lees net dat in mijn dorp vorige maand een koppel aan malaria overleden is :oo
Zonder te reizen wel te verstaan.

Kan er ook nog wel bij :+

Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Ik weet dat malaria tropica in je bloed kan blijven en terug op kan laaien als je weerstand slechter is, maar dan zul je toch ooit eerst in malariagebied moeten zijn geweest naar mijn idee.

Even gegoogled: via luchthaven Zaventum waarschijnlijk mee binnen gebracht:
https://www.ad.nl/buitenland/afrikaanse ... ~a7b5b747/
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 10-10-20 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:35

Ben gister geopereerd in het ziekenhuis in Apeldoorn. Verpleging op de afdeling had allemaal een mondkapje op. Ik moest van en naar de ok ook eentje op, maar eenmaal op de locatie ter voorbereiding op operatie hadden een aantal ok-assistentes weer geen mondkapje op...Anesthesist, orthopeed en alle assistentes op de ok wel.

Was heel blij dat de operatie doorging, hij was in april uitgesteld vanwege corona :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:38

Sterkte Susan voor je oom.
Hoop dat ie beide verslaat!

Ik was van de week in Hoogeveen, was daar bezienswaardigheid met mondkapje.
Hoor ik ook van kameraad die daar opticien is.
Personeel draagt mondkapje.
Gros van de klanten vindt het onzin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:40

De corona zou kunnen. De kanker is uitgezaaid en zit ook in de botten. Wat dat betreft is hij opgegeven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:41

elnienjo schreef:
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Ik weet dat malaria tropica in je bloed kan blijven en terug op kan laaien als je weerstand slechter is, maar dan zul je toch ooit eerst in malariagebied moeten zijn geweest naar mijn idee.

Even gegoogled: via luchthaven Zaventum waarschijnlijk mee binnen gebracht:
https://www.ad.nl/buitenland/afrikaanse ... ~a7b5b747/

Ha ja, ik was de link vergeten :o
Met een vliegtuig meegelift inderdaad.
Wij wonen hier hemelsbreed 4km van de luchthaven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:43

Zebrastreep schreef:
SusanH schreef:

Tja, ik zie hier in de winkel dan weer vooral mensen met maskers.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:44

Da's toch geen prettig idee dat muggen blijkbaar kunnen meeliften. Tijd voor een nieuw protocol in vliegtuigen vanuit malariagebied: eerst met de spuitbus insektendoder rond voor het opstijgt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:45

Stomme belgenmuggen :D :D
Maar dit is wel gevalletje pech zeg
Dat die mug ook beiden heeft geprikt

Verder ben ik het naar elkaar wijzen enz ook om.mij heen zo spuugzat.

Ik ben momenteel van kijk naar je eigen gedrag en stop te wijzen, naar jongeren, naar ouderen,naar vakantiegangers enz.

Door niet te wijzen maar je eigen gedrag aan te passen komt er controle
Laatst bijgewerkt door Echwel op 10-10-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:45

elnienjo schreef:
Da's toch geen prettig idee dat muggen blijkbaar kunnen meeliften. Tijd voor een nieuw protocol in vliegtuigen vanuit malariagebied: eerst met de spuitbus insektendoder rond voor het opstijgt.

Wordt moeilijk want soms zijn er ook etenswaren of dieren aan boord :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:47

Echwel schreef:
Stomme belgenmuggen :D :D
Maar dit is wel gevalletje pech zeg
Dat die mug ook beiden heeft geprikt

Na de belgenmoppen komen nu de belgenmuggen ... :=

tienus63

Vorig jaar heb ik ook naar achteraf bleek een tijgermug doodgeslagen.
Wist toen niet dat je die beesten moet melden.

Vreselijk Susan. Wens hem een goede pijnbestrijding, hoe raar dit ook klinkt.

elnienjo

Pandora2 schreef:
elnienjo schreef:

Wordt moeilijk want soms zijn er ook etenswaren of dieren aan boord :P

Als je naar Nieuw Zeeland vliegt dan gaat daar toch echt de spuitbus rond voor de landing (dit was al zo in 2003). Zij willen daar niets binnenkrijgen wat niet inheems is en schadelijk kan zijn. Dat zal ook wel 'n meeliftende malariamug doden. Maar mensen krijgen er niets van, dus dieren zullen er ook wel tegen kunnen. En voedsel zit verpakt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:59

Klopt inderdaad van Nieuw-Zeeland.
Komt hier ook vast nog wel een vervolg aan. Hoop ik dan toch :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:59

Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:

Het is op het kamp begonnen begreep ik en dat mixt dan meteen met de voetbal natuurlijk..

Een feest op de voetbal club
Spoiler:
en ook nog thema Corona ...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:40

Deze zin in artikel over hockeyspeler die positief bleek te zijn en toch gedeelte van wedstrijd heeft
meegespeeld.

Afbeelding

https://nos.nl/l/2351725#UPDATE-container-48190724

Als iedereen zich zo gedraagt na het afnemen van een commerciële test, geen wonder dat het zo hard gaat.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:44

Ronduit belachelijk en nog veel erger dat de club twee weken niets heeft willen zeggen.