Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Uiteraard zijn de woorden 'goed' en 'slap' hier essentieel. Het is namelijk niet zo moeilijk om goed boven slap te plaatsen.
Dictator boven democratie is al wat moeilijker, want bestaat dat wel, een 'goede dictator'?
Ik vind het een tricky stelling omdat we vanuit theorie spreken. We hebben zelf niet in een dictatuur geleefd, dus de mening is eigenlijk heel gemakkelijk te poneren en te verdedigen, want het is theoretisch/abstract. Het zou interessant zijn om de mening van een persoon die geleefd heeft onder beide bestuursvormen te horen.
karuna schreef:Een goede dictator bestaat nietdan ben je namelijk geen dictator meer. Die overleggen namelijk niet zo graag en doen wat ze zelf willen ten koste van mensenlevens desnoods
soesita schreef:Gini schreef:Uiteraard zijn de woorden 'goed' en 'slap' hier essentieel. Het is namelijk niet zo moeilijk om goed boven slap te plaatsen.
Dictator boven democratie is al wat moeilijker, want bestaat dat wel, een 'goede dictator'?
Ik vind het een tricky stelling omdat we vanuit theorie spreken. We hebben zelf niet in een dictatuur geleefd, dus de mening is eigenlijk heel gemakkelijk te poneren en te verdedigen, want het is theoretisch/abstract. Het zou interessant zijn om de mening van een persoon die geleefd heeft onder beide bestuursvormen te horen.
Dat is natuurlijk een genuanceerde mening en die kunnen we in dit soort topics uiteraard missen als kiespijn.
soesita schreef:Mijn "unpopular opinion": liever een goede dictator dan een slappe democratie.
karuna schreef:Hoewel ik heel erg voor stemmen ben denk ik nu. Schuif de verkiezingen op, laat dit kabinet zitten tot het covid virus een beetje is uitgeraasd en ga dan pas weer stemmen. Ik vrees dat gebakkelij over wie wel wie niet in de regering. Het stemmen zelf (toch verzamelen van mensen en onnodige bewegingen). En als er partijen gaan regeren die covid onzin vinden brrr. Laat maar even zitten allemaal
Sheran schreef:Een góede dictator. Maar ik ben op zich ook niet zo erg voor democratie. De meeste mensen zijn gewoon niet zo geschikt om grote beslissingen in het algemeen belang te nemen.
Danique_G schreef:Ga me nu op glad ijs bevinden maar ik vraag me af wie we beschermen met alle getroffen maatregelen (behalve zorgmedewerkers). Ik ben bang dat we met man en macht iedereen beschermen en dat er wellicht nog een nieuwe pandemie komt op korte termijn die veel dodelijker is en echt de helft uitwist (wat ergens ook wel positief is).
Mijn moeder valt onder de zwakkere dus als die overlijd piep ik wel anders maar afijn. Verstand vs hart.
Danique_G schreef:Daar heb je een goed punt. Dat bedoelde ik ook te zeggen met het beschermen van zorg medewerkers. Ben alleen bang dat we gewoon met teveel zijn en er teveel oude mensen zijn. Hier maak ik mij serieus zorgen om. En dan bedoel ik niet: nou laat maar ziek worden. Maar het feit dat we een ziekte hebben rondgaan die zich hoofdzakelijk richt op zwakkere/ouderen, we die beschermen en over tien jaar met grotere problemen zitten baart mij zorgen.
Goede oplossing is er ook niet.
_San87_ schreef:Hmmm ben het er niet helemaal mee eens.
Mijn honden lopen ook aan een flexlijn in gebieden waar ze niet los mogen (in t bos, bijvoorbeeld), dan hebben ze een grotere radius om te snuffelen en sleept de lange lijn niet door de zooi.