Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:21

Pien wat vreselijk. Dikke knuffel van mij ook.

Op wat langzaam rijdende bestuurders na nog geen ergernissen qua verkeer vandaag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:14

Vanochtend stond er een auto zo geparkeerd dat ik schuin moest steken om de parkeerplaats te kunnen verlaten. Ik had een foto willen maken voor dit topic toen ik zag dat de bestuurder er nog in zat. Dus mijn boodschappen maar in de kofferruimte gezet, vriendelijk geknikt en voorzichtig stekend weggereden. Bizar vond ik het. De bestuurder keek of er niets aan de hand was en in mijn binnenste moest ik daar wel weer om lachen en dus besloten dat ik een goede chauffeur ben en beleefd dus "dat varkentje wel weet te wassen". En dat klopte := _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:05

Pien netjes van jou.

Ik had de auto netjes geparkeerd.
Iemand zijn auto er strak, in mijn vak, tegenaan gezet. Persoon zat in de auto en keek mij niet aan toen ik instapte.
Gelukkig was auto achter mij weg dus kon wel wegrijden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:12

Proficiat luuntje en gelukkig kon je er uit.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:19

Van harte gefeliciteerd Luuntje.

Parkeren in vakken, drama met mensen die dat niet kunnen... Dan is fileparkeren wel zo handig: nooit iemand naast je. Alleen even opletten voor passanten als je de deur opengooit. Of, als je wel eens naast een rij bomen staat, zoals ik: opletten dat je het portier niet tegen een boom mikt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:36

Het verbaast mij de laatste tijd ook dat veel mensen wachten tot het fel fel fel groen is het stoplicht.
En dat ze pas bij eigenlijk wanneer het op rood springt gaan rijden..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:44

Hier ook steeds meer mensen die door rood rijden, ik zie het bijna dagelijks nu. Vaak onder het nom het is oranje dus gas bijgeven.

Ik probeer mijzelf echt weer wat meer bewust te maken om goed links en rechts te kijken op een kruising, ook al heb ik zelf een groen stoplicht.

Laatst klapten er bijna twee auto's op elkaar door zo'n situatie. Ging gelukkig net goed allemaal omdat een andere bestuurder goed wakker was.

Oh en laatst reed er iemand voor mij die denk ik zoekende was welke kant hij op moest. Maar om nu midden op de rotonde stil te gaan staan en de weg te zoeken is denk ik niet echt een heel handige plek :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:52

Hahahahaha dan kan hij beter paar rondjes rijden tot hij weet welke afslag hij moest hebben.

Ooit met de kinderen die klein waren vlak bij huis rondjes gereden op een hele rustige wijk rotonde. De middelste wilde ook nog zijn 3 x 3 = 9 liedje zingen (ik kwam terug van vakantie en als alleenstaande moeder is het belangrijk dat het gezellig is in de auto).
Werd ik toch aangehouden door de politie. Dus ik uitgelegd en die kleine zegt met een klein verdrietig stemmetje:"ik wilde zo graag mijn liedje nog zingen". Mijnheer agent streek met zijn hand over zijn hart en we moesten snel wegwezen _O- een vergeten herinnering kwam terug van 30 jaar geleden, hahahaha.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 18:59

Hahaha wat enorm schattig Pien <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:02

marleen_usar schreef:
Mijn dochter krijgt de laatste weken zoveel over haar heen als ze rijd n haar 45 km auto. Ze weet precies waar ze mag rijden alleen anderen kennen de regels niet. Van de week staat ze bij een stoplicht iemand naast haar doet het raam open en gaat heel erg te keer. Je mag hier niet rijden, je kent de regels niet eens. Je moet oppleuren, ik snap niet dat je je bewijs hebt gehaald enz enz.

Laat je dochter er eentje kopen die op het fietspad mag. Zoveel veiliger en zorgt ook voor minder ergernis :j die mag ook op de weg trouwens maar tijdens drukte kan ze dan uitwijken naar het fietspad waar ze dan wel maar 30 mag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:55

Pien wat grappig.

Mijn zwager heeft ook weleens tig rondjes rotonde gereden omdat onze zoon (toen nog klein) het zo leuk vond en in de auto zat.

Oranje verkeerslicht betekent afremmen.
Sommige verkeerslichten staan wel heel strak afgesteld.
Rood voor de een en direct groen voor de ander. Dan gaat het weleens mis bij doorrijders.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:05

JPitty schreef:
Van harte gefeliciteerd Luuntje.

Parkeren in vakken, drama met mensen die dat niet kunnen... Dan is fileparkeren wel zo handig: nooit iemand naast je. Alleen even opletten voor passanten als je de deur opengooit. Of, als je wel eens naast een rij bomen staat, zoals ik: opletten dat je het portier niet tegen een boom mikt.

Ja totdat je op die manier klem wordt gezet door auto’s voor en achter je :+ Bij mijn vriend in de straat moet je fileparkeren. Zijn geen vakken, dus iedereen doet maar wat. Zie je soms ook de gekste dingen.

Ik kan echt niet wachten tot we ons nieuwe huis met eigen parkeerplaatsen hebben. Moeten het alleen nog even kopen :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:06

Er is op de Dolingadreef (Amsterdam Zuid Oost) ergens halverwege een kruisinkje, dus ook stoplichten.
Ik moest dan rechtdoor, en iemand anders moest links af,
en haar/zijn stoplicht was overduidelijk rood en die gene gaat door het rode stoplicht.
Ben gewoon gestopt omdat de mijne ook rood was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:11

Ook stoppen hoor als de ander door het groen rijdt. Ik geef liever de denkbeeldige middelvinger of ik ben boos als dat ik wordt aangereden. Ben later thuis en misschien mijn lijf voorgoed in de kreukels. Ik kijk altijd heel goed. Brrrrrr

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:23

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 07:02

Een uur is wel erg lang.. zo halen ze wel centjes binnen die het allemaal onderduiken de belastingdienst etc.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:52

Wouw dat is wel heel lang. Bizar. Enfin er gaat zoveel niet door van dit kabinet dat ik begrijp dat er extra (belasting) geld nodig is en achterstallige boetes geld. := (sorry grapje).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:52

Over rotondes: ik heb eens een keer gezien dat iemand de auto op een rotonde in zijn achteruit zetten omdat die de afslag gemist had _O-

Maar ik heb ook wel eens van mijn navigatie de opdracht gekregen om de 5e afslag van een (normale) rotonde te nemen, oftewel, navigatie vond dat ik helemaal rond moest en dan nog een kwart verder.
Ben maar gewoon gelijk na 1 kwart eraf gegaan ;-)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:15

Marije sommige rotondes hebben 6 afslagen.
Maar met 4 afslagen en dan de 5e nemen is wel erg vreemd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:30

Hij bedoelde hier echt 1 1/4 keer rond rijden, dat was ook zo ingetekend op het kaartje van de navigatie.
Geen twijfel over welke richting ik op moest, alleen verbazing over dat die vond dat ik meer dan een heel rondje zou moeten rijden om gewoon rechts af te slaan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:37

Oh das wel heel apart, hahaha. Zei ie daarna niet: ‘keer om’? _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 15:20

Net zoiets als sla hier rechtsaf en dan een tuin in rijden :D

Wat een weer! Pff vanmorgen toch wel spannend in het donker met de vele regen en aquaplanning. Gelukkig kon ik mijn auto meteen terug recht sturen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 15:46

Vanmorgen gereden en iedereen was erg beleefd. Vooral op de weg waar je 80 moet (was vroeger 90) en wij buurtbewoners door schade en schande wijs geworden zijn, kwam iemand met 90 aan, maar bleef keurig met afstand achter me zonder mijn lampen van de auto af te rijden. Erg fijn want de raders staan daar op zeer scherp en dat weten wij alleen die daar wonen. Het is zo onlogisch. Dank zij mij heeft hij waarschijnlijk geen bekeuring.
Het was fijn om weer eens echt een stuk te rijden.

Die rotonde vind ik wel hilarisch. Niet echt logisch. En dat achteruit rijden is op zijn zacht "heel bijzonder".

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:35

Fijn dat het ook zo kan Pien!

Vannochtend op weg naar werk een die ik al een tijd niet heb gehad: iemand die letterlijk elke oversteek men voor laat gaan, ook op een kruispunt waardoor het verkeer achter hem dichtslibt en hij kon niet binnen de lijnen rijden. Ik voelde mij niet op mijn gemak. Op die weg heb je naast het grasveld geen uitwijk mogelijkheden. Hij kan in het verleden natuurlijk wat meegemaakt hebben, maar dit was erg overdreven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:00

Sagan dat is vervelend.
Het is handiger om je aan de verkeersregels te houden.
Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Mijn Apple navigatie laat nieuwe afslag wel zien maar rekent hem niet mee.
Neem de 1e afslag, maar bedoelt neemde 2e. Zo staat het ook op de kaart.